Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Qarabag - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Mika is een slot machine. Trek aan hem en je krijgt een kaart te zien. Dacht ik nadat ook iemand geel kreeg, maar vooral aan de rode kaart dacht ik toen nog. Natuurlijk terecht. Duidelijk. Niet slim van de verdediger.

In de eerste 10 minuten al dacht ik aan hoevaak Rasmussen wel niet de bal verspeeld. Waaronder bij de afgekeurde goal. Met Rasmussen moet je geluk hebben. Ik zei het voorheen al bij een voorgaande wedstrijd.

Haal Rasmussen eraf graag. Traoré erin ofzo. Taylor en Fitz-Jim hebben beiden geel. Haal er eentje van het veld af.

 

+1/-0

Rasmussen.. Hoe in hemelsnaam krijgt hij die rebound er niet in?

 

+1/-0

Het wordt echt met de week slechter. Goedkope pingel, gelukkig.

 

+1/-0

Lol, die ref heeft volgens mij straks bescherming nodig :'). 1e helft afgefloten zonder die strafschop, non-penalty gefloten en dan nog eens met 9 man geëindigd.

Enorm slechte wedstrijd van Ajax, tegen 10 man ging het amper vooruit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 19:54:

Rasmussen.. Hoe in hemelsnaam krijgt hij die rebound er niet in?


Q&A

 

+3/-0

"Met Rasmussen moet je geluk hebben"...

Wat zijn de regels wat betreft schouderduwen? Ik heb nog niemand gehoord wie de strafschop terecht vond, maar ach, ik vind van wel eigenlijk. Het was een behoorlijke duw.

 

+1/-0

Zakelijk kan je het niet eens noemen. Het leek wel alsof ze er geen zin in hadden. Qarabag had tot die domme rode kaart uit het niets veel te veel de bal. Opbouwend ging het aanvankelijk ook erg moeizaam. Het zag er zo weinig ingespeeld uit ineens. En als ze zich er doorheen voetbal dan lag er gelijk behoorlijk veel ruimte. Vind het vrij armoedig dat dan niemand vervolgens een speler weg kon sturen of zo.

Na die belachelijke strafschop was het wel gelijk over, en na de tweede gele kaart helemaal. De scheids was werkelijk een drama (hebben we al een goede gehad dit seizoen?), maar die kaarten waren in elk geval wel terecht. Wel best tevreden met het rouleren, ook qua wissels. Al viel Van den Boomen wel echt vreselijk in. Akpom wel prima. Er kwam wat meer lijn in het spel met hem erbij. Henderson man van de wedstrijd wat mij betreft.

 

+1/-0

Rasmussen…
Is er nou serieus niks beters?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 20:49:

"Met Rasmussen moet je geluk hebben"...

Wat zijn de regels wat betreft schouderduwen? Ik heb nog niemand gehoord wie de strafschop terecht vond, maar ach, ik vind van wel eigenlijk. Het was een behoorlijke duw.



Ik vond het een terechte pingel. Dat beukt hem omver; het is niet zo dat ze zij aan zij een duel uitvochten. Rasmussen was los van de tegenstander.


De eerste strafschop rode kaart daarentegen vond ik wel zwaar. De afstand tot het doel was groot en er waren tegenstanders op snelheid in de buurt (op 4-6 meter afstand). Denk dat de meeste scheidsrechters daar slechts geel voor geven.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 oktober 2024, 21:52:44.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 20:49:

"Met Rasmussen moet je geluk hebben"...

Wat zijn de regels wat betreft schouderduwen? Ik heb nog niemand gehoord wie de strafschop terecht vond, maar ach, ik vind van wel eigenlijk. Het was een behoorlijke duw.



Ik vond het een terechte pingel. Dat beukt hem omver; het is niet zo dat ze zij aan zij een duel uitvochten. Rasmussen was los van de tegenstander.


De eerste strafschop daarentegen vond ik wel zwaar. De afstand tot het doel was groot en er waren tegenstanders op snelheid in de buurt (op 4-6 meter afstand). Denk dat de meeste scheidsrechters daar slechts geel voor geven.


Het is maar goed dat ik de rest ook lees, want zodoende gaat het over de rode kaart. Die vond ik ook terecht. Godts was anders doorgebroken, dus scoringskans ontnomen. Gewoon onhandig van de verdediger.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 20:49:

"Met Rasmussen moet je geluk hebben"...

