Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Fortuna Sittard

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 10 maart 2024

Ajax thuis in Amsterdam ontvangt Fortuna Sittard.

Aftrap: 14:30 uur

Sierhuis op dreef. Gaat de ex-Ajacied zijn oude club afstraffen, of zet Ajax een goede uitvoering van de 5-4-1 formatie tegen FC Utrecht voort tegen onze gasten uit Sittard?

 

+1/-0

Sierhuis kort dekken dan is er niets aan de hand. Ik verwacht een zakelijke overwinning. Ligt ook een beetje aan de opstelling, maar daar verwacht ik geen wisseling in ten opzichte van donderdag. Alleen een andere speler voor Rensch

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 maart 2024 om 20:50:

Sierhuis kort dekken dan is er niets aan de hand. Ik verwacht een zakelijke overwinning. Ligt ook een beetje aan de opstelling, maar daar verwacht ik geen wisseling in ten opzichte van donderdag. Alleen een andere speler voor Rensch


Als Sutalo nog geblesseerd is, dan zal het Medic worden, lijkt mij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 20:57:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 maart 2024 om 20:50:

Sierhuis kort dekken dan is er niets aan de hand. Ik verwacht een zakelijke overwinning. Ligt ook een beetje aan de opstelling, maar daar verwacht ik geen wisseling in ten opzichte van donderdag. Alleen een andere speler voor Rensch


Als Sutalo nog geblesseerd is, dan zal het Medic worden, lijkt mij.


Ik zou dan eerder Tahirovic of Van den Boomen in de achterste linie zetten om van achteruit wat meer voetbal te krijgen. Tegen die voorhoede van Fortuna heb je geen 3 pure centrale verdedigers nodig. Je gaat toch Medic niet verkiezen boven een Tahirovic of Vd Boomen?

Ik hoop echter dat Sutalo kan spelen, zou hem graag even naast Kaplan zien tegen een niet al te zware tegenstander. Als dat goed bevalt, heb je iets om te overwegen richting de return tegen Villa.

Hopelijk Berghuis fit genoeg om te spelen, dan kan hij i.p.v. Hlynsson. Die rendeert absoluut niet in dit systeem. Systeem zou ik nu niet wijzigen i.v.m. de aankomende wedstrijd tegen Villa. Daarna kun je weer, als de ziekenboeg leegstroomt, terugwerken naar 4-3-3 (lijkt me toch uiteindelijk weer de bedoeling).

Zou mooi zijn als je er eens gewoon 3 of 4 in legt en de 0 houdt. Verzorgd spelen en wat vertrouwen tanken. Het is nodig.

 

+1/-0

Sutalo lijkt te starten op de plek van Rensch. Verder dezelfde 10. Dus we hoeven ons niet af te vragen Medic of middenvelder op die plek.

Nu zou Sutalo een goede wedstrijd moeten gaan spelen. Een betere mogelijkheid bestaat er niet.

 

+2/-0

Nu haalt die bassie het weer in z'n hoofd om Brobbey eraf te halen voor Akpom...
Brobbey presteert sinds januari, na anderhalf jaar, eindelijk soort van stabiel. Wisselen maar!
Schip verdient het ook echt om telkens dat deksel op z'n neus te krijgen he.

Edit: ik begrijp dat ie licht geblesseerd is. Dat verandert de boel.

 

+1/-0

Sutalo eruit, Rijkhoff erin graag.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 maart 2024 om 15:10:

Sutalo eruit, Rijkhoff erin graag.



Sutalo is weer een bron van onrust achterin. Haal hem er maar af en voorlopig niet meer opstellen.

 

+2/-1

Wat een drama stelletje bij elkaar. Sutalo en Gooijer de Arena uitjagen en nooit meer terug laten komen. En bijna alle anderen morgen straftraining.

Totaal geen bezieling. Het Ajax shirt niet waard. Enige wat ze interessant vinden is hun salarisstrook.

 

+3/-2

Het is lachwekkend inderdaad. Naast een paar miskleunen zoals Sutalo en Gooijer is het ook gewoon mentaliteit.

 

+3/-2

Die "shock effect" wissels hebben hun uitwerking niet gemist! :denk

Heel Ajax meteen in shock.

 

+2/-0

En dan breng je iemand in met 0,0 zelfvertrouwen. Want natuurlijk ...

Eerst Schip en Valkanis er maar eens uit en dan op zoek naar een TD (kijken welke AZer het wordt ...). Laat Maduro er maar iets van bakken. Vervalt die na een paar weken ook in vage opstellingen dan weet je iig dat hij er ook uit moet ipv wat je nu ziet dat sommigen nog steeds zeggen dat hij een tactische genie is wat genegeerd wordt.

Dit bericht is gewijzigd op 10 maart 2024, 16:21:56.

 

+2/-1

Heb enkel de 2e helft bekeken, maar er loopt amper een speler rond waarvan ik vind dat die volgend seizoen nog op het veld mag staan. Het is allemaal middelmaat, met hier en daar een speler die er net wat bovenuit steekt. Sutalo zal nog tot het einde van het seizoen mogen stuntelen, maar daarna hoop ik die nooit meer in een Ajax shirt te zien, tenzij hij op de tribune zit te supporteren. Zelden zo'n overhypte prutser aan het werk gezien.

