Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Diant Ramaj

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 01 december 2023 om 15:07:

Ja het was een domme fout maar die scheids was ook echt triggerhappy, niet normaal. Met een normale scheids win je deze wedstrijd of speel je in ieder geval gelijk en dan is zo`n fout niet doorslaggevend. Ik vond hem verder een redelijke wedstrijd spelen. Niet echt goed, maar nog altijd beter dan Gorter het deed. De tegendoelpunten waren voornamelijk fouten van veldspelers (Tahirovic die niet ingrijpt, slecht dekken bij een corner, Bergwijn die balverlies lijdt) Elke doelman heeft zo z`n momenten... (Onana iemand?)



Nou precies. Je moet Ramaj niet afrekenen op dit soort dingen. Aan de andere kant heb je met 3-3 nog kans op de winst. Dan heb je kans op de volgende ronde. En nu... is het gewoon klaar door zo'n fout. Dit is wel waar het beslist wordt.

Maar ik ben het wel eens. Die speler valt neit door toedoen van Ramaj, hij was al in de lucht. Het is in de 5 meter, de speler kan weten dat de keeper gaat proberen te boksen. Dat hij hem raakt vind ik niet zo relevant. Maar goed, vooral de eerste strafschop is natuurlijk een lachertje. Die man squad waardschijnlijk 100+ KG maar bij een licht duwtje gaat hij naar de grond alsof hij neergeschoten wordt. Bizar dat een scheids daar op acteert en nog meer bizar dat de VAR niet ingrijpt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 04 december 2023 om 08:51:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 01 december 2023 om 15:07:

Ja het was een domme fout maar die scheids was ook echt triggerhappy, niet normaal. Met een normale scheids win je deze wedstrijd of speel je in ieder geval gelijk en dan is zo`n fout niet doorslaggevend. Ik vond hem verder een redelijke wedstrijd spelen. Niet echt goed, maar nog altijd beter dan Gorter het deed. De tegendoelpunten waren voornamelijk fouten van veldspelers (Tahirovic die niet ingrijpt, slecht dekken bij een corner, Bergwijn die balverlies lijdt) Elke doelman heeft zo z`n momenten... (Onana iemand?)



Nou precies. Je moet Ramaj niet afrekenen op dit soort dingen. Aan de andere kant heb je met 3-3 nog kans op de winst. Dan heb je kans op de volgende ronde. En nu... is het gewoon klaar door zo'n fout. Dit is wel waar het beslist wordt.

Maar ik ben het wel eens. Die speler valt neit door toedoen van Ramaj, hij was al in de lucht. Het is in de 5 meter, de speler kan weten dat de keeper gaat proberen te boksen. Dat hij hem raakt vind ik niet zo relevant. Maar goed, vooral de eerste strafschop is natuurlijk een lachertje. Die man squad waardschijnlijk 100+ KG maar bij een licht duwtje gaat hij naar de grond alsof hij neergeschoten wordt. Bizar dat een scheids daar op acteert en nog meer bizar dat de VAR niet ingrijpt.



Ramaj is een uitzonderlijk keeperstalent als het gaat om meevoetballen en rust bewaren. Ook zijn uitkomen is prima.

Alleen als je puur gaat kijken naar zijn acties op de lijn komt hij lengte tekort.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 december 2023 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 04 december 2023 om 08:51:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 01 december 2023 om 15:07:

Ja het was een domme fout maar die scheids was ook echt triggerhappy, niet normaal. Met een normale scheids win je deze wedstrijd of speel je in ieder geval gelijk en dan is zo`n fout niet doorslaggevend. Ik vond hem verder een redelijke wedstrijd spelen. Niet echt goed, maar nog altijd beter dan Gorter het deed. De tegendoelpunten waren voornamelijk fouten van veldspelers (Tahirovic die niet ingrijpt, slecht dekken bij een corner, Bergwijn die balverlies lijdt) Elke doelman heeft zo z`n momenten... (Onana iemand?)



Nou precies. Je moet Ramaj niet afrekenen op dit soort dingen. Aan de andere kant heb je met 3-3 nog kans op de winst. Dan heb je kans op de volgende ronde. En nu... is het gewoon klaar door zo'n fout. Dit is wel waar het beslist wordt.

Maar ik ben het wel eens. Die speler valt neit door toedoen van Ramaj, hij was al in de lucht. Het is in de 5 meter, de speler kan weten dat de keeper gaat proberen te boksen. Dat hij hem raakt vind ik niet zo relevant. Maar goed, vooral de eerste strafschop is natuurlijk een lachertje. Die man squad waardschijnlijk 100+ KG maar bij een licht duwtje gaat hij naar de grond alsof hij neergeschoten wordt. Bizar dat een scheids daar op acteert en nog meer bizar dat de VAR niet ingrijpt.



