Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Fortuna Sittard

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Totaal onnodig puntenverlies, heel frustrerend. Hoe Akpom en Taylor die gemiste kansen inschieten, zo irritant. Van die trage pisballetjes.

Vond de goal van Taylor wel fraai binnengeknald, maar ik heb de indruk dat dat vooral kwam doordat de bal opstuitte. Dan kun je 'm heerlijk raken natuurlijk. Desalniettemin een mooie goal en het is 'm wel gegund want hij werkt de laatste wedstrijden hard.

Ik vind het zó irritant dat je 2, 3 uitstekende kansen krijgt op meer goals maar het die keeper niet eens moeilijk maakt. Die heeft niet één knappe redding hoeven maken.

Krijg je ook nog zo'n kutgoal tegen (Sierhuis). Doen we overigens zelf, eerst dat rare inspelen van Vd Boomen (knal die bal gewoon weg als je met 11 man op je eerste 30 meter staat) en daarna Akpom die in een brij van spelers de bal wil gaan afschermen of zo? Wat verwacht je dat er gebeurt, dat je even drie man uitkapt op een vierkante meter?

Eerste goal is een 100% fout van Ramaj. Spijtig, maar dat hoort bij een jonge doelman. Zat te veel te azen op het onderscheppen van een voorzet. Gaat 'm voorlopig niet meer gebeuren. Wel uitmuntend ingeschoten door die spits.

Dus ja, verdedigend zit er dan een hoop tegen en aanvallend maak je het niet af. Tel daarbij Gooijer en Sutalo op die de bal een keer of 5 inleveren op eigen helft en dan speel je een lastig potje. Onnodig en heel zonde.

Rechtsback wordt zo langzamerhand je grootste hoofdpijndossier. Geen idee wie je daar nog neer moet gaan zetten. Afgelopen zomer begreep ik niet goed waarom Sanchez wegging om vervolgens Gaaei te halen - achteraf had je misschien nog het best met Sanchez kunnen spelen daar. Sanchez is ook geen Cafú, maar hield wel de bal in de ploeg, kon zich in een man vastbijten en had een aardige voorzet.

 

+3/-0

Het erge is dat ik een gelijkspel nog verwachtte ook. Ieder keer dat we dit seizoen denken weer op de rit te staan, verspeel je punten tegen een ploeg zoals Fortuna.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 maart 2024 om 09:21:

Het erge is dat ik een gelijkspel nog verwachtte ook. Ieder keer dat we dit seizoen denken weer op de rit te staan, verspeel je punten tegen een ploeg zoals Fortuna.


In dat opzicht best opmerkelijk dat Van 't Schip toch redelijk uit de wind wordt gehouden. Die staat er inmiddels bijna een half jaar en verspeelt wekelijks punten tegen FC Lik M'n Vessie.

Ik hoor Van 't Schip ook niet echt komen met een verklaring/uitleg hoe het nu komt. Nu lees ik weer 'frisheid' en 'kracht' en dat soort kruiwagenbegrippen. Ik geloof dat niet. Dat Sutalo als Tsjechisch international bij ons de ene na de andere bal inlevert en al 8 maanden lang niet overtuigt, heeft niks met frisheid te maken.

Ik denk eigenlijk dat de chaos achter de schermen nog veel erger is dan we allemaal vrezen. Over een jaar of 5 gaat iemand hier nog een hele interessante documentaire over kunnen maken. Hoe het kan dat je binnen 5 jaar van halve finale CL naar een rampseizoen gaat waarin je zelfs plek 18 aantikt.

Ik blijf erbij dat je met deze selectie van teams als Fortuna moet kunnen winnen, maar er moet toch een oorzaak zijn dat dat al vier trainers op rij niet lukt. Die 'teams als Fortuna' hebben ook geen Guardiola langs de lijn staan he.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 maart 2024 om 02:37:

Totaal onnodig puntenverlies, heel frustrerend. Hoe Akpom en Taylor die gemiste kansen inschieten, zo irritant. Van die trage pisballetjes.

Vond de goal van Taylor wel fraai binnengeknald, maar ik heb de indruk dat dat vooral kwam doordat de bal opstuitte. Dan kun je 'm heerlijk raken natuurlijk. Desalniettemin een mooie goal en het is 'm wel gegund want hij werkt de laatste wedstrijden hard.

Ik vind het zó irritant dat je 2, 3 uitstekende kansen krijgt op meer goals maar het die keeper niet eens moeilijk maakt. Die heeft niet één knappe redding hoeven maken.

Krijg je ook nog zo'n kutgoal tegen (Sierhuis). Doen we overigens zelf, eerst dat rare inspelen van Vd Boomen (knal die bal gewoon weg als je met 11 man op je eerste 30 meter staat) en daarna Akpom die in een brij van spelers de bal wil gaan afschermen of zo? Wat verwacht je dat er gebeurt, dat je even drie man uitkapt op een vierkante meter?

