Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Ajax - Beşiktaş

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 september 2024 om 15:46:

Ik vond Hlynsson goed invallen. Hij is een goed alternatief voor Fitz-Jim. Klaassen zou ik inderdaad een basisplaats geven ten koste van Taylor.

Sierd de Vos was weer eens beschamend bezig toen hij Henderson riep tijdens het schot van Van den Boomen. Hij corrigeerde zichzelf niet eens.


Ja, haalde Baas en Sutalo eerder ook al door elkaar.

Lijken ook zoveel op elkaar :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 september 2024 om 09:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 september 2024 om 09:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 september 2024 om 08:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 september 2024 om 21:32:

Taylor, Fitz-Jim, Traoré en Godts weer ouderwets ruk. Lijkt er op alsof ze denken dat ze slechts tegen Go Ahead spelen en we hebben allemaal kunnen zien dat zij al een niveautje te hoog waren.


Is dit een reserved jinx? Taylor doelpunt, Fitz-Jim doelpunt, Traoré assist en Godts twee doelpunten.


In de eerste helft lag het middenveld wagenwijd open. Een beetje effectievere tegenstander maakt daar gebruik van. Doe je dit tegen een PSV dan kun je het telraam erbij pakken en lig je na 45 al KO in de touwen. Leek wel op de verdediging van vorig seizoen zo'n gatenkaas.

En ja ook Fitz-Jim heeft daarin zijn verantwoordelijkheid.

Henderson in de ruimte tussen twee tegenstanders laten zwemmen in de omschakeling is zijn kwetsbaarste punt maximaliseren. Alle drie de middenvelders hebben meerdere overtredingen nodig om opstomende tegenstanders af te stoppen en dan hebben we het geluk dat de Engelse scheidsrechter niet zo snel floot en de kaarten op zak hield anders sta je na 45 minuten met drie man op scherp en/of tien man.

Maar het is weer hosanna omdat de bal voor de voeten van Fitz-Jim valt waarmee de eerste helft gelijk vergeten is en de tegenstander in de tweede helft finaal door het ijs zakte. Snel tevreden zijn kenmerkt de gemiddelde Ajacied van de 21ste eeuw. Dit was Ajax, de club van Cruijff waar goed niet goed genoeg is. Tegenwoordig is de stemming die van PSV: wat maakt het uit hoe we spelen als aan het einde van het seizoen de platte kar maar tevoorschijn kan worden gehaald.

En dan kun je redeneren dat het niet uitmaakt hoe en wat supporters denken, maar het is nogal pijnlijk duidelijk te zien de laatste jaren dat spelers van Ajax ook zo gemakzuchtig en kritiekloos naar zichzelf kijken.

Maar nee, op naar de volgende sof die "we" niet aan zagen komen omdat we "niet ready" waren. Hiep hiep hoi! :\(


EDIT: Even de cijfers opgezocht, Henderson heeft welgeteld 0 overtredingen gemaakt. Fitz-Jim 1. Je verhaal klopt echt van geen kant.

...

Hoe dan ook, die gatenkaas van jou herken ik niet. 0 schoten op doel tegen, dus volgens mij viel dat ook allemaal wel mee.


Zoals ik al zei, we hadden geluk dat die scheidsrechter veel door liet spelen. En ja als er niet voor een overtreding wordt gefloten dan komt ie ook niet in de statistieken te staan.

0 schoten op doel is ook scorebordjournalistiek. Je middenveld ligt open, een goede tegenstanders heeft dan aanvallers die je verdedigers dwingen een keuze te maken om of in te stappen of bij hun man te blijven en zodoende een gat te trekken voor de opstomende middenvelder(s).

Irriteer ik me ook aan, Ajacieden die dwars door hun tegenstander heen proberen te lopen (vooral van achter) en dan verbaasd zijn dat ze de vrije trap tegen krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 september 2024 om 18:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 september 2024 om 09:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 september 2024 om 09:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 september 2024 om 08:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 september 2024 om 21:32:

Taylor, Fitz-Jim, Traoré en Godts weer ouderwets ruk. Lijkt er op alsof ze denken dat ze slechts tegen Go Ahead spelen en we hebben allemaal kunnen zien dat zij al een niveautje te hoog waren.


Is dit een reserved jinx? Taylor doelpunt, Fitz-Jim doelpunt, Traoré assist en Godts twee doelpunten.


In de eerste helft lag het middenveld wagenwijd open. Een beetje effectievere tegenstander maakt daar gebruik van. Doe je dit tegen een PSV dan kun je het telraam erbij pakken en lig je na 45 al KO in de touwen. Leek wel op de verdediging van vorig seizoen zo'n gatenkaas.

