Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Wat een niveau van beide kanten. Bij PSV zit er dan in elk geval nog pit en duelkracht in. Bij Ajax ontbreekt dat zonder Alvarez volledig. De middenvelders zijn zwak in de duels, en Taylor is ook nog niet klaar voor grote wedstrijden. Hij is niet balvast genoeg en was ook slap bij die grote kans die hij kreeg. Als hij scherper is en beter om zich heen kijkt weet hij dat hij daar van zijn voorsprong op een tegenstander moet profiteren. Nu sjokt hij wat en is een stapje te laat. En bij Bergwijn zag je bij zijn schot op doel ook geen enkele overtuiging. Hij trekt nooit eens een volle sprint of zo.

Timber vind ik dit seizoen overigens wel de grootste teleurstelling denk ik. Hij is zo zwak in de lucht. Hoe kan je nou alweer niet springen bij die tegengoal? De voorzet was niet eens zo hoog. Ik vind hem ook vaak Bassey een beetje laten stikken in de opbouw. Je mag hopen dat Ten Hag hem komende zomer weer wil halen, want ik zie weinig topclubs de portemonnee trekken voor een verdediger die niet kan koppen.

Raar trouwens dat Bassey wordt opgeofferd nu. Sanchez speelt dramatisch en zit tegen zijn tweede gele kaart aan.

 

+2/-0

Reglementaire 0-3 nederlaag? Hahaha

 

+2/-0

Lekkere wissels van Johnny. De al weken dramatisch invallende Brobbey krijgt weer speeltijd en creëert binnen een paar minuten twee grote kansen voor PSV (al ligt dat aan meer spelers), en Grillitsch staat ineens centraal achterin met Klaassen als verdedigende middenvelder. Breng dan gewoon Vos.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 23 april 2023 om 15:40:

Wat een niveau van beide kanten. Bij PSV zit er dan in elk geval nog pit en duelkracht in. Bij Ajax ontbreekt dat zonder Alvarez volledig. De middenvelders zijn zwak in de duels, en Taylor is ook nog niet klaar voor grote wedstrijden. Hij is niet balvast genoeg en was ook slap bij die grote kans die hij kreeg. Als hij scherper is en beter om zich heen kijkt weet hij dat hij daar van zijn voorsprong op een tegenstander moet profiteren. Nu sjokt hij wat en is een stapje te laat. En bij Bergwijn zag je bij zijn schot op doel ook geen enkele overtuiging. Hij trekt nooit eens een volle sprint of zo.

Timber vind ik dit seizoen overigens wel de grootste teleurstelling denk ik. Hij is zo zwak in de lucht. Hoe kan je nou alweer niet springen bij die tegengoal? De voorzet was niet eens zo hoog. Ik vind hem ook vaak Bassey een beetje laten stikken in de opbouw. Je mag hopen dat Ten Hag hem komende zomer weer wil halen, want ik zie weinig topclubs de portemonnee trekken voor een verdediger die niet kan koppen.

Raar trouwens dat Bassey wordt opgeofferd nu. Sanchez speelt dramatisch en zit tegen zijn tweede gele kaart aan.



Taylor heeft niets maar dan ook niets bij Ajax te zoeken. Sanchez overigens ook niet. En Bassey ook niet.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 23 april 2023 om 15:40:



Timber vind ik dit seizoen overigens wel de grootste teleurstelling denk ik. Hij is zo zwak in de lucht. Hoe kan je nou alweer niet springen bij die tegengoal? De voorzet was niet eens zo hoog. Ik vind hem ook vaak Bassey een beetje laten stikken in de opbouw. Je mag hopen dat Ten Hag hem komende zomer weer wil halen, want ik zie weinig topclubs de portemonnee trekken voor een verdediger die niet kan koppen.

Prima verwoord, roep ik al 1,5 jaar, hij staat stil in zijn ontwikkeling.

