Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] PEC Zwolle - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PEC Zwolle - Ajax
Zondag 9 maart 14.30 uur
MAC³PARK stadion, Zwolle

+1/-0

1-9

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mwoah, ik zou gewoon 4-3-3 spelen.

+3/-0

Ondanks dat PEC 14e staat en ze de hele maand februari en maart nog niet gewonnen hebben, ben ik er niet geheel gerust op. Wellicht deels omdat de thuiswedstrijd eerder dit seizoen zo moeizaam verliep:
https://youtu.be/LLsD4uYN3Lc?si=tqdgX3PvI2xCPC2rlink

Pasveer moest wel 6 keer ingrijpen in de eerste helft en een nederlaag was gezien de kansenverhoudingen niet eens gek geweest.

Vente en Krastev zijn de twee spelers om in de gaten te houden. In de vorige wedstrijd tegen PEC speelde Sutalo een slechte wedstrijd (ondanks zijn goal), hopelijk heeft hij Vente ditmaal in zijn broekzak. Die gozer staat derde op de topscorerslijst, en dat bij een degradatiekandidaat. Zeker niet slecht.

+3/-0

Sevic schreef op 09 maart 2025 om 08:49:

Ondanks dat PEC 14e staat en ze de hele maand februari en maart nog niet gewonnen hebben, ben ik er niet geheel gerust op. Wellicht deels omdat de thuiswedstrijd eerder dit seizoen zo moeizaam verliep:
https://youtu.be/LLsD4uYN3Lc?si=tqdgX3PvI2xCPC2rlink

Pasveer moest wel 6 keer ingrijpen in de eerste helft en een nederlaag was gezien de kansenverhoudingen niet eens gek geweest.

Vente en Krastev zijn de twee spelers om in de gaten te houden. In de vorige wedstrijd tegen PEC speelde Sutalo een slechte wedstrijd (ondanks zijn goal), hopelijk heeft hij Vente ditmaal in zijn broekzak. Die gozer staat derde op de topscorerslijst, en dat bij een degradatiekandidaat. Zeker niet slecht.

Begrijpelijk. Hoe langer je niet wint, hoe dichterbij een overwinning komt en onze winning streak kan ook niet eeuwig duren.. We zitten inmiddels al op 9..

Hopelijk eindigt het niet vandaag. We moeten de voorsprong zo groot mogelijk houden richting Eindhoven.

+2/-0

Toch wel bijzonder dat Mokio weer in de basis staat, afgelopen donderdag ook. Kan die jongen het fysiek al aan? Henderson op de bank

+2/-0

Brobbey geblesseerd.. Hopelijk niet langdurig. Keeper geblesseerd, spitsen geblesseerd.. Dit worden zware weken/maanden richting het einde.

+2/-0

Hoelang zal het duren totdat we Matheus een grabbelaar gaan noemen?

+1/-0

Kiki schreef op 09 maart 2025 om 14:48:

Ik ben bang dat het niet lang zal duren.. Of door een van zijn fratsen (mannetje proberen te passeren of zo).

+1/-0

Laatste 5 minuten acceptabel, daarvoor drama. Alsof ze weer allemaal logge benen hebben, de urgentie niet voelen en/of de scherpte missen. Veld lijkt ook weer keihard trouwens. Ballen stuiteren weer raar en onnatuurlijk ver/snel door.

+2/-0

Ze zitten er echt doorheen lijkt het. De ploeg is toe aan rust. Wat dat betreft komt zo een interlandbreak straks goed uit. Tot dan proberen hoe dan ook de punten te pakken.

+2/-0

s0lido schreef op 09 maart 2025 om 15:03:

Ik ben bang dat het niet lang zal duren.. Of door een van zijn fratsen (mannetje proberen te passeren of zo).

Ook zonet een actie onder de naam stompen. Dat creërt ook onnodig gevaar als je het niet goed doet.

+2/-0

Dit wordt weer zo’n klassieke kutpot met 0 schoten op doel na 90 minuten. En als de wedstrijd 180 minuten zou duren, zouden er ook 0 schoten op doel zijn.