En ja ook Fitz-Jim heeft daarin zijn verantwoordelijkheid.

Henderson in de ruimte tussen twee tegenstanders laten zwemmen in de omschakeling is zijn kwetsbaarste punt maximaliseren. Alle drie de middenvelders hebben meerdere overtredingen nodig om opstomende tegenstanders af te stoppen en dan hebben we het geluk dat de Engelse scheidsrechter niet zo snel floot en de kaarten op zak hield anders sta je na 45 minuten met drie man op scherp en/of tien man.

Maar het is weer hosanna omdat de bal voor de voeten van Fitz-Jim valt waarmee de eerste helft gelijk vergeten is en de tegenstander in de tweede helft finaal door het ijs zakte. Snel tevreden zijn kenmerkt de gemiddelde Ajacied van de 21ste eeuw. Dit was Ajax, de club van Cruijff waar goed niet goed genoeg is. Tegenwoordig is de stemming die van PSV: wat maakt het uit hoe we spelen als aan het einde van het seizoen de platte kar maar tevoorschijn kan worden gehaald.

En dan kun je redeneren dat het niet uitmaakt hoe en wat supporters denken, maar het is nogal pijnlijk duidelijk te zien de laatste jaren dat spelers van Ajax ook zo gemakzuchtig en kritiekloos naar zichzelf kijken.

Maar nee, op naar de volgende sof die "we" niet aan zagen komen omdat we "niet ready" waren. Hiep hiep hoi! :\(


EDIT: Even de cijfers opgezocht, Henderson heeft welgeteld 0 overtredingen gemaakt. Fitz-Jim 1. Je verhaal klopt echt van geen kant.

...

Hoe dan ook, die gatenkaas van jou herken ik niet. 0 schoten op doel tegen, dus volgens mij viel dat ook allemaal wel mee.


Zoals ik al zei, we hadden geluk dat die scheidsrechter veel door liet spelen. En ja als er niet voor een overtreding wordt gefloten dan komt ie ook niet in de statistieken te staan.

0 schoten op doel is ook scorebordjournalistiek. Je middenveld ligt open, een goede tegenstanders heeft dan aanvallers die je verdedigers dwingen een keuze te maken om of in te stappen of bij hun man te blijven en zodoende een gat te trekken voor de opstomende middenvelder(s).

Irriteer ik me ook aan, Ajacieden die dwars door hun tegenstander heen proberen te lopen (vooral van achter) en dan verbaasd zijn dat ze de vrije trap tegen krijgen.


Sorry maar in dit verhaal ga ik echt niet mee. Jouw redenering is dat onze middenvelders aan de lopende band overtredingen maakten maar dat de scheids alles maar door liet spelen (nogmaals: Henderson 0 overtredingen, Fitz-Jim 1, Taylor 2) maar dat ze desondanks tegen allerlei andere ploegen door die vele overtredingen in de problemen gaan komen.

Prima als jij dit vindt, maar ik geloof er geen bal van. Onze middenvelders maakten helemaal niet veel overtredingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 september 2024 om 18:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 september 2024 om 09:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 september 2024 om 09:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 september 2024 om 08:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 september 2024 om 21:32:

Taylor, Fitz-Jim, Traoré en Godts weer ouderwets ruk. Lijkt er op alsof ze denken dat ze slechts tegen Go Ahead spelen en we hebben allemaal kunnen zien dat zij al een niveautje te hoog waren.


Is dit een reserved jinx? Taylor doelpunt, Fitz-Jim doelpunt, Traoré assist en Godts twee doelpunten.


In de eerste helft lag het middenveld wagenwijd open. Een beetje effectievere tegenstander maakt daar gebruik van. Doe je dit tegen een PSV dan kun je het telraam erbij pakken en lig je na 45 al KO in de touwen. Leek wel op de verdediging van vorig seizoen zo'n gatenkaas.

En ja ook Fitz-Jim heeft daarin zijn verantwoordelijkheid.

Henderson in de ruimte tussen twee tegenstanders laten zwemmen in de omschakeling is zijn kwetsbaarste punt maximaliseren. Alle drie de middenvelders hebben meerdere overtredingen nodig om opstomende tegenstanders af te stoppen en dan hebben we het geluk dat de Engelse scheidsrechter niet zo snel floot en de kaarten op zak hield anders sta je na 45 minuten met drie man op scherp en/of tien man.

