Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 319
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Sparta Rotterdam-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-Telstar: -
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.748
Reg.: 19 november 2001
Ik ga voor het eerst in iets van 8 jaar weer eens naar het stadion om deze wedstrijd te bekijken. Kaartjes gekocht voor de plek waar ik 15 jaar een seizoenskaart had, dus wel lachen om het oude vertrouwde stoeltje weer te zien haha.
Van de wedstrijd verwacht ik niks. En het zal wel koud zijn. Maar het wordt vast gezellig!
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.588
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Jong Ajax won een paar weken geleden al redelijk eenvoudig van Telstar. Gasten staan elfde in de KKD. Hier moet je gewoon simpel winnen zonder blessures en kaarten.
Ik zou wat wisselspelers minuten geven en een paar talenten op de bank zetten voor hun debuut.
Ramaj
Gaaei, Sutalo, Kaplan, Wijndal
Hlynsson, Mannsverk, Fitz-Jim
Traoré, Brobbey, Godts
Met op het bankje onder meer:
Faberski, Konadu (mits fit), Rijkhoff, Mokio, Janse en Alders.
Forumreacties: 3.086
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 december 2024 om 13:21:
Jong Ajax won een paar weken geleden al redelijk eenvoudig van Telstar. Gasten staan elfde in de KKD. Hier moet je gewoon simpel winnen zonder blessures en kaarten.
Ik zou wat wisselspelers minuten geven en een paar talenten op de bank zetten voor hun debuut.
Ramaj
Gaaei, Sutalo, Kaplan, Wijndal
Hlynsson, Mannsverk, Fitz-Jim
Traoré, Brobbey, Godts
Met op het bankje onder meer:
Faberski, Konadu (mits fit), Rijkhoff, Mokio, Janse en Alders.
Forumreacties: 2.662
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 18 december 2024 om 13:13:
Ik ga voor het eerst in iets van 8 jaar weer eens naar het stadion om deze wedstrijd te bekijken. Kaartjes gekocht voor de plek waar ik 15 jaar een seizoenskaart had, dus wel lachen om het oude vertrouwde stoeltje weer te zien haha.
Van de wedstrijd verwacht ik niks. En het zal wel koud zijn. Maar het wordt vast gezellig!
Forumreacties: 3.336
Reg.: 14 december 2005
20.00 uur | Tottenham Hotspur O23 - Ajax O23 (tussenstand 0-3)
Opstelling Ajax O23:
Setford; Alders, Van de Pavert, Janse, Mokio; Bounida, Verkuijl, Steur; Faberski, Kalokoh, Banel.
Gezien de opstelling vanavond wordt het dus idd zoals al gevreesd een opstelling vol talentloze rotzooi tegen Telstar.
Forumreacties: 2.662
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 18 december 2024 om 21:07:
Opstelling Ajax O23:
Setford; Alders, Van de Pavert, Janse, Mokio; Bounida, Verkuijl, Steur; Faberski, Kalokoh, Banel.
Gezien de opstelling vanavond wordt het dus idd zoals al gevreesd een opstelling vol talentloze rotzooi tegen Telstar.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 18 december 2024 om 21:07:
Opstelling Ajax O23:
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.207
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Sparta Rotterdam-Ajax 0-3 (0-1)
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 19 december 2024 om 15:53:
Ik zie niet waarom je de 2 laatste wedstrijden van het jaar niet met je beste elftal zou kunnen spelen, maandag kunnen ze lekker een paar weken uitrusten.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 december 2024 om 16:25:
Ik zie niet waarom je de 2 laatste wedstrijden van het jaar niet met je beste elftal zou kunnen spelen, maandag kunnen ze lekker een paar weken uitrusten.
Dat kan ook wel, maar 'wij' zouden het leuk vinden om wat talenten aan het werk te zien, al is het maar een half uurtje
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 19 december 2024 om 16:28:
Dat kan ook wel, maar 'wij' zouden het leuk vinden om wat talenten aan het werk te zien, al is het maar een half uurtje
Als de wedstrijd na 60 minuten een gunstige score heeft dan kan dat altijd nog.
Maar meteen beginnen met een jong elftal is vragen om problemen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 december 2024 om 16:31:
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 19 december 2024 om 16:28:
Als de wedstrijd na 60 minuten een gunstige score heeft dan kan dat altijd nog.
Maar meteen beginnen met een jong elftal is vragen om problemen.
