Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Diant Ramaj

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax, Eintracht Frankfurt en Diant Ramaj hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de doelman naar Ajax. De 21-jarige Duitser met Kosovaarse roots tekent een contract tot en met 30 juni 2028. Ramaj stond bij de Duitse club nog tot en met medio 2027 onder contract.



https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-diant-ramaj/link

 

+1/-0

Als we het moeten geloven hebben we hier een topkeeper mee binnen gehaald. Mislintat geeft zelfs aan dat hij bij de top van Duitsland behoort. Over het algemeen hebben ze in Duitsland goede keepers. Dus dat belooft heel veel.

Ik vind Rulli tegenvallen in de voorbereiding en ik denk ook dat er meer speelt. Zie hem zomaar vertrekken. Vandaar deze aankoop.

Dit bericht is gewijzigd op 3 augustus 2023, 18:37:41.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 augustus 2023 om 18:30:

Als we het moeten geloven hebben we hier een topkeeper mee binnen gehaald. Mislintat geeft zelfs aan dat hij bij de top van Duitsland behoort. Over het algemeen hebben ze in Duitsland goede keepers. Dus dat belooft heel veel.

Ik vind Rulli tegenvallen in de voorbereiding en ik denk ook dat er meer speelt. Zie hem zomaar vertrekken. Vandaar deze aankoop.



Ik weet niet zo goed wat ik van deze transfer moet denken. Heb wat beelden op YouTube gezien (zegt niet alles uiteraard), maar het lijkt wel alsof Ramaj moeite heeft om een bal klemvast te hebben.

Verder vind ik een nieuwe keeper niet echt nodig, en zeker niet een reservedoelman voor 8 miljoen. Het is in ieder geval geen prioriteit. Als je dan zo nodig een keeper moet halen had je denk ik beter Olij kunnen halen. Die is goedkoper en heeft veel meer wedstrijden gekeept.

 

+1/-0

Over zijn kwaliteiten durf ik niets te zeggen. Ik ken hem simpelweg niet, dus ik merk het vanzelf wel op moment als hij in actie komt.

Ik vraag me alleen af of de verhalen over de (vaste) transfersom wel kloppen. Boven een bepaald bedrag (ik meen dat dit 5,5 miljoen was) is Ajax als beursgenoteerd bedrijf verplicht dit te melden. Omdat er nu niks wordt gemeld, lijkt de vaste transfersom dus in ieder geval lager te zijn dan de 8 miljoen die in Duitse media wordt gemeld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 04 augustus 2023 om 01:51:
Ik vraag me alleen af of de verhalen over de (vaste) transfersom wel kloppen. Boven een bepaald bedrag (ik meen dat dit 5,5 miljoen was) is Ajax als beursgenoteerd bedrijf verplicht dit te melden. Omdat er nu niks wordt gemeld, lijkt de vaste transfersom dus in ieder geval lager te zijn dan de 8 miljoen die in Duitse media wordt gemeld.


Goed punt. Gisteren keek ik nog even naar de officiële bekendmaking van Tahirovic op de Ajax website, maar daar wordt geen bedrag genoemd. Bij Borges/Forbs wordt wel het transferbedrag genoemd. Dus als die grens van 5,5 miljoen klopt, zijn Tahirovic en Ramaj ieder geval niet zo duur als in de media gemeld wordt.

 

+1/-0

Zeer goede beurt gemaakt vanavond bij Jong Ajax. Mijn eerste indrukken zijn dat hij een voetballende en moedige keeper is die rust uitstraalt.

 

+2/-0

Veel betere uitstraling dan Gorter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 oktober 2023 om 23:09:

Zeer goede beurt gemaakt vanavond bij Jong Ajax. Mijn eerste indrukken zijn dat hij een voetballende en moedige keeper is die rust uitstraalt.



Mooi, basis in het eerste wat mij betreft.

 

+2/-0

Hij is qua stijl een Ajax-keeper: Keept ver voor z'n goal, komt goed uit op voorzetten en hervat het spel goed. Ik heb alleen twijfels bij zijn kwaliteiten als keeper. Hij heeft bijna niets klemvast, moet een bal vaak 2-3 keer aanraken voordat hij hem heeft. Ik hoop echt dat hij zich gaat ontwikkelen, maar ik weet het nog zo net niet.

 

+1/-0

Ondanks dat hij de bal bij de eerste tegengoal niet goed verwerkt smaakt dit wel naar meer. Hij zette het echt neer in de opbouw en maakte goede keuzes. Ook veel lef en rust aan de bal. Een grote vooruitgang ten opzichte van Gorter.

 

+4/-1

Benieuwd naar hoe zich verder ontwikkelt. Laat wel veel meer potentie zien dan Gorter.

 

+3/-0

Deed het vrij goed maar wordt neergezet als een dure aankoop door domme media zoals bijvoorbeeld gisteren Wim Kieft. Het schijnt dat hij voor 4M gekomen is (geen 8M). Zoals hij zich nu laat zien is hij dat geld dubbel en dwars waard. Natuurlijk is nog niet alles perfect maar in deze jongen zit echt wel potentie.

 

+5/-0

Inderdaad. De hoeveelheid doelloze aannames in de media de afgelopen maanden is best treurig. Ajax moet als beursgenoteerde club transfersommen boven een bepaald bedrag altijd melden. Geen idee hoe hoog dat bedrag precies was, maar zeker geen 8 miljoen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 27 oktober 2023 om 14:22:

Het schijnt dat hij voor 4M gekomen is (geen 8M).