Wat zijn de regels wat betreft schouderduwen? Ik heb nog niemand gehoord wie de strafschop terecht vond, maar ach, ik vind van wel eigenlijk. Het was een behoorlijke duw.



Ik vond het een terechte pingel. Dat beukt hem omver; het is niet zo dat ze zij aan zij een duel uitvochten. Rasmussen was los van de tegenstander.


De eerste strafschop daarentegen vond ik wel zwaar. De afstand tot het doel was groot en er waren tegenstanders op snelheid in de buurt (op 4-6 meter afstand). Denk dat de meeste scheidsrechters daar slechts geel voor geven.


Het is maar goed dat ik de rest ook lees, want zodoende gaat het over de rode kaart. Die vond ik ook terecht. Godts was anders doorgebroken, dus scoringskans ontnomen. Gewoon onhandig van de verdediger.




Haha, oeps. Haal ff dingen door elkaar. Inderdaad, eerste rode kaart. Krijg je ervan als een wedstrijd zo saai is dat er iets heel anders in je hoofd afspeelt.

 

+1/-0

Als het Henderson was geweest die alleen op de keeper af kon dan had ik misschien nog wel geel gegeven. Nu had Godts een vrij doortocht en had hij sowieso een vrije doelpoging gehad.

Vond het spel aan de bal echt slecht (maar 14 doelpogingen en 56% balbezit na 75 minuten met een man meer is echt heel ondermaats), maar aan de andere kant wel helemaal niets weggegeven. Op die grote kans nadat Rensch de bal inleverde na dan. Als Rensch die fout niet had gemaakt had ik hem bij de beste spelers genoemd. Gelukkig had Sutalo een geweldig blok. Die Schildkamp had wel raar de pik op Sutalo trouwens. Niet de eerste Nederlandse commentator die dit doet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 20:49:

"Met Rasmussen moet je geluk hebben"...

Wat zijn de regels wat betreft schouderduwen? Ik heb nog niemand gehoord wie de strafschop terecht vond, maar ach, ik vind van wel eigenlijk. Het was een behoorlijke duw.



Ik vond het een terechte pingel. Dat beukt hem omver; het is niet zo dat ze zij aan zij een duel uitvochten. Rasmussen was los van de tegenstander.


De eerste strafschop daarentegen vond ik wel zwaar. De afstand tot het doel was groot en er waren tegenstanders op snelheid in de buurt (op 4-6 meter afstand). Denk dat de meeste scheidsrechters daar slechts geel voor geven.


Het is maar goed dat ik de rest ook lees, want zodoende gaat het over de rode kaart. Die vond ik ook terecht. Godts was anders doorgebroken, dus scoringskans ontnomen. Gewoon onhandig van de verdediger.


De rode kaart was 100% terecht. Ik zei het direct: dit is een rode kaart, maar in Nederland zouden ze 'm niet geven. En toen gaf die Schot 'm wel. Chapeau. Verfrissend als iemand eens de regels toepast.

Die Braziliaan moet bij zichzelf te rade gaan waarom hij met 2-3 meter voorsprong richting de bal niet gewoon terugspeelt op de keeper, maar inhoudt en een soort judoworp op zijn tegenstander uitvoert. Had echt alleen maar oog voor de speler en 0,0 voor de bal. Naast het feit dat je een doorgebroken speler neerhaalt, vind ik het ook ernstig spelbederf.

Die coach van Qarabag is overigens wat gefrustreerd: "Als een team al een man minder heeft, achter staat en dan nóg een rode kaart krijgt, dan zit er wat achter."

Serieus, heeft die gozer stront in z'n ogen? Je ziet toch hoe die linksback in komt hakken? Dat was echt 100% een gele kaart waard. En ja, hij had er al één. Bizarre overtreding op dat moment. Je wint de wedstrijd toch niet meer, en nu naai je je eigen team doordat je de volgende wedstrijd ook mist. Die coach zou vooral héél pissig moeten zijn op zijn eigen spelers.

Ik denk trouwens dat Ajax de wedstrijd niet gewonnen had als die rode kaart niet gevallen was. We stonden enorm onder druk in de eerste minuten en wisten daar totaal geen raad mee. Dat vind ik opvallend, want Qarabag speelt letterlijk altijd op deze manier: vol doorjagen tot aan de keeper aan toe. Daar bereid je je team dan toch op voor? Het leek net of Sutalo en Hato continu verrast waren.

