Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Georges Mikautadze

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 15 mei 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 mei 2024 om 19:58:

Ik denk dat het altijd wel duidelijk was dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ajax heeft mensen als Herman Pinkster niet voor niets in dienst. Maar als de trainer je geen blik waardig gunt voel je je als jonge speler natuurlijk ook niet gewaardeerd en dan voel je je in het algemeen ook niet prettig, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

De uitspraken die hij recent heeft gedaan zijn wellicht om op een breuk aan te sturen. Hij blijft alleen wel een goede speler, en als het nog mogelijk is hem in Amsterdam te houden zou ik daar zeker moeite voor doen. Een fatsoenlijke nieuwe coach kan hem misschien het goede gevoel geven. Er zal een hoop anders zijn komend seizoen.



Hij beklaagt zich naar mijn mening voornamelijk over zaken waar ie zelf voor verantwoordelijk is. Hij zit alleen op zn hotelkamer? Hij heeft het budget om een kasteel te huren en zijn hele familie en vriendenkring mee te nemen. Sowieso vind ik zijn uitspraken over Ajax weinig chique en niet getuigen van dankbaarheid in het vertrouwen en de gigantische sommen geld die we voor hem betalen / uitgeven. Maar als dat blijkt dat mensen inderdaad hem geprobeerd hebben te helpen buiten het veld wordt het wel heel vreemd.

Gevoelsmatig hoeft het van mij niet meer. Aan de andere kant, als ie ook maar 1% beter is dan het alternatief moet je je daar overheen zetten. Denk echter dat hij voetbaltechnisch hier ook niet echt past.


Nee, je moet je daar niet overheen zetten. 1% beter zijn dan het alternatief is zijn bagage niet waard en zal in de praktijk niet uitpakken zoals je zou willen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 15 mei 2024 om 23:47:

Hij beklaagt zich naar mijn mening voornamelijk over zaken waar ie zelf voor verantwoordelijk is. Hij zit alleen op zn hotelkamer? Hij heeft het budget om een kasteel te huren en zijn hele familie en vriendenkring mee te nemen. Sowieso vind ik zijn uitspraken over Ajax weinig chique en niet getuigen van dankbaarheid in het vertrouwen en de gigantische sommen geld die we voor hem betalen / uitgeven. Maar als dat blijkt dat mensen inderdaad hem geprobeerd hebben te helpen buiten het veld wordt het wel heel vreemd.

Gevoelsmatig hoeft het van mij niet meer. Aan de andere kant, als ie ook maar 1% beter is dan het alternatief moet je je daar overheen zetten. Denk echter dat hij voetbaltechnisch hier ook niet echt past.



Het "hij krijgt toch dik betaald"-argument vind ik een beetje slap. Geld is ook niet alles. Als een voetballer niet speelt en door zijn coach genegeerd wordt dan is hij natuurlijk ook niet helemaal gelukkig. Hij is uiteindelijk als een soort speelbal voor machtsspelletjes gebruikt. Hoe welkom zou hij zich gevoeld hebben?

Dat hij hier voetbaltechnisch niet zou passen geloof ik weinig van. Hij heeft erg veel eigenschappen die ik graag bij een aanvaller van Ajax zie. Hij scoort makkelijk, heeft de bal aan een touwtje, hij is super wendbaar en redelijk snel, en daarnaast kan hij ook nog een doelpunt voorbereiden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 16 mei 2024 om 00:25:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 15 mei 2024 om 23:47:

Hij beklaagt zich naar mijn mening voornamelijk over zaken waar ie zelf voor verantwoordelijk is. Hij zit alleen op zn hotelkamer? Hij heeft het budget om een kasteel te huren en zijn hele familie en vriendenkring mee te nemen. Sowieso vind ik zijn uitspraken over Ajax weinig chique en niet getuigen van dankbaarheid in het vertrouwen en de gigantische sommen geld die we voor hem betalen / uitgeven. Maar als dat blijkt dat mensen inderdaad hem geprobeerd hebben te helpen buiten het veld wordt het wel heel vreemd.

Gevoelsmatig hoeft het van mij niet meer. Aan de andere kant, als ie ook maar 1% beter is dan het alternatief moet je je daar overheen zetten. Denk echter dat hij voetbaltechnisch hier ook niet echt past.



Het "hij krijgt toch dik betaald"-argument vind ik een beetje slap. Geld is ook niet alles. Als een voetballer niet speelt en door zijn coach genegeerd wordt dan is hij natuurlijk ook niet helemaal gelukkig. Hij is uiteindelijk als een soort speelbal voor machtsspelletjes gebruikt. Hoe welkom zou hij zich gevoeld hebben?

