Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Diant Ramaj

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Tenzij Gorter een of andere grootverdiener is zou ik hem gewoon verhuren, maar verkopen is ook een optie. Rulli zou als hij tweede keeper blijkt te worden daar inderdaad wel wat te duur voor zijn. Ik denk dat hij in dat geval ook zelf liever terugkeert naar Spanje of zo. Als Pasveer op de training laat zien nog echt een goed niveau te halen dan lijkt het me best een optie dat hij blijft, maar het lijkt me gezien zijn leeftijd aannemelijker dat je naar een nieuwe tweede keeper op zoek moet komende zomer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 15:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 07 november 2023 om 13:18:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 november 2023 om 23:15:

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.



Naar mijn mening moet de oudere speler echt significant beter zijn dan het talent om de voorkeur te krijgen. Vergeleken met Gorter kun je de case maken dat Rulli dat is, maar naast Ramaj wordt dat lastig. Sterker nog, ik vind Ramaj eigenlijk gewoon al beter dan wat ik van Rulli heb gezien.

Vraag me wel af of het wenselijk is om Gorter erbij te houden als 2e keeper. Ik denk het eigenlijk niet.



Nou precies dit. Rulli zal genoeg verdienen aangezien hij als eerste keeper werd gekocht. Ik denk dat je in de winter hem gewoon moet verkopen, ook omdat je volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer geen CL speelt, dan moet je gewoon zuinig aan doen. Met Gorter, Rulli, Ramaj heb je 3 vergelijkbare keepers, waarvan Gorter overduidelijk de minste is. Rulli en Ramaj doen elkaar niet veel onder, maar ik zie nu al een streepje voor bij Ramaj, die ook nog jonger is. Ik denk dat je Rulli moet verkopen, moet overwegen om datzelfde te doen met Gorter. Het seizoen volmaken met Pasveer als tweede doelman, Setford als derde keeper. Dat moet gewoon kunnen. Ik mag toch aannemen dat we nu met 3 geblesseerd keepers ons portie wel een keer gehad hebben?



Bij Pasveer denkt men altijd aan hoe hij speelt met een voorbereiding achter de rug en in een lekker ritme. Wat men vaak vergeet is dat, voordat hij op dat niveau is, hij geen bal pakt. Zou Pasveer er ineens in moeten, dan moet je eerst dat traject door een aantal weken of misschien wel maanden waarin hij teveel punten zou kosten. Vergeet niet, hij is 40 en heeft een jaar niet gespeeld en weer een blessure achter de rug.

Als 3e keeper durf ik het wel aan, maar niet als eerste backup van Ramaj. Eigenlijk moet je hem keeperstrainer maken, Setford (of wie dan ook) 3e keeper maken en er een ervaren man van een jaar of 35 die recent nog veel gespeeld heeft bijhalen. Een backupkeeper als destijds Gentenaar zou ideaal zijn.



Precies.

Ik vond Pasveer na terugkomst van zijn eerste blessure eigenlijk al niet meer kunnen. Hij keepte de eerste maanden onder Schreuder en hield amper een bal tegen. Zonder hem waren we misschien niet eens in die grote crisis gekomen. Op een gegeven moment wonnen we zeven duels op rij niet, en dat allemaal tegen rechterrijtje teams. Daar zaten veel fouten van Pasveer tussen.

Ik denk dat Remco prima is als nestor van de groep, hij lijkt me ook een een topprofessional. Ik moet er echter niet aan denken dat hij door blessures weer vaste keeper wordt. Dat gaat simpelweg een drama worden vrees ik.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 november 2023 om 23:15:

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.



Naar mijn mening moet de oudere speler echt significant beter zijn dan het talent om de voorkeur te krijgen. Vergeleken met Gorter kun je de case maken dat Rulli dat is, maar naast Ramaj wordt dat lastig. Sterker nog, ik vind Ramaj eigenlijk gewoon al beter dan wat ik van Rulli heb gezien.

Vraag me wel af of het wenselijk is om Gorter erbij te houden als 2e keeper. Ik denk het eigenlijk niet.


Wat zou niet wenselijk zijn als Gorter als tweede doelman? Liever hem dan Pasveer.

