Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.655
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Union Sint-Gillis-Ajax
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 04 februari 2025 om 09:05:
Grotendeels mee eens. Ik zou Gaaei ook willen noemen bij de spelers die positief opvielen.
Qua spelbeeld/balbezit ging het redelijk gelijk op (aan beide kanten redelijk wat fouten en slordig spel ook), maar kijkend naar de kansenverhouding inderdaad absoluut niet. Feyenoord heeft buiten de goal geen grote kansen gemist. Bij ons kopt Traoré een 100% kans op de lat en raakt Rasmussen een kwartier voor tijd de paal. Die kon op een zeker moment ook vrij op de keeper af, maar koos de verkeerde looplijn en schoot zwakjes in. De kans vlak na rust voor Weghorst was ook een grote, als die pass heel iets zachter is, zit die er gewoon in. En uiteraard een gemiste penalty, waarbij het mij een raadsel blijft waarom die verdediger geen rode kaart kreeg.
Kijk ik snap dat het een lichte overtreding is, maar als je fluit voor een penalty, dan is dit volgens de regels een rode kaart (want: ontnemen van duidelijke scoringskans). Scheids geeft geel omdat hij het anders 'te zwaar' vindt of zo, of omdat hij de wedstrijd niet te veel wil beïnvloeden. Ik blijf het bizar vinden dat we scheidsrechters kennelijk de discretionaire bevoegdheid geven om regels niet toe te passen. Moet je bij tennis eens proberen. De bal was uit, maar we geven 'm in, want dat is leuker, of zo. Gaat nergens over.
Dat gezegd hebbende: zo'n Perez die dan aangeeft dat momenteel 'alles meezit' bij Ajax... tja, dat kun je vinden, en wellicht is het ook wel zo, maar deze wedstrijd win je gewoon terecht. Als je alle grote kansen afmaakt, wordt het 5-1.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.310
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Union Sint-Gillis-Ajax 1-1 (0-1)
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: Wout Weghorst
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.655
Reg.: 25 april 2004
Forumreacties: 2.920
Reg.: 21 januari 2021
Ik zag het al vanaf het begin dat het buiten het strafschopgebied was, tevens in iedere herhaling. Dat de (virtuele) arbitrage dat niet zag, is één grote lol. Van Basten notabene wilde vroeger al de regel invoeren: geel i.p.v. rood bij het geven van een strafschop (omdat het anders "te" zwaar gestrafd was). Ik vond het een belachelijk idee, zoals gewoonlijk bij Marco. Inmiddels bestaat deze regel daadwerkelijk al een aantal jaar.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 401
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 05 februari 2025 om 20:15:
Ik zag het al vanaf het begin dat het buiten het strafschopgebied was, tevens in iedere herhaling. Dat de (virtuele) arbitrage dat niet zag, is één grote lol. Van Basten notabene wilde vroeger al de regel invoeren: geel i.p.v. rood bij het geven van een strafschop (omdat het anders "te" zwaar gestrafd was). Ik vond het een belachelijk idee, zoals gewoonlijk bij Marco. Inmiddels bestaat deze regel daadwerkelijk al een aantal jaar.
Forumreacties: 2.920
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 06 februari 2025 om 10:18:
Eigenlijk ook logisch dat een (ex-)aanvaller daarvoor pleit.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 06 februari 2025 om 10:26:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 06 februari 2025 om 10:18:
Eigenlijk ook logisch dat een (ex-)aanvaller daarvoor pleit.
Eigenlijk ook weer niet, aangezien nu de verdediger een rode kaart wordt bespaard.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 182
Reg.: 24 november 2003
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 06 februari 2025 om 17:29:
Zo belangrijk deze overwinning, voor zowel de ranglijst als psychologisch. Mooi tik uitgedeeld aan 010. Dan moet je tegen de mindere tegenstanderskomende weken natuurlijk wel winnen anders is dat effect snel weg.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.858
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 06 februari 2025 om 18:23:
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 06 februari 2025 om 17:29:
Zo belangrijk deze overwinning, voor zowel de ranglijst als psychologisch. Mooi tik uitgedeeld aan 010. Dan moet je tegen de mindere tegenstanderskomende weken natuurlijk wel winnen anders is dat effect snel weg.
Ook mooi dat beide ploegen vol voor de overwinning gingen na de 1-1. Het ging om 6 of 12 punten verschil.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Feyenoord