Ik dacht dat Farioli had gekozen voor Weghorst zodat je bij druk van de tegenstander die bal naar voren kunt jassen en het kopduel kunt winnen, maar dat werd nauwelijks gedaan. Dan begrijp ik niet goed wat dan wel het plan van Farioli was. We worden echt gered door een paar oerdomme tegenstanders die hun eigen glazen ingooien.

Maar goed, 3 punten in de tas, snel weer naar huis en door.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EigenKracht schreef op 24 oktober 2024 om 21:25:

Rasmussen…
Is er nou serieus niks beters?


Ik weet niet of ik ooit een slechtere aanvaller bij Ajax heb zien spelen. Goeiedag zeg, wat is deze gozer slecht. Heeft echt elke bal ingeleverd die geen tikkie terug was. En een potje traag, niet normaal.

Zelfs Ebecilio was beter.

Ik vind echt dat Faberski een kans bij het eerste verdient in plaats van Rasmussen. Het ziet eruit als een sympathieke gozer hoor, en hij kan er ook niks aan doen, maar dit kan niet. Faberski heeft in ieder geval meer snelheid en een passeeractie. Is eigenlijk wekelijks één van de betere spelers bij JA, zo niet de beste. Nou, 1 en 1 is 2.

 

+3/-0

Hoezo ziet Farioli niet dat Rasmussen echt niet kan? Ik weet zeker dat er bij jong Ajax betere spelers zitten die ik eerder zou opstellen dan Rasmussen. Bepaalde keuzes van Farioli blijven vreemd.

 

+1/-0

Ook dat inbrengen van Gaaei als rechtsbuiten; stop er gewoon mee.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 25 oktober 2024 om 13:54:

Ook dat inbrengen van Gaaei als rechtsbuiten; stop er gewoon mee.


Daar aan verwant snap ik ook weer niet waarom er amper hoge voorzetten op de lange kopsterke Weghorst werden gegeven. De buitenspelers speelden alsof Brobbey daar stond.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 oktober 2024 om 08:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 20:49:

"Met Rasmussen moet je geluk hebben"...

Wat zijn de regels wat betreft schouderduwen? Ik heb nog niemand gehoord wie de strafschop terecht vond, maar ach, ik vind van wel eigenlijk. Het was een behoorlijke duw.



Ik vond het een terechte pingel. Dat beukt hem omver; het is niet zo dat ze zij aan zij een duel uitvochten. Rasmussen was los van de tegenstander.


De eerste strafschop daarentegen vond ik wel zwaar. De afstand tot het doel was groot en er waren tegenstanders op snelheid in de buurt (op 4-6 meter afstand). Denk dat de meeste scheidsrechters daar slechts geel voor geven.


Het is maar goed dat ik de rest ook lees, want zodoende gaat het over de rode kaart. Die vond ik ook terecht. Godts was anders doorgebroken, dus scoringskans ontnomen. Gewoon onhandig van de verdediger.


De rode kaart was 100% terecht. Ik zei het direct: dit is een rode kaart, maar in Nederland zouden ze 'm niet geven. En toen gaf die Schot 'm wel. Chapeau. Verfrissend als iemand eens de regels toepast.

Die Braziliaan moet bij zichzelf te rade gaan waarom hij met 2-3 meter voorsprong richting de bal niet gewoon terugspeelt op de keeper, maar inhoudt en een soort judoworp op zijn tegenstander uitvoert. Had echt alleen maar oog voor de speler en 0,0 voor de bal. Naast het feit dat je een doorgebroken speler neerhaalt, vind ik het ook ernstig spelbederf.

Die coach van Qarabag is overigens wat gefrustreerd: "Als een team al een man minder heeft, achter staat en dan nóg een rode kaart krijgt, dan zit er wat achter."

Serieus, heeft die gozer stront in z'n ogen? Je ziet toch hoe die linksback in komt hakken? Dat was echt 100% een gele kaart waard. En ja, hij had er al één. Bizarre overtreding op dat moment. Je wint de wedstrijd toch niet meer, en nu naai je je eigen team doordat je de volgende wedstrijd ook mist. Die coach zou vooral héél pissig moeten zijn op zijn eigen spelers.

