Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] NAC Breda - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ik roep al weken dat het niks is (en dan krijg ik de minnetjes steeds bij mijn reactie, wat mij overigens niks uitmaakt), maar hopelijk heeft iedereen deze week gezien (pana 0-1 verlies, NAC 1-2 verlies) dat het spel van Farioli ons niet ligt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 18 augustus 2024 om 19:02:

Ik roep al weken dat het niks is (en dan krijg ik de minnetjes steeds bij mijn reactie, wat mij overigens niks uitmaakt), maar hopelijk heeft iedereen deze week gezien (pana 0-1 verlies, NAC 1-2 verlies) dat het spel van Farioli ons niet ligt.



Dat is omdat je klaarblijkelijk denkt dat Ajax op één of andere manier herrijst tot een voetbalmachine, terwijl we met dezelfde selectie spelen als vorig jaar. En spelers als Bergwijn en Brobbey niet thuisgeven, omdat ze niet fit zijn. En blijkbaar ook niet de discipline hebben om enigszins fit terug te komen van vakantie.

Tuurlijk is verliezen van NAC heel slecht, maar deze pot hadden we vorig jaar ook verloren. Maar als jij denkt dat we half augustus met dezelfde selectie zoveel beter zouden spelen, dan ben je in mijn ogen heel naïef.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 18 augustus 2024 om 19:41:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 18 augustus 2024 om 19:02:

Ik roep al weken dat het niks is (en dan krijg ik de minnetjes steeds bij mijn reactie, wat mij overigens niks uitmaakt), maar hopelijk heeft iedereen deze week gezien (pana 0-1 verlies, NAC 1-2 verlies) dat het spel van Farioli ons niet ligt.



Dat is omdat je klaarblijkelijk denkt dat Ajax op één of andere manier herrijst tot een voetbalmachine, terwijl we met dezelfde selectie spelen als vorig jaar. En spelers als Bergwijn en Brobbey niet thuisgeven, omdat ze niet fit zijn. En blijkbaar ook niet de discipline hebben om enigszins fit terug te komen van vakantie.

Tuurlijk is verliezen van NAC heel slecht, maar deze pot hadden we vorig jaar ook verloren. Maar als jij denkt dat we half augustus met dezelfde selectie zoveel beter zouden spelen, dan ben je in mijn ogen heel naïef.



Dat zeg ik helemaal niet, dan heb je mijn postings niet gelezen. Maar sommige roepen de loftrompet en gaven continue de schuld aan Steijn en Schip...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 18 augustus 2024 om 19:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 18 augustus 2024 om 19:41:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 18 augustus 2024 om 19:02:

Ik roep al weken dat het niks is (en dan krijg ik de minnetjes steeds bij mijn reactie, wat mij overigens niks uitmaakt), maar hopelijk heeft iedereen deze week gezien (pana 0-1 verlies, NAC 1-2 verlies) dat het spel van Farioli ons niet ligt.



Dat is omdat je klaarblijkelijk denkt dat Ajax op één of andere manier herrijst tot een voetbalmachine, terwijl we met dezelfde selectie spelen als vorig jaar. En spelers als Bergwijn en Brobbey niet thuisgeven, omdat ze niet fit zijn. En blijkbaar ook niet de discipline hebben om enigszins fit terug te komen van vakantie.

Tuurlijk is verliezen van NAC heel slecht, maar deze pot hadden we vorig jaar ook verloren. Maar als jij denkt dat we half augustus met dezelfde selectie zoveel beter zouden spelen, dan ben je in mijn ogen heel naïef.



Dat zeg ik helemaal niet, dan heb je mijn postings niet gelezen. Maar sommige roepen de loftrompet en gaven continue de schuld aan Steijn en Schip...



Ik denk dat Farioli voor deze selectie een prima trainer is ja, daar doet de nederlaag tegen NAC niets aan af. Want het is niet zo dat we veel kansen tegen krijgen en dat er dan twee invallen, ja dat is kut. Die laatste tegentreffer komt trouwens volledig op conto van Gaaei (misschien niet geheel schuldig aan die pass tussen hem en Berghuis in, maar domme overtreding en uit die vrije trap springt hij niet eens mee bij de 1-2).

Organisatorisch staat Ajax nu veel beter dan onder Steijn en Schip, die tactisch ondermaats zijn. Het probleem ligt vooral op creatief vlak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 18 augustus 2024 om 20:35:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 18 augustus 2024 om 19:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 18 augustus 2024 om 19:41:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 18 augustus 2024 om 19:02:

Ik roep al weken dat het niks is (en dan krijg ik de minnetjes steeds bij mijn reactie, wat mij overigens niks uitmaakt), maar hopelijk heeft iedereen deze week gezien (pana 0-1 verlies, NAC 1-2 verlies) dat het spel van Farioli ons niet ligt.



Dat is omdat je klaarblijkelijk denkt dat Ajax op één of andere manier herrijst tot een voetbalmachine, terwijl we met dezelfde selectie spelen als vorig jaar. En spelers als Bergwijn en Brobbey niet thuisgeven, omdat ze niet fit zijn. En blijkbaar ook niet de discipline hebben om enigszins fit terug te komen van vakantie.

