Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Qarabag - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Morgen om 18:45 uur is de aftrap.

Selectie
Jay Gorter
Remko Pasveer
Diant Ramaj
Devyne Rensch
Anton Gaaei
Jorrel Hato
Owen Wijndal
Ahmetcan Kaplan
Daniele Rugani
Dies Janse
Josip Sutalo
Jordan Henderson
Kenneth Taylor
Branco van den Boomen
Kian Fitz-Jim
Benjamin Tahirović
Brian Brobbey
Chuba Akpom
Mika Godts
Bertrand Traoré
Wout Weghorst
Christian Rasmussen
Jorthy Mokio
Jaydon Banel

Vermoedelijke opstelling
Pasveer; Rensch, Sutalo, Rugani, Hato; Henderson, Fitz-Jim, Taylor; Traoré, Brobbey, Godts.

Farioli heeft reeds verklapt dat Rugani (en niet Kaplan) Baas zal vervangen. Rugani mag zich opmaken voor zijn basisdebuut in het Ajax-shirt. De Italiaanse trainer benoemt o.a. leiderschap als een kwaliteit van zijn landgenoot.

Mijn mening is als je dan toch de ervaren Rugani gaat opstellen, om dan ook gelijk Ramaj tussen de palen te zetten, aangezien Pasveer de laatste tijd een steeds mindere indruk achterlaat. De Duitse doelman laat juist bij Jong Ajax zien er helemaal klaar voor te zijn. Dan mag Rugani de verdediging leiden i.p.v. Pasveer.

Tot slot met wat twijfel zou ik overwegen om met Brobbey op de bank te beginnen. We hebben drie goede spitsen tot onze beschikking, waaronder Weghorst wie in vorm is. Ik zou dat belonen met een basisplaats, hoewel ik in Brobbey een gevaarlijke spits zie om mee aan de aftrap te beginnen en Weghorst juist om in te laten vallen. Allicht is het in orde om wederom met Brobbey te starten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 oktober 2024 om 22:44:

Morgen om 18:45 uur is de aftrap.

Selectie
Jay Gorter
Remko Pasveer
Diant Ramaj
Devyne Rensch
Anton Gaaei
Jorrel Hato
Owen Wijndal
Ahmetcan Kaplan
Daniele Rugani
Dies Janse
Josip Sutalo
Jordan Henderson
Kenneth Taylor
Branco van den Boomen
Kian Fitz-Jim
Benjamin Tahirović
Brian Brobbey
Chuba Akpom
Mika Godts
Bertrand Traoré
Wout Weghorst
Christian Rasmussen
Jorthy Mokio
Jaydon Banel

Vermoedelijke opstelling
Pasveer; Rensch, Sutalo, Rugani, Hato; Henderson, Fitz-Jim, Taylor; Traoré, Brobbey, Godts.

Farioli heeft reeds verklapt dat Rugani (en niet Kaplan) Baas zal vervangen. Rugani mag zich opmaken voor zijn basisdebuut in het Ajax-shirt. De Italiaanse trainer benoemt o.a. leiderschap als een kwaliteit van zijn landgenoot.

Mijn mening is als je dan toch de ervaren Rugani gaat opstellen, om dan ook gelijk Ramaj tussen de palen te zetten, aangezien Pasveer de laatste tijd een steeds mindere indruk achterlaat. De Duitse doelman laat juist bij Jong Ajax zien er helemaal klaar voor te zijn. Dan mag Rugani de verdediging leiden i.p.v. Pasveer.

Tot slot met wat twijfel zou ik overwegen om met Brobbey op de bank te beginnen. We hebben drie goede spitsen tot onze beschikking, waaronder Weghorst wie in vorm is. Ik zou dat belonen met een basisplaats, hoewel ik in Brobbey een gevaarlijke spits zie om mee aan de aftrap te beginnen en Weghorst juist om in te laten vallen. Allicht is het in orde om wederom met Brobbey te starten.



Eens. Snap de overweging wel om met Rugani deze zware serie in te gaan, aangezien Kaplan nog geen beste indruk heeft achter gelaten. Hoop wel dat Ahmetcan in mag vallen zodat hij ook minuten gaan maken. Uiteindelijk hoop je er toch op dat hij zich in de basis speelt. Rugani is een huursoldaat waar Kaplan een jonge en talentvolle speler is die kapitaal kan vertegenwoordigen.

Ramaj in de basis is voor mij zo duidelijk als wat. Hopelijk beweegt Farioli daar ook naartoe.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 23 oktober 2024 om 23:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 oktober 2024 om 22:44:

Morgen om 18:45 uur is de aftrap.