 

+1/-0

Ramaj doet het goed, maar ik wil hem toch nog graag over een langere periode zien. Qua positionering, voetballen en opbouwen vind ik het een verademing, maar ik twijfel nog steeds over zijn kwaliteiten als keeper. Hij heeft niet veel klem en stompt te bal vaak naar het midden, wat voor gevaar zorgt. Dat hij potentie heeft twijfel ik niet aan, en dat hij verder is dan Gorter lijkt mij duidelijk.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 november 2023 om 12:54:

Wat zou niet wenselijk zijn als Gorter als tweede doelman? Liever hem dan Pasveer.



Je tweede keeper moet in principe gewoon een ervaren keeper zijn. Ervaring is een groot voordeel in situaties waarin je ineens een beroep op hem moet doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 november 2023 om 12:54:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 november 2023 om 23:15:

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.



Naar mijn mening moet de oudere speler echt significant beter zijn dan het talent om de voorkeur te krijgen. Vergeleken met Gorter kun je de case maken dat Rulli dat is, maar naast Ramaj wordt dat lastig. Sterker nog, ik vind Ramaj eigenlijk gewoon al beter dan wat ik van Rulli heb gezien.

Vraag me wel af of het wenselijk is om Gorter erbij te houden als 2e keeper. Ik denk het eigenlijk niet.


Wat zou niet wenselijk zijn als Gorter als tweede doelman? Liever hem dan Pasveer.



Kwalitatief vind ik hem wel goed genoeg als backup, maar een speler moet wel zijn rol kunnen accepteren. Gorter speelt al seizoenen lang nauwelijks, dus kan me voorstellen dat ie niet weer backup wil zijn.

Als ie echter nog steeds voor zijn kans wil gaan en zich positief opstelt, kan het wat mij betreft ook wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 november 2023 om 18:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 november 2023 om 12:54:

Wat zou niet wenselijk zijn als Gorter als tweede doelman? Liever hem dan Pasveer.



Je tweede keeper moet in principe gewoon een ervaren keeper zijn. Ervaring is een groot voordeel in situaties waarin je ineens een beroep op hem moet doen.




Precies. Een tweede doelman moet ervaren zijn. een tweede doelman moet gewoon beschikbaar zijn, je eerste keeper scherp houden. Jonge gasten die alleen met zichzelf bezig zijn heb je niet veel aan. Die moeten in Jong Ajax minuten maken of elders.



open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 november 2023 om 09:13:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 15:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 07 november 2023 om 13:18:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 november 2023 om 23:15:

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.



Naar mijn mening moet de oudere speler echt significant beter zijn dan het talent om de voorkeur te krijgen. Vergeleken met Gorter kun je de case maken dat Rulli dat is, maar naast Ramaj wordt dat lastig. Sterker nog, ik vind Ramaj eigenlijk gewoon al beter dan wat ik van Rulli heb gezien.

Vraag me wel af of het wenselijk is om Gorter erbij te houden als 2e keeper. Ik denk het eigenlijk niet.



Nou precies dit. Rulli zal genoeg verdienen aangezien hij als eerste keeper werd gekocht. Ik denk dat je in de winter hem gewoon moet verkopen, ook omdat je volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer geen CL speelt, dan moet je gewoon zuinig aan doen. Met Gorter, Rulli, Ramaj heb je 3 vergelijkbare keepers, waarvan Gorter overduidelijk de minste is. Rulli en Ramaj doen elkaar niet veel onder, maar ik zie nu al een streepje voor bij Ramaj, die ook nog jonger is. Ik denk dat je Rulli moet verkopen, moet overwegen om datzelfde te doen met Gorter. Het seizoen volmaken met Pasveer als tweede doelman, Setford als derde keeper. Dat moet gewoon kunnen. Ik mag toch aannemen dat we nu met 3 geblesseerd keepers ons portie wel een keer gehad hebben?



Bij Pasveer denkt men altijd aan hoe hij speelt met een voorbereiding achter de rug en in een lekker ritme. Wat men vaak vergeet is dat, voordat hij op dat niveau is, hij geen bal pakt. Zou Pasveer er ineens in moeten, dan moet je eerst dat traject door een aantal weken of misschien wel maanden waarin hij teveel punten zou kosten. Vergeet niet, hij is 40 en heeft een jaar niet gespeeld en weer een blessure achter de rug.

Als 3e keeper durf ik het wel aan, maar niet als eerste backup van Ramaj. Eigenlijk moet je hem keeperstrainer maken, Setford (of wie dan ook) 3e keeper maken en er een ervaren man van een jaar of 35 die recent nog veel gespeeld heeft bijhalen. Een backupkeeper als destijds Gentenaar zou ideaal zijn.



