Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Panathinaikos - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Op 8 augustus, om 8 uur in de avond. We gaan op bezoek bij de Grieken op hopelijk een mooie donderdagavond.

Laten we hopen op een ander basiself dan de afgelopen wedstrijden, maar dat zal vast wel gebeuren. Met Brobbey, Bergwijn, Traoré, Godts en Berghuis heb je minstens vijf redenen om met een andere voorhoede deze wedstrijd in te gaan. Ook ben ik benieuwd of Van den Boomen wordt beloond met een basisplaats, wie gelukkig na de rust Taylor mocht aflossen. Gaat Kaplan ook aan spelen toekomen? Baas centraal achterin is toch kwetsbaar gebleken.

 

+1/-0

Panathinaikos werd vorig jaar 4e achter PAOK, AEK en Olympiakos. De Griekse competitie staat niet bekend als een hele goede/ zware competitie.

Aan je stand ben je het eigenlijk verplicht om 2x met 3-0 te winnen, maar dat vond ik afgelopen wedstrijden eigenlijk ook...

Niet echt een heel goed team.

 

+1/-0

Panathinaikos is ook niet veel soeps, maar wel een niveautje hoger dan Vojvodina. Als Ajax net zo speelt als tegen Vojvodina, kunnen ze er zomaar uitvliegen.

We weten inmiddels welke spelers sowieso niet meer in de basis moeten starten (Rensch, Taylor, Fitz-Jim, Forbs, Akpom en Rasmussen)

Ik zou voor de volgende opstelling gaan.

Pasveer, Gaaei, Sutalo, Baas, Hato, Henderson, Berghuis, van den Boomen, Godts, Brobbey, Traoré

 

+1/-0

Ramaj

Gaaei - Sutalo - Kaplan - Hato

Henderson - Mannsverk - Hlynsson

Traore - Brobbey - Godts

Ons middenveld is eigenlijk lood om oud ijzer. Niet bijster veel smaken of (kwalitatieve) keus. Daarom maar voor iets heel anders gekozen. Of Branco nog maar eens de kans geven in de basis i.p.v. een van de laatste twee.

Voorin kunnen Traore, Brobbey en Bergwijn waarschijnlijk max. maar 45 minuten spelen. Daar kun je evt. ook starten met Bergwijn voor een van de drie of Berghuis. Bergwijn zie ik het liefst niet meer vanaf de linkerkant.

 

+2/-0

Bijzonder dat mensen nu Baas centraal achterin willen blijven zien. Hij is opgeleid als linksback/linkshalf en heeft vorig seizoen vooral linksbuiten gespeeld. Hij heeft in zijn hele carrière in totaal 2 wedstrijden centraal achterin gespeeld, beide keren tegen Servische koekenbakkers. Gisteravond zag hij er daarbij kwetsbaar en allerminst betrouwbaar uit. De enige reden dat hij er überhaupt terecht is gekomen, is omdat Kaplan vrijwel de gehele voorbereiding heeft gemist wegens het EK.

En toch willen mensen Baas als CV zien. Wat ik zeg: bijzonder.

 

+5/-0

Ik vind het ook gewaagd om in een wedstrijd als deze Baas wederom centraal achterin te zetten; zeker gezien zijn optreden van gisteren.

GODTS TRAORE BERGHUIS
V/D BOOMEN FITZ-JIM
HENDERSON
HATO KAPLAN SUTALO RENSCH
PASVEER RAMAJ

Invallers:
o.a. BROBBEY BERGWIJN

Veel twijfelgevallen. Sutalo, Henderson, Rensch, Hato en Fitz-Jim blijven op hun plek staan. Hato kan linkscentraal, maar Kaplan verdient ook een kans. Gaaei is een optie, omdat Rensch niet overtuigt; eigenlijk twijfelgeval versus twijfelgeval hier. Dus ik pas niet gelijk "alles" aan, om zo ook aanvoerder Henderson te laten staan en Fitz-Jim wie het relatief goed doet.