Dat hij hier voetbaltechnisch niet zou passen geloof ik weinig van. Hij heeft erg veel eigenschappen die ik graag bij een aanvaller van Ajax zie. Hij scoort makkelijk, heeft de bal aan een touwtje, hij is super wendbaar en redelijk snel, en daarnaast kan hij ook nog een doelpunt voorbereiden.


Ik geloof best dat Mikautadze niet ideaal is verwelkomd bij Ajax. Je leest dat ook al jarenlang in interviews met diverse spelers, die zullen dat niet allemaal onafhankelijk van elkaar bij mekaar verzinnen. Je ziet nu wel dat er twee kanten aan het verhaal zitten, want er is dus wel degelijk e.e.a. ondernomen in pogingen Mikautadze op weg te helpen in Nederland/Amsterdam, waarop hij vervolgens zelf de boot heeft afgehouden.

Ik vind het alles bij elkaar nog altijd wel mager hoor. Want wat er nu concreet tegen de grieven van Mikautadze wordt ingebracht:
- We hebben via-via iemand geregeld die Georgisch spreekt
- We hebben hem uitgenodigd voor een etentje in Hilversum

Tja.

Ik heb voor een voormalige werkgever een tijdje stagiairs begeleid. Totaal andere situatie, snap ik ook wel, maar mijn 'welkomstpakket' was 30 keer uitgebreider en dat ging niet om werknemers waarvoor je net 15 miljoen had betaald. Met dit soort gasten zou ik bijvoorbeeld zoiets inrichten:
- Verplichte taalcursus, start: pronto. Op de club. Wij huren de taalcoach in. Zorg dat je er bent en motivatie toont.
- Verplichte kennismakingsavond met onze teammanager, één op één. Indien nodig inclusief tolk. Regelen wij.
- Een week later verplichte follow-up met de teammanager. Doel is om alle praktische zaken dan geregeld te hebben.
- Woonruimte zoek je zelf. Als je hulp nodig hebt, geef je dat aan, dan ondersteunen we. Na 1 maand nog niets gevonden? Dan een meeting met de teammanager om je plan van aanpak te bespreken.

Gezonde mix van eigen verantwoordelijkheid en een stok achter de deur. Je wilt immers dat je dure aankoop slaagt, ook op persoonlijk vlak.

Los daarvan vind ik het schaamteloos hoe Mikautadze nu praat over de werkgever die nog altijd zijn salaris (deels) betaalt. Het is toch wel duidelijk dat hij er zelf ook geen hol aan heeft gedaan om zijn verblijf succesvol te laten zijn.

Je hebt een Airbnb gehuurd. Nou, poeh, het is wat. Hopelijk niks gebroken.

 

+3/-0

Het zou goed kunnen dat Mikautadze zelf het vuurtje ook een beetje opsteekt om een breuk te forceren. Toch moeten we het ook niet overdrijven. Hij heeft eigenlijk helemaal niet zo enorm veel gezegd in dat interview. Hij zei alleen dat hij niets meer van de club had gehoord en dat hij weinig hulp kreeg bij het zoeken naar woonruimte. Je moet een speler het gevoel geven dat hij gewaardeerd wordt, en iemand uit een andere cultuur is daar misschien wat gevoeliger voor dan een Nederlander.

Wat Ajax zelf precies allemaal doet om nieuwe spelers te verwelkomen daar kunnen we alleen naar speculeren. Een hoop van die dingen die jij opnoemt worden al door de club aangeboden volgens mij. Ze krijgen sowieso taallessen, en spelers hebben altijd al ruim voor een transfer contact met Pinkster, die de spelers begeleidt.

 

+2/-0

Volgens berichten zou Metz de optie van 13m gelicht hebben. Speler moet nog een persoonlijk akkoord bereiken.
Zul je zien dat ze hem gelijk voor 20+ doorverkopen.

Baal ik toch wel van. Je maakt al 3 miljoen verlies op de transfersom, en dan de overwaarde die Metz ook nog in hun zak steekt.

Voor Metz moi natuurlijk.. Verkopen voor 16, half jaar huren, terug kopen voor 13, en weer verkopen voor 20.

Na Conceicao de 2e speler waar zon ridicule koopoptie ons gewoon negatief opbreekt. Mag ook wel eens kritisch naar gekeken worden. Onnodig gemiste inkomsten en je laat spelers onder hun waarde vertrekken.

Ergens nog enige hoop dat Mikautadze er gewoon zelf niet uit komt met Metz en we hem zelf kunnen verkopen. Misschien kunnen ze het op een akkoordje gooien. Zie het alleen niet snel gebeuren.

