Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 23 april 2023, 14:30 uur

PSV - Ajax

 

+1/-0

Cruciale wedstrijd die echt gewonnen moet worden. Het zou me ook wel goed doen als we in een rampseizoen als het huidige alsnog boven PSV eindigen en de CL in kunnen. Als derde eindigen zou echt een schande zijn en met AZ en Twente komen er nog wel twee lastige potjes aan, dus moet je deze eenvoudigweg winnen.

Is Rensch alweer fit?

Rulli
Rensch/Sánchez, Timber, Bassey, Hato
Grillitsch, Kudus, Taylor
Berghuis, Tadic, Bergwijn

 

+2/-0

Ik hoop dat we winnen, want het is nodig om zicht te houden op plek 2. Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat we hier niet de boot in gaan. Lang geleden dat ik Ajax zulk slecht voetbal heb zien spelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 20 april 2023 om 09:43:

Ik hoop dat we winnen, want het is nodig om zicht te houden op plek 2. Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat we hier niet de boot in gaan. Lang geleden dat ik Ajax zulk slecht voetbal heb zien spelen.



Weinig van psv gezien de laatste tijd dan denk ik. Lamme tegen de blinde. Kan alle kanten op. Zolang de uitslag tussen de 6-0 en de 0-6 ligt kan je achteraf denk ik niet van een verrassing spreken

 

+1/-0

Ja, is ook wel weer zo. Hebben we misschien mazzel mee.

 

+1/-0

Mag hopen dat dit een grap is om zand in de ogen te strooien, John. Lekker op vrijdag al vertellen dat Bassey in de basis begint.

Bassey gaat weer een hoofdrol spelen zondag, een negatieve welteverstaan. Je kan je tactiek zó makkelijk aanpassen als je weet dat deze stoethaspel mee doet.

Pffff wat een lang kut seizoen. En volgend jaar krijgen we precies hetzelfde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 21 april 2023 om 19:40:

Mag hopen dat dit een grap is om zand in de ogen te strooien, John. Lekker op vrijdag al vertellen dat Bassey in de basis begint.

Bassey gaat weer een hoofdrol spelen zondag, een negatieve welteverstaan. Je kan je tactiek zó makkelijk aanpassen als je weet dat deze stoethaspel mee doet.

Pffff wat een lang kut seizoen. En volgend jaar krijgen we precies hetzelfde.


Tsjah, eigenlijk is Bassey-Timber de enige optie die we hebben tegen PSV. Het is dan of het zoveelste bewijs dat Bassey een miskoop is, of hij gaat zich revencheren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 april 2023 om 20:37:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 21 april 2023 om 19:40:

Mag hopen dat dit een grap is om zand in de ogen te strooien, John. Lekker op vrijdag al vertellen dat Bassey in de basis begint.

Bassey gaat weer een hoofdrol spelen zondag, een negatieve welteverstaan. Je kan je tactiek zó makkelijk aanpassen als je weet dat deze stoethaspel mee doet.

Pffff wat een lang kut seizoen. En volgend jaar krijgen we precies hetzelfde.


Tsjah, eigenlijk is Bassey-Timber de enige optie die we hebben tegen PSV. Het is dan of het zoveelste bewijs dat Bassey een miskoop is, of hij gaat zich revencheren.



Je kunt Bassey prima gebruiken als je hem gewoon zijn directe tegenstander laat uitschakelen en elke bal laat inleveren bij iemand die kan voetballen. Daarom ook belangrijk om middenvelders voor hem te zetten die graag de bal willen hebben en goed zijn in het positiespel. Vertel Bassey gewoon dat hij Luuk de Jong op z'n huid moet zitten en verder niks.

Ik zie nog steeds wel een potentiële Davinson Sanchez in hem. Net zo sterk, net zo snel, net zo beperkt op voetballend gebied. Geen Ajax-speler, maar gebruik 'm waar ie goed in is en je hebt er wel wat aan en kunt 'm wellicht ook weer voor een goed bedrag verkopen.

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 april 2023 om 02:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 april 2023 om 20:37:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 21 april 2023 om 19:40:

Mag hopen dat dit een grap is om zand in de ogen te strooien, John. Lekker op vrijdag al vertellen dat Bassey in de basis begint.