Eerste goal is een 100% fout van Ramaj. Spijtig, maar dat hoort bij een jonge doelman. Zat te veel te azen op het onderscheppen van een voorzet. Gaat 'm voorlopig niet meer gebeuren. Wel uitmuntend ingeschoten door die spits.

Dus ja, verdedigend zit er dan een hoop tegen en aanvallend maak je het niet af. Tel daarbij Gooijer en Sutalo op die de bal een keer of 5 inleveren op eigen helft en dan speel je een lastig potje. Onnodig en heel zonde.

Rechtsback wordt zo langzamerhand je grootste hoofdpijndossier. Geen idee wie je daar nog neer moet gaan zetten. Afgelopen zomer begreep ik niet goed waarom Sanchez wegging om vervolgens Gaaei te halen - achteraf had je misschien nog het best met Sanchez kunnen spelen daar. Sanchez is ook geen Cafú, maar hield wel de bal in de ploeg, kon zich in een man vastbijten en had een aardige voorzet.



Goede analyse

Zo'n goal als die van Sierhuis kregen we dit jaar al vaker tegen, precies in die goal aan de noordkant.

Die twee goals van PEC waren ook al zo ongelooflijk schlemielig en ongelukkig (van richting veranderd met een rare curve erin, zelfs soms met hands gepaard), die van NEC ook al.


Dan heb je ook wel echt pech, maar je roept het inderdaad wel wat over je af. Maar toch: zo'n doelpunt als van Sierhuis is uniek, ik hoor daar niemand over in de media. Ze zeggen alleen "Sierhuis prikt de 1-2 binnen."
Het was echt een onvoorstelbare lucky goal, zo eentje maakt hij de rest van zijn leven niet meer.

Schip moet nooit Mannsverk wisselen, die zorgt voor balans en is balzeker. Heel belangrijk voor Ajax. Had dan Boomen gebracht voor Sutalo als je meer druk naar voren wil krijgen.

Gooijer kan geen drie wedstrijden per week gefocust spelen en dat kun je die jongen niet kwalijk nemen. Rijkhoff voor Akpom had voor mij in de rust al gemogen, volgende keer met hem starten als Brobbey niet fit is.

En je hebt helemaal geen diepte voorin. Maar je hoeft helemaal geen snelheid te hebben tegen een lage tegenstander om diepte te creëeren.

Zo'n Sosa maakt ook helemaal geen korte diepteloopjes, blijft aan de zijlijn hangen als aan zijn kant aan het breien zijn. Af en toe even tien meter verticaal lopen zou al zoveel schelen.

Al met al echt een heel erg onnodig puntverlies. Toen ik Akpom die kans op verschrikkelijke wijze zag missen voelde ik de bui al hangen.
Als Akpom dit soort kansen niet maakt, wat heb je dan aan hem?

Maar die bal van Brobbey, die kopbal op super aangeven van Branco, dat die er niet ingaat: die keeper weet nu nog niet hoe hij hem onder zijn lichaam voelde klemmen. Onvoorstelbare pech voor ons.

Maar ja, als Ajax zijnde hoor je niet afhankelijk te zijn tegen Fortuna van een keepersfout, de meeste lucky goal allertijden en de meest onwaarschijnlijke niet ingaande kopbal vanaf drie meter.

 

+2/-0

Mannsverk is net terug van een lange blessure. Die kan volgens mij helemaal geen 90 minuten spelen zonder risico te lopen.

 

+2/-0

Idealiter kan je hem na zo'n periode rust geven in dit soort wedstrijden, maar ja, in elke linie heb je wel 1-2 stoorzenders waardoor het helaas niet mogelijk blijkt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 maart 2024 om 10:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 maart 2024 om 09:21:

Het erge is dat ik een gelijkspel nog verwachtte ook. Ieder keer dat we dit seizoen denken weer op de rit te staan, verspeel je punten tegen een ploeg zoals Fortuna.


In dat opzicht best opmerkelijk dat Van 't Schip toch redelijk uit de wind wordt gehouden. Die staat er inmiddels bijna een half jaar en verspeelt wekelijks punten tegen FC Lik M'n Vessie.

Ik hoor Van 't Schip ook niet echt komen met een verklaring/uitleg hoe het nu komt. Nu lees ik weer 'frisheid' en 'kracht' en dat soort kruiwagenbegrippen. Ik geloof dat niet. Dat Sutalo als Tsjechisch international bij ons de ene na de andere bal inlevert en al 8 maanden lang niet overtuigt, heeft niks met frisheid te maken.

Ik denk eigenlijk dat de chaos achter de schermen nog veel erger is dan we allemaal vrezen. Over een jaar of 5 gaat iemand hier nog een hele interessante documentaire over kunnen maken. Hoe het kan dat je binnen 5 jaar van halve finale CL naar een rampseizoen gaat waarin je zelfs plek 18 aantikt.

Ik blijf erbij dat je met deze selectie van teams als Fortuna moet kunnen winnen, maar er moet toch een oorzaak zijn dat dat al vier trainers op rij niet lukt. Die 'teams als Fortuna' hebben ook geen Guardiola langs de lijn staan he.



