Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] sc Heerenveen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 12 maart 2023, 14:30 uur

sc Heerenveen - Ajax

 

+1/-0

Ik hoop dat Heitinga nu eindelijk eens de keuze maakt om met minimaal 2 technisch onderlegde middenvelders te gaan spelen. Met het blok Álvarez - Klaassen kom je natuurlijk nooit aan voetballen toe, zeker niet als je daarachter nog Bassey hebt staan, die ook geen opbouwer is. Ik had eigenlijk gehoopt dat Heitinga langzaam maar zeker de houthakkers zou vervangen door voetballers, en had ook verwacht dat Álvarez centraal achterin een opmaat was naar een plek op de bank, maar niets blijkt minder waar.

Als het al niet lukt om NEC structureel terug te dringen op eigen helft en met 2, 3-0 weg te zetten, dan wordt Heerenveen uit gewoon een heel lastige pot. Ik hou m'n hart vast.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 maart 2023 om 06:10:

Ik hoop dat Heitinga nu eindelijk eens de keuze maakt om met minimaal 2 technisch onderlegde middenvelders te gaan spelen. Met het blok Álvarez - Klaassen kom je natuurlijk nooit aan voetballen toe, zeker niet als je daarachter nog Bassey hebt staan, die ook geen opbouwer is. Ik had eigenlijk gehoopt dat Heitinga langzaam maar zeker de houthakkers zou vervangen door voetballers, en had ook verwacht dat Álvarez centraal achterin een opmaat was naar een plek op de bank, maar niets blijkt minder waar.

Als het al niet lukt om NEC structureel terug te dringen op eigen helft en met 2, 3-0 weg te zetten, dan wordt Heerenveen uit gewoon een heel lastige pot. Ik hou m'n hart vast.




De situatie is zoals die is. Tegen Heerenveen zal het niet minder lastig worden en hopen dat we vroeg scoren. Anders word dat ook weer een lastige wedstrijd want een tegenstander terugdringen gaat al moeizaam. Kansen creëren in een wandeltempo is nog veel lastiger. Dan mag je hopen dat het geluk weer een beetje mee zit. Of Kudus weer een goede dag heeft want hij is een van de weinigen die een patstelling kan doorbreken met zijn technische vaardigheden.

He is gewoon jammer dat we niet 10 evenwaardige voetballende krachten op het veld hebben staan zodat er van achteruit goed opgebouwd kan worden over de hele linie. Nu word vrijwel alles over gelaten aan de 21 jarige Timber. De enige die redelijk goed kan opstomen met een plan erachter om een man meer situatie te creëren op het middenveld. Hoe dan ook.

Met een goed verzorgde opbouw begonnen de successen van Ajax altijd mee en waardoor het middenveld automatisch een meerwaarde vormde. En dan is houthakker Ocampos gelukkig vertrokken maar zal het met Sanchez en Bassey in de opbouw nog voor een flinke tijd een lastig verhaal blijven. Of beter gezegd, dat gedeelte zit er bij hun gewoon niet in omdat ze ook nooit zo hoefde te voetballen. Ze werden altijd opgesteld om hun man uit te schakelen en geef daarna de bal maar een hengst naar voren.

Verder weinig zin om te ver op de zaken vooruit te lopen maar stel dat Timber en Kudus vertrekken, en ze kopen nog een stel houthakkers er bij? Je weet tenslotte maar nooit met de koekenbakkers die het allemaal afgelopen zomer verzonnen hebben, dan kunnen we beter een counterploeg van Ajax maken door ten alle tijde terug te trekken op eigen helft. Dan doen we er misschien verstandiger aan om alles waar Ajax voor stond maar uit de boeken te schrappen.

 

+3/-0

In de competitie zijn we onder Heitinga nog ongeslagen.
Hopelijk rijgen we Heerenveen ook aan onze zegekar.

 

+2/-0

Als je naar de sneeuwrader kijkt, gaat er nog wel wat vallen in het noorden.

 

+2/-0

Vermoedelijk dus dezelfde opstelling als tegen NEC.