Het middenveld blijft knutselwerk, maar de wissel Branco voor Kenneth bleek een vooruitgang. Dus kunnen we dat proberen. Ook de volledige voorhoede die erin kwam, was meer dan wenselijk. Dan kan je de Oranje-gangers rustig brengen met een invalbeurt. Met Berghuis, Traoré, Fitz-Jim, Van den Boomen en Godts heb je sowieso veel "voetbal" voorin zitten. Kan je tenminste combineren en kansen creëren.

Dit is dus niet mijn favoriete elf; enkel puur gericht op deze wedstrijd. Spelers als Tahirovic en Mannsverk zou ik ook voldoende kansen geven, ook al is eentje daarvan teruggezet naar JA. Ook Hlynsson overweeg ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 02 augustus 2024 om 14:38:

Veel twijfelgevallen. Sutalo, Henderson, Rensch, Hato en Fitz-Jim blijven op hun plek staan. Hato kan linkscentraal, maar Kaplan verdient ook een kans. Gaaei is een optie, omdat Rensch niet overtuigt; eigenlijk twijfelgeval versus twijfelgeval hier. Dus ik pas niet gelijk "alles" aan, om zo ook aanvoerder Henderson te laten staan en Fitz-Jim wie het relatief goed doet.


We kunnen zeggen wat we willen, maar Gaaei heeft een prima voorbereiding gespeeld waarin hij zich eigenlijk altijd als hij op het veld stond wel positief heeft onderscheiden. Ik zou het helemaal niet raar vinden om dat eens te belonen. Dat had eigenlijk al tegen die Serviërs gemoeten, bijvoorbeeld met 30 minuten invalbeurt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 augustus 2024 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 02 augustus 2024 om 14:38:

Veel twijfelgevallen. Sutalo, Henderson, Rensch, Hato en Fitz-Jim blijven op hun plek staan. Hato kan linkscentraal, maar Kaplan verdient ook een kans. Gaaei is een optie, omdat Rensch niet overtuigt; eigenlijk twijfelgeval versus twijfelgeval hier. Dus ik pas niet gelijk "alles" aan, om zo ook aanvoerder Henderson te laten staan en Fitz-Jim wie het relatief goed doet.


We kunnen zeggen wat we willen, maar Gaaei heeft een prima voorbereiding gespeeld waarin hij zich eigenlijk altijd als hij op het veld stond wel positief heeft onderscheiden. Ik zou het helemaal niet raar vinden om dat eens te belonen. Dat had eigenlijk al tegen die Serviërs gemoeten, bijvoorbeeld met 30 minuten invalbeurt.


Goed punt. Een voorbereiding kan soms verradelijk zijn, maar ik kan ermee leven om Gaaei nu al in de basis te zetten om hem een kans te geven. Nu hadden we gisteren sowieso de juiste invallers, maar Gaaei verdient het zeker om spoedig ook minuten te maken! Ik wilde vooral niet gelijk te veel achterin veranderen. Het helpt mee om voldoende Nederlanders achterin te hebben, dus was ik daar nog wat voorzichtig mee.

 

+1/-0

Even verdiept in Panathinaikos. Ze zijn net als wij nog niet aan de competitie begonnen en hadden in hun eerste wedstrijd een zware dobber aan Botev Plovdiv. In de uitwedstrijd wonnen ze overtuigend.

Er spelen een aantal namen bij Panathinaikos die we kennen uit de Eredivisie:
- Bart Schenkeveld, normaliter aanvoerder (!) en de grote man centraal achterin. Ligt er momenteel uit met buikgriep en ontbrak afgelopen donderdag dan ook. Onduidelijk of hij donderdag kan meedoen.
- Tonny Vilhena, eveneens geveld door buikgriep. Zelfde verhaal als Schenkeveld.
- Filip Djuricic, één van hun belangrijke spelers. Speelt linksbuiten.

Vorig seizoen was hun spits Ioannidis de grote man met 15 goals in de competitie. Ook in Europa legde hij er de nodige in. Panathinaikos weigerde deze zomer een bod van ruim 20 miljoen euro op hem van Ipswich. Hij zat om (in ieder geval voor mij) onduidelijke redenen tegen Plovdiv tweemaal niet bij de selectie. Iemand die weet waarom?