Ik denk dat de reden dat Schip, net zoals veel andere Ajax-trainers, uit de wind gehouden wordt, is dat de media vooral hun toegang tot Ajax / Schip zelf willen behouden. Je kunt een hele strakke analyse neerzetten over waarom Schip of Steijn er niks van kan, maar dan krijg je minder interviews / nieuwtjes etc. en dat wil je als nieuwsmedium niet, want dan valt je businessmodel in duigen.

Andersom werkt het ook zo, als je als Ajax-official weigert om aan die onzin mee te doen, keren bepaalde media zich tegen je. Vraag maar aan Mislintat of ten Hag.

Stel dat er straks een nieuwe trainer komt die in Remko Pasveer de nieuwe linksbuiten ziet. Zolang hij maar alle roddels en nieuwtjes aan Valentijn en die bolle uit Ilpendam door lult, zullen ze het een geweldig en revolutionair idee vinden. Met objectieve berichtgeving heeft het allemaal geen zak te maken.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 maart 2024 om 02:37:

Totaal onnodig puntenverlies, heel frustrerend. Hoe Akpom en Taylor die gemiste kansen inschieten, zo irritant. Van die trage pisballetjes.

Vond de goal van Taylor wel fraai binnengeknald, maar ik heb de indruk dat dat vooral kwam doordat de bal opstuitte. Dan kun je 'm heerlijk raken natuurlijk. Desalniettemin een mooie goal en het is 'm wel gegund want hij werkt de laatste wedstrijden hard.

Ik vind het zó irritant dat je 2, 3 uitstekende kansen krijgt op meer goals maar het die keeper niet eens moeilijk maakt. Die heeft niet één knappe redding hoeven maken.

Krijg je ook nog zo'n kutgoal tegen (Sierhuis). Doen we overigens zelf, eerst dat rare inspelen van Vd Boomen (knal die bal gewoon weg als je met 11 man op je eerste 30 meter staat) en daarna Akpom die in een brij van spelers de bal wil gaan afschermen of zo? Wat verwacht je dat er gebeurt, dat je even drie man uitkapt op een vierkante meter?

Eerste goal is een 100% fout van Ramaj. Spijtig, maar dat hoort bij een jonge doelman. Zat te veel te azen op het onderscheppen van een voorzet. Gaat 'm voorlopig niet meer gebeuren. Wel uitmuntend ingeschoten door die spits.

Dus ja, verdedigend zit er dan een hoop tegen en aanvallend maak je het niet af. Tel daarbij Gooijer en Sutalo op die de bal een keer of 5 inleveren op eigen helft en dan speel je een lastig potje. Onnodig en heel zonde.

Rechtsback wordt zo langzamerhand je grootste hoofdpijndossier. Geen idee wie je daar nog neer moet gaan zetten. Afgelopen zomer begreep ik niet goed waarom Sanchez wegging om vervolgens Gaaei te halen - achteraf had je misschien nog het best met Sanchez kunnen spelen daar. Sanchez is ook geen Cafú, maar hield wel de bal in de ploeg, kon zich in een man vastbijten en had een aardige voorzet.



Dit is echt zo'n geval waarbij degene die er niet bij is, automatisch beter voorgesteld wordt dan hij daadwerkelijk is. Die Jorge Sanchez is nu ook bij Porto gedegradeerd tot een speler die af en toe 3 minuten in mag vallen en niet meer. Dat was ook niks.

Ik zou toch gewoon voor Rensch gaan. Ik zie in hem de minst slechte optie. Spelers halen zie ik ook niet echt zitten. Gewoon Rensch met Gooijer als backup dus.

 

+3/-0

Bij die gemiste kans van Taylor schiet hij hem eigenlijk met zijn verkeerde been in, zoals hij eigenlijk altijd doet. Voor een speler die tweebenig is weet hij daar veel te weinig uit te halen. Bij die eerste goal had hij geen andere optie dan met links te schieten, anders had hij het misschien wel met rechts gedaan. :D Erg mooie goal overigens. Mensen doen vaak alsof hij er helemaal niks van kan, maar hij zo'n goal zie je dat hij genoeg facetten van het spel prima beheerst. Hij is alleen geen verdedigende middenvelder en ook geen nummer 10.

Die gemiste kans van Akpom vond ik niet slap ingeschoten ofzo, al had hij natuurlijk wel moeten hangen. Met meer speeltijd en vertrouwen zou hij meer rust hebben in zo'n situatie en de bal gewoon links van de keeper schieten. Toch zie ik veel liever een misser zoals deze waarbij de bal in elk geval tussen de palen is, dan zo'n misser als Brobbey met zijn vrije kopbal in buitenspelpositie. Niemand die zich dan afvraagt wat je aan hem hebt.

Bij die goal van Sierhuis kreeg ik de indruk dat Akpom net op het moment dat Van den Boomen hem inspeelt naar voren wilde lopen. Dat leek me ook niet de beste keuze van Van den Boomen. Akpom had de bal misschien op Taylor kunnen kaatsen, maar Fortuna loerde daar al een beetje op.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - Fortuna Sittard