Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] SK Slavia Praha - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Uhm.. Wtf was dit.. Dat we een gemankeerd elftal hebben, oké. Maar kun je niet een beetje normaal wisselen?

Aanvallers voor aanvallers en verdedigers voor verdedigers bijvoorbeeld? En inderdaad Baas op tijd eraf halen..

 

+1/-0

Kut wisselbeleid van de Italiaan in de tweede helft. Een aantal minuten voordat Baas rood kreeg, had ik hem er al afgehaald voor een aanvallende speler, wetende dat Wijndal en Gaaei op de vleugels stonden. De wedstrijd werd kansloos en kanslozer na al die rare wissels. Faberski, Konadu en Banel keken elkaar aan: en wij dan?

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 03 oktober 2024 om 20:47:

Kut wisselbeleid van de Italiaan in de tweede helft. Een aantal minuten voordat Baas rood kreeg, had ik hem er al afgehaald voor een aanvallende speler, wetende dat Wijndal en Gaaei op de vleugels stonden. De wedstrijd werd kansloos en kanslozer na al die rare wissels.


Voordat Baas rood kreeg stonden we met een keeper, zes verdedigers en een verdedigende middenvelder op het veld ... je kunt het ook overdrijven :\(

Maargoed dit was allemaal niet nodig geweest als onze discount Lukaku die twee 100% kansen gewoon afmaakt.

Helaas is dat voor Brobbey nooit "gewoon" geweest.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 03 oktober 2024 om 20:47:

Kut wisselbeleid van de Italiaan in de tweede helft. Een aantal minuten voordat Baas rood kreeg, had ik hem er al afgehaald voor een aanvallende speler, wetende dat Wijndal en Gaaei op de vleugels stonden. De wedstrijd werd kansloos en kanslozer na al die rare wissels. Faberski, Konadu en Banel keken elkaar aan: en wij dan?



Eens. Dit sloeg helemaal nergens op. Dit was een dikke middelvinger naar waar Ajax voor staat. In nood gooi je bij Ajax de jonkies voor de leeuwen i.p.v. dit soort angstige gedoe.

 

+3/-1

Toch wel knap nog een punt eruit gesleept na een heel slechte tweede helft. Ik vond Slavia eigenlijk maar weinig indrukwekkend opportunistisch powervoetbal spelen. Bijzonder onsympathieke ploeg ook. Voor een team dat zo met het mes tussen de tanden speelde gingen ze wel na ieder contactmoment naar de grond als Zuid-Europeanen. En het irritante was nog dat de scheids er vaak in trapte. Dat was vanaf die gele kaart voor Godts wel duidelijk.

In de eerste helft was er het eerste half uur geen vuiltje aan de lucht en had Brobbey gewoon al twee keer mogen scoren. Na rust voetbal je helemaal niet meer en verdedig je ook niet heel overtuigend uit (waarom de bal niet wat verder wegroeien?), waardoor zij je vast kunnen zetten en het heel vaak kunnen proberen met voorzetten. Dan valt op een gegeven moment zo'n bal ook onvermijdelijk wel goed met zo'n reus in de spits.

 

+3/-0

Ik vond het overigens geen rode/gele kaart van Baas. Hij speelde de bal. Zo erg was het ook niet. Waar is de VAR op zo'n moment?

 

+3/-0

Ik had ook het gevoel dat het op zijn minst 50/50 was. Intussen krijgen Sutalo en Tahirovic gewoon klappen zonder dat consequenties aan verbonden worden. Dat zijn tegenwoordig geen rode kaarten meer, maar geel was op zijn plaatst geweest. Zeker wat bij Sutalo werd gedaan zag er heel bewust uit. Die speelde er trouwens nog wel mooi eentje door de benen. :)

 

+3/-0

Gelukkig is er geen terugwedstrijd dat is alles wat ik erover te zeggen heb.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 03 oktober 2024 om 20:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 03 oktober 2024 om 20:47:

Kut wisselbeleid van de Italiaan in de tweede helft. Een aantal minuten voordat Baas rood kreeg, had ik hem er al afgehaald voor een aanvallende speler, wetende dat Wijndal en Gaaei op de vleugels stonden. De wedstrijd werd kansloos en kanslozer na al die rare wissels.


Voordat Baas rood kreeg stonden we met een keeper, zes verdedigers en een verdedigende middenvelder op het veld ... je kunt het ook overdrijven :\(

Maargoed dit was allemaal niet nodig geweest als onze discount Lukaku die twee 100% kansen gewoon afmaakt.

Helaas is dat voor Brobbey nooit "gewoon" geweest.



4 verdedigers + Wijndal en Gaaei.

Ik vind er op zich wel wat voor te zeggen. Je staat met 0-1 voor, maar je ploeg loopt conditioneel op zn laatste benen en de tegenstander wordt sterker en sterker. Je ziet het liever niet, maar de vleugels eraf voor 2 jongens die het iets defensiever invullen is geen achterlijk idee ofzo.

Konadu en Faberski erin: het had gekund maar het was nou niet echt een wedstrijd om zulke spelers hun eerste minuten te laten maken.

Mijn kritiek zou voornamelijk zijn dat we op een gegeven moment wel erg weinig druk op de bal hadden. Die Tsjechen konden eindeloos voorgeven en met die lange spits is dat gewoon heel gevaarlijk. Tegen zo'n team is het sowieso beter de voorzet eruit te halen en met veel man op de zijkanten, had dat beter gekund. Die organisatie was niet goed, met zoals dat kennelijk onduidelijk was wie die Chory op moest pakken.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] SK Slavia Praha - Ajax