Bassey gaat weer een hoofdrol spelen zondag, een negatieve welteverstaan. Je kan je tactiek zó makkelijk aanpassen als je weet dat deze stoethaspel mee doet.

Pffff wat een lang kut seizoen. En volgend jaar krijgen we precies hetzelfde.


Tsjah, eigenlijk is Bassey-Timber de enige optie die we hebben tegen PSV. Het is dan of het zoveelste bewijs dat Bassey een miskoop is, of hij gaat zich revencheren.



Je kunt Bassey prima gebruiken als je hem gewoon zijn directe tegenstander laat uitschakelen en elke bal laat inleveren bij iemand die kan voetballen. Daarom ook belangrijk om middenvelders voor hem te zetten die graag de bal willen hebben en goed zijn in het positiespel. Vertel Bassey gewoon dat hij Luuk de Jong op z'n huid moet zitten en verder niks.

Ik zie nog steeds wel een potentiële Davinson Sanchez in hem. Net zo sterk, net zo snel, net zo beperkt op voetballend gebied. Geen Ajax-speler, maar gebruik 'm waar ie goed in is en je hebt er wel wat aan en kunt 'm wellicht ook weer voor een goed bedrag verkopen.


D. Sánchez stond er gelijk en haalde een ongelooflijk hoog niveau. Dat gaat Bassey nooit bereiken.

 

+2/-0

Ik verwacht er niet veel van. Ook Heitinga is niet de juiste coach voor Ajax 1`. Wellicht een goede assistent. Hij is zich nu geforceerd aan het bewijzen. Kijk mij eens streng zijn naar buiten toe.
De praktijk geeft iets anders aan. Ook bij hem worden sommige spelers niet of nauwelijks gewisseld. Ook bij hem blijft het spel stroperig en ontbreekt de echte wil om te winnen met grote cijfers tegen kleine tegenstanders. Ook hij gebruikt niet of nauwelijks jeugdspelers. Ja op het laatste moment laten invallen.
Geef Hato het vertrouwen en zet hem gewoon in de basis. Ook onder hem dreigen spelers te vertrekken die geen kans krijgen.

We zijn volledig terug bij af en dit gaat weer enorm veel tijd kosten om het te herstellen. Volgend seizoen moet je absoluut bij de eerste twee eindigen anders loop je heel veel inkomsten mis uit de CL. Budgetten worden enorm verhoogd.

En ja PSV speelt ook niet goed, maar je zult zien dat ze er morgen staan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 april 2023 om 12:41:

Ik verwacht er niet veel van. Ook Heitinga is niet de juiste coach voor Ajax 1`. Wellicht een goede assistent. Hij is zich nu geforceerd aan het bewijzen. Kijk mij eens streng zijn naar buiten toe.
De praktijk geeft iets anders aan. Ook bij hem worden sommige spelers niet of nauwelijks gewisseld. Ook bij hem blijft het spel stroperig en ontbreekt de echte wil om te winnen met grote cijfers tegen kleine tegenstanders. Ook hij gebruikt niet of nauwelijks jeugdspelers. Ja op het laatste moment laten invallen.
Geef Hato het vertrouwen en zet hem gewoon in de basis. Ook onder hem dreigen spelers te vertrekken die geen kans krijgen.

We zijn volledig terug bij af en dit gaat weer enorm veel tijd kosten om het te herstellen. Volgend seizoen moet je absoluut bij de eerste twee eindigen anders loop je heel veel inkomsten mis uit de CL. Budgetten worden enorm verhoogd.

En ja PSV speelt ook niet goed, maar je zult zien dat ze er morgen staan.



Als AZ de Conference League wint (niet ondenkbaar) gaan we Frankrijk voorbij en hebben we volgend jaar 4 Champions League tickets.

 

+1/-0

Dit wordt natuurlijk helemaal niks. Een middenveld met Klaassen en Taylor. Een achterhoede met Sanchez en Bassey. Dit wordt een enorme afstraffing.

