Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Ajax - Beşiktaş

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Donderdag 26 september om 21:00 uur ontvangt Ajax het Turkse Beşiktaş. Het is voor beide clubs de eerste Europa League-wedstrijd volgens het nieuwe systeem: meer wedstrijden, geen poules, maar één grote 'league'.

Gaaei mist het duel morgen, maar is mogelijk wel weer inzetbaar tegen RKC Waalwijk. De rechtsback kampt met een verstuikte enkel. Berghuis, Ávila, Mannsverk en Baas zijn ook nog altijd geblesseerd.

Ikzelf zou Alders oproepen als vervanger van Gaaei en natuurlijk Faberski in plaats van Rasmussen, maar ook Janse (of Mokio) in plaats van Wijndal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 september 2024 om 15:13:

Donderdag 26 september om 21:00 uur ontvangt Ajax het Turkse Beşiktaş. Het is voor beide clubs de eerste Europa League-wedstrijd volgens het nieuwe systeem: meer wedstrijden, geen poules, maar één grote 'league'.

Gaaei mist het duel morgen, maar is mogelijk wel weer inzetbaar tegen RKC Waalwijk. De rechtsback kampt met een verstuikte enkel. Berghuis, Ávila, Mannsverk en Baas zijn ook nog altijd geblesseerd.

Ikzelf zou Alders oproepen als vervanger van Gaaei en natuurlijk Faberski in plaats van Rasmussen, maar ook Janse (of Mokio) in plaats van Wijndal.


We zijn nog erg vroeg in het seizoen, maar we hebben toch alweer een aardige waslijst aan blessures. Avila wisten we natuurlijk, maar Berghuis, Baas, Mannsverk en nu Gaaei erbij vind ik al wel weer veel. Dat in combinatie met onderbezetting op de vleugels is wel een issue natuurlijk.

Met Rasmussen moet je stoppen. Heeft vorig seizoen weinig speciaals laten zien, heeft tijdens de voorbereiding en de voorrondes uitgebreid de kans gekregen en wederom niets laten zien. Het wordt ook ongeloofwaardig om hem er nog bij te houden.

Besiktas heeft geen slecht team. Mix van ervaren spelers en wat jonge talenten. Best een brede selectie. Opvallend is wel dat Oxlade-Chamberlain niet kan meedoen omdat hij niet speelgerechtigd is in de EL.

Daarentegen zijn ze goed aan het seizoen begonnen. Ze wonnen de Supercup met 5-0 (!) van Galatasaray en zijn nog ongeslagen, zowel Europees als nationaal. In de voorronde stuurden ze Lugano met 8-4 (over twee wedstrijden) naar huis.

Sleutelspelers zijn Immobile (34 inmiddels, maar heeft het aardig op zijn heupen), Rafa Silva, Joao Mario en Gedson Fernandes. Vanuit de ED kennen we rechtsback Svensson en vleugelspeler Rashica nog.

Ze spelen doorgaans in een 4-3-3 formatie met Silva kort achter Immobile. Aardige test voor onze achterhoede. Ik kijk er niet van op als Farioli straks Rugani naast Sutalo posteert om Immobile op te pakken.

Dit wordt onze zwaarste tegenstander tot nu toe in dit seizoen. Mooie test om te kijken hoe we ervoor staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 september 2024 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 september 2024 om 15:13:

Donderdag 26 september om 21:00 uur ontvangt Ajax het Turkse Beşiktaş. Het is voor beide clubs de eerste Europa League-wedstrijd volgens het nieuwe systeem: meer wedstrijden, geen poules, maar één grote 'league'.

Gaaei mist het duel morgen, maar is mogelijk wel weer inzetbaar tegen RKC Waalwijk. De rechtsback kampt met een verstuikte enkel. Berghuis, Ávila, Mannsverk en Baas zijn ook nog altijd geblesseerd.