Yep. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaald ziet de meute het vanzelf als de waarheid.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 oktober 2023 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 27 oktober 2023 om 14:22:

Het schijnt dat hij voor 4M gekomen is (geen 8M).


Yep. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaald ziet de meute het vanzelf als de waarheid.



Vandaag mijn moeder gesproken. Ze volgt het voetbal nauwelijks maar weet ik dat doe. Uit het niets kwam ze met dat het toch zo raar is dat Steijn weg moest en dat Mislintat zich verrijkt zou hebben. Nogmaals, het is niet dat ze onderzoek gedaan heeft of het op de voet volgt en dat dit haar mening is. Dit is wat onze (echt vreselijke) media het publiek voorschotelen.

Ik heb eerder een discussie met iemand gehad hier (zou goed kunnen dat jij dat was) die stelde dat Mislintat zo behandeld zou worden omdat ie Duitser is. Was het er toen niet mee eens, maar ik zie nu dat het wel zo is. Veel lieden hebben ook het sentiment om "onze" Steijn te beschermen.

Weer een illusie armer helaas.

 

+3/-0

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.

 

+2/-0

Ik vind ook dat Ramaj 1e keuze moet blijven. Er was interesse in Rulli van de zomer en toen raakte hij geblesseerd. Rulli in januari verkopen is het beste voor iedereen. Met Ramaj hebben we eindelijk een doelman waar ik écht blij mee ben en dat is lang geleden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 november 2023 om 23:15:

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.



Naar mijn mening moet de oudere speler echt significant beter zijn dan het talent om de voorkeur te krijgen. Vergeleken met Gorter kun je de case maken dat Rulli dat is, maar naast Ramaj wordt dat lastig. Sterker nog, ik vind Ramaj eigenlijk gewoon al beter dan wat ik van Rulli heb gezien.

Vraag me wel af of het wenselijk is om Gorter erbij te houden als 2e keeper. Ik denk het eigenlijk niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 november 2023 om 23:15:

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.



Naar mijn mening moet de oudere speler echt significant beter zijn dan het talent om de voorkeur te krijgen. Vergeleken met Gorter kun je de case maken dat Rulli dat is, maar naast Ramaj wordt dat lastig. Sterker nog, ik vind Ramaj eigenlijk gewoon al beter dan wat ik van Rulli heb gezien.

Vraag me wel af of het wenselijk is om Gorter erbij te houden als 2e keeper. Ik denk het eigenlijk niet.



Nou precies dit. Rulli zal genoeg verdienen aangezien hij als eerste keeper werd gekocht. Ik denk dat je in de winter hem gewoon moet verkopen, ook omdat je volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer geen CL speelt, dan moet je gewoon zuinig aan doen. Met Gorter, Rulli, Ramaj heb je 3 vergelijkbare keepers, waarvan Gorter overduidelijk de minste is. Rulli en Ramaj doen elkaar niet veel onder, maar ik zie nu al een streepje voor bij Ramaj, die ook nog jonger is. Ik denk dat je Rulli moet verkopen, moet overwegen om datzelfde te doen met Gorter. Het seizoen volmaken met Pasveer als tweede doelman, Setford als derde keeper. Dat moet gewoon kunnen. Ik mag toch aannemen dat we nu met 3 geblesseerd keepers ons portie wel een keer gehad hebben?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 07 november 2023 om 13:18:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 november 2023 om 23:15:

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.



Naar mijn mening moet de oudere speler echt significant beter zijn dan het talent om de voorkeur te krijgen. Vergeleken met Gorter kun je de case maken dat Rulli dat is, maar naast Ramaj wordt dat lastig. Sterker nog, ik vind Ramaj eigenlijk gewoon al beter dan wat ik van Rulli heb gezien.

Vraag me wel af of het wenselijk is om Gorter erbij te houden als 2e keeper. Ik denk het eigenlijk niet.



Nou precies dit. Rulli zal genoeg verdienen aangezien hij als eerste keeper werd gekocht. Ik denk dat je in de winter hem gewoon moet verkopen, ook omdat je volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer geen CL speelt, dan moet je gewoon zuinig aan doen. Met Gorter, Rulli, Ramaj heb je 3 vergelijkbare keepers, waarvan Gorter overduidelijk de minste is. Rulli en Ramaj doen elkaar niet veel onder, maar ik zie nu al een streepje voor bij Ramaj, die ook nog jonger is. Ik denk dat je Rulli moet verkopen, moet overwegen om datzelfde te doen met Gorter. Het seizoen volmaken met Pasveer als tweede doelman, Setford als derde keeper. Dat moet gewoon kunnen. Ik mag toch aannemen dat we nu met 3 geblesseerd keepers ons portie wel een keer gehad hebben?



Bij Pasveer denkt men altijd aan hoe hij speelt met een voorbereiding achter de rug en in een lekker ritme. Wat men vaak vergeet is dat, voordat hij op dat niveau is, hij geen bal pakt. Zou Pasveer er ineens in moeten, dan moet je eerst dat traject door een aantal weken of misschien wel maanden waarin hij teveel punten zou kosten. Vergeet niet, hij is 40 en heeft een jaar niet gespeeld en weer een blessure achter de rug.

Als 3e keeper durf ik het wel aan, maar niet als eerste backup van Ramaj. Eigenlijk moet je hem keeperstrainer maken, Setford (of wie dan ook) 3e keeper maken en er een ervaren man van een jaar of 35 die recent nog veel gespeeld heeft bijhalen. Een backupkeeper als destijds Gentenaar zou ideaal zijn.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Diant Ramaj