Nee dat kan dus niet, want ze deden gisteravond mee in Engeland. Die zitten dus niet bij de selectie.
Forumreacties: 3.675
Reg.: 10 juli 2003
Ik heb veel respect voor de supporters in het stadion en voor hen die niet uit frustratie hebben weggezapt.
Ik trok het gewoon niet meer. Dit sloeg weer nergens op en dan ook nog met een serieuze opstelling. Had dan enkele jeugdspelers die er wél zin in hadden de kans gegeven en Ramaj op doel gezet om hem ook wat perspectief te bieden.
Uit: Hilversum
Forumreacties: 1.748
Reg.: 19 november 2001
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 20 december 2024 om 00:28:
Ik heb veel respect voor de supporters in het stadion en voor hen die niet uit frustratie hebben weggezapt.
Ik trok het gewoon niet meer. Dit sloeg weer nergens op en dan ook nog met een serieuze opstelling. Had dan enkele jeugdspelers die er wél zin in hadden de kans gegeven en Ramaj op doel gezet om hem ook wat perspectief te bieden.
open/sluit de onderstaande quote:YAKUBU22 schreef op 20 december 2024 om 08:33:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 20 december 2024 om 00:28:
Tja, er werd feest gevierd in het stadion alsof de beker gewonnen was. Gekkenhuis op de tribune als je het mij vraagt.
Over de wedstrijd: te laag tempo, te weinig beweging en creativiteit. Kortom, niks nieuws. Ik heb het wel gezellig gehad.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 20 december 2024 om 09:10:
Dit zijn ook wedstrijden waarvan je weet dat het niet sprankelend gaat zijn.
We zijn momenteel geen team die een ploeg zomaar weg speelt.
Het doel, de volgende ronde is bereikt.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.492
Reg.: 25 april 2004
Het leek in de eerste helft wel alsof ze er geen zin in hadden. Heb me echt geërgerd aan die langzaam genomen ingooien steeds en het algeheel lage tempo. Haast niemand ook die een loopactie wilde maken. Als het met passes niet lukt dan moet je ruimte maken voor verdedigers die indribbelen. Het druk zetten ging ook zo halfbakken. Dat laatste zie je echt te veel nog. Ga eens wat compacter staan en zet dan massaal druk. Geef dit soort ploegen niet zoveel tijd.
Berghuis had ook weer een erg negatief effect op de ploeg. Als hij dan ook nog eens uit vorm is en die misschien drie leuke balletjes die hij per wedstrijd geeft wegvallen dan blijft er verdomd weinig over. Van den Boomen was echt een heel stuk creatiever als invaller. Als Weghorst zijn vrije kopkans benut staat hij op twee assists.
Over gemiste kansen gesproken, ik verbaasde over die zure commentator van ESPN die durfde te zeggen dat 3-0 geflatteerd zou zijn geweest en dat Telstar aanvallend net te weinig kon doen. Die gasten hebben amper op doel geschoten. Hun speelplan was overduidelijk om zo lang mogelijk op de nul te spelen en tijd te rekken waar dat kon.
Het spel van Ajax was matig, maar het valt op dat de commentators van ESPN het vaak nog veel slechter maken en de tegenstander gevaarlijker doen overkomen dan ze werkelijk waren. Met wat meer effectiviteit voorin had het evengoed een ruime overwinning voor Ajax kunnen zijn. Brobbey mist op de meest klungelige wijze twee 100% kansen. Weghorst mist ook twee heel behoorlijke, en ik vraag me af of die afgekeurde goal van Klaassen wel werkelijk buitenspel was. Akpom laat het na twee keer simpel meteen voor te geven.
De wissels konden trouwens wel beter deze wedstrijd. Waarom niet gewoon Rasmussen voor Traoré brengen? Dan heb je nog in elk geval een buitenspeler. Je ziet dat het met maar 1 buitenspeler vaak makkelijker is voor de tegenstander. Die gooien dan gewoon 1 kant dicht en geven de speler zonder een echte actie de ruimte. Teleurstellend ook dat alle interessante talenten in de Premier League International Cup mee moesten doen. De rest van het toernooi is er misschien weinig ruimte meer om een talent de kans te geven. De onderbouwing voor de keuze van Pasveer over Ramaj vond ik overigens wel logisch, ook al was het evengoed jammer.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB-Beker 2024/2025] Ajax - Telstar