Enige positieve is dat die 13 miljoen nu normaal wel gewoon gelijk zeker is en je dat weer kan investeren.

 

+2/-0

Ik word hier gewoon chagrijnig van. Die transferperiode in de winter is echt de meest rampzalige geweest eigenlijk. Potentieel tientallen miljoenen misgelopen op Mikautaudze, Fitz-Jim teruggehaald zonder dat hij gebruikt werd en ook miljoenen in Henderson gestoken die je beter in de zomer of aan een ander soort speler had kunnen besteden. Alleen Rijkhoff terughalen is echt een goede zet geweest. Ik ben ook niet zo'n fan van winteraankopen eigenlijk. Vaak zijn dat een beetje paniekaankopen, en er is natuurlijk ook een stuk minder vraag en aanbod dan.

 

+1/-0

Het is achteraf misschien makkelijk praten, maar het lijkt me dat die clausule niet echt nodig was geweest om Mikautadze te verhuren aan Metz. Hij was vorig jaar hun goudhaantje, ze hadden dringend versterking nodig in de strijd tegen degradatie en hij was nog steeds een zeer populaire speler. Die zouden hem ook nog willen zonder clausule.

Slechte actie dus van Kelvin de Lang. Met de actie die Thomas noemt (alhoewel ik het halen van Henderson te verdedigen vind) en rare acties zoals Pasveer en Martha willen verlengen denk ik dat we deze man kritisch moeten gaan volgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 30 mei 2024 om 23:06:

Volgens berichten zou Metz de optie van 13m gelicht hebben. Speler moet nog een persoonlijk akkoord bereiken.
Zul je zien dat ze hem gelijk voor 20+ doorverkopen.

Baal ik toch wel van. Je maakt al 3 miljoen verlies op de transfersom, en dan de overwaarde die Metz ook nog in hun zak steekt.

Voor Metz moi natuurlijk.. Verkopen voor 16, half jaar huren, terug kopen voor 13, en weer verkopen voor 20.

Na Conceicao de 2e speler waar zon ridicule koopoptie ons gewoon negatief opbreekt. Mag ook wel eens kritisch naar gekeken worden. Onnodig gemiste inkomsten en je laat spelers onder hun waarde vertrekken.

Ergens nog enige hoop dat Mikautadze er gewoon zelf niet uit komt met Metz en we hem zelf kunnen verkopen. Misschien kunnen ze het op een akkoordje gooien. Zie het alleen niet snel gebeuren.

Enige positieve is dat die 13 miljoen nu normaal wel gewoon gelijk zeker is en je dat weer kan investeren.


Jup. Puur wanbeleid omtrent Chico en Mika. Natuurlijk komt Mika er uit met Metz. Hij wil maar al te graag weg bij Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 31 mei 2024 om 08:29:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 30 mei 2024 om 23:06:

Volgens berichten zou Metz de optie van 13m gelicht hebben. Speler moet nog een persoonlijk akkoord bereiken.
Zul je zien dat ze hem gelijk voor 20+ doorverkopen.

Baal ik toch wel van. Je maakt al 3 miljoen verlies op de transfersom, en dan de overwaarde die Metz ook nog in hun zak steekt.

Voor Metz moi natuurlijk.. Verkopen voor 16, half jaar huren, terug kopen voor 13, en weer verkopen voor 20.

Na Conceicao de 2e speler waar zon ridicule koopoptie ons gewoon negatief opbreekt. Mag ook wel eens kritisch naar gekeken worden. Onnodig gemiste inkomsten en je laat spelers onder hun waarde vertrekken.

Ergens nog enige hoop dat Mikautadze er gewoon zelf niet uit komt met Metz en we hem zelf kunnen verkopen. Misschien kunnen ze het op een akkoordje gooien. Zie het alleen niet snel gebeuren.

Enige positieve is dat die 13 miljoen nu normaal wel gewoon gelijk zeker is en je dat weer kan investeren.


Jup. Puur wanbeleid omtrent Chico en Mika. Natuurlijk komt Mika er uit met Metz. Hij wil maar al te graag weg bij Ajax.




Ook wel benieuwd wie er verantwoordelijk is voor die huurdeal met de koopoptie van Mikautadze.

Als je dan al zonodig een koopoptie op moet nemen met een vast bedrag (waar ik fel op tegen ben) dan neem je toch MINIMAAL het aankoopbedrag wat je een half jaar eerder nog hebt betaald, of iets meer ivm tekengelden etc zodat je bij het lichten minimaal break-even kan draaien.

