Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Branco van den Boomen

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 22 november 2023 om 15:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 november 2023 om 21:18:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 november 2023 om 21:13:

We zitten nu wel heel dun in de middenvelders. Nu zal Mannsverk binnenkort wellicht weer aanhaken, maar van iemand die nog amper heeft gespeeld kan je ook niet per se veel verwachten op de korte termijn. Wellicht moet je ook aan Salah-Eddine gaan denken onderhand. In Jong Ajax en eerder al bij Twente heeft hij al laten zien dat wel te kunnen. Sterker nog, als ik hem daar zie spelen vraag ik me af of hij daar niet meer op zijn plaats is.


Ja, dat klinkt vrij logisch. Dan heb je Vos, Tahirovic, Taylor en Salah-Eddine voor twee posities, geloof ik. Of zijn Mannsverk en Van den Boomen niet de enige twee geblesseerde middenvelders?



Berghuis middenveld zetten.


Op welke positie?

 

+1/-0

Ik kijk al uit naar al Berghuis zijn balverlies op eigen helft.

 

+1/-0

Als een elftal niet goed draait, worden vertrokken, geblesseerde of verhuurde spelers vaak opeens meer gewaardeerd. Men lijkt dat te vergeten dat op deze spelers ook het nodige aan te merken was toen zij nog in een Ajax shirt speelden.

Fitz-Jim, die bij Excelsior geen vaste basisplaats heeft, zou ons team nu kunnen versterken. Klaassen had moeten blijven. Wat was Haller een goede spits. Alvarez was onmisbaar op het middenveld, etc.

Voor mij klinkt het nu ook verleidelijk om hierin mee te gaan, want deze spelers hebben (uitgezonderd van Fitz-Jim) allemaal hun waarde voor Ajax gehad. In de jaren dat zij bij Ajax speelden, lag het niveau veel hoger. Maar zelf ben ik van genoemde spelers nooit groot fan geweest.

Bij V/d Boomen merk ik nu dezelfde tendens. Alsof het een groot gemis is dat hij geblesseerd is en dat het middenveld veel beter gaat draaien met hem erbij. In die wedstrijden (10 in de competitie en 5 in Europa) die hij tot nu toe speelde, vond ik hem alles behalve overtuigend. Ook met hem erbij werd het middenveld vaak compleet overlopen. Hij is erg traag en het minst dynamisch van alle middenvelders in de selectie. Ook totaal niet wendbaar aan de bal of goed in de kleine ruimte. Snel wegdraaien met een speler in zijn rug zie ik hem niet doen. Dan blijft over zijn goede trap en volwassen leeftijd als enige pluspunten. Qua assists hoef je ook niets te verwachten, slechts 1 in 15 wedstrijden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 10 januari 2024 om 11:25:

Als een elftal niet goed draait, worden vertrokken, geblesseerde of verhuurde spelers vaak opeens meer gewaardeerd. Men lijkt dat te vergeten dat op deze spelers ook het nodige aan te merken was toen zij nog in een Ajax shirt speelden.

Fitz-Jim, die bij Excelsior geen vaste basisplaats heeft, zou ons team nu kunnen versterken. Klaassen had moeten blijven. Wat was Haller een goede spits. Alvarez was onmisbaar op het middenveld, etc.

Voor mij klinkt het nu ook verleidelijk om hierin mee te gaan, want deze spelers hebben (uitgezonderd van Fitz-Jim) allemaal hun waarde voor Ajax gehad. In de jaren dat zij bij Ajax speelden, lag het niveau veel hoger. Maar zelf ben ik van genoemde spelers nooit groot fan geweest.

Bij V/d Boomen merk ik nu dezelfde tendens. Alsof het een groot gemis is dat hij geblesseerd is en dat het middenveld veel beter gaat draaien met hem erbij. In die wedstrijden (10 in de competitie en 5 in Europa) die hij tot nu toe speelde, vond ik hem alles behalve overtuigend. Ook met hem erbij werd het middenveld vaak compleet overlopen. Hij is erg traag en het minst dynamisch van alle middenvelders in de selectie. Ook totaal niet wendbaar aan de bal of goed in de kleine ruimte. Snel wegdraaien met een speler in zijn rug zie ik hem niet doen. Dan blijft over zijn goede trap en volwassen leeftijd als enige pluspunten. Qua assists hoef je ook niets te verwachten, slechts 1 in 15 wedstrijden.


Ik was altijd een groot fan van Álvarez en ik noemde Haller sinds zijn FC Utrecht-periode al de perfecte Ajax-spits. Heel veel Ajacieden voelden zich inderdaad anders over hun dan dat ik dat deed. Álvarez speelt nu ook in Engeland supergoed. Wordt zo ongeveer de beste verdedigende middenvelder van de wereld genoemd, terwijl zat Ajacieden een plekje op de bank tijdens het WK in Qatar als bevestiging zagen dat hij helemaal niet zo goed is.

Ook was ik een liefhebber van Lucca, waarvan zo ongeveer iedereen hem geen Ajax-spits vond. Lucca doet het ook goed nu. Fitz-Jim ben ik ook liefhebber van. Ik hoop dat hij zich goed gaat ontwikkelen.

Dit bericht is gewijzigd op 10 januari 2024, 21:44:41.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Branco van den Boomen