Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] NAC Breda - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Zondag 18 augustus, 16.45 uur
Rat Verlegh Stadion, Breda



NAC promoveerde afgelopen seizoen vanuit de Eerste Divisie naar de Eredivisie, ondanks dat ze 8e (!!) werden. In de play-offs wonnen ze achtereenvolgens van Roda JC, Emmen en Excelsior. Het tweeluik tegen Excelsior was memorabel: thuis werd het 6-2 nadat Excelsior na een half uur met 10 man kwam te staan, uit werd het 4-1 (na een 4-0 tussenstand) waardoor NAC met de hakken over de sloot won.

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen heeft NAC kansloos verloren op bezoek bij Groningen. Na 8 minuten kon aanwinst Mahmutovic (centrale verdediger, 27 jaar, Luxemburgs international) vertrekken met een rode kaart. Daarna maakten ze geen schijn van kans. Hun enige goal was een penalty na een overtreding in het hoekje van het strafschopgebied.

Omdat ze de hele wedstrijd met 10 man achter de feiten aan liepen, kunnen we qua analyse niet veel met de wedstrijd tegen Groningen. Wel viel op dat ze in de eerste minuten fel probeerden af te jagen tot aan de keeper van Groningen aan toe. Het is de vraag of ze dat ook tegen Ajax gaan doen, maar het is duidelijk dat NAC niet naar de Eredivisie is gekomen om afwachtend countervoetbal te spelen.

De selectie is gewoonweg beroerd. Ten opzichte van vorig jaar hebben ze wat transfervrije spelers en huurlingen erbij. Belangrijkste aanwinst is die Luxemburger, maar die is tegen Ajax dus geschorst. Sauer (vleugelspeler) huurden ze van Feyenoord, maar die is nog geblesseerd. Nog even afwachten of die zondag kan spelen. Janosek (Tsjechisch voormalig jeugdinternational, inmiddels 26, linksbuiten) kan wel wat, scoorde ook de pingel tegen Groningen. Omgba kunnen we nog noemen als aardige speler, scoorde vorig jaar 8 goals als aanvallende middenvelder.

NAC is al met al de ideale tegenstander om je eerste uitwedstrijd tegen te spelen. Ze kunnen er, plat gezegd, vergeleken met Ajax geen reet van en missen ook nog een paar belangrijke spelers. Je moet hier normaal gesproken met gemak je tweede Eredivisie-zege op rij gaan boeken.

Ik hoop zelf dat dit de wedstrijd wordt waarin Brobbey kan gaan starten, mogelijk Traoré ook. Ik zou Kaplan ook graag eens willen zien. Verder zou ik Gaaei de voorkeur geven boven Rensch (want: aanvallender) en ook een lekker aanvallend, technisch begaafd middenveld neerzetten. Misschien is Berghuis - Mannsverk - Fitz-Jim een mooie invulling.

Zou fijn zijn om deze wedstrijd in de eerste helft te beslissen, zodat je daarna wat kunt gaan rouleren.

 

+3/-0

Toch wel een bijzondere constructie dat je als nummer 8 kunt promoveren. Ik zou zeggen dat NAC Breda laatste eindigt dit seizoen. Willem II en FC Groningen blijven er wel in, denk ik. Almere City 16e allicht, want de magische formule voor een tweede seizoen uitvoeren is een heel ander verhaal. RKC Waalwijk 17e, ter afronding.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 augustus 2024 om 14:00:

Toch wel een bijzondere constructie dat je als nummer 8 kunt promoveren. Ik zou zeggen dat NAC Breda laatste eindigt dit seizoen. Willem II en FC Groningen blijven er wel in, denk ik. Almere City 16e allicht, want de magische formule voor een tweede seizoen uitvoeren is een heel ander verhaal. RKC Waalwijk 17e, ter afronding.


Tja, dat blindstaren op 'het moet tot het einde spannend blijven' heeft ook een keerzijde: het maakt geen reet meer uit of je 3e of 8e wordt.

 

+2/-0

Nou, we gaan deze wedstrijd dus spelen met het zuur van 120 minuten voetbal en een stuk of 63 penalty's tegen die Grieken in de benen.

Ik hoop en verwacht dat Farioli weer wat gaat roteren, want donderdag 22 augustus staat alweer een uitwedstrijd in Polen op de planning. De seizoensstart is echt een vuurdoop zo.

Zoiets zou mooi zijn (en ja, ik blijf gewoon Ramaj in 'mijn' basis opstellen):

Ramaj
Gaaei, Sutalo, Kaplan, Janse
Mannsverk, Hlynsson, Fitz-Jim
Berghuis, Brobbey, Godts

 

+2/-0

Maakt niet uit wie je opstelt. Hier moet je met 5-0 van winnen!

 

+2/-0

Hier in Breda gelooft men er in dat als NAC met lef voetbalt er een resultaat in zit tegen dit kwetsbaar Ajax.