Grootste aankoop tijdens de transferwindow is Tete (nee niet Kenny), een 24-jarige Braziliaan die overkwam van Galatasaray. 7 miljoen voor betaald. Startte tegen Plovdiv vanaf de bank, maar ik acht de kans groot dat hij tegen ons gaat starten als rechtsbuiten. Bakasetas is hun ervaren nummer 10, met bijna 70 interlands voor Griekenland. Als Ioannidis dan ook speelt, staat er met Djuricic op links al met al best een aardige voorhoede.

Panathinaikos is duidelijk één of twee maten groter dan onze vrienden uit Servië. Ik vind nog steeds dat wij op vrijwel elke positie een betere speler hebben, maar het spel moet echt beter dan de afgelopen twee wedstrijden. Uiteindelijk moeten we wel winnen. Laten we eerlijk zijn, een 32-jarige Schenkeveld zou bij ons niet in de selectie zitten, laat staan aanvoerder zijn. Het wordt hoe dan ook een interessant tweeluik.

 

+7/-0

Antwoord op de vraag aangaande Panathinaikos-topscorer Ioannidis: hij was licht geblesseerd, maar kan tegen Ajax zijn rentree maken.

We krijgen dus een Panathinaikos op volle oorlogssterkte, qua voorhoede althans. Benieuwd naar dit tweeluik!

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1217789/ajax-kan-borst-nat-maken-panathinaikos-topscorer-op-tijd-fit-voor-tweeluik.htmllink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 07 augustus 2024 om 20:15:

Antwoord op de vraag aangaande Panathinaikos-topscorer Ioannidis: hij was licht geblesseerd, maar kan tegen Ajax zijn rentree maken.

We krijgen dus een Panathinaikos op volle oorlogssterkte, qua voorhoede althans. Benieuwd naar dit tweeluik!

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1217789/ajax-kan-borst-nat-maken-panathinaikos-topscorer-op-tijd-fit-voor-tweeluik.htmllink



Een 32-jarige Schenkeveld zou bij ons niet aan de bak komen, maar een bijna 41-jarige Pasveer bij hen ook wellicht niet. Zo heeft ieder wat.

Mooie club dat Panathinaikos. Was Europees best een grote club die we een aantal keer hebben getroffen in de Europacup 1 (finale van '70 / '71) en de CL (halve finale '95/ '96). Helaas zijn ze al langere tijd behoorlijk afgezakt, zo zijn ze meer dan een decennium niet meer kampioen van Griekenland geworden en presteren ze ook Europees nauwelijks meer wat.

Ze zijn denk ik sportief zo'n beetje niveau AZ. Maar goed, daar hebben we afgelopen jaar 2x van verloren dus het blijft oppassen geblazen. Tegen beter weten in hoop ik op het volgende:

Godts - Brobbey - Traoré

Taylor - Mannsverk - Hlynsson

Hato - Kaplan - Sutalo - Rensch / Gaaei

Ramaj

Denk dat we, met wat voor opstelling dan ook, enigzins gelukkig met 1-2 winnen.

 

+2/-0

Moment van de waarheid. Het kan alle kanten op. De eerste serieuze test voor Farioli.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 augustus 2024 om 21:59:

Moment van de waarheid. Het kan alle kanten op. De eerste serieuze test voor Farioli.



Hoop je dat Farioli faalt de komende wedstrijden zodat we zo snel mogelijk van hem af zijn of dat we door gaan ook al is het met de hakken over de sloot?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EigenKracht schreef op 07 augustus 2024 om 22:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 augustus 2024 om 21:59:

Moment van de waarheid. Het kan alle kanten op. De eerste serieuze test voor Farioli.



Hoop je dat Farioli faalt de komende wedstrijden zodat we zo snel mogelijk van hem af zijn of dat we door gaan ook al is het met de hakken over de sloot?


Ik hoop altijd dat Ajax wint en doorgaat. Overigens, alsof een uitschakeling garant staat voor zijn ontslag.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 augustus 2024 om 22:40:

open/sluit de onderstaande quote:

EigenKracht schreef op 07 augustus 2024 om 22:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 07 augustus 2024 om 21:59:

Moment van de waarheid. Het kan alle kanten op. De eerste serieuze test voor Farioli.