Ikzelf zou Alders oproepen als vervanger van Gaaei en natuurlijk Faberski in plaats van Rasmussen, maar ook Janse (of Mokio) in plaats van Wijndal.


We zijn nog erg vroeg in het seizoen, maar we hebben toch alweer een aardige waslijst aan blessures. Avila wisten we natuurlijk, maar Berghuis, Baas, Mannsverk en nu Gaaei erbij vind ik al wel weer veel. Dat in combinatie met onderbezetting op de vleugels is wel een issue natuurlijk.

Met Rasmussen moet je stoppen. Heeft vorig seizoen weinig speciaals laten zien, heeft tijdens de voorbereiding en de voorrondes uitgebreid de kans gekregen en wederom niets laten zien. Het wordt ook ongeloofwaardig om hem er nog bij te houden.

Besiktas heeft geen slecht team. Mix van ervaren spelers en wat jonge talenten. Best een brede selectie. Opvallend is wel dat Oxlade-Chamberlain niet kan meedoen omdat hij niet speelgerechtigd is in de EL.

Daarentegen zijn ze goed aan het seizoen begonnen. Ze wonnen de Supercup met 5-0 (!) van Galatasaray en zijn nog ongeslagen, zowel Europees als nationaal. In de voorronde stuurden ze Lugano met 8-4 (over twee wedstrijden) naar huis.

Sleutelspelers zijn Immobile (34 inmiddels, maar heeft het aardig op zijn heupen), Rafa Silva, Joao Mario en Gedson Fernandes. Vanuit de ED kennen we rechtsback Svensson en vleugelspeler Rashica nog.

Ze spelen doorgaans in een 4-3-3 formatie met Silva kort achter Immobile. Aardige test voor onze achterhoede. Ik kijk er niet van op als Farioli straks Rugani naast Sutalo posteert om Immobile op te pakken.

Dit wordt onze zwaarste tegenstander tot nu toe in dit seizoen. Mooie test om te kijken hoe we ervoor staan.


Die Supercup-wedstrijd zag ik op tv. Dat was een goede pot van Beşiktaş inderdaad. Gelijk lieten ze zien goed ingekocht te hebben met o.a. Immobile, ja. Zeker niet te onderschatten! Laten we hopen dat wij onze geschiedenis met deze ploeg in ere houden en wederom weten te winnen van ze.

Zonder Baas, Berghuis, Mannsverk, Ávila en Gaaei zou ik goed kijken naar wat de huidig sterktste elf kan zijn. Sowieso de vraag: welke 23 man selecteren?

123 Gorter Pasveer Ramaj
4tm10 Alders Hato Janse Kaplan Rensch Rugani Sutalo
11tm17 Van den Boomen Fitz-Jim Henderson Hlynsson Klaassen Tahirovic Taylor
18tm23 Akpom Brobbey Faberski Godts Traoré Weghorst

Nu nog de vraag 433 of anders spelen? Weghorst wel of niet in de basis? (Ik zeg nee!) Wie kunnen allemaal starten? Ik zou sowieso met Brobbey starten, als dat een optie is. Hopelijk gaat Farioli het eens zijn om Rasmussen en Wijndal niet te selecteren. Nog liever Banel (en Faberski natuurlijk) dan Rasmussen; en liever Mokio (en Janse natuurlijk) dan Wijndal.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 september 2024 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 september 2024 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 september 2024 om 15:13:

Donderdag 26 september om 21:00 uur ontvangt Ajax het Turkse Beşiktaş. Het is voor beide clubs de eerste Europa League-wedstrijd volgens het nieuwe systeem: meer wedstrijden, geen poules, maar één grote 'league'.

Gaaei mist het duel morgen, maar is mogelijk wel weer inzetbaar tegen RKC Waalwijk. De rechtsback kampt met een verstuikte enkel. Berghuis, Ávila, Mannsverk en Baas zijn ook nog altijd geblesseerd.

