Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Geef Ajax zn gezicht terug !

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

De Ajax Ziel zet 'Geef Ajax z'n gezicht terug' weer op de kaart tbv volledig herstel klassieke beeld AJAX, echte Ajax-gezicht.
Dit beeld is cultuurhistorisch bepaald, van tijdloze waarde.
Supporter is cultuurdrager, overbrengen dus..


DAZ is vals Ajax-beeld en manipulatie logo spuugzat.
Ajax is ONS gezicht.

OPROEP..
Laat ware Ajax-gezicht zien, draag het over, zelfbewust en trots.
Supporter Ajax Amsterdam én promotor 'Geef Ajax z'n gezicht terug'.
Mooie actieve rol voor de ware Ajax-fan.

#Ajaxlogo #éénAjax

Bron: De Ajax Ziel

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 augustus 2022, 00:15:50 door een mod.

 

+2/-0

forumillustratie

 

+1/-0

Heeft al veel te lang geduurd en ik ben bang te lang. Hele nieuwe generaties zijn opgegroeid met het nieuwe logo. Als we er over gaan stemmen weet ik niet wat de uitslag wordt.

 

+2/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

forumillustratie

zou dit niet het originele logo moeten zijn?

 

+1/-3

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

DAZ schreef op 16 augustus 2022 om 11:28:

(...) Stap voor stap.



Is over dat 'stappenplan' al iets meer bekend?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 16 augustus 2022 om 10:15:

Heeft al veel te lang geduurd en ik ben bang te lang. Hele nieuwe generaties zijn opgegroeid met het nieuwe logo. Als we er over gaan stemmen weet ik niet wat de uitslag wordt.


Dat klopt helemaal, die geven nergens meer wat om. Een heel shirt vol met plakplaatjes, zeg ik weleens. Waar maak je druk om, krijg ik regelmatig te horen. Daarom dus.

Was vroeger alles beter? Dat zal ook wel 50-50 zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 16 augustus 2022 om 18:43:

Was vroeger alles beter? Dat zal ook wel 50-50 zijn.



Dat geldt niet voor een Ajaxshirt en -logo.
Dat was 'vroeger' 100% beter (en mooier!).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 augustus 2022 om 17:01:

open/sluit de onderstaande quote:

DAZ schreef op 16 augustus 2022 om 11:28:

(...) Stap voor stap.



Is over dat 'stappenplan' al iets meer bekend?



Jazeker. Stap voor stap in geheel nieuwe strategie, zonder toeters en bellen, maar meer effectief op termijn dan ooit tevoren. Via diverse kanalen De Ajax Ziel kun je aanstonds ontwikkeling volgen, zelf meedoen.

 

+2/-0

DAZ, De Ajax Ziel, is voor mij meer dan alleen het Ajaxlogo.

Dat is voor mij ook een wit shirt met een verticale rode baan in het midden, een witte broek en witte kousen met een rode band aan de bovenzijde.
Zonder strepen, waar dan ook op het tenue!

En DAZ is voor mij ook een manier van voetballen.

Hoe staan jullie daar in?

Ik ga nog een stap verder!
Hoe groot is de kans dat De Meer weer opgebouwd wordt? B)

 

+3/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

DAZ schreef op 17 augustus 2022 om 00:48:

Eens, maar onze focus ligt primair op Ajax-logo.



Oké, stap voor stap ... ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 16 augustus 2022 om 18:43:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 16 augustus 2022 om 10:15:

Heeft al veel te lang geduurd en ik ben bang te lang. Hele nieuwe generaties zijn opgegroeid met het nieuwe logo. Als we er over gaan stemmen weet ik niet wat de uitslag wordt.


Dat klopt helemaal, die geven nergens meer wat om. Een heel shirt vol met plakplaatjes, zeg ik weleens. Waar maak je druk om, krijg ik regelmatig te horen. Daarom dus.

Was vroeger alles beter? Dat zal ook wel 50-50 zijn.



Voor Ajax de periode 1969-1973 zeker wel. Samen met de periode 1987-1995...de cups en cupfinales bleven maar komen met wereldspelers in de selectie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 17 augustus 2022 om 09:10:

(...) Samen met de periode 1987-1995...de cups en cupfinales bleven maar komen met wereldspelers in de selectie.



Ik zou die periode oprekken: van 6 december 1981 t/m 1997.

 

+3/-0

Interessant om deze discussie weer eens op te rakelen .. Hier is in het verleden op het ‘Oude Ajax-Netwerk’ menig woord aan gewijd ; ook door mij ..
De reden om weer over dit logo te discussiëren zal de hang naar nostalgie zijn ..!

De belangrijkste reden voor mij om iets aan dit logo te doen is de erbarmelijke vormgeving van die ‘Romein’ die er op staat ..; het is niet eens een ‘Griek’ ..
Door een amateur vormgegeven die voor- en zijaanzicht doorelkaar haalt; die een hoofd ter grootte van een vuist op een stierennek plaatst, het is ontwerptechnisch van een bedroevend amateuristisch niveau ..! En zo nog het een en ander ..

Het oude logo wat ‘collega’ Spelbos opvoert is zeker het overwegen waard om weer te herintroduceren..!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 augustus 2022 om 00:01:

DAZ, De Ajax Ziel, is voor mij meer dan alleen het Ajaxlogo.