Precies.

Ik vond Pasveer na terugkomst van zijn eerste blessure eigenlijk al niet meer kunnen. Hij keepte de eerste maanden onder Schreuder en hield amper een bal tegen. Zonder hem waren we misschien niet eens in die grote crisis gekomen. Op een gegeven moment wonnen we zeven duels op rij niet, en dat allemaal tegen rechterrijtje teams. Daar zaten veel fouten van Pasveer tussen.

Ik denk dat Remco prima is als nestor van de groep, hij lijkt me ook een een topprofessional. Ik moet er echter niet aan denken dat hij door blessures weer vaste keeper wordt. Dat gaat simpelweg een drama worden vrees ik.




Dit is wel een beetje gezocht hoor. Toen Pasveer moest keepen omdat Onana aan de pillen zat, Stekelenburg geblesseerd was, heeft hij in de eredivisie vanaf PEC Zwolle 12 wedstrijden op rij de nul gehouden. Pas tegen AZ kreeg hij een tegengoal. Dus dat hij een serie nodig heeft om op gang te komen klopt gewoon niet. Uiteraard had de verdediging daar ook wel wat mee te maken en dat is allemaal fair, maar je kunt niet tegengoals op conto van de keeper zetten en elke clean sheet aan de verdedigers toekennen.

Na zijn blessure heeft hij weer gekeept en helemaal eens, dat was niet het niveau van zijn eerste periode. Maar, we zaten er toen al niet meer lekker in. Toen Rulli kwam, veranderde er overigens niks aan de tegengoals. En ik schat Rulli een stuk hoger in dan Pasveer. Ik denk alleen dat Pasveer niet het grootste (!) probleem was in die periode. Argument is dus dat een betere keeper niet leidde tot minder tegengoals... Het stond gewoon niet goed.

Dat gezegd. 40 jaar, dan ben je inderdaad wel klaar voor een lager pitje. Ik zou hem alleen in dit seizoen, waarin ook nog veel gestuurd en gebouwd moet worden, hem als tweede of derde doelman houden samen met Gorter, mits hij dat accepteert. Rulli moet je verkopen, want Ramaj is je toekomst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 09 november 2023 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 november 2023 om 18:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 november 2023 om 12:54:

Wat zou niet wenselijk zijn als Gorter als tweede doelman? Liever hem dan Pasveer.



Je tweede keeper moet in principe gewoon een ervaren keeper zijn. Ervaring is een groot voordeel in situaties waarin je ineens een beroep op hem moet doen.




Precies. Een tweede doelman moet ervaren zijn. een tweede doelman moet gewoon beschikbaar zijn, je eerste keeper scherp houden. Jonge gasten die alleen met zichzelf bezig zijn heb je niet veel aan. Die moeten in Jong Ajax minuten maken of elders.



open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 november 2023 om 09:13:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 15:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 07 november 2023 om 13:18:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 november 2023 om 23:15:

Na vijf potjes in het eerste en twee in Jong Ajax begin ik voorzichtig het idee te krijgen dat je ook als Rulli weer fit is Ramaj moet laten staan. Het is echt een buitengewoon groot keeperstalent volgens mij. Ik voorspel dat hij net als Onana ook wel eens een blunder zal begaan doordat hij zo veel risico durft te nemen, maar zijn spel aan de bal levert de ploeg ook enorm veel op.

Wel lullig voor Rulli overigens. Hij is goed in het voetballen van achteruit, en vorig seizoen is dat eigenlijk maar amper gebeurd. Maar dit is ook iets wat Ramaj goed kan, en puur in het tegenhouden van ballen schat ik Ramaj vooralsnog wat hoger in.



Naar mijn mening moet de oudere speler echt significant beter zijn dan het talent om de voorkeur te krijgen. Vergeleken met Gorter kun je de case maken dat Rulli dat is, maar naast Ramaj wordt dat lastig. Sterker nog, ik vind Ramaj eigenlijk gewoon al beter dan wat ik van Rulli heb gezien.

Vraag me wel af of het wenselijk is om Gorter erbij te houden als 2e keeper. Ik denk het eigenlijk niet.