Maar het is weer hosanna omdat de bal voor de voeten van Fitz-Jim valt waarmee de eerste helft gelijk vergeten is en de tegenstander in de tweede helft finaal door het ijs zakte. Snel tevreden zijn kenmerkt de gemiddelde Ajacied van de 21ste eeuw. Dit was Ajax, de club van Cruijff waar goed niet goed genoeg is. Tegenwoordig is de stemming die van PSV: wat maakt het uit hoe we spelen als aan het einde van het seizoen de platte kar maar tevoorschijn kan worden gehaald.

En dan kun je redeneren dat het niet uitmaakt hoe en wat supporters denken, maar het is nogal pijnlijk duidelijk te zien de laatste jaren dat spelers van Ajax ook zo gemakzuchtig en kritiekloos naar zichzelf kijken.

Maar nee, op naar de volgende sof die "we" niet aan zagen komen omdat we "niet ready" waren. Hiep hiep hoi! :\(


EDIT: Even de cijfers opgezocht, Henderson heeft welgeteld 0 overtredingen gemaakt. Fitz-Jim 1. Je verhaal klopt echt van geen kant.

...

Hoe dan ook, die gatenkaas van jou herken ik niet. 0 schoten op doel tegen, dus volgens mij viel dat ook allemaal wel mee.


Zoals ik al zei, we hadden geluk dat die scheidsrechter veel door liet spelen. En ja als er niet voor een overtreding wordt gefloten dan komt ie ook niet in de statistieken te staan.

0 schoten op doel is ook scorebordjournalistiek. Je middenveld ligt open, een goede tegenstanders heeft dan aanvallers die je verdedigers dwingen een keuze te maken om of in te stappen of bij hun man te blijven en zodoende een gat te trekken voor de opstomende middenvelder(s).

Irriteer ik me ook aan, Ajacieden die dwars door hun tegenstander heen proberen te lopen (vooral van achter) en dan verbaasd zijn dat ze de vrije trap tegen krijgen.



Er is naar mijn mening niet zoveel mis mee om blij te zijn met een wedstrijd die een stuk beter ging dan verwacht. Ik ben het met je eens dat je uiteindelijk een hoger niveau wil bereiken, maar daar kom je niet ineens. Ieder stapje progressie is er weer eén.

 

+1/-0

Indrukwekkende pot. Ik dacht echt dat het een lastige wedstrijd zou worden. Ik vond Besiktas ook wel onthutsend slecht, met name Onana en die backs, maar het spelbeeld had ook heel veel te maken met hoe Ajax zich presenteerde. Ze wilden echt pressen en schakelden steeds zo goed om. Ik heb echt een team gezien, met spelers die voor elkaar wilden werken en elkaar coachten en corrigeerden. Als Besiktas de bal had konden zij amper de bal in de ploeg houden of op onze helft komen. Farioli had het team duidelijk goed voorbereid. Iedere afspeelmogelijkheid werd er vakkundig uit gesloopt.

Henderson gaf het goede voorbeeld door veel lef en agressie te tonen, en doordat Taylor en vooral Fitz-Jim ook erg veel goed werk met en zonder de bal verrichten werd het spel heel dynamisch en wist je vaak succesvol druk te zetten en om te schakelen. Op dat laatste vlak tikt de ploeg de laatste wedstrijden al vaak een hoog niveau aan. Het enige wat je nog een beetje mist is de echte creativiteit. Met een goede creatieve middenvelder en een topspits sta je bij rust al op een comfortabele voorsprong. Brobbey was weer twee of drie keer te laat bij een voorzet. Vond hem overigens wel zeer nuttig spelen. Hij is op zijn best als hij in dienst van de ploeg speelt en het spel niet op hem is afgestemd, zoals vorig seizoen vaak het geval was.

Er waren in de eerste helft nog wel een aantal momenten waarop Besiktas zo het middenveld over kon steken. Een betere tegenstander had je daar nog pijn kunnen doen. Al moet je ook de credits geven aan de achterhoede. Iedereen speelde een sterke wedstrijd daar. Met name Baas maakte veel indruk op me.

Voorin waren de individuele prestaties wat wisselvalliger. Godts vond ik vrij matig eigenlijk, maar als hij niet voor het eerst dan weer goals of assists meepikt dan is het ook prima. Traoré wisselde rare momenten met heel sterke af. Zijn veelzijdigheid is wel een grote plus. Hij kan dribbelen, combineren, een pass geven en naar binnen komen voor een schot. Je kan al een beetje een klik met Rensch en Fitz-Jim zien. Met zijn goede aannames hield hij ook vaak het tempo in een aanval. Zijn grilligheid vind ik niet zo'n probleem, dat is een beetje inherent aan buitenspelers.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2024/2025] Ajax - Beşiktaş