Ikzelf zou Alders oproepen als vervanger van Gaaei en natuurlijk Faberski in plaats van Rasmussen, maar ook Janse (of Mokio) in plaats van Wijndal.


We zijn nog erg vroeg in het seizoen, maar we hebben toch alweer een aardige waslijst aan blessures. Avila wisten we natuurlijk, maar Berghuis, Baas, Mannsverk en nu Gaaei erbij vind ik al wel weer veel. Dat in combinatie met onderbezetting op de vleugels is wel een issue natuurlijk.

Met Rasmussen moet je stoppen. Heeft vorig seizoen weinig speciaals laten zien, heeft tijdens de voorbereiding en de voorrondes uitgebreid de kans gekregen en wederom niets laten zien. Het wordt ook ongeloofwaardig om hem er nog bij te houden.

Besiktas heeft geen slecht team. Mix van ervaren spelers en wat jonge talenten. Best een brede selectie. Opvallend is wel dat Oxlade-Chamberlain niet kan meedoen omdat hij niet speelgerechtigd is in de EL.

Daarentegen zijn ze goed aan het seizoen begonnen. Ze wonnen de Supercup met 5-0 (!) van Galatasaray en zijn nog ongeslagen, zowel Europees als nationaal. In de voorronde stuurden ze Lugano met 8-4 (over twee wedstrijden) naar huis.

Sleutelspelers zijn Immobile (34 inmiddels, maar heeft het aardig op zijn heupen), Rafa Silva, Joao Mario en Gedson Fernandes. Vanuit de ED kennen we rechtsback Svensson en vleugelspeler Rashica nog.

Ze spelen doorgaans in een 4-3-3 formatie met Silva kort achter Immobile. Aardige test voor onze achterhoede. Ik kijk er niet van op als Farioli straks Rugani naast Sutalo posteert om Immobile op te pakken.

Dit wordt onze zwaarste tegenstander tot nu toe in dit seizoen. Mooie test om te kijken hoe we ervoor staan.


Die Supercup-wedstrijd zag ik op tv. Dat was een goede pot van Beşiktaş inderdaad. Gelijk lieten ze zien goed ingekocht te hebben met o.a. Immobile, ja. Zeker niet te onderschatten! Laten we hopen dat wij onze geschiedenis met deze ploeg in ere houden en wederom weten te winnen van ze.

Zonder Baas, Berghuis, Mannsverk, Ávila en Gaaei zou ik goed kijken naar wat de huidig sterktste elf kan zijn. Sowieso de vraag: welke 23 man selecteren?

123 Gorter Pasveer Ramaj
4tm10 Alders Hato Janse Kaplan Rensch Rugani Sutalo
11tm17 Van den Boomen Fitz-Jim Henderson Hlynsson Klaassen Tahirovic Taylor
18tm23 Akpom Brobbey Faberski Godts Traoré Weghorst

Nu nog de vraag 433 of anders spelen? Weghorst wel of niet in de basis? (Ik zeg nee!) Wie kunnen allemaal starten? Ik zou sowieso met Brobbey starten, als dat een optie is. Hopelijk gaat Farioli het eens zijn om Rasmussen en Wijndal niet te selecteren. Nog liever Banel (en Faberski natuurlijk) dan Rasmussen; en liever Mokio (en Janse natuurlijk) dan Wijndal.


Dit zou ook mijn selectie zijn, denk ik. Maar Farioli zal Wijndal en Rasmussen er wel bij halen. Alders en Faberski verwacht ik er dan niet in. Dat je dan geen alternatief/invaller hebt voor Rensch, tja... 'wie dan leeft, wie dan zorgt'

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 september 2024 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 september 2024 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 september 2024 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 september 2024 om 15:13:

Donderdag 26 september om 21:00 uur ontvangt Ajax het Turkse Beşiktaş. Het is voor beide clubs de eerste Europa League-wedstrijd volgens het nieuwe systeem: meer wedstrijden, geen poules, maar één grote 'league'.