Dat is voor mij ook een wit shirt met een verticale rode baan in het midden, een witte broek en witte kousen met een rode band aan de bovenzijde.
Zonder strepen, waar dan ook op het tenue!

En DAZ is voor mij ook een manier van voetballen.

Hoe staan jullie daar in?

Ik ga nog een stap verder!
Hoe groot is de kans dat De Meer weer opgebouwd wordt? B)



Manier van voetballen kan ik gedeeltelijk in mee gaan, maar voetbal evalueert ook en dat betekent dat het fysiek meer meespeelt dan vroeger,

Het shirt zou ik ook het liefste zien zonder strepen en vooral zonder gouden shit. Maar ook hier speelt deze tijd mee. Ajax zal geld binnen moeten harken om aan de top mee te blijven draaien.

Dat verhaal van De Meer is natuurlijk totaal onrealistisch, want het stadion moet eerder groter wil je mee blijven draaien in de top.

Herinneringen aan het verleden moet je koesteren, maar niet proberen terug te krijgen. Of je moet genoegen nemen met minder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 17 augustus 2022 om 17:52:

(...) De reden om weer over dit logo te discussiëren zal de hang naar nostalgie zijn (...)



Dat denk ik niet. Het zal eerder de hang naar 'schoonheid' zijn.
Het Ajaxlogo is vele malen mooier dan de huidige smurf.

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 17 augustus 2022 om 17:52:

(...)

De belangrijkste reden voor mij om iets aan dit logo te doen is de erbarmelijke vormgeving van die ‘Romein’ die er op staat ..; het is niet eens een ‘Griek’ ..
Door een amateur vormgegeven die voor- en zijaanzicht doorelkaar haalt; die een hoofd ter grootte van een vuist op een stierennek plaatst, het is ontwerptechnisch van een bedroevend amateuristisch niveau ..! (...)



De vormgeving kan zeker beter. (Maar is desondanks nog altijd mooier dan de huidige smurf. Al is dat een persoonlijke mening ;) )

Om die reden hebben De Toekomst, VI Pete en ik ons best gedaan, destijds op het 'oude netwerk', om een 'nieuw klassiek logo' te ontwerpen.
Al was de reden ook, dat er iets beters verzonnen had kunnen worden dan een smurf.

Af en toe zie ik sommige van die 'moderne versies' wel eens op het internet voorbij komen. Eentje is zelfs ooit in een uitzending van 'Pauw & Witteman' gebruikt bij een item :)

Ik heb ze allemaal digitaal. Als er belangstelling is kan ik (de laatste bijgewerkte versies van toen) hier posten.

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 17 augustus 2022 om 17:52:

(...)

Het oude logo wat ‘collega’ Spelbos opvoert is zeker het overwegen waard om weer te herintroduceren..!



En met welke reden?

Is dat logo bijvoorbeeld niet ook door een amateur geschilderd?

 

+3/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 augustus 2022 om 22:20:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 17 augustus 2022 om 17:52:

(...) De reden om weer over dit logo te discussiëren zal de hang naar nostalgie zijn (...)



Dat denk ik niet. Het zal eerder de hang naar 'schoonheid' zijn.
Het Ajaxlogo is vele malen mooier dan de huidige smurf.

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 17 augustus 2022 om 17:52:

(...)

De belangrijkste reden voor mij om iets aan dit logo te doen is de erbarmelijke vormgeving van die ‘Romein’ die er op staat ..; het is niet eens een ‘Griek’ ..
Door een amateur vormgegeven die voor- en zijaanzicht doorelkaar haalt; die een hoofd ter grootte van een vuist op een stierennek plaatst, het is ontwerptechnisch van een bedroevend amateuristisch niveau ..! (...)



De vormgeving kan zeker beter. (Maar is desondanks nog altijd mooier dan de huidige smurf. Al is dat een persoonlijke mening ;) )

Om die reden hebben De Toekomst, VI Pete en ik ons best gedaan, destijds op het 'oude netwerk', om een 'nieuw klassiek logo' te ontwerpen.
Al was de reden ook, dat er iets beters verzonnen had kunnen worden dan een smurf.

Af en toe zie ik sommige van die 'moderne versies' wel eens op het internet voorbij komen. Eentje is zelfs ooit in een uitzending van 'Pauw & Witteman' gebruikt bij een item :)

Ik heb ze allemaal digitaal. Als er belangstelling is kan ik (de laatste bijgewerkte versies van toen) hier posten.

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 17 augustus 2022 om 17:52:

(...)

Het oude logo wat ‘collega’ Spelbos opvoert is zeker het overwegen waard om weer te herintroduceren..!



En met welke reden?

Is dat logo bijvoorbeeld niet ook door een amateur geschilderd?



Dat logo zou zo maar eens door een amateur geschilderd kunnen zijn :) , maar het geeft wel aan waar het over gaat : Bij AJAX trappen ze tegen een balletje ...!

Wat dat Grieks-Romeinse logo betreft: ik ken niet veel ‘brands’ waar het logo beter is geworden na restyling ..Laat het blijven zoals het ooit bedacht is met al zijn schoonheidsfouten ..

Ruim 100 jaar geleden vond men het een goed idee om de Klassieke Oudheid te verheerlijken ; niemand zou nu op dat idee komen. ..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Geef Ajax zn gezicht terug !