Transparent
Inloggen
Sluiten

Jochem Kamphuis: 'Nicolás Tagliafico ontneemt een duidelijke scoringskans, daarvoor staat rood'

13 september 2020 17:58

Scheidsrechter Jochem Kamphuis ging in gesprek met Fox Sports in op zijn beslissing om Nicolás Tagliafico een rode kaart te geven. "Ik zag een lange bal komen. Tagliafico en Rayhi gaan in duel met elkaar, waarbij Tagliafico de bal mist. Hij maakt een handsbal en ontneemt daarmee een scoringskans voor Rayhi", aldus Kamphuis. "Hij ontneemt een duidelijke scoringskans, zo staat het in de regel. Of het nu bewust is of onbewust maakt niet uit, het gaat er om dat de handsbal strafbaar is. Het arm is hier duidelijk uit het lichaam, dus dan is het strafbaar."

Volgens Kamphuis had hij het niet af kunnen doen met een gele kaart. "Want het gaat om het ontnemen van een duidelijke scoringskans", zo gaf hij aan. "Wordt die handsbal niet gemaakt, kan Rayhi door en komt hij een op een met de keeper. Die scoringskans wordt hem ontnomen en dat is een rode kaart."


Tags

scoringskans kamphuis tagliafico ontneemt handsbal jochem rayhi strafbaar fox onbewust ontnemen ontnomen

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


Ajax E-zine

Meer dan 35.500 fans zijn lid van onze nieuwsbrief. Meld je ook aan!




Laatste nieuws




Tagcloud

abbink aek antony atalanta bag blind chelsea conto donvito feyenoord fier hag klaiber koen kudus labyad leerproces lille liverpool neres nous panna promes renemar schuurs spelbos spurs tadic valencia zapata