Gaaei mist het duel morgen, maar is mogelijk wel weer inzetbaar tegen RKC Waalwijk. De rechtsback kampt met een verstuikte enkel. Berghuis, Ávila, Mannsverk en Baas zijn ook nog altijd geblesseerd.

Ikzelf zou Alders oproepen als vervanger van Gaaei en natuurlijk Faberski in plaats van Rasmussen, maar ook Janse (of Mokio) in plaats van Wijndal.


We zijn nog erg vroeg in het seizoen, maar we hebben toch alweer een aardige waslijst aan blessures. Avila wisten we natuurlijk, maar Berghuis, Baas, Mannsverk en nu Gaaei erbij vind ik al wel weer veel. Dat in combinatie met onderbezetting op de vleugels is wel een issue natuurlijk.

Met Rasmussen moet je stoppen. Heeft vorig seizoen weinig speciaals laten zien, heeft tijdens de voorbereiding en de voorrondes uitgebreid de kans gekregen en wederom niets laten zien. Het wordt ook ongeloofwaardig om hem er nog bij te houden.

Besiktas heeft geen slecht team. Mix van ervaren spelers en wat jonge talenten. Best een brede selectie. Opvallend is wel dat Oxlade-Chamberlain niet kan meedoen omdat hij niet speelgerechtigd is in de EL.

Daarentegen zijn ze goed aan het seizoen begonnen. Ze wonnen de Supercup met 5-0 (!) van Galatasaray en zijn nog ongeslagen, zowel Europees als nationaal. In de voorronde stuurden ze Lugano met 8-4 (over twee wedstrijden) naar huis.

Sleutelspelers zijn Immobile (34 inmiddels, maar heeft het aardig op zijn heupen), Rafa Silva, Joao Mario en Gedson Fernandes. Vanuit de ED kennen we rechtsback Svensson en vleugelspeler Rashica nog.

Ze spelen doorgaans in een 4-3-3 formatie met Silva kort achter Immobile. Aardige test voor onze achterhoede. Ik kijk er niet van op als Farioli straks Rugani naast Sutalo posteert om Immobile op te pakken.

Dit wordt onze zwaarste tegenstander tot nu toe in dit seizoen. Mooie test om te kijken hoe we ervoor staan.


Die Supercup-wedstrijd zag ik op tv. Dat was een goede pot van Beşiktaş inderdaad. Gelijk lieten ze zien goed ingekocht te hebben met o.a. Immobile, ja. Zeker niet te onderschatten! Laten we hopen dat wij onze geschiedenis met deze ploeg in ere houden en wederom weten te winnen van ze.

Zonder Baas, Berghuis, Mannsverk, Ávila en Gaaei zou ik goed kijken naar wat de huidig sterktste elf kan zijn. Sowieso de vraag: welke 23 man selecteren?

123 Gorter Pasveer Ramaj
4tm10 Alders Hato Janse Kaplan Rensch Rugani Sutalo
11tm17 Van den Boomen Fitz-Jim Henderson Hlynsson Klaassen Tahirovic Taylor
18tm23 Akpom Brobbey Faberski Godts Traoré Weghorst

Nu nog de vraag 433 of anders spelen? Weghorst wel of niet in de basis? (Ik zeg nee!) Wie kunnen allemaal starten? Ik zou sowieso met Brobbey starten, als dat een optie is. Hopelijk gaat Farioli het eens zijn om Rasmussen en Wijndal niet te selecteren. Nog liever Banel (en Faberski natuurlijk) dan Rasmussen; en liever Mokio (en Janse natuurlijk) dan Wijndal.