Ramaj is een uitzonderlijk keeperstalent als het gaat om meevoetballen en rust bewaren. Ook zijn uitkomen is prima.

Alleen als je puur gaat kijken naar zijn acties op de lijn komt hij lengte tekort.



Eens, en ook zijn vermogen om een bal klemvast te pakken moet nog flink verbeteren. Hij heeft zelden iets klem, en hij had inderdaad minimaal 5/6cm langer moeten zijn. Maar voor dit moment is het voor ons een prima keeper, en duidelijk beter dan Gorter.

 

+2/-0

Vind het nog steeds een potentierijke keeper, maar afgelopen week leek het wel of er wat scherpte ontbrak. Ook tegen NEC leek het af en toe alsof ie pas na 1-2 seconden in actie kwam ipv pro-actief te anticiperen. Kijken wat de concurrentiestrijd met Rulli gaat doen. Hier zit in ieder geval toekomst in itt Gorter.

 

+3/-0

Vind hem een groot talent alleen ontbreekt het hem aan net die vijf centimeter extra lengte waardoor hij op de lijn nooit geen wereldtopper zal worden. Wél qua meevoetballen, daarin behoort hij nu al tot de absolute top. Dat is ongekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 december 2023 om 12:25:

Vind hem een groot talent alleen ontbreekt het hem aan net die vijf centimeter extra lengte waardoor hij op de lijn nooit geen wereldtopper zal worden. Wél qua meevoetballen, daarin behoort hij nu al tot de absolute top. Dat is ongekend.



De man is 1.89. Dat lijkt me toch lag zat?

 

+1/-0

Vind het ook wel meevallen allemaal. Voor een speler die niet super dominant is in de lucht en risico's durft te nemen komt hij niet echt vaak serieus in de problemen. Ik hou mijn hart niet vast bij corners tegen in elk geval, zoals bij Vermeer in het verleden bijvoorbeeld. Of bij Gorter.

 

+3/-0

Ik ben benieuwd naar de statistieken, maar Ramaj heeft afgelopen zaterdag werkelijk elke lange bal naar eentje van Sparta geschoten. Er is echt schrikbarend veel verlies geleden als Ramaj de lange bal koos. En dat was lang niet allemaal omdat de aanvallers een kopduel verloren...

 

+1/-1

Vond al die lange ballen gister echt raar. Dat ze niet aankomen is een ding, maar waarom trap je lang als je de verdedigers niet eens naar voren stuurt? Dat gebeurde echt meerdere keren.

 

+1/-0

Goed gekeept vandaag! Hij heeft ook z’n mindere wedstrijden gehad, maar ik vind het over het algemeen wel een stabiele goalie. Doet geen gekke of onnatuurlijke dingen (zoals met je benen naar de hoek duiken zoals Gorter 🤷)

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 14 januari 2024 om 18:03:

Goed gekeept vandaag! Hij heeft ook z’n mindere wedstrijden gehad, maar ik vind het over het algemeen wel een stabiele goalie. Doet geen gekke of onnatuurlijke dingen (zoals met je benen naar de hoek duiken zoals Gorter 🤷)



Gorter heeft echt wel goals op zijn geweten zoals tegen Excelsior inderdaad met die benen erheen.
En tegen Utrecht....

 

+1/-0

Ramaj is in hoog tempo één van mijn favoriete spelers aan het worden. Dat zegt ook genoeg over de rest van de selectie, maar een goede keeper is een voorwaarde om structureel prijzen te kunnen pakken en sinds Onana hebben we geen goede meer gehad. Ik ben echt blij met hoe hij zich ontwikkelt.

Ramaj houdt ons op de been in wedstrijden die we eigenlijk verdienen te verliezen (tweeluik Bodo) en kan ons, als het ooit allemaal weer gaat draaien, drie punten gaan bezorgen in topwedstrijden waar het om details gaat. We hebben 'gewoon weer' de beste keeper van de Eredivisie in huis, na een aantal jaar gekut met Stekelenburg, Pasveer, Gorter en in iets mindere mate Rulli.

Met afstand de beste aankoop van Mislintat en een speler die op termijn ook nog eens een flink bedrag kan gaan opleveren. Belangrijk om tijdig zijn contract te verlengen en op te waarderen. Dit is er één om te binden. Je kunt hem dan over een jaar of twee ook probleemloos aanvoerder maken, denk ik.