+2/-0

TADIC10 schreef op 09 maart 2025 om 15:23:

Dit wordt weer zo’n klassieke kutpot met 0 schoten op doel na 90 minuten. En als de wedstrijd 180 minuten zou duren, zouden er ook 0 schoten op doel zijn.

Laten we hopen dat het als een van de lastige wedstrijden dit seizoen is: je denkt dat het zo'n kutpot wordt met 0 schoten, maar uiteindelijk wordt het een kutpot met 2 doelpunten uit 1 schot op doel :P

+1/-0

Kiki schreef op 09 maart 2025 om 15:20:

s0lido schreef op 09 maart 2025 om 15:03:

Ook zonet een actie onder de naam stompen. Dat creërt ook onnodig gevaar als je het niet goed doet.

Zonde toch? Op zich is het een goeie keeper, ook meevoetballend sterk. Zolang hij geen rare dingen in zijn hoofd haalt.. Alleen is het zo iemand waarvan je weet dat hij hoe dan ook iets raars zal doen, iets dat een keer mis zal gaan.

+1/-0

10 zeges op rij in de Eredivisie.

+3/-0

Niet verwacht dit na de eerste helft, maar heerlijk om toch de 3 punten mee te nemen. Kunnen we vanaf nu ook kappen met die Mokio en Traoré? Ik weet dat de spoeling dun is, maar wat zijn dit een stel comedianten zeg.

Dit zal wel niet helemaal politiek correct zijn, maar die Godts loopt toch energieloos rond? Leuk hoor dat je aan de Ramadan meedoet en die keuze wordt als club ook gerespecteerd, maar dan zou ik hem gewoon lekker op ‘t bankie zetten. Prima als jij wil vasten, maar dan loop je ook het risico te banken, want hij is gewoon niet topfit/100% klaar voor een wedstrijd. Die edvardsen is misschien een mindere voetballer, maar die brengt tenminste wel energie.

Dit bericht is gewijzigd op 9 maart 2025, 16:56:25.

+2/-1

Heel belangrijke overwinning dit. Bij puntverlies had het zomaar gekund dat PSV er weer een beetje in ging geloven wetende dat we nog tegen AZ en PSV zelf moeten spelen. Twee wedstrijden die je ook, met dit Ajax zeker, zomaar kan verliezen.

+2/-0

Het leek wel alsof ze niet wilden winnen vandaag. Laag tempo, totaal geen druk. Vind het wel een beetje zorgwekkend om twee zulke dramatische competitiewedstrijden op rij te zien. Volgens de ESPN-commentator gaan de wedstrijden van Ajax vaak zo dit seizoen, maar dat is natuurlijk flauwekul. Maar het enige dat je kan prijzen deze wedstrijd is het geduld en de concentratie van de spelers, met name achterin dan. Sutalo vond ik weer zo solide met en zonder bal. Mokio bracht veel onrust van op zes, en Fitz-Jim was voorin gewoon weer heel matig. Klaassen werd weer enorm gemist.

Godts verwijt ik niet eens zozeer dat zijn acties steeds mislukten, een buitenspeler moet ook een beetje in de wedstrijd zitten, maar Edvardsen vond ik wel weer een stuk scherper, sterker en sneller in zijn handelen. Hij had in blessuretijd nog een super belangrijke verdedigende actie toen hij volle bak met zijn man meeliep, anders wordt dat misschien nog een grote kans. Traoré en Berghuis waren weer behoorlijk genant, ook al creëerde Berghuis nog wel wat kansen.

Wel heel blij met de drie punten weer. Het was vooral zaak om in elk geval tot AZ thuis alles te winnen. Als je nu ook van AZ wint dan ziet het er best goed uit voor de titelstrijd. In Eindhoven hoef je niet per se aan te vallen, en ik zie Farioli wel weer met een goed speelplan komen.

+1/-0

Als je 2 zulke slechte wedstrijden winnend afsluit, is het gewoon goed, want afgelopen seizoenen waren zulke wedstrijden bijna gegarandeerd puntverlies. Nu hopen dat de ploeg zich snel herpakt met enkele cruciale wedstrijden voor de boeg. Gelukkig zit er een rustperiode tussen (voor de niet opgeroepen spelers).

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] PEC Zwolle - Ajax