Dit zou ook mijn selectie zijn, denk ik. Maar Farioli zal Wijndal en Rasmussen er wel bij halen. Alders en Faberski verwacht ik er dan niet in. Dat je dan geen alternatief/invaller hebt voor Rensch, tja... 'wie dan leeft, wie dan zorgt'


Alders maakt mogelijk deze wedstrijd meer kans dan Janse om erbij te zitten, puur om minimaal twee opties per positie te hebben; ook als Rasmussen en Wijndal mee mogen, wie dan t.o.v. mijn selectie wederom Faberski en Janse buiten de selectie houden.

 

+1/-0

Als ik naar de selectie van Besiktas kijk dan kan het best zwaar worden. Ze hebben veel meer kwaliteit dan ons, en ook ervaring. Rashica had ik best graag bij Ajax willen zien. Ik heb hem altijd een wat onderschatte speler gevonden. Hij was voor heel weinig geld op te pikken een jaar geleden.

 

+2/-0

Rasmussen en Wijndal weer op de bank; Banel en Tahirovic ook. Geen Alders of Faberski. Toch geen rechtsback op de bank... tsjah, je kunt schuiven. Baas bijv.

 

+1/-0

Taylor, Fitz-Jim, Traoré en Godts weer ouderwets ruk. Lijkt er op alsof ze denken dat ze slechts tegen Go Ahead spelen en we hebben allemaal kunnen zien dat zij al een niveautje te hoog waren.

 

+1/-5

Een tweede helft die ik graag zie.

 

+2/-0

Mooie opsteker dit zeg.

 

+1/-0

Van den Boomen bewijst andermaal niets te zoeken te hebben bij Ajax. Voor de rest zeer tevreden, met name de tweede helft. Als ze dit ook laten zien in de Eredivisie...

Dit bericht is gewijzigd op 26 september 2024, 23:19:14.

 

+3/-0

Sutalo, Baas en Fitz-Jim (met Taylor en Godts) de uitblinkers. Wie had dit voordat de voorbereiding begon verwacht? Wat een rust achterin. Helemaal niets weggegeven. Ook Rensch en Hato sterk in de duels.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 26 september 2024 om 23:12:

Sutalo, Baas en Fitz-Jim (met Taylor en Godts) de uitblinkers. Wie had dit voordat de voorbereiding begon verwacht? Wat een rust achterin. Helemaal niets weggegeven. Ook Rensch en Hato sterk in de duels.



Ik vond Sutalo MotM, maar het was vooral mooi dat het vooral jonge spelers waren die goed presteerden. Hopelijk inspireert dat Farioli om de ploeg daarop te (blijven) baseren.

 

+3/-0

Leuke wedstrijd om te kijken en gewoon goed gespeeld. Kan mij niet zo snel een dissonant voor de geest halen eerlijk gezegd. Ook wel eens lekker dat je in een Europese wedstrijd eigenlijk geen moment zorgen moet maken over puntenverlies, want Besiktas kwam er totaal niet aan te pas.

Laat ons hopen dat ze de lijn doortrekken, maar Ajax kennende wordt het zondag weer een draak van een wedstrijd.

 

+2/-0

Opmerkelijke wedstrijd gisteravond, met een schitterend resultaat.

Wat ik me tot nu niet zo realiseerde, is dat het doelsaldo in Europa belangrijker is geworden met de nieuwe toernooiopzet. Met deze 4-0 staan we nu eerste in de Europa League. WZAWZDB! :B

Wat betreft de wedstrijd: Ajax speelde, zeker na de 1-0, een goede wedstrijd, maar ik vond Besiktas ook wel erg zwak. Zeer afwachtend. Er waren diverse momenten dat Baas gewoon stilstond met de bal aan zijn voet en iedereen stond af te wachten tot hij iets ging doen. Dat kan tactiek zijn, maar de mijne zou het niet zijn.

Anderzijds vond ik Besiktas slecht omgaan met onze druk. Ik weet niet wat die keeper aan het doen was, maar die kan wel wat extra traininkjes in uittrappen gebruiken, goeiedag zeg. Als Besiktas-fan zou ik daar helemaal gek van geworden zijn.