Selectie
Jay Gorter
Remko Pasveer
Diant Ramaj
Devyne Rensch
Anton Gaaei
Jorrel Hato
Owen Wijndal
Ahmetcan Kaplan
Daniele Rugani
Dies Janse
Josip Sutalo
Jordan Henderson
Kenneth Taylor
Branco van den Boomen
Kian Fitz-Jim
Benjamin Tahirović
Brian Brobbey
Chuba Akpom
Mika Godts
Bertrand Traoré
Wout Weghorst
Christian Rasmussen
Jorthy Mokio
Jaydon Banel

Vermoedelijke opstelling
Pasveer; Rensch, Sutalo, Rugani, Hato; Henderson, Fitz-Jim, Taylor; Traoré, Brobbey, Godts.

Farioli heeft reeds verklapt dat Rugani (en niet Kaplan) Baas zal vervangen. Rugani mag zich opmaken voor zijn basisdebuut in het Ajax-shirt. De Italiaanse trainer benoemt o.a. leiderschap als een kwaliteit van zijn landgenoot.

Mijn mening is als je dan toch de ervaren Rugani gaat opstellen, om dan ook gelijk Ramaj tussen de palen te zetten, aangezien Pasveer de laatste tijd een steeds mindere indruk achterlaat. De Duitse doelman laat juist bij Jong Ajax zien er helemaal klaar voor te zijn. Dan mag Rugani de verdediging leiden i.p.v. Pasveer.

Tot slot met wat twijfel zou ik overwegen om met Brobbey op de bank te beginnen. We hebben drie goede spitsen tot onze beschikking, waaronder Weghorst wie in vorm is. Ik zou dat belonen met een basisplaats, hoewel ik in Brobbey een gevaarlijke spits zie om mee aan de aftrap te beginnen en Weghorst juist om in te laten vallen. Allicht is het in orde om wederom met Brobbey te starten.



Eens. Snap de overweging wel om met Rugani deze zware serie in te gaan, aangezien Kaplan nog geen beste indruk heeft achter gelaten. Hoop wel dat Ahmetcan in mag vallen zodat hij ook minuten gaan maken. Uiteindelijk hoop je er toch op dat hij zich in de basis speelt. Rugani is een huursoldaat waar Kaplan een jonge en talentvolle speler is die kapitaal kan vertegenwoordigen.

Ramaj in de basis is voor mij zo duidelijk als wat. Hopelijk beweegt Farioli daar ook naartoe.


Aan de ene kant zou je zeggen: een Europees duel is niet het ideale moment om van keeper te wisselen. Anderzijds: Qarabag kan er helemaal geen ene reet van, dus als je voor de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV nog van keeper wilt wisselen, is dit hét moment.

Rugani voor Baas had ik wel verwacht, Kaplan laat geen beste indruk achter tot nu toe dit seizoen. Zijn laatste wedstrijd in JA was ook allerminst overtuigend.

Wat betreft Qarabag:
Ze staan soeverein eerste in de competitie, maar die is van het niveau "Trek 'ns aan m'n vinger". 10 clubs, waarvan Qarabag de enige is die überhaupt weleens een potje buiten de eigen landsgrenzen speelt. Ze hebben 1 keer verloren en verder alles gewonnen.

Europees gaat het een stuk minder. Begin deze maand verloren ze thuis van Malmö. Eerder gingen ze ook het schip in tegen Tottenham (uit) en Dinamo Zagreb (uit én thuis in de CL-playoff). Hun meest opvallende resultaat is de 2-7 overwinning bij Ludogorets medio augustus (in 1 wedstrijd, dus dit is geen uitslag over 2 wedstrijden). Thuis hadden ze nog van ze verloren, dus dat was in alle opzichten een verrassing.

Beelden van de wedstrijd tegen Tottenham (3-0 verlies, ondanks een B-elftal van Tottenham en een man meer vanaf minuut 7): https://youtu.be/8R7LeLyFHus?si=zZ7INpfqwlZjcce8link

De selectie is een vreemdelingenlegioen, met allerlei nationaliteiten en een berg Azerbeidjaanse internationals. Ze hebben een Braziliaanse spits, Juninho, die op z'n 27e al iets van 9 clubs achter zijn naam heeft. Een echte voetbalnomade. Schiet er dit seizoen nog geen bergen in, kan me niet voorstellen dat onze Rugani het lastig met hem gaat hebben. Topscorer is Leandro Andrade, die vaak vanaf de rechterkant speelt. Een Kaapverdische international met Portugese roots. Aanvoerder Zoubir staat vlak achter Juninho en is een 32-jarige Fransman van Marokkaanse afkomst. Met Addai, Qurbanly en Kashchuk kochten ze afgelopen zomer een complete nieuwe voorhoede, maar voorlopig speelt alleen Addai (linksbuiten). Ze kunnen voorin dus wel veel wisselen, want hebben een relatief brede selectie. Geldt overigens voor alle linies. Hun eerste keeper is al een tijdje geblesseerd, dus speelt de reservekeeper die ze afgelopen zomer kochten. Die kan er niet heel veel van, overigens.