 

+2/-1

Vind hem niet al anderhalf jaar stilstaan. Hij is alleen dit seizoen gewoon heel teleurstellend. Ajax speelt redelijk goed sinds de onderbreking. Als je weet te scoren zit er misschien nog iets in.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 23 april 2023 om 16:24:

Vind hem niet al anderhalf jaar stilstaan. Hij is alleen dit seizoen gewoon heel teleurstellend. Ajax speelt redelijk goed sinds de onderbreking. Als je weet te scoren zit er misschien nog iets in.



Ik wel, geen goede inspeel pas geen goede lange bal, dribbels die leiden tot onnodig balverlies en laat Bassey al heel seizoen lang verzuipen. Hij rendeert dus vooralsnog alleen met een sterke man naast em die em scherp houdt.

 

+1/-0

Volgens jouw redenering was hij dan ook al slecht in het vorige seizoen. Toen vond ik hem samen met Martinez de meest constante speler van het hele team. Zijn pass is niet heel bijzonder inderdaad. Hij moet het van zijn dribbels en lef aan de bal hebben normaal gesproken. Vind dat het team op dit moment ook best een echt goede passer van achteruit mist. Zo iemand die met een lange bal regelmatig iemand voorin kan bereiken. Alleen Rulli heeft dat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 23 april 2023 om 16:55:

Volgens jouw redenering was hij dan ook al slecht in het vorige seizoen. Toen vond ik hem samen met Martinez de meest constante speler van het hele team. Zijn pass is niet heel bijzonder inderdaad. Hij moet het van zijn dribbels en lef aan de bal hebben normaal gesproken. Vind dat het team op dit moment ook best een echt goede passer van achteruit mist. Zo iemand die met een lange bal regelmatig iemand voorin kan bereiken. Alleen Rulli heeft dat.



Klopt, ook delen van het vorig seizoen vond ik em voetballend niet groeien. Verdedigend alleen de 1e periode. na de winterstop ook stukken minder (zoals heel Ajax toen).

 

+1/-0

Seizoen over, Jong Ajax de bekerfinale laten spelen. Echt dramatisch dit.
Overigens was. De Jong was weer ouderwets onsportief en irritant, helaas pakt niemand hem daarop aan.

 

+1/-0

Dit moet een van de slechtste toppers in 20 jaar zijn geweest. Sterke Jan Wouters vibes. Al met al is onze selectie zoals verwacht gewoon te mager en incompetent. Ook zo’n Rulli is niet meer dan een degelijke keeper, waar ook weer ontzettend veel voor betaald is. Ben echt benieuwd of en wie nu eindelijk eens verantwoordelijkheid gaat pakken voor we weer afglijden naar een niveau zoals we dat tussen 1999 en 2011 te vaak hebben gezien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 april 2023 om 22:15:

Dit moet een van de slechtste toppers in 20 jaar zijn geweest. Sterke Jan Wouters vibes. Al met al is onze selectie zoals verwacht gewoon te mager en incompetent. Ook zo’n Rulli is niet meer dan een degelijke keeper, waar ook weer ontzettend veel voor betaald is. Ben echt benieuwd of en wie nu eindelijk eens verantwoordelijkheid gaat pakken voor we weer afglijden naar een niveau zoals we dat tussen 1999 en 2011 te vaak hebben gezien.



Zolang van der Sar blijft zitten gaat er niets veranderen. Supporters moeten in actie komen.
Overigens Heitinga moet ook weg of hooguit assistent worden. Tenenkrommend dat commentaar na de wedstrijd.

 

+1/-0

Moeten we afreizen? We hebben de laatste 5 potjes tegen pi$vee ook verloren. Ik stel voor thuisblijven en 3-0 reglementair verlies pakken

 

+2/-0

Jammer dat Bergwijn hersteld is, een blessure lijkt wel de enige optie om hem niet op het veld te zien. Met Taylor en Van den Boomen heb je wel heel weinig voetballend vermogen op het middenveld. Benieuwd of Taylor defensief gaat spelen, of dat hij weer naast Brobbey gaat lopen in de spits.

Denk dat Brobbey weer een snipperdag kan nemen, want aanvoer zal 0,0 zijn.

 

+2/-0

Dit is het oude topic van april! Toen werd er ook over Taylor gezeurd. Ik heb een nieuw topic aangemaakt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] PSV - Ajax