Opmerkelijk: Besiktas had meer balbezet én meer passes. Dat zat 'm vooral in het laatste half uur van de wedstrijd, vermoed ik, want ik had in de eerste helft echt het idee dat we vrijwel continu aan de bal waren. Op zich niet zo'n reden tot zorg, want Besiktas heeft welgeteld 0 keer een bal tussen de palen gekregen, maar het is wel opvallend dat je een wedstrijd met 4-0 wint (en nog harder kunt winnen als je alle grote kansen afmaakt) terwijl je minder balbezit hebt.

Veel spelers zijn er al uitgelicht, in positieve zin. Ik vind het ontzettend leuk voor Godts dat hij er twee maakt - je zag ook echt dat hij met meer vertrouwen ging spelen na zijn eerste - en de goal van Fitz-Jim vond ik ook heel terecht loon naar werken. Die speelde, op één of twee kleine foutjes na, een topwedstrijd.

Ik las dat Wesley Sneijder 'niet onder de indruk' was van Henderson. 'Ik vind het te weinig'. Haha. Dan ga je langzaam begrijpen waarom ze Sneijder nooit in dienst hebben genomen bij Ajax. Henderson heeft zowat een foutloze partij gespeeld. Op de CV's na de meeste passes en ook vaak de bal herwonnen. En dan gaat Sneijder zeggen dat ie niet zo goed kan passen als Clasie. Ten eerste klopt daar geen reet van - met de passing van Henderson is niets mis, ook een prima voorzet, tegen GAE nog een assist op die manier - en ten tweede is Clasie een C-junior vergeleken bij Henderson, kom op man.

Dan toch nog even kritisch:
Traoré vond ik (weer) niet heel overtuigend. Je ziet dat hij veel techniek heeft, de bal vaak in één keer goed onder controle en veel kleine schijnbeweginkjes tussendoor. Maar hij ontbeert het loopvermogen en de snelheid. Als ik zie hoe eenvoudig Rasmussen - of all people, die gozer is traag als stront in een nauwe trechter - tot twee keer toe die verdediger voorbijwandelt, werkelijk, dan snap ik niet dat Traoré niet meer kon uitrichten op die vleugel. Ik weet eigenlijk niet of het 'm nog gaat worden met Traoré, er moet echt een tandje bij.

Ik voel me net een vastgelopen elpee, maar: Taylor. Ik gun hem z'n goal, heeft ie wellicht ook echt nodig, maar zijn manier van spelen kan niet en gaat ons punten kosten tegen goede tegenstanders die drukzetten. Even de data erbij gepakt:
Fitz-Jim: 41 balaanrakingen, 32 passes waarvan 26 succesvol (81%), 4 tackles en intercepties.
Henderson: 67 balaanrakingen, 61 passes waarvan 47 succesvol (77%), 3 tackles en intercepties.
Taylor: 16 balaanrakingen, 12 passes waarvan 8 succesvol (67%), 2 tackles en intercepties.

Henderson heeft natuurlijk langer gespeeld dan Taylor, maar Fitz-Jim en Taylor gingen er gelijktijdig uit.

Taylor neemt te weinig deel aan het spel. Als de CV's de bal hebben staat hij al diep te gaan, en hij komt daarna niet meer terug. Godts kon vrijwel nooit de bal bij hem kwijt. Ik kan me niet voorstellen dat dit instructie is van Farioli. Er is natuurlijk ook een reden dat Farioli 'm tegenwoordig elke wedstrijd wisselt. Dat is echt niet gebruikelijk bij een basisspeler die inmiddels in zijn vierde jaar bij de A-selectie zit.