Tuurlijk is verliezen van NAC heel slecht, maar deze pot hadden we vorig jaar ook verloren. Maar als jij denkt dat we half augustus met dezelfde selectie zoveel beter zouden spelen, dan ben je in mijn ogen heel naïef.



Dat zeg ik helemaal niet, dan heb je mijn postings niet gelezen. Maar sommige roepen de loftrompet en gaven continue de schuld aan Steijn en Schip...



Ik denk dat Farioli voor deze selectie een prima trainer is ja, daar doet de nederlaag tegen NAC niets aan af. Want het is niet zo dat we veel kansen tegen krijgen en dat er dan twee invallen, ja dat is kut. Die laatste tegentreffer komt trouwens volledig op conto van Gaaei (misschien niet geheel schuldig aan die pass tussen hem en Berghuis in, maar domme overtreding en uit die vrije trap springt hij niet eens mee bij de 1-2).

Organisatorisch staat Ajax nu veel beter dan onder Steijn en Schip, die tactisch ondermaats zijn. Het probleem ligt vooral op creatief vlak.



Ik denk wel dat het zo is dat je voor die betere organisatie een prijs betaalt: omdat er zoveel focus op meeverdedigen komt te liggen, is er minder energie voor de aanval. Je kunt het 1 niet los zien van het ander.

Die van den Bergh is een veelscorende verdediger van 1.90. Je kunt daar niet een back op zetten die ten eerste korter is en ten tweede nauwelijks aan kopduels doet. Dat is echt een organisationele fout geweest.

 

+1/-0

Toch zit het grootste probleem echt op het middenveld. Vandaag was er werkelijk niemand die aansloot bij Brobbey of tussen de linies aangespeeld kon worden in de opbouw. Dan kun je ook niet tot echt voetbal komen. Als dan ook beide buitenspelers totaal niet thuisgeven en Brobbey nog ver verwijderd is van z’n topvorm, ga je nooit scoren. Ik had medelijden met Sutalo en Janse.

De twee tegendoelpunten zijn (deels) persoonlijke fouten. En dat is (ook) kwaliteit van de betrokken spelers. Maar ook organisatie.

Ik hoop echt dat ze inzien dat je een goede 6 én creativiteit op het middenveld mist.

Bovendien zou ik Forbs erbij houden, tenzij ze iemand halen die ook diepgang heeft (en idealiter beter is natuurlijk). Anders blijven we een zeer statische aanval houden die makkelijk te verdedigen is, omdat er niemand diep gaat en zo ruimte maakt voor anderen (dit zou zoals gezegd ook vanuit het middenveld moeten gebeuren).

 

+1/-0

Ja jongens, ik zie een hoop verklaringen en meningen voorbij komen, onder meer:
- Brobbey, Bergwijn, Traoré etc. nog niet fit
- Net een lange pot tegen Panathinaikos gespeeld
- Persoonlijke fouten van Ajacieden leiden de tegengoals in
- En weet ik veel wat allemaal...

Maar kijk even naar die selectie van NAC. Kom op man. De lammen en de blinden he.

Op werkelijk elke positie hebben we een speler die twee klassen beter is. Dan moet Farioli niet beginnen te drammen over 'het proces'. Het proces moet hier gewoon zijn dat je na de 0-1 de 0-2 en de 0-3 maakt.

En ja, die eerste tegengoal is een fout van Godts die de bal inlevert. Maar hij doet dat op een plek op het veld waar je kunt verwachten dat je weleens balverlies lijdt. Vervolgens sta je 5 tegen 2 te verdedigen en word je gewoon uitgespeeld. Hoe de fuck kan dat? Die spits gaat diep en drie man staat eromheen te kijken. Daar klopt echt weinig van. Kun je Godts op aankijken, maar er staan er ook nog wat achter he.

En dan hoor ik Farioli zeggen: we komen 40 keer in de 16 van de tegenstander. Da's leuk, maar je speelt vrijwel geen kansen uit. Scorend vermogen is een groeiend probleem aan het worden en ik heb niet echt de indruk dat Farioli daarmee aan de slag is. Ik vind dat best zorgelijk.

Heb me ook gestoord aan zijn opmerking dat we nu voor het eerst tegen een nederlaag zijn aangelopen. Bij mij is thuis met 0-1 het schip ingaan tegen Panathinaikos ook een nederlaag. Dat bagatelliseert hij mij te gemakzuchtig.

We zitten na een veelbelovende start nu met twee wanprestaties op rij. Farioli moet aan de bak. We creëren niet genoeg, maken nog veel minder af, en krijgen nu eenvoudig twee goals tegen. En dat tegen een stel koekenbakkers die bij ons nog niet op de bank zouden zitten bij Lucky Ajax. Om je dood aan te ergeren.

Klaar nu met gelul over 'het proces'. We willen die stijgende lijn zien. Suggestie: zet eens het middenveld Mannsverk - Fitz-Jim - Henderson neer, kom je misschien nog eens aan het voetballen.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] NAC Breda - Ajax