We kunnen ondertussen concluderen dat als er een positief resultaat behaald wordt, het aan de tegenstander ligt en niet aan de eigen kunde. Taylor scoort wel, maar hoe hij begin 2e helft die kans weer de nek omwringt, is echt ongelooflijk. Akpom kan ondertussen ook afgeschreven worden, hoeveel 1:1 kansen heeft die gast nu al niet gemist? En dan zwijg ik nog over zijn halfslachtig ingrijpen bij die 2e goal. Hij staat daar gewoon te slapen.

Brobbey scoort wel, maar die bal die hij recht op de keeper kopt, zegt voor mij meer dan de bal die hij erin schiet. Zijn techniek en oog voor de goal is gewoon niet goed genoeg.

Gooijer speelde een paar aardige potjes in het begin, maar we kunnen ondertussen ook wel concluderen dat het niks gaat worden. Die actie waar hij een tegenaanval inleidt was echt tenenkrommend. Hoe je in die situatie, daar de bal op die manier controleert.

Echt, 1 brok ellende dit team. En dat geldt ook voor wat er op de bank zit.

 

+2/-2

Eenieder hoopte dat na vorige week en het treffen met Aston Villa afgelopen donderdag er een stijgende lijn waarneembaar was.Het blijft echter allemaal zo broos...Toch nog 3 dingen om naar uit te kijken,Hato,Brobbey en volgend seizoen.

 

+1/-0

NEC staat gelukkig nu bij rust op 0-0 tegen Heerenveen. Als de Nijmegenaren winnen komen ze op één punt van Ajax en bovendien misschien een beter doelsaldo. Richting de playoffs is het belangrijk om die 5e plaats vast te houden, hoewel dat wel lastig kan worden omdat NEC en Go Ahead beter in vorm lijken. Ajax is vooral tijdens uitwedstrijden kwetsbaar, want alleen Excelsior, Volendam en Vitesse krijgen daarin meer tegendoelpunten. Al met al kun je spreken van een moeilijk seizoen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 10 maart 2024 om 17:45:

NEC staat gelukkig nu bij rust op 0-0 tegen Heerenveen. Als de Nijmegenaren winnen komen ze op één punt van Ajax en bovendien misschien een beter doelsaldo. Richting de playoffs is het belangrijk om die 5e plaats vast te houden, hoewel dat wel lastig kan worden omdat NEC en Go Ahead beter in vorm lijken. Ajax is vooral tijdens uitwedstrijden kwetsbaar, want alleen Excelsior, Volendam en Vitesse krijgen daarin meer tegendoelpunten. Al met al kun je spreken van een moeilijk seizoen.


Gelukkig...

2-0 nu.

 

+1/-0

Met alle respect, maar als je thuis tegen Fortuna Sittard het presteert om met 5 verdedigers aan te komen zetten (en dan niet met Roberto Carlos en Cafu op de backs), maar 1 spits die niet kan voetballen opstelt en een buitengewoon niet-creatieve middenvelder erachter (Hlynsson) zet, verdien je het in mijn optiek niet om te winnen. De 2-2 van Brobbey had van mij dan ook niet hoeven te vallen.

Je kunt de spelers niet vrijpleiten, maar ik denk dat we dit andermaal bij onze incapabele trainer neer moeten leggen. Gewoon het loon van de angst gekregen.

 

+3/-2

Net de samenvatting zitten kijken, dat viel bepaald niet mee. Het is inderdaad best wel triest dat je met 5 verdedigers start tegen Fortuna, denk niet dat ik dat eerder heb meegemaakt.
Al met al heb ik er weinig vertrouwen meer in dat het nog beter gaat worden dit seizoen. Zou fijn zijn als we niet ook nog play offs moeten spelen, want niemand zit op dit kutvoetbal te wachten.

 

+2/-0

Deze kunnen we weer toeschrijven aan ome John. Ja, Ramaj maakt een fout bij de 1-1, Kaplan is ongelukkig bij de tweede goal en Taylor en Akpom hadden kunnen scoren, maar dit resultaat heeft alles te maken met de keuzes die de coach maakt. Je speelt letterlijk met geen enkele speler die echt snel is en diepgang kan brengen. Het werd heel voorspelbaar spel met aanvallen die vaak over links gingen doordat Gooijer aan de bal weinig kan brengen. Aanvankelijk had je de controle nog wel, maar hierna werden wederom omzettingen gedaan waar Van 't Schip gewoon geen antwoord op had.

Vond het ook niet logisch om Sosa te wisselen. Volgens mij had je juist wel wat aan zijn voorzet gehad bij het spelbeeld dat ontstond na de wissels. Er was helemaal geen ruimte voor een dribbelaar als Forbs. Het was een stuk logischer geweest om Gaaei al een stuk eerder voor Gooijer te brengen, die al voor de tweede wedstrijd op rij werkelijk dramatisch was. De keuze voor Mannsverk in de basis was een verleidelijke natuurlijk, maar eigenlijk is het niet helemaal verantwoord om hem drie keer binnen een week in de basis te zetten nadat hij vier maanden geblesseerd is geweest en een week eerder nog met kramp gewisseld moest worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 10 maart 2024 om 16:04:

Het is lachwekkend inderdaad. Naast een paar miskleunen zoals Sutalo en Gooijer is het ook gewoon mentaliteit.



En het is denk ik de midweekse wedstrijd tegen Villa. Met zoveel jonge spelers en jongens die net van een blessure terugkomen is dat gewoon een zware extra belasting. Sparta volgende week zal ook behoorlijk lastig worden, verwacht ik.

Hoop wel dat we doorkomen, maar dan wordt het er in de Eredivisie niet makkelijker op. Spelers zijn aan het einde van hun Latijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Fortuna Sittard