Hoop je dat Farioli faalt de komende wedstrijden zodat we zo snel mogelijk van hem af zijn of dat we door gaan ook al is het met de hakken over de sloot?


Ik hoop altijd dat Ajax wint en doorgaat. Overigens, alsof een uitschakeling garant staat voor zijn ontslag.



Met Schreuder en Steijn had ik wel een periode dat ik op verlies hoopte zodat ze zo snel mogelijk hun ontslag zouden krijgen. Kut op korte termijn maar beter op de lange.

Ik sluit niet uit dat dat bij Farioli ook komt, maar nu ben ik er nog (lang) niet. Ik heb nog iets van vertrouwen / nieuwsgierigheid in zijn project. Vind hem ook best sympathiek ondanks dat het een slijmbal is en ik zeker niet alle keuzes goedkeur.

 

+1/-0

Dezelfde opstelling wordt verwacht, behalve dat Farioli 'noodgedwongen' de geblesseerde Rasmussen moet vervangen door Berghuis op te stellen.

Die Italiaan en zijn opstellingen... in ieder geval speelt er nu een betere speler op rechtsbuiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 augustus 2024 om 10:15:

Dezelfde opstelling wordt verwacht, behalve dat Farioli 'noodgedwongen' de geblesseerde Rasmussen moet vervangen door Berghuis op te stellen.

Die Italiaan en zijn opstellingen... in ieder geval speelt er nu een betere speler op rechtsbuiten.


Ja, soms heeft een trainer een zetje in de juiste richting nodig door een schorsing of blessure, helaas. Milik kwam er destijds ook pas in toen Sigthorsson geblesseerd raakte. Daarna werd hij binnen een jaar ruim 30 miljoen waard.

Kijk, ik gun geen enkele speler blessures, maar je moet er toch niet aan denken dat die Rasmussen weer was komen opdraven?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 augustus 2024 om 10:15:

Dezelfde opstelling wordt verwacht, behalve dat Farioli 'noodgedwongen' de geblesseerde Rasmussen moet vervangen door Berghuis op te stellen.

Die Italiaan en zijn opstellingen... in ieder geval speelt er nu een betere speler op rechtsbuiten.



Toch zie liever (uiteindelijk) Berghuis op het middenveld en Traore op rechtsvoor met Brobbey in de spits, maar het is lastig oordelen van de zijlijn hoe fit de spelers zijn en of ze er klaar voor zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 08 augustus 2024 om 12:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 augustus 2024 om 10:15:

Dezelfde opstelling wordt verwacht, behalve dat Farioli 'noodgedwongen' de geblesseerde Rasmussen moet vervangen door Berghuis op te stellen.

Die Italiaan en zijn opstellingen... in ieder geval speelt er nu een betere speler op rechtsbuiten.



Toch zie liever (uiteindelijk) Berghuis op het middenveld en Traore op rechtsvoor met Brobbey in de spits, maar het is lastig oordelen van de zijlijn hoe fit de spelers zijn en of ze er klaar voor zijn.


Ik verwacht dat Farioli vandaag nog start met Akpom en Berghuis, en die dan in de tweede helft vervangt door Brobbey en Traoré.

Laten we hopen dat volgende week iedereen in principe fit genoeg is om te starten. Alleen Bergwijn zal dan nog absent zijn - als hij dan niet al verkocht is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 08 augustus 2024 om 12:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 augustus 2024 om 10:15:

Dezelfde opstelling wordt verwacht, behalve dat Farioli 'noodgedwongen' de geblesseerde Rasmussen moet vervangen door Berghuis op te stellen.

Die Italiaan en zijn opstellingen... in ieder geval speelt er nu een betere speler op rechtsbuiten.



Toch zie liever (uiteindelijk) Berghuis op het middenveld en Traore op rechtsvoor met Brobbey in de spits, maar het is lastig oordelen van de zijlijn hoe fit de spelers zijn en of ze er klaar voor zijn.


Dat zou ik ook willen; en Godts op linksbuiten. Het liefste Berghuis op de échte #10 positie, met daarachter een goed controlerend middenveld. Farioli is wel erg 1-dimensioneel met één vaste formatie en speelwijze.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Panathinaikos - Ajax