Nou precies dit. Rulli zal genoeg verdienen aangezien hij als eerste keeper werd gekocht. Ik denk dat je in de winter hem gewoon moet verkopen, ook omdat je volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer geen CL speelt, dan moet je gewoon zuinig aan doen. Met Gorter, Rulli, Ramaj heb je 3 vergelijkbare keepers, waarvan Gorter overduidelijk de minste is. Rulli en Ramaj doen elkaar niet veel onder, maar ik zie nu al een streepje voor bij Ramaj, die ook nog jonger is. Ik denk dat je Rulli moet verkopen, moet overwegen om datzelfde te doen met Gorter. Het seizoen volmaken met Pasveer als tweede doelman, Setford als derde keeper. Dat moet gewoon kunnen. Ik mag toch aannemen dat we nu met 3 geblesseerd keepers ons portie wel een keer gehad hebben?



Bij Pasveer denkt men altijd aan hoe hij speelt met een voorbereiding achter de rug en in een lekker ritme. Wat men vaak vergeet is dat, voordat hij op dat niveau is, hij geen bal pakt. Zou Pasveer er ineens in moeten, dan moet je eerst dat traject door een aantal weken of misschien wel maanden waarin hij teveel punten zou kosten. Vergeet niet, hij is 40 en heeft een jaar niet gespeeld en weer een blessure achter de rug.

Als 3e keeper durf ik het wel aan, maar niet als eerste backup van Ramaj. Eigenlijk moet je hem keeperstrainer maken, Setford (of wie dan ook) 3e keeper maken en er een ervaren man van een jaar of 35 die recent nog veel gespeeld heeft bijhalen. Een backupkeeper als destijds Gentenaar zou ideaal zijn.



Precies.

Ik vond Pasveer na terugkomst van zijn eerste blessure eigenlijk al niet meer kunnen. Hij keepte de eerste maanden onder Schreuder en hield amper een bal tegen. Zonder hem waren we misschien niet eens in die grote crisis gekomen. Op een gegeven moment wonnen we zeven duels op rij niet, en dat allemaal tegen rechterrijtje teams. Daar zaten veel fouten van Pasveer tussen.

Ik denk dat Remco prima is als nestor van de groep, hij lijkt me ook een een topprofessional. Ik moet er echter niet aan denken dat hij door blessures weer vaste keeper wordt. Dat gaat simpelweg een drama worden vrees ik.




Dit is wel een beetje gezocht hoor. Toen Pasveer moest keepen omdat Onana aan de pillen zat, Stekelenburg geblesseerd was, heeft hij in de eredivisie vanaf PEC Zwolle 12 wedstrijden op rij de nul gehouden. Pas tegen AZ kreeg hij een tegengoal. Dus dat hij een serie nodig heeft om op gang te komen klopt gewoon niet. Uiteraard had de verdediging daar ook wel wat mee te maken en dat is allemaal fair, maar je kunt niet tegengoals op conto van de keeper zetten en elke clean sheet aan de verdedigers toekennen.

Na zijn blessure heeft hij weer gekeept en helemaal eens, dat was niet het niveau van zijn eerste periode. Maar, we zaten er toen al niet meer lekker in. Toen Rulli kwam, veranderde er overigens niks aan de tegengoals. En ik schat Rulli een stuk hoger in dan Pasveer. Ik denk alleen dat Pasveer niet het grootste (!) probleem was in die periode. Argument is dus dat een betere keeper niet leidde tot minder tegengoals... Het stond gewoon niet goed.

Dat gezegd. 40 jaar, dan ben je inderdaad wel klaar voor een lager pitje. Ik zou hem alleen in dit seizoen, waarin ook nog veel gestuurd en gebouwd moet worden, hem als tweede of derde doelman houden samen met Gorter, mits hij dat accepteert. Rulli moet je verkopen, want Ramaj is je toekomst.



Daar is niets gezocht aan. Dat klopt gewoon wat Liam zegt. Je spreekt jezelf ook gewoon tegen.
Liam had het over vorig seizoen en jij begint over seizoenen daarvoor. Toen was hij ook 37/38 en heeft hij het nog goed gedaan.
Vervolgens beaam je dat hij het vorig seizoen niet zo goed heeft gedaan. Ik zeg zelfs matig.

Pasveer is passé. Te oud, te traag. Er zijn maar enkele uitzonderingen in het verleden van keepers die met 40 jaar nog goed keepte. Dat waren allemaal topkeepers en dat is Pasveer absoluut niet. Nooit geweest.