Ik denk trouwens dat Ajax de wedstrijd niet gewonnen had als die rode kaart niet gevallen was. We stonden enorm onder druk in de eerste minuten en wisten daar totaal geen raad mee. Dat vind ik opvallend, want Qarabag speelt letterlijk altijd op deze manier: vol doorjagen tot aan de keeper aan toe. Daar bereid je je team dan toch op voor? Het leek net of Sutalo en Hato continu verrast waren.

Ik dacht dat Farioli had gekozen voor Weghorst zodat je bij druk van de tegenstander die bal naar voren kunt jassen en het kopduel kunt winnen, maar dat werd nauwelijks gedaan. Dan begrijp ik niet goed wat dan wel het plan van Farioli was. We worden echt gered door een paar oerdomme tegenstanders die hun eigen glazen ingooien.

Maar goed, 3 punten in de tas, snel weer naar huis en door.



Precies. Kijk voor de wedstrijd is het niet per sé leuk als het verfrissende en aanvallende Qarabag zo snel een man verliest. Je weet dat de kans dan groot is dat zelfs een dramatisch Ajax er dan op een gegeven moment overheen gaat.

Echter draait het daar niet om. Je kunt alleen die Romao zelf erop aankijken dat hij zo´n domme overtreding maakt en de scheidsrechter noodzaakt deze beslissing te nemen.

Die penalty vond ik dan weer onterecht overigens.

 

+2/-0

Nogal een stelling om te beweren dat Ajax niet gewonnen had zonder die rode kaart. Het is vrij normaal dat een wedstrijd uit verschillende fases bestaat. Ajax had het best op kunnen pikken op een gegeven moment. Of misschien waren ze na rust heel anders uit de kleedkamer gekomen.

En zo gigantisch onder druk stond je nou ook weer niet in dat eerste kwartier. De afgekeurde goal was nog een behoorlijk eind buitenspel. Verder hebben we de hele wedstrijd geen kans tegen gehad eigenlijk. Twee schoten, drie corners en wat vrij trappen misschien. Het enige gevaarlijke moment was na die ingeleverde bal van Rensch. De zwakke vertoning zat hem echt puur in het spel in balbezit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 25 oktober 2024 om 19:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 oktober 2024 om 08:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 21:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2024 om 20:49:

"Met Rasmussen moet je geluk hebben"...

Wat zijn de regels wat betreft schouderduwen? Ik heb nog niemand gehoord wie de strafschop terecht vond, maar ach, ik vind van wel eigenlijk. Het was een behoorlijke duw.



Ik vond het een terechte pingel. Dat beukt hem omver; het is niet zo dat ze zij aan zij een duel uitvochten. Rasmussen was los van de tegenstander.


De eerste strafschop daarentegen vond ik wel zwaar. De afstand tot het doel was groot en er waren tegenstanders op snelheid in de buurt (op 4-6 meter afstand). Denk dat de meeste scheidsrechters daar slechts geel voor geven.


Het is maar goed dat ik de rest ook lees, want zodoende gaat het over de rode kaart. Die vond ik ook terecht. Godts was anders doorgebroken, dus scoringskans ontnomen. Gewoon onhandig van de verdediger.


De rode kaart was 100% terecht. Ik zei het direct: dit is een rode kaart, maar in Nederland zouden ze 'm niet geven. En toen gaf die Schot 'm wel. Chapeau. Verfrissend als iemand eens de regels toepast.

Die Braziliaan moet bij zichzelf te rade gaan waarom hij met 2-3 meter voorsprong richting de bal niet gewoon terugspeelt op de keeper, maar inhoudt en een soort judoworp op zijn tegenstander uitvoert. Had echt alleen maar oog voor de speler en 0,0 voor de bal. Naast het feit dat je een doorgebroken speler neerhaalt, vind ik het ook ernstig spelbederf.

Die coach van Qarabag is overigens wat gefrustreerd: "Als een team al een man minder heeft, achter staat en dan nóg een rode kaart krijgt, dan zit er wat achter."

Serieus, heeft die gozer stront in z'n ogen? Je ziet toch hoe die linksback in komt hakken? Dat was echt 100% een gele kaart waard. En ja, hij had er al één. Bizarre overtreding op dat moment. Je wint de wedstrijd toch niet meer, en nu naai je je eigen team doordat je de volgende wedstrijd ook mist. Die coach zou vooral héél pissig moeten zijn op zijn eigen spelers.