Wat mij nog opviel: hun trainer, Qurban Qurbanov, is al sinds 2008 de hoofdtrainer (!!) en werd in die periode 10 keer kampioen met Qarabag. Tussendoor had hij een tijdje een dubbele functie als bondscoach.

Qua speelstijl: Qurbanov laat het team aanvallend spelen, met veel beweging voorin en snelle uitbraken. Het is geen counterploegje. Ze willen het spel maken. Ook wel logisch gezien hun status in eigen land. Ze jagen graag op tot aan de keeper, zaak dus om de bal snel rond te laten gaan en niet te treuzelen met de bal aan de voet in de achterhoede. Tottenham kreeg op die manier een rode kaart aan de broek: de laatste man werd opgejaagd en moest een overtreding maken om een tegengoal te voorkomen.

De aanvallers zijn vrij snel, vooral die Juninho zit wel op de brommer. Technisch valt het wat tegen, dus de eindpass is vaak niet al te best en wie achter het doel op de tribune zit kan beter een helm opzetten. Ze vallen vaak over de vleugels aan en proberen dan de lage of halfhoge voorzet te geven. Fysiek is het niet zo'n sterk team, ik verwacht dus geen wedstrijd vol kopduels.

Geen idee of Rugani een beetje snel is, maar we moeten mijns inziens uitkijken bij balverlies op het middenveld. Dan stomen ze razendsnel via de vleugels op en sprinten er een aantal spelers naar de eerste en tweede paal. Al met al denk ik dat als we ons niveau halen en geen onnodige ballen inleveren achterin en op het middenveld, we dit potje gewoon moeten kunnen winnen. Verdedigend kunnen ze er niet heel veel van en de keeper overtuigt ook niet. Laat Godts en Traoré maar lekker vaak op doel knallen. En hopelijk legt Brobbey er eindelijk één in.

 

+2/-0

0-4 lijkt mij. Nog nooit van het clubje gehoord. Nooit wat gepresteerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 24 oktober 2024 om 14:48:

0-4 lijkt mij. Nog nooit van het clubje gehoord. Nooit wat gepresteerd.



Zoals altijd. Vooraf heel optimistisch doen om jezelf te beklagen als het toch minder blijkt te gaan.

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 24 oktober 2024 om 14:58:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 24 oktober 2024 om 14:48:

0-4 lijkt mij. Nog nooit van het clubje gehoord. Nooit wat gepresteerd.



Zoals altijd. Vooraf heel optimistisch doen om jezelf te beklagen als het toch minder blijkt te gaan.



ElSimao, ze hebben een selectie van 20 miljoen. Hun beste speler heeft een waarde van 2miljoen. Daar mogen we toch een mooie overwinning op verwachten lijkt mij.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 24 oktober 2024 om 15:05:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 24 oktober 2024 om 14:58:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 24 oktober 2024 om 14:48:

0-4 lijkt mij. Nog nooit van het clubje gehoord. Nooit wat gepresteerd.



Zoals altijd. Vooraf heel optimistisch doen om jezelf te beklagen als het toch minder blijkt te gaan.



ElSimao, ze hebben een selectie van 20 miljoen. Hun beste speler heeft een waarde van 2miljoen. Daar mogen we toch een mooie overwinning op verwachten lijkt mij.


Je mag alles verwachten wat je wilt, maar jij klikt even rond op Transfermarkt en concludeert dan dat het 0-4 moet worden. Allemaal leuk en aardig maar zo werkt het natuurlijk niet. Dan zou je de competitie verder schriftelijk af kunnen doen, even de geschatte selectiewaardes naast elkaar en klaar.

Tottenham won er thuis met 3-0 van, daar gaat Ajax uit natuurlijk niet zomaar 0-4 neerzetten. We zullen gewoon goed voor de dag moeten komen. Maar dan moeten we inderdaad wel voor de winst gaan, want verdedigend kunnen ze er niet zoveel van.

Ik verwacht wel een redelijk open wedstrijd, want Qarabag wil voetballen.

Maar goed, als jij na een minuutje Transfermarkt 0-4 verwacht, dan weet ik al wel hoe je vanavond rond 21.00 uur waarschijnlijk op dit forum zit: teleurgesteld.

 

+2/-0

Tottenham stond na 7 minuten al met 10 man op het veld door een rode kaart. Daarna verloor Qarabag met 1-2 thuis van Malmo. Malmo zijn ook niet echt hoogvliegers. Laten we eerlijk zijn, toch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 24 oktober 2024 om 16:00:

Tottenham stond na 7 minuten al met 10 man op het veld door een rode kaart. Daarna verloor Qarabag met 1-2 thuis van Malmo. Malmo zijn ook niet echt hoogvliegers. Laten we eerlijk zijn, toch.