Ramaj gewoon laten staan tot de winterstop en Rulli als back-up. Als Ramaj het goed blijft doen ook daarna leten keepen en Rulli wederom als back-up. Gorter verhuren en na het seizoen verkopen.
Pasveer een begeleidende rol geven tot einde seizoen en dan afscheid nemen. Of bekijken of er een andere rol is weggelegd als keeperstrainer.

Dit bericht is gewijzigd op 9 november 2023, 13:29:07.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 november 2023 om 13:22:

Daar is niets gezocht aan. Dat klopt gewoon wat Liam zegt. Je spreekt jezelf ook gewoon tegen.
Liam had het over vorig seizoen en jij begint over seizoenen daarvoor. Toen was hij ook 37/38 en heeft hij het nog goed gedaan.
Vervolgens beaam je dat hij het vorig seizoen niet zo goed heeft gedaan. Ik zeg zelfs matig.

Pasveer is passé. Te oud, te traag. Er zijn maar enkele uitzonderingen in het verleden van keepers die met 40 jaar nog goed keepte. Dat waren allemaal topkeepers en dat is Pasveer absoluut niet. Nooit geweest.

Ramaj gewoon laten staan tot de winterstop en Rulli als back-up. Als Ramaj het goed blijft doen ook daarna leten keepen en Rulli wederom als back-up. Gorter verhuren en na het seizoen verkopen.
Pasveer een begeleidende rol geven tot einde seizoen en dan afscheid nemen. Of bekijken of er een andere rol is weggelegd als keeperstrainer.



Ik spreek mezelf niet tegen. Hooguit mbt de invulling van de rest van het seizoen, waar de hele selectie niet klopt qua balans en samenstelling. Liam beaamt de post ("precies";) die hij quote, waar de boodschap is: Pasveer heeft een serie wedstrijden nodig om 'op gang' te komen en voor die tijd vangt hij geen ballen. Dat was de strekking waar ik op reageerde en dat is feitelijk onjuist. Bewijs: zijn eerste serie in Ajax 1, toen hij ook al oud en passe was, volgens velen. Iedereen vond een keeper van 38 in Ajax 1 belachelijk, maar de man had iets van 4 tegengoals in een half jaar. Dan ben je mijns inziens gewoon een topkeeper, maar goed, blijkbaar kan je dat niet zijn als je eind 30 bent.

De periode daarna heeft hij het minder goed gedaan, misschien zelfs matig. Bestrijd ik ook niet. Ik pleit ook niet voor Pasveer op doel ofzo. Overigens was hij net zo matig als Rulli na hem. Ik heb altijd gevonden dat het niet perse aan de doelman lag. En net zo matig als Gorter daar weer na. Ramaj doet het gewoon goed, hoewel ook hij gewoon te veel tegengoals kreeg. Ook ballen waar je denkt dat hij meer kon doen. Ik zie in Ramaj echter wel dat wat anderen hier ook zien. Een bepaalde uitstraling die ik mis bij Rulli, Gorter etc. Je kunt als doelman echter ook niet uitblinken als je verdediging en middenveld niet klopt. Van der Sar heeft in zijn laatste jaren bij Ajax ook heel veel ballen doorgelaten...

Pasveer gewoon laten afvloeien naar een begeleidende rol, helemaal prima. Goede vent, heeft zijn waarde gehad.

 

+2/-0

Heeft vandaag niet veel. En dit is ook weer dom.

Overigens ook geen pingel. Die speler dook al en krijgt daarna gewoon twee handen op z'n gezichtje. Belachelijke scheids.

 

+2/-0

Die speler van Marseille ging nog sneller naar de grond dan Ramaj naar een hoek ging bij beide strafschoppen. Maar Ramaj kon die bal gewoon over de achterlijn laten lopen. Ergerniswekkende blunder.

 

+3/-0

Wat ik nou niet snap is dat je bij de eerste pingel ziet dat Aubemeyang wacht totdat de keeper een beweging maakt/hoek kiest. Dat weet je dan toch bij de 2e pingel?

En ja hoor precies hetzelfde. Aubemeyang wacht, Ramaj kiest weer hoek. Nou ben ik zelf geen keeper, maar is toch logica dat je dan bij de 2e pingel denkt: ik blijf gewoon staan. Je hebt ook niks meer te verliezen in de laatste minuut!