Ik verwacht eigenlijk dat Taylor zijn basisplaats binnenkort gaat kwijtraken. Klaassen kan weleens de vervanger worden.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 september 2024 om 21:32:

Taylor, Fitz-Jim, Traoré en Godts weer ouderwets ruk. Lijkt er op alsof ze denken dat ze slechts tegen Go Ahead spelen en we hebben allemaal kunnen zien dat zij al een niveautje te hoog waren.


Is dit een reserved jinx? Taylor doelpunt, Fitz-Jim doelpunt, Traoré assist en Godts twee doelpunten.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 september 2024 om 08:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 september 2024 om 21:32:

Taylor, Fitz-Jim, Traoré en Godts weer ouderwets ruk. Lijkt er op alsof ze denken dat ze slechts tegen Go Ahead spelen en we hebben allemaal kunnen zien dat zij al een niveautje te hoog waren.


Is dit een reserved jinx? Taylor doelpunt, Fitz-Jim doelpunt, Traoré assist en Godts twee doelpunten.


Ja, haha, ik dacht het ook toen ik het las. Al ging er het eerste half uur ook wel genoeg verkeerd, vooral in balbezit op de vleugels.

Waarom je echter zou vinden dat Fitz-Jim ruk speelde in dat eerste half uur, is me een raadsel. Speelde voor de 1-0 ook al knap Godts vrij aan de linkerkant. Kan me geen grote fout van hem herinneren. Of je moet een gele kaart een doodzonde vinden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 september 2024 om 08:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 september 2024 om 21:32:

Taylor, Fitz-Jim, Traoré en Godts weer ouderwets ruk. Lijkt er op alsof ze denken dat ze slechts tegen Go Ahead spelen en we hebben allemaal kunnen zien dat zij al een niveautje te hoog waren.


Is dit een reserved jinx? Taylor doelpunt, Fitz-Jim doelpunt, Traoré assist en Godts twee doelpunten.


In de eerste helft lag het middenveld wagenwijd open. Een beetje effectievere tegenstander maakt daar gebruik van. Doe je dit tegen een PSV dan kun je het telraam erbij pakken en lig je na 45 al KO in de touwen. Leek wel op de verdediging van vorig seizoen zo'n gatenkaas.

En ja ook Fitz-Jim heeft daarin zijn verantwoordelijkheid.

Henderson in de ruimte tussen twee tegenstanders laten zwemmen in de omschakeling is zijn kwetsbaarste punt maximaliseren. Alle drie de middenvelders hebben meerdere overtredingen nodig om opstomende tegenstanders af te stoppen en dan hebben we het geluk dat de Engelse scheidsrechter niet zo snel floot en de kaarten op zak hield anders sta je na 45 minuten met drie man op scherp en/of tien man.

Maar het is weer hosanna omdat de bal voor de voeten van Fitz-Jim valt waarmee de eerste helft gelijk vergeten is en de tegenstander in de tweede helft finaal door het ijs zakte. Snel tevreden zijn kenmerkt de gemiddelde Ajacied van de 21ste eeuw. Dit was Ajax, de club van Cruijff waar goed niet goed genoeg is. Tegenwoordig is de stemming die van PSV: wat maakt het uit hoe we spelen als aan het einde van het seizoen de platte kar maar tevoorschijn kan worden gehaald.

En dan kun je redeneren dat het niet uitmaakt hoe en wat supporters denken, maar het is nogal pijnlijk duidelijk te zien de laatste jaren dat spelers van Ajax ook zo gemakzuchtig en kritiekloos naar zichzelf kijken.

Maar nee, op naar de volgende sof die "we" niet aan zagen komen omdat we "niet ready" waren. Hiep hiep hoi! :\(

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 september 2024 om 09:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 september 2024 om 08:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 september 2024 om 21:32:

Taylor, Fitz-Jim, Traoré en Godts weer ouderwets ruk. Lijkt er op alsof ze denken dat ze slechts tegen Go Ahead spelen en we hebben allemaal kunnen zien dat zij al een niveautje te hoog waren.


