Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Georges Mikautadze

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax, FC Metz en Georges Mikautadze hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de aanvaller naar Ajax. De in Frankrijk geboren Georgiër tekent in Amsterdam een contract tot en met 30 juni 2028. Ajax betaalt een transfersom van ruim € 16 miljoen aan FC Metz, dit bedrag kan middels variabelen oplopen tot ruim € 19 miljoen.



https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-georges-mikautadze/link

 

+1/-0

Je kunt er nog niet veel over zeggen, maar schrok vandaag wel. Bakkali is niet minder. Op 10 lijkt me dit geen grote toekomst gaan brengen.

 

+1/-0

Weer een speler die het liefst voorin vanaf links lijkt te spelen. Naast Godts, Bergwijn en Forbs. Kunnen ze daarachter mooi afwisselen met Sosa, Avila, Wijndal en sallah-edin. In totaal acht spelers voor op links, waarvan Sosa het meest veelbelovend lijkt. En die heeft nog geen minuut gespeeld. (Okay, Godts maakt ook een leuke indruk)

 

+3/-0

Was alweer vergeten dat hij tegen Twente ook minuten heeft gemaakt. Tegen Fortuna was hij ook onzichtbaar. Zou wel eens van Mislinat willen horen voor welke positie hij gehaald is. En het lijkt mij sterk dat Tottenham ook serieuze interesse had, zulke verhalen worden zo vaak de wereld ingebracht door zaakwaarnemers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 20 september 2023 om 08:05:

Was alweer vergeten dat hij tegen Twente ook minuten heeft gemaakt. Tegen Fortuna was hij ook onzichtbaar. Zou wel eens van Mislinat willen horen voor welke positie hij gehaald is. En het lijkt mij sterk dat Tottenham ook serieuze interesse had, zulke verhalen worden zo vaak de wereld ingebracht door zaakwaarnemers.




is gewoon een spits in een systeem met twee spitsen. Dat ziet toch iedereen die ooit gevoetbald heeft....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 20 september 2023 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 20 september 2023 om 08:05:

Was alweer vergeten dat hij tegen Twente ook minuten heeft gemaakt. Tegen Fortuna was hij ook onzichtbaar. Zou wel eens van Mislinat willen horen voor welke positie hij gehaald is. En het lijkt mij sterk dat Tottenham ook serieuze interesse had, zulke verhalen worden zo vaak de wereld ingebracht door zaakwaarnemers.




is gewoon een spits in een systeem met twee spitsen. Dat ziet toch iedereen die ooit gevoetbald heeft....



....in een ploeg die op de counter speelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 september 2023 om 11:27:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 20 september 2023 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 20 september 2023 om 08:05:

Was alweer vergeten dat hij tegen Twente ook minuten heeft gemaakt. Tegen Fortuna was hij ook onzichtbaar. Zou wel eens van Mislinat willen horen voor welke positie hij gehaald is. En het lijkt mij sterk dat Tottenham ook serieuze interesse had, zulke verhalen worden zo vaak de wereld ingebracht door zaakwaarnemers.




is gewoon een spits in een systeem met twee spitsen. Dat ziet toch iedereen die ooit gevoetbald heeft....



....in een ploeg die op de counter speelt.



Weet niet. Denk dat hij altijd wel zijn goals maakt in dat systeem

 

+1/-0

Bij Metz en Seraing speelde hij doorgaans gewoon in de spits in een systeem met drie aanvallers, op papier in elk geval. Van alle aankopen is hij op dit moment wel het grootste mysterie. Op Kaplan na misschien.

 

+1/-0

Viel vooral op door z’n trage handelingssnelheid.

 

+1/-0

Naast een trage handelingssnelheid begrijpt hij waarschijnlijk niet wat er van hem wordt gevraagd.
Toen hij aan de zijlijn stond om in te vallen moest VDB de aanwijzingen vertalen. In Frankrijk geboren dus grote kans dat hij alleen Frans/Georgisch spreekt.

 

+2/-0

Deze aankoop is een ramp. Ook de timing ervan was verschrikkelijk. Geen leuke nummer 10, maar iemand wie totaal niet hier lijkt te passen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 oktober 2023 om 17:21:

Deze aankoop is een ramp. Ook de timing ervan was verschrikkelijk. Geen leuke nummer 10, maar iemand wie totaal niet hier lijkt te passen.



Wil niet die gozer zijn die steeds opzichtig achteraf zijn gelijk gaat halen, maar dit zie je heel duidelijk in YouTube-filmpjes naar voren komen. Als ik het al zie, waarom dan de professionals niet.

Een kwart miljard geinvesteerd en we staan in de degradatiezone.

 

+1/-0

Vertrouwen getankt door in een oefenwedstrijd met Thailand vier keer te scoren. Vind de afronding bij zijn laatste drie goals wel echt mooi.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 oktober 2023 om 22:00:

Vertrouwen getankt door in een oefenwedstrijd met Thailand vier keer te scoren. Vind de afronding bij zijn laatste drie goals wel echt mooi.


In wat voor formatie speelden ze en in welke positie speelde hij?

 

+1/-0

In de spits in een soort 3-1-4-2-formatie lijkt het. Maar de opstelling op papier vertelt niet altijd het hele verhaal. Het is duidelijk dat hij een echte doelpuntenmaker is.

 

+1/-0

Ik zou Mikautadze voor nu als Brobbey's backup gebruiken. Iedere keer dat Akpom invalt, krijg ik een gevoel van... dat gaat niks worden en dat blijkt vervolgens ook.

Niet dat ik meer van Mikautadze verwacht, maar misschien zit daar meer in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 oktober 2023 om 09:33:

Ik zou Mikautadze voor nu als Brobbey's backup gebruiken. Iedere keer dat Akpom invalt, krijg ik een gevoel van... dat gaat niks worden en dat blijkt vervolgens ook.

Niet dat ik meer van Mikautadze verwacht, maar misschien zit daar meer in.



Sowieso Mikautadze prefereren boven Akpom. Heeft z'n leeftijd nog mee en ook wel wat betere prestaties bij de verschillende clubs waar hij tot nu toe heeft gespeeld. Is tot nu toe eigenlijk overal wel uit de verf gekomen.

Los van het feit dat je er veel te veel geld voor hebt betaald, is Mikautadze als tweede spits denk ik niet zo verkeerd.

 

+2/-0

https://www.vi.nl/nieuws/mikautadze-wordt-na-historische-avond-aangeraden-om-bij-ajax-te-blijvenlink

Volgens Mikautadze zelf heeft hij nog niet op zijn eigen positie gespeeld. Duidelijk verhaal.

 

+1/-0

https://www.ajaxshowtime.com/opinie/ozturk-verdedigt-aankopen-de-kritiek-ligt-in-het-verlengde-van-een-machtsstrijdlink Spot on. Best apart eigenlijk dat complete buitenstaanders als supporters zich zo makkelijk in dit soort machtsstrijden laten meeslepen.

 

+5/-1

Na een paar weken zit Mikautadze inmiddels weer in een aardig wedstrijdritme lijkt het, en het betaalt zich uit. Drie goals en een assist in zijn laatste drie wedstrijden. Daar zaten wel twee pingels bij, maar zijn goal tegen Lyon was prachtig.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Georges Mikautadze