Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.428
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:11 augustus 2024, 4:45pm – 6:30pm
Johan Cruijff ArenA Amsterdam
Forumreacties: 285
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 09 augustus 2024 om 13:30:
Heerenveen is volledig in opbouw. Enkele bepalende spelers vertrokken en uiteraard Rv Persie als trainer/ manager aan het roer. Thuis moet je hier uiteraard met een flink verschil van winnen.
Gezien de zwakke selectie van Heerenveen denk ik een 4-0 overwinning.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.404
Reg.: 25 april 2004
Wedstrijdfit zal hij sowieso ook nog niet zijn. Ben wel heel benieuwd naar deze wedstrijd. Ik hoor de laatste weken steeds dat Van Persie het zo leuk schijnt te doen met Heerenveen in de voorbereiding. Heb dat zelf niet gevolgd. Ik hoop in elk geval dat we weer eens een wedstrijd zien waarin echt vol druk wordt gezet. Dat hebben we sinds Vojvodina thuis veel te weinig gezien.
Forumreacties: 2.489
Reg.: 21 januari 2021
Forumreacties: 3.657
Reg.: 10 juli 2003
Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.234
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
Het spel is niet best. Wel een mooi uitgespeeld doelpunt. En de bal op de paal door Van den Boomen meteen daarna had de 2-0 moeten zijn. Vind VDB te weinig snelheid hebben voor een halfspeler en Hlynsson te weinig duelkracht. Godts speelt verdienstelijk, assist en creatief. Opmerkelijk een keer de buitenspelers prima. Achterin is op links Baas/Janse natuurlijk een pak minder dan Hato/Sosa.
Forumreacties: 2.489
Reg.: 21 januari 2021
Ook fijn om eens een betere tweede helft te spelen. Eindelijk eens een coach die een omzetting kan doen waardoor je meer grip krijgt en het druk zetten veel beter gaat / staat.
Taylor moet toch z’n bankplekkie geclaimd hebben na de afgelopen weken inclusief deze invalbeurt. Die heeft echt geen idee waar ie moet lopen.
Paar vielen door de mand, paar hebben zich gemanifesteerd.
Zeer hoopgevend begin. Verdiende overwinning, niks weggegeven op een paar momenten eerste kwart na.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 11 augustus 2024 om 18:50:
Ook fijn om eens een betere tweede helft te spelen. Eindelijk eens een coach die een omzetting kan doen waardoor je meer grip krijgt en het druk zetten veel beter gaat / staat.
Taylor moet toch z’n bankplekkie geclaimd hebben na de afgelopen weken inclusief deze invalbeurt. Die heeft echt geen idee waar ie moet lopen.
Zeer hoopgevend begin. Verdiende overwinning, niks weggegeven op een paar momenten eerste kwart na.
Hoopgevend is iets anders dan goed. Het verschil met afgelopen jaar is overduidelijk.open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 augustus 2024 om 19:16:
We zijn al snel tevreden merk ik. 1-0 thuis tegen Heerenveen.
Ik denk dat je deze wedstrijd het best als bemoedigend kunt omschrijven. Het was nog niet goed, en zéker niet effectief, maar wel degelijk. We geven op dat kansje direct na de aftrap 90 minuten niets weg, en ik zeg het nog maar eens: dat was vorig seizoen écht wel anders. Credits voor Farioli wat mij betreft.
Verder zonde dat je maar één goal maakt. Van den Boomen móet echt scoren en Traoré helpt ook het één en ander om zeep. Je moet hier eigenlijk zeker met 3-0 winnen.
Wat me deze wedstrijd opviel:
Gaaei speelt prima. Solliciteert wat mij betreft naar een basisplaats vanaf nu. Hij is niet minder dan Rensch en maakt veel meters. Gaf vroeg in de wedstrijd een bal uitstekend voor. Sowieso een gedreven, scherpe indruk, tot aan het laatste fluitsignaal. Echt heel degelijk. Als hij zich verder ontwikkelt, is dit een prima back.