Ja en van Ludogorets wonnen ze met 2-7 terwijl wij daar een jaar geleden nog met 0-1 van verloren in eigen huis, mét Kudus.

Zo kun je overal een punt aan lullen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 oktober 2024 om 16:03:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 24 oktober 2024 om 16:00:

Tottenham stond na 7 minuten al met 10 man op het veld door een rode kaart. Daarna verloor Qarabag met 1-2 thuis van Malmo. Malmo zijn ook niet echt hoogvliegers. Laten we eerlijk zijn, toch.


Ja en van Ludogorets wonnen ze met 2-7 terwijl wij daar een jaar geleden nog met 0-1 van verloren in eigen huis, mét Kudus.

Zo kun je overal een punt aan lullen.



Ik vind jou erg negatief, we gaan het straks zien! Ik geloof er wel in!

 

+1/-0

Weghorst en Rasmussen in de basis. Voor de rest geen verrassingen. Van Rugani wisten we al dat hij zou starten. Ben benieuwd.

Ramaj had ook een basisplaats moeten krijgen zodat hij wat minuten pakt op dit niveau. Met Pasveer redt je het niet een heel seizoen als je kijkt naar de laatste wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 17:32:

Weghorst en Rasmussen in de basis. Voor de rest geen verrassingen. Van Rugani wisten we al dat hij zou starten. Ben benieuwd.

Ramaj had ook een basisplaats moeten krijgen zodat hij wat minuten pakt op dit niveau. Met Pasveer redt je het niet een heel seizoen als je kijkt naar de laatste wedstrijden.


Rasmussen weer?????? Waarom??????

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 17:32:

Weghorst en Rasmussen in de basis. Voor de rest geen verrassingen. Van Rugani wisten we al dat hij zou starten. Ben benieuwd.

Ramaj had ook een basisplaats moeten krijgen zodat hij wat minuten pakt op dit niveau. Met Pasveer redt je het niet een heel seizoen als je kijkt naar de laatste wedstrijden.


Eens, dit was een mooi moment geweest voor Ramaj. Heeft het bij JA ook echt laten zien vind ik.

Rasmussen... tja ik had gehoopt dat we dat station nu wel een keer gepasseerd waren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 oktober 2024 om 18:12:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 24 oktober 2024 om 17:32:

Weghorst en Rasmussen in de basis. Voor de rest geen verrassingen. Van Rugani wisten we al dat hij zou starten. Ben benieuwd.

Ramaj had ook een basisplaats moeten krijgen zodat hij wat minuten pakt op dit niveau. Met Pasveer redt je het niet een heel seizoen als je kijkt naar de laatste wedstrijden.


Eens, dit was een mooi moment geweest voor Ramaj. Heeft het bij JA ook echt laten zien vind ik.

Rasmussen... tja ik had gehoopt dat we dat station nu wel een keer gepasseerd waren.



Gezien het programma de komende weken kan ik keuze voor Rasmussen nog wel snappen, maar juist daarom had ik ook gehoopt op Ramaj. Geef die jongen de kans met de huidige verdediging, laat-ie alvast wennen mocht Pasveer wegvallen of weer een slechte indruk maken.

 

+1/-0

11 tegen 10 en nog steeds uit blijven gaan van de gedachte om de nul te houden, bah wat armoede! In geen 100 jaar dat ze op deze manier een doelpunt gaan scoren.

 

+3/-0

Dit is toch extreem slecht? Tegen 10 man nog onder druk komen te staan....... Wauw. Geen creativiteit, geen tempo, he-le-maal niets waar je voor staat als club.

 

+2/-0

Dit is echt ontluisterend slecht. Het niveauverschil met wat Feyenoord en PSV lieten zien deze week is echt schrijnend groot.

 

+3/-0

0-1, we spelen ze helemaal van de mat. Die 10 op het veld zien vanavond sterretjes! Tikkie-takkie!

Op naar een monsterscore in de 2e helft!

 

+1/-0

Iedereen weet hoe zij voetballen. Iedereen? Nou bij Ajax werden er in de eerste minuten 11 man blijkbaar verrast met het geluk dat het buitenspel was ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 24 oktober 2024 om 19:35:

0-1, we spelen ze helemaal van de mat. Die 10 op het veld zien vanavond sterretjes! Tikkie-takkie!

Op naar een monsterscore in de 2e helft!



Ik zie ook geen vuiltje aan de lucht. Uitwedstrijd na een verre reis in Europa. Met een voorsprong de rust in en de tegenstander met een man minder. Dit komt wel goed. Tweede helft geen risico nemen en de drie punten mee naar huis nemen. En weer door!

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Qarabag - Ajax