Mislintat was al weg, dus die kan het hier niet geweest zijn. Moet dus iemand zijn die er nu ook nog zit. die mag toch wel even flink ter verantwoording geroepen worden, dit is gewoon geld door de plee spoelen. En waar was de RvC en onze voetbalcommissaris Blind bij het tot stand komen van deze deal?

Wie het ook is, die lijkt hier gewoon zo mee weg te komen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 31 mei 2024 om 10:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 31 mei 2024 om 08:29:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 30 mei 2024 om 23:06:

Volgens berichten zou Metz de optie van 13m gelicht hebben. Speler moet nog een persoonlijk akkoord bereiken.
Zul je zien dat ze hem gelijk voor 20+ doorverkopen.

Baal ik toch wel van. Je maakt al 3 miljoen verlies op de transfersom, en dan de overwaarde die Metz ook nog in hun zak steekt.

Voor Metz moi natuurlijk.. Verkopen voor 16, half jaar huren, terug kopen voor 13, en weer verkopen voor 20.

Na Conceicao de 2e speler waar zon ridicule koopoptie ons gewoon negatief opbreekt. Mag ook wel eens kritisch naar gekeken worden. Onnodig gemiste inkomsten en je laat spelers onder hun waarde vertrekken.

Ergens nog enige hoop dat Mikautadze er gewoon zelf niet uit komt met Metz en we hem zelf kunnen verkopen. Misschien kunnen ze het op een akkoordje gooien. Zie het alleen niet snel gebeuren.

Enige positieve is dat die 13 miljoen nu normaal wel gewoon gelijk zeker is en je dat weer kan investeren.


Jup. Puur wanbeleid omtrent Chico en Mika. Natuurlijk komt Mika er uit met Metz. Hij wil maar al te graag weg bij Ajax.




Ook wel benieuwd wie er verantwoordelijk is voor die huurdeal met de koopoptie van Mikautadze.

Als je dan al zonodig een koopoptie op moet nemen met een vast bedrag (waar ik fel op tegen ben) dan neem je toch MINIMAAL het aankoopbedrag wat je een half jaar eerder nog hebt betaald, of iets meer ivm tekengelden etc zodat je bij het lichten minimaal break-even kan draaien.

Mislintat was al weg, dus die kan het hier niet geweest zijn. Moet dus iemand zijn die er nu ook nog zit. die mag toch wel even flink ter verantwoording geroepen worden, dit is gewoon geld door de plee spoelen. En waar was de RvC en onze voetbalcommissaris Blind bij het tot stand komen van deze deal?

Wie het ook is, die lijkt hier gewoon zo mee weg te komen.


Juist omdat Mislintat vertrok en ze bij Ajax niks van zijn beleid vonden, gebeurde dit. De zogenaamde Mislintat-aankopen worden met plezier met verlies verkocht.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 mei 2024 om 00:22:

Het is achteraf misschien makkelijk praten, maar het lijkt me dat die clausule niet echt nodig was geweest om Mikautadze te verhuren aan Metz. Hij was vorig jaar hun goudhaantje, ze hadden dringend versterking nodig in de strijd tegen degradatie en hij was nog steeds een zeer populaire speler. Die zouden hem ook nog willen zonder clausule.

Slechte actie dus van Kelvin de Lang. Met de actie die Thomas noemt (alhoewel ik het halen van Henderson te verdedigen vind) en rare acties zoals Pasveer en Martha willen verlengen denk ik dat we deze man kritisch moeten gaan volgen.



Weinig mis met De Lang volgens mij. Hij is alleen wel een scout, niet een technisch directeur. Ik denk ook niet dat hij deze beslissingen op eigen houtje heeft gemaakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 31 mei 2024 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 mei 2024 om 00:22:

Het is achteraf misschien makkelijk praten, maar het lijkt me dat die clausule niet echt nodig was geweest om Mikautadze te verhuren aan Metz. Hij was vorig jaar hun goudhaantje, ze hadden dringend versterking nodig in de strijd tegen degradatie en hij was nog steeds een zeer populaire speler. Die zouden hem ook nog willen zonder clausule.

Slechte actie dus van Kelvin de Lang. Met de actie die Thomas noemt (alhoewel ik het halen van Henderson te verdedigen vind) en rare acties zoals Pasveer en Martha willen verlengen denk ik dat we deze man kritisch moeten gaan volgen.



Weinig mis met De Lang volgens mij. Hij is alleen wel een scout, niet een technisch directeur. Ik denk ook niet dat hij deze beslissingen op eigen houtje heeft gemaakt.