Mooi debuut van Janse. Ik denk wel dat hij uiteindelijk centraal achterin eindigt, zeker met zijn lengte. Ik snap evenwel dat Farioli hem aan de zijkant laat instromen. Baas zal op een zeker moment toch naar de zijkant moeten. Speelde een wat anonieme wedstrijd. Ik hou een beetje m'n hart vast voor de wedstrijd tegen Feyenoord die eraan komt. Dan kom je wel tegen wat serieuzere aanvallers te staan.
In dat kader: ik had gehoopt om Kaplan te zien deze wedstrijd, maar hij zat niet eens bij de selectie. Dat zie ik toch nog steeds als een serieuze gegadigde voor LCV. Beetje vreemd waarom Farioli hem tot nu toe negeert, op een halve wedstrijd in de voorbereiding na. Of is hij geblesseerd?
Puike wedstrijd ook van Godts. Als Van den Boomen die bal er gewoon inknalt, staat hij bij rust op 2 assists. Ik hoopte al dat we een betere Godts zouden zien als hij een keer zou mogen starten, en dat is inderdaad gebeurd. Veelbelovende speler, hij is nog maar net 19!
Hoe Traoré inviel, dat kan echt niet. Traag, loom, na 10 minuten al met z'n tong op z'n enkels. Is hij wel fit? Hoe hij die vrijwel vrije doortocht uitspeelde, vond ik echt schaamteloos. Als hij daar gewoon een beetje tempo maakt kan hij Taylor in alle vrijheid aanspelen en wordt het 2-0. Gaat ie staan pingelen. Echt ongelooflijk.
Hoe Forbs dan invalt, is een wereld van verschil. Die steekt Brobbey 2 keer weg en brengt diepte. Ik zou Forbs echt elke wedstrijd rond de 65e minuut op de linkerflank inbrengen met maar 1 boodschap: een half uur gas geven. Gaan we nog veel plezier aan kunnen beleven.
Verder vond ik Mannsverk sterk spelen, evenals Sutalo. Taylor valt weer matig in.
Wat betreft het VAR-moment:
Ik keek de wedstrijd via het Engelse SportsNet. Commentatoren daar snapten er he-le-maal niets van. Het is ófwel een overtreding, en dan dus een doorgebroken speler en rood, ófwel geen overtreding. Maar een gele kaart? Compleet onbegrijpelijk. Dit krijg je mijns inziens doordat we in Nederland niet de regels toepassen, maar nattevingerwerk. 'Rood is te zwaar...', dat soort kulargumenten. Gewoon de regels toepassen. Dan hoeft zo'n VAR-check ook geen 4 minuten (!!) te duren. Ik erger me hier helemaal scheel aan.
Pas. Gewoon. De. Regels. Toe.
Het journaille is opvallend negatief. Met name bij ESPN, direct na de wedstrijd. Best opvallend, want het was niet gek geweest als je dit met 5-0 had gewonnen. In de tweede helft is het een wonder dat je er niet 3-4 maakt. Heb ze vaak positiever gehoord als er echt niks positiefs te melden viel. Goed was het niet, maar er waren veel elementen aanwezig die houvast bieden voor groei i.p.v. de stilstand en achteruitgang onder Steijn en Van 't Schip.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 11 augustus 2024 om 22:25:
Het journaille is opvallend negatief. Met name bij ESPN, direct na de wedstrijd. Best opvallend, want het was niet gek geweest als je dit met 5-0 had gewonnen. In de tweede helft is het een wonder dat je er niet 3-4 maakt. Heb ze vaak positiever gehoord als er echt niks positiefs te melden viel. Goed was het niet, maar er waren veel elementen aanwezig die houvast bieden voor groei i.p.v. de stilstand en achteruitgang onder Steijn en Van 't Schip.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 11 augustus 2024 om 22:25:
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 augustus 2024, 23:01:20.
Forumreacties: 69
Reg.: 8 oktober 2023
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 augustus 2024 om 19:16:
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 11 augustus 2024 om 23:42:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 augustus 2024 om 19:16:
Dat is, gezien het feit waar we vandaan komen en het huidige materiaal, wel een heel zwart-witte kijk op de wedstrijd zeg. Het zijn bijna allemaal dezelfde spelers als vorig jaar, toen we met moeite 5e werden en nu verwacht jij dat we ze met sprankelend voetbal met 3-0 of 4-0 van de mat spelen?
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - sc Heerenveen