Ik denk trouwens dat Ajax de wedstrijd niet gewonnen had als die rode kaart niet gevallen was. We stonden enorm onder druk in de eerste minuten en wisten daar totaal geen raad mee. Dat vind ik opvallend, want Qarabag speelt letterlijk altijd op deze manier: vol doorjagen tot aan de keeper aan toe. Daar bereid je je team dan toch op voor? Het leek net of Sutalo en Hato continu verrast waren.

Ik dacht dat Farioli had gekozen voor Weghorst zodat je bij druk van de tegenstander die bal naar voren kunt jassen en het kopduel kunt winnen, maar dat werd nauwelijks gedaan. Dan begrijp ik niet goed wat dan wel het plan van Farioli was. We worden echt gered door een paar oerdomme tegenstanders die hun eigen glazen ingooien.

Maar goed, 3 punten in de tas, snel weer naar huis en door.



Precies. Kijk voor de wedstrijd is het niet per sé leuk als het verfrissende en aanvallende Qarabag zo snel een man verliest. Je weet dat de kans dan groot is dat zelfs een dramatisch Ajax er dan op een gegeven moment overheen gaat.

Echter draait het daar niet om. Je kunt alleen die Romao zelf erop aankijken dat hij zo´n domme overtreding maakt en de scheidsrechter noodzaakt deze beslissing te nemen.

Die penalty vond ik dan weer onterecht overigens.


Over de penalty kun je van mening verschillen inderdaad. Er gebeuren daar twee dingen:
- Contact met de voeten
- De duw

Als je naar het contact met de voeten kijkt, gaan ze beiden voor de bal, maar raken ze elkaar. Beetje raar hoe dat gaat, maar ik vind niet dat je daar een overtreding van één van beiden in kunt zien. Dit zijn dingen die gebeuren.

De duw: het begint als een schouderduw, maar op het moment dat Rasmussen valt, zie je onmiskenbaar (ook) een duw met de arm. Strikt volgens de regels is dat niet toegestaan en is het dus een overtreding en penalty. Probleem is alleen dat scheidsrechters dit soort lichte vergrijpen in 95% van de gevallen laten gaan, behalve als een aanvaller het ten opzichte van een verdediger doet en het dan een doelkans zou opleveren.

Als we het over een sport hadden waar continu netjes volgens het boekje wordt gefloten, zou dit 'gewoon' een penalty zijn in mijn ogen. Maarja, er is zoveel willekeur dat dit nu een geval is "je kunt 'm geven, je kunt 'm niet geven".

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 25 oktober 2024 om 19:58:

Nogal een stelling om te beweren dat Ajax niet gewonnen had zonder die rode kaart. Het is vrij normaal dat een wedstrijd uit verschillende fases bestaat. Ajax had het best op kunnen pikken op een gegeven moment. Of misschien waren ze na rust heel anders uit de kleedkamer gekomen.

En zo gigantisch onder druk stond je nou ook weer niet in dat eerste kwartier. De afgekeurde goal was nog een behoorlijk eind buitenspel. Verder hebben we de hele wedstrijd geen kans tegen gehad eigenlijk. Twee schoten, drie corners en wat vrij trappen misschien. Het enige gevaarlijke moment was na die ingeleverde bal van Rensch. De zwakke vertoning zat hem echt puur in het spel in balbezit.


Ik zeg ook niet dat het per se zo is dat we niet hadden gewonnen zonder die rode kaart, ik zeg dat ik dat denk. Het viel mij op dat Qarabag het ook met 10 man tot heel diep in de tweede helft volhield om hoog druk te zetten. Ik had echt nog maar moeten zien hoe wij daarmee om waren gegaan als ze met 11 waren blijven staan. We waren voetballend niet zo overtuigend en kwamen er tot die rode kaart eenvoudigweg niet één keer uit.

Anderzijds is Qarabag geen ploeg bestaande uit wereldspelers, anders speelden ze niet in Azerbeidzjan. Kan zomaar zijn dat je er wel een keer met een snelle Godts of zo uit was gekomen. Maar de start van de wedstrijd vond ik heel, heel slecht.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Qarabag - Ajax