Is dit een reserved jinx? Taylor doelpunt, Fitz-Jim doelpunt, Traoré assist en Godts twee doelpunten.


In de eerste helft lag het middenveld wagenwijd open. Een beetje effectievere tegenstander maakt daar gebruik van. Doe je dit tegen een PSV dan kun je het telraam erbij pakken en lig je na 45 al KO in de touwen. Leek wel op de verdediging van vorig seizoen zo'n gatenkaas.

En ja ook Fitz-Jim heeft daarin zijn verantwoordelijkheid.

Henderson in de ruimte tussen twee tegenstanders laten zwemmen in de omschakeling is zijn kwetsbaarste punt maximaliseren. Alle drie de middenvelders hebben meerdere overtredingen nodig om opstomende tegenstanders af te stoppen en dan hebben we het geluk dat de Engelse scheidsrechter niet zo snel floot en de kaarten op zak hield anders sta je na 45 minuten met drie man op scherp en/of tien man.

Maar het is weer hosanna omdat de bal voor de voeten van Fitz-Jim valt waarmee de eerste helft gelijk vergeten is en de tegenstander in de tweede helft finaal door het ijs zakte. Snel tevreden zijn kenmerkt de gemiddelde Ajacied van de 21ste eeuw. Dit was Ajax, de club van Cruijff waar goed niet goed genoeg is. Tegenwoordig is de stemming die van PSV: wat maakt het uit hoe we spelen als aan het einde van het seizoen de platte kar maar tevoorschijn kan worden gehaald.

En dan kun je redeneren dat het niet uitmaakt hoe en wat supporters denken, maar het is nogal pijnlijk duidelijk te zien de laatste jaren dat spelers van Ajax ook zo gemakzuchtig en kritiekloos naar zichzelf kijken.

Maar nee, op naar de volgende sof die "we" niet aan zagen komen omdat we "niet ready" waren. Hiep hiep hoi! :\(


Doe niet zo raar, je doet nu voorkomen alsof ons middenveld aan één stuk liep te schoffelen. Het aantal overtredingen viel reuze mee, de meeste onderbrekingen van tegenaanvallen waren keurige intercepties of tackles. Ik heb Henderson nauwelijks overtredingen zien maken, bijvoorbeeld. Die gele kaart van Fitz-Jim was terecht, maar om nou te stellen dat hij 'meerdere overtredingen nodig had' gaat me veel te ver.

Ik herinner me vooral eindeloos shirtje trekken van die Turken, maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.

EDIT: Even de cijfers opgezocht, Henderson heeft welgeteld 0 overtredingen gemaakt. Fitz-Jim 1. Je verhaal klopt echt van geen kant.

Dat we te weinig grip op het middenveld hebben, ben ik wel met je eens. Dat komt ten dele doordat Taylor onophoudelijk te diep staat, en ten dele doordat Fitz-Jim nog te weinig dwingend aanwezig is, hoewel ik hem deze wedstrijd prima vond spelen.

Je ziet ook wel dat je met Brobbey iets makkelijker aan voetballen toekomt (in de as) dan met een houten klaas als Weghorst. Hij werd alleen nauwelijks in de voeten aangespeeld. Godts verpestte een paar keer een inspeelpass en Traoré probeerde het niet eens.

Hoe dan ook, die gatenkaas van jou herken ik niet. 0 schoten op doel tegen, dus volgens mij viel dat ook allemaal wel mee.

Dit bericht is gewijzigd op 27 september 2024, 10:10:38.

 

+4/-0

Ik vond Hlynsson goed invallen. Hij is een goed alternatief voor Fitz-Jim. Klaassen zou ik inderdaad een basisplaats geven ten koste van Taylor.

Sierd de Vos was weer eens beschamend bezig toen hij Henderson riep tijdens het schot van Van den Boomen. Hij corrigeerde zichzelf niet eens.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Ajax - Beşiktaş