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 30 november 2023 om 23:01:

Wat ik nou niet snap is dat je bij de eerste pingel ziet dat Aubemeyang wacht totdat de keeper een beweging maakt/hoek kiest. Dat weet je dan toch bij de 2e pingel?

En ja hoor precies hetzelfde. Aubemeyang wacht, Ramaj kiest weer hoek. Nou ben ik zelf geen keeper, maar is toch logica dat je dan bij de 2e pingel denkt: ik blijf gewoon staan. Je hebt ook niks meer te verliezen in de laatste minuut!



En als hij blijft staan en Aubameyang kiest een hoek, vraagt iedereen zich af waarom hij niet duikt.

Zo is het altijd wel iets natuurlijk :).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 30 november 2023 om 23:03:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 30 november 2023 om 23:01:

Wat ik nou niet snap is dat je bij de eerste pingel ziet dat Aubemeyang wacht totdat de keeper een beweging maakt/hoek kiest. Dat weet je dan toch bij de 2e pingel?

En ja hoor precies hetzelfde. Aubemeyang wacht, Ramaj kiest weer hoek. Nou ben ik zelf geen keeper, maar is toch logica dat je dan bij de 2e pingel denkt: ik blijf gewoon staan. Je hebt ook niks meer te verliezen in de laatste minuut!



En als hij blijft staan en Aubameyang kiest een hoek, vraagt iedereen zich af waarom hij niet duikt.

Zo is het altijd wel iets natuurlijk :).



Ja dat is waar, maar Aubemeyang neemt eigenlijk altijd z’n pingels zo. Hij schiet ze ook niet in de bovenhoek hè?

Hij wacht, wacht, wacht en schiet ze dan half lafjes iets van het midden erin. Als je als keeper blijft staan kan je daar toch wel op reageren? Althans, dat lijkt mij!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 30 november 2023 om 22:49:

Heeft vandaag niet veel. En dit is ook weer dom.

Overigens ook geen pingel. Die speler dook al en krijgt daarna gewoon twee handen op z'n gezichtje. Belachelijke scheids.



Is geen enkele goal schuld.

 

+2/-0

Heb liever een keeper die blijft staan en probeert te reageren dan iemand die op een hoek gokt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 november 2023 om 23:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 30 november 2023 om 22:49:



Is geen enkele goal schuld.



Ik vind die laatste zeker zijn schuld. Laat die bal gewoon achter "lopen". Hoge ballen zijn nou niet bepaald (zacht uitgedrukt) het sterke punt. Wat dat betreft ben ik ook niet echt kapot van hem.
Met de bal aan de voet wel sterk, maar we moeten toe naar een situatie waarin de 10 andere spelers dat ook zijn zodat de keeper daarvoor minder gebruikt hoeft te worden.

 

+2/-0

Ik vond het echt een uitermate zwakke wedstrijd van Ramaj tegen Marseille. Enkele punten waarom ik vind dat we snel naar een nieuwe doelman op zoek moet zijn:

- Hij vertraagt het spel met zijn spel voortzettingen enorm.
- Uiteindelijk speelt hij de lange bal, maar die komt vaak niet aan
- Waarom blijft hij in de 92e minuut niet gewoon van die bal af en laat hij die achter de doellijn lopen
- Kiest al een hoek voordat de pingel is genomen
- Bepaalde misplaatste arrogantie. Zorg eerst maar eens dat je de ballen pakt

In mijn ogen hebben we op dit moment met Rulli, Gorter, Ramaj, Pasveer, wel echt de slechtste groep doelmannen in jaren.

 

+2/-4

Ik heb nog steeds alle vertrouwen in Ramaj. Hij liet wederom mooie lange ballen zien. In blessuretijd strafschop veroorzaken is jammer. Kan gebeuren. Hij is nog jong en dit gebeurt weleens.

 

+6/-0

Ja het was een domme fout maar die scheids was ook echt triggerhappy, niet normaal. Met een normale scheids win je deze wedstrijd of speel je in ieder geval gelijk en dan is zo`n fout niet doorslaggevend. Ik vond hem verder een redelijke wedstrijd spelen. Niet echt goed, maar nog altijd beter dan Gorter het deed. De tegendoelpunten waren voornamelijk fouten van veldspelers (Tahirovic die niet ingrijpt, slecht dekken bij een corner, Bergwijn die balverlies lijdt) Elke doelman heeft zo z`n momenten... (Onana iemand?)

 

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Diant Ramaj