 

+2/-0

Bassey weet zo al niet wie er bij hem in de ploeg staat, laat staan als de tegenstander in het rood/wit aantreedt. Het was sowieso al moeilijk, met 10 tegen 11 (en dan ben ik nog heel billijk voor Sanchez) wordt het zeker niks.

Verbazingwekkend wel. Aan het begin van het seizoen veegden we Groningen van de mat en hadden we net Glasgow Rangers achter de kiezen. Nu zou ik het al een mirakel vinden als Ajax 3e eindigt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan1434 schreef op 23 april 2023 om 09:47:

Dit wordt natuurlijk helemaal niks. Een middenveld met Klaassen en Taylor. Een achterhoede met Sanchez en Bassey. Dit wordt een enorme afstraffing.



Ik vrees ook het ergste. PSV bakt er ook weinig van, maar toch denk ik dat een 4-0 nederlaag best mogelijk is. Dit Ajax heeft geen ziel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie8 schreef op 23 april 2023 om 05:40:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 april 2023 om 12:41:

Ik verwacht er niet veel van. Ook Heitinga is niet de juiste coach voor Ajax 1`. Wellicht een goede assistent. Hij is zich nu geforceerd aan het bewijzen. Kijk mij eens streng zijn naar buiten toe.
De praktijk geeft iets anders aan. Ook bij hem worden sommige spelers niet of nauwelijks gewisseld. Ook bij hem blijft het spel stroperig en ontbreekt de echte wil om te winnen met grote cijfers tegen kleine tegenstanders. Ook hij gebruikt niet of nauwelijks jeugdspelers. Ja op het laatste moment laten invallen.
Geef Hato het vertrouwen en zet hem gewoon in de basis. Ook onder hem dreigen spelers te vertrekken die geen kans krijgen.

We zijn volledig terug bij af en dit gaat weer enorm veel tijd kosten om het te herstellen. Volgend seizoen moet je absoluut bij de eerste twee eindigen anders loop je heel veel inkomsten mis uit de CL. Budgetten worden enorm verhoogd.

En ja PSV speelt ook niet goed, maar je zult zien dat ze er morgen staan.



Als AZ de Conference League wint (niet ondenkbaar) gaan we Frankrijk voorbij en hebben we volgend jaar 4 Champions League tickets.



Seizoen 24/25 ja. Je moet komend seizoen ook CL spelen.

 

+1/-0

Ik schaam me voor dit bagger elftal. Wat is dit slecht. Met Taylor voorop. Die heeft niets maar dan ook niets bij Ajax te zoeken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 april 2023 om 15:04:

Ik schaam me voor dit bagger elftal. Wat is dit slecht.


Denk dat ik straks maar weer in de tuin ga zitten en een lekker biertje ga drinken. Voor deze zooi blijf ik niet op de bank hangen. Je ergert je kapot.

 

+1/-0

Wat een dramatische ploeg is dit!
Iedereen speelt kut, en dan heb je ook Taylor; die speelt nóg kutter!

 

+2/-0

Misschien maar goed dat we op deze wijze naar de Europa League gaan. Dit team wil je niet in de Champions League hebben anders lopen we weer tegen recordnederlagen aan.

De passing van Taylor is zo abominabel, dat is gewoon bizar. Bassey heeft geen idee waar hij moet staan of wat te doen (misschien eens rugdekking geven???). Klaassen speelt verstoppertje en verliest elk duel. Timber kan al het gehele seizoen geen enkel kopduel winnen. Berghuis veel te nonchalant en flegmatiek. Bergwijn is creatiefloos en loopt elke aanval dood. Tadic is zo traag als een slak, wat je opbreekt als je niet veel beter bent.

De enige speler waarvan ik zeker ben dat hij nu goed genoeg is voor een basisplaats bij Ajax is Kudus. Hadden we Mazraoui, Martinez, Tagliafico, Antony en ook Gravenberch nog maar...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 23 april 2023 om 15:26:

Wat een dramatische ploeg is dit!
Iedereen speelt kut, en dan heb je ook Taylor; die speelt nóg kutter!



Om hem vervolgens gewoon te laten staan. Heitinga heeft het ook niet. Durft ook niet in te grijpen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] PSV - Ajax