Dat de luxemburgse verdediger ( die geschorst is) de belangrijkste speler is, is onzin. NAC heeft met Sana Fernandes een toptalent binnen boord gehaald en vele ogen zullen op hem gericht zijn. In de basis heeft NAC zeker 7 andere spelers er in staan t.o.v. het team dat 8e werd in de KKD. Een vrij nieuw team dat nog (lang) niet op elkaar is ingespeeld, maar directe handhaving moet er in zitten in deze selectie.

Ik hoop op een mooie wedstrijd zondag in Breda. Eindelijk weer Eredivisie.

Tot zondag!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bennie Beenham schreef op 16 augustus 2024 om 10:54:

Hier in Breda gelooft men er in dat als NAC met lef voetbalt er een resultaat in zit tegen dit kwetsbaar Ajax.

Dat de luxemburgse verdediger ( die geschorst is) de belangrijkste speler is, is onzin. NAC heeft met Sana Fernandes een toptalent binnen boord gehaald en vele ogen zullen op hem gericht zijn. In de basis heeft NAC zeker 7 andere spelers er in staan t.o.v. het team dat 8e werd in de KKD. Een vrij nieuw team dat nog (lang) niet op elkaar is ingespeeld, maar directe handhaving moet er in zitten in deze selectie.

Ik hoop op een mooie wedstrijd zondag in Breda. Eindelijk weer Eredivisie.

Tot zondag!


Ik schreef ook niet dat Mahmutovic de belangrijkste speler is, ik schreef dat het de belangrijkste aanwinst is.

Misschien los van Sauer, maar die ligt in de lappenmand.

Fernandes is een leuk talent, maar staat voorlopig niet in de basis. Ik verwacht niet dat hij zondag wel ineens basis staat. Hij is ook nog maar 18.

We gaan het zien, zondag. Mij viel in ieder geval op dat NAC wil voetballen, in plaats van tegenhouden. Dat staat me aan.

 

+1/-0

Gezien de huidige selecties, waardes, budgetten etc. Verwacht ik niet dat NAC laatste gaat eindigen in de competitie. Echter moet je Ajax zijnde hier natuurlijk wel overtuigend van kunnen winnen.

 

+1/-0

De vermoedelijke opstelling van Ajax:

Pasveer;
Gaaei, Sutalo, Baas, Janse;
Mannsverk, Hlynsson, Van den Boomen;
Berghuis, Brobbey, Godts.

Eindelijk Brobbey in de basis, naar het zich laat aanzien. Ben benieuwd of we daarmee beter aan het voetballen komen dan met intikspits Akpom.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 augustus 2024 om 11:53:

De vermoedelijke opstelling van Ajax:

Pasveer;
Gaaei, Sutalo, Baas, Janse;
Mannsverk, Hlynsson, Van den Boomen;
Berghuis, Brobbey, Godts.

Eindelijk Brobbey in de basis, naar het zich laat aanzien. Ben benieuwd of we daarmee beter aan het voetballen komen dan met intikspits Akpom.



Bergwijn dus nog steeds niet. Die zal het qua fitheid flink laten liggen vermoed ik.

Baas zou ik er ook even uithalen. Kaplan verdient een kans.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 augustus 2024 om 11:53:

De vermoedelijke opstelling van Ajax:

Pasveer;
Gaaei, Sutalo, Baas, Janse;
Mannsverk, Hlynsson, Van den Boomen;
Berghuis, Brobbey, Godts.

Eindelijk Brobbey in de basis, naar het zich laat aanzien. Ben benieuwd of we daarmee beter aan het voetballen komen dan met intikspits Akpom.



Afgaande op wat hij donderdag liet zien, zou ik er niet voor gaan zitten.

 

+1/-0

Ik vrees een lastig potje!

 

+1/-0

We mogen wel iets meer verwachten dan dit toch?
Ik snap dat na vorig jaar de eerste prioriteit de verdediging is. Eerlijk is eerlijk, de defensie staat een stuk beter.

Maar hebben we ook verder dan de verdediging gekeken? Wat een lamlendige labbekak zeg dat middenveld en aanval.

 

+2/-0

Poeh, wat een saaie wedstrijd...

 

+1/-0

Ontluisterend dit. Het wordt met de wedstrijd erger.

 

+2/-0

Gaat weer een lang seizoen worden. 1-1 tegen de nummer 8 van de KKD en de wedstrijd is bijna voorbij...

 

+1/-0

2-1 nu zelfs. Nogmaals, dit is de nummer 8 van de KKD van afgelopen seizoen...

 

+2/-0

Ik zeg het al de derde keer dit seizoen: Steijn-voetbal.

 

+2/-1

Tegen Panathinaikos was het al een afgang die 0-1, nu deze 2-1....De ellende begint zich nu al weer aan te tekenen.

 

+3/-0

Gelukkig kunnen we zo goed op de 0 spelen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] NAC Breda - Ajax