Dan mag hij nu deze zomer eens laten zien wat hij als scout waard is want er is genoeg werk aan de winkel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 31 mei 2024 om 21:16:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 31 mei 2024 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 mei 2024 om 00:22:

Het is achteraf misschien makkelijk praten, maar het lijkt me dat die clausule niet echt nodig was geweest om Mikautadze te verhuren aan Metz. Hij was vorig jaar hun goudhaantje, ze hadden dringend versterking nodig in de strijd tegen degradatie en hij was nog steeds een zeer populaire speler. Die zouden hem ook nog willen zonder clausule.

Slechte actie dus van Kelvin de Lang. Met de actie die Thomas noemt (alhoewel ik het halen van Henderson te verdedigen vind) en rare acties zoals Pasveer en Martha willen verlengen denk ik dat we deze man kritisch moeten gaan volgen.



Weinig mis met De Lang volgens mij. Hij is alleen wel een scout, niet een technisch directeur. Ik denk ook niet dat hij deze beslissingen op eigen houtje heeft gemaakt.



Dan mag hij nu deze zomer eens laten zien wat hij als scout waard is want er is genoeg werk aan de winkel.


Ik mag hopen dat de scouting zijn werk al goeddeels gedaan heeft, want als ze nu nog moeten beginnen, wordt het 'm niet deze zomer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 juni 2024 om 00:57:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 31 mei 2024 om 21:16:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 31 mei 2024 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 31 mei 2024 om 00:22:

Het is achteraf misschien makkelijk praten, maar het lijkt me dat die clausule niet echt nodig was geweest om Mikautadze te verhuren aan Metz. Hij was vorig jaar hun goudhaantje, ze hadden dringend versterking nodig in de strijd tegen degradatie en hij was nog steeds een zeer populaire speler. Die zouden hem ook nog willen zonder clausule.

Slechte actie dus van Kelvin de Lang. Met de actie die Thomas noemt (alhoewel ik het halen van Henderson te verdedigen vind) en rare acties zoals Pasveer en Martha willen verlengen denk ik dat we deze man kritisch moeten gaan volgen.



Weinig mis met De Lang volgens mij. Hij is alleen wel een scout, niet een technisch directeur. Ik denk ook niet dat hij deze beslissingen op eigen houtje heeft gemaakt.



Dan mag hij nu deze zomer eens laten zien wat hij als scout waard is want er is genoeg werk aan de winkel.


Ik mag hopen dat de scouting zijn werk al goeddeels gedaan heeft, want als ze nu nog moeten beginnen, wordt het 'm niet deze zomer.



Dat hopen we al jaren lang elk jaar opnieuw. Tevergeefs.

Dus De Lang mag nu laten zien dat hij dat doorbroken heeft. Is al het hele seizoen duidelijk dat er een rechtsbuiten moet komen dus hoop er vanuit te mogen gaan dat die lijstjes gewoon al klaar liggen.

 

+2/-0

De Lang is uiteindelijk maar de hoofdscout he. Een belangrijke functie, maar het is Kroes die de knopen doorhakt wat betreft de aankopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 01 juni 2024 om 13:08:

De Lang is uiteindelijk maar de hoofdscout he. Een belangrijke functie, maar het is Kroes die de knopen doorhakt wat betreft de aankopen.



Neem aan dat de hoofdscout er wel voor verantwoordelijk is om een aantal goed gescoute opties aan te dragen en voor te leggen aan Kroes. Waarop Kroes dan inderdaad (in overleg) de knoop door kan hakken.

Dus ben erg benieuwd naar de lijstjes.

 

+1/-0

Dat is waar we hem echt op mogen beoordelen ja. Volgens mij is hij op dat vlak wel prima, en daarnaast is hij ook een meer moderne scout die veel met data werkt.

 

+1/-0

Ik keek trouwens net de samenvatting van Metz in de play-offs, en de manier waarop Mikautadze een strafschop versierde liet goed zien dat hij echt een veelzijdige aanvaller is die op zich op alle posities voorin goed uit de voeten zou kunnen, precies zoals Mislintat het ook schetste. Het verhaal dat er twee pure spitsen gehaald klopt gewoon niet.

 

+1/-0

Metz is gedegradeerd.

Lekker voor Mikautadze met zn grote waffel!

 

+1/-1

Eerste doelpuntenmaker ooit op een EK voor Georgië. Mooi hoe hij de haters steeds weer te kakken zet. Het was een fout van de keeper, maar ik vond het ook wel best leep van Mikautadze. Hij doet alsof hij de bal af gaat spelen en fopt de keeper. Die goal verandert toch het spelbeeld behoorlijk.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Spelers » Georges Mikautadze