Helaas heeft hij voorlopig een koekenbakkerverdediging voor zich staan...

 

+1/-0

Hij heeft absoluut goed gekeept, zonder twijfel. Maar als je 50 ballen op doel gevuurd krijgt, pak je er ook heel veel.
Het is te hopen dat hij straks ook die ene bal die op goal komt, pakt. Maar van de vorm dat we maar een enkele kans tegenkrijgen, zijn we helaas nog mijlenver verwijderd.

Verder heel blij met deze keeper, ook qua uitstraling!

 

+1/-0

Dankzij Ramaj zijn we door naar de volgende ronde, waar we overigens niets te zoeken hebben.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 februari 2024 om 10:04:

Dankzij Ramaj zijn we door naar de volgende ronde, waar we overigens niets te zoeken hebben.



Hij keepte geweldig maar ik zie staan op internet dat hij 1.89 is. Daar geloof ik niets van als ik hem zo zie staan. Denk eerder 1.82 of zo.

Desalniettemin is hij echt een geweldige doelman, zeker als je bedenkt dat hij nog vrij onervaren is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 februari 2024 om 12:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 februari 2024 om 10:04:

Dankzij Ramaj zijn we door naar de volgende ronde, waar we overigens niets te zoeken hebben.



Hij keepte geweldig maar ik zie staan op internet dat hij 1.89 is. Daar geloof ik niets van als ik hem zo zie staan. Denk eerder 1.82 of zo.

Desalniettemin is hij echt een geweldige doelman, zeker als je bedenkt dat hij nog vrij onervaren is.


Je ziet ook gewoon aan hem dat hij echt karakter heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 februari 2024 om 12:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 februari 2024 om 10:04:

Dankzij Ramaj zijn we door naar de volgende ronde, waar we overigens niets te zoeken hebben.



Hij keepte geweldig maar ik zie staan op internet dat hij 1.89 is. Daar geloof ik niets van als ik hem zo zie staan. Denk eerder 1.82 of zo.

Desalniettemin is hij echt een geweldige doelman, zeker als je bedenkt dat hij nog vrij onervaren is.



Hier zie je ze vrij redelijk naast elkaar allemaal:

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2024/02/diant-ramaj-van-ajax-heeft-hans-vonk-nog-niet-kunnen-overtuigenlink

Hij lijkt qua lengte min of meer even lang als Sutalo, die 1.90 is. Brobbey is iets van 1.82, maar je ziet dat Ramaj wel een stuk langer is. Ik denk dat die 1.89 vrij accuraat is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 februari 2024 om 12:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 februari 2024 om 10:04:

Dankzij Ramaj zijn we door naar de volgende ronde, waar we overigens niets te zoeken hebben.



Hij keepte geweldig maar ik zie staan op internet dat hij 1.89 is. Daar geloof ik niets van als ik hem zo zie staan. Denk eerder 1.82 of zo.

Desalniettemin is hij echt een geweldige doelman, zeker als je bedenkt dat hij nog vrij onervaren is.



Ik heb dus precies hetzelfde, hij oogt niet groter dan 1.80m, maar is het toch wel. Hij is wat iel/dun, misschien is dat de oorzaak. Een keeper als Onana is 1cm langer, maar ruim 10kg zwaarder en oogt daardoor heel anders. De meeste topkeepers van zijn lengte (Ter Stegen, Ederson, Maignan, Oblak etc.) zijn 8-10kg zwaarder. Tijd voor de sportschool dus.

 

+1/-0

Laten we om meerdere redenen hopen dat er niet al te veel internationale aandacht was voor de wedstrijd van gisteren. Ramaj keepte dan juist weer zo ontzettend goed dat je zou kunnen gaan denken dat er al snel topclubs voor gaan aankloppen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 23 februari 2024 om 21:58:

Laten we om meerdere redenen hopen dat er niet al te veel internationale aandacht was voor de wedstrijd van gisteren. Ramaj keepte dan juist weer zo ontzettend goed dat je zou kunnen gaan denken dat er al snel topclubs voor gaan aankloppen.



Daar ben ik niet zo bang voor. Het is altijd lastig voor een keeper om hogerop te komen en Ramaj heeft nog veel te weinig vlieguren gemaakt om bij een grotere club in de basis te staan en hij heeft ook echt nog wel punten die hij kan verbeteren.

Hooguit komen grotere clubs nu om hem als bankzitter te halen, maar ik mag toch aannemen dat Ramaj slim genoeg is om dat niet te doen. Hij heeft het potentieel om een mooie carriere te krijgen, maar dan moet ie wel spelen natuurlijk.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Diant Ramaj