Ik vraag me dan toch af hoe zoiets gaat. Je speelt tegen NEC, absoluut niet voor het eerst, een zeer moeizame wedstrijd die je met de hakken over de sloot wint, en een week later ga je exact hetzelfde spelen tegen Heerenveen?

Ik zie het wel misgaan in Friesland.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 12 maart 2023 om 02:10:

Vermoedelijk dus dezelfde opstelling als tegen NEC.

Ik vraag me dan toch af hoe zoiets gaat. Je speelt tegen NEC, absoluut niet voor het eerst, een zeer moeizame wedstrijd die je met de hakken over de sloot wint, en een week later ga je exact hetzelfde spelen tegen Heerenveen?

Ik zie het wel misgaan in Friesland.



Met welke opstelling zie jij het dan niet misgaan in Friesland?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 12 maart 2023 om 08:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 12 maart 2023 om 02:10:

Vermoedelijk dus dezelfde opstelling als tegen NEC.

Ik vraag me dan toch af hoe zoiets gaat. Je speelt tegen NEC, absoluut niet voor het eerst, een zeer moeizame wedstrijd die je met de hakken over de sloot wint, en een week later ga je exact hetzelfde spelen tegen Heerenveen?

Ik zie het wel misgaan in Friesland.



Met welke opstelling zie jij het dan niet misgaan in Friesland?




Mijn favoriete opstelling kun je gewoon inzien, maar los daarvan: ik mag toch aannemen dat de technische staf ook ziet dat ondanks dat Ajax een kwalitatief veel betere selectie heeft, het structureel niet lukt om tegenstanders met de rug tegen de muur te zetten. Je verwacht dan dat men op zoek gaat naar een oplossing, aanpassingen doorvoert, het over een andere boeg gooit. In plaats daarvan lijkt het wel alsof men er elke week maar weer het beste van hoopt.

Als trainer moet je ingrijpen als het niet loopt, niet afwachten of het misschien uit zichzelf ineens beter wordt.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 12 maart 2023 om 13:10:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 12 maart 2023 om 08:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 12 maart 2023 om 02:10:

Vermoedelijk dus dezelfde opstelling als tegen NEC.

Ik vraag me dan toch af hoe zoiets gaat. Je speelt tegen NEC, absoluut niet voor het eerst, een zeer moeizame wedstrijd die je met de hakken over de sloot wint, en een week later ga je exact hetzelfde spelen tegen Heerenveen?

Ik zie het wel misgaan in Friesland.



Met welke opstelling zie jij het dan niet misgaan in Friesland?




Mijn favoriete opstelling kun je gewoon inzien, maar los daarvan: ik mag toch aannemen dat de technische staf ook ziet dat ondanks dat Ajax een kwalitatief veel betere selectie heeft, het structureel niet lukt om tegenstanders met de rug tegen de muur te zetten. Je verwacht dan dat men op zoek gaat naar een oplossing, aanpassingen doorvoert, het over een andere boeg gooit. In plaats daarvan lijkt het wel alsof men er elke week maar weer het beste van hoopt.

Als trainer moet je ingrijpen als het niet loopt, niet afwachten of het misschien uit zichzelf ineens beter wordt.



Excuses, iets met niet verder kijken dan je neus lang is. Als ik jouw opstelling zie, ben ik toch blij dat Heitinga het voor het zeggen heeft qua opstelling.

Als het niet loopt en er wordt veel gewisseld dan lees je vaak als commentaar: ja, je moet een paar wedstrijden met dezelfde basis spelen om vertrouwen te geven en vastigheid te creëren. Als het niet loopt en je wisselt niet dan lees je weer: ja, je moet wisselen of over een andere boeg gooien.

Gelukkig maar dat het nooit goed is, anders zouden de kranten ook niks te schrijven hebben.

Over de wedstrijd: genoten van de eerste helft, al is het wel weer erg slordig om dan vlak voor rust weer een goal tegen te krijgen. Hopelijk dezelfde energie in de tweede helft. Zelf winnen en druk op de concurrentie houden.

 

+2/-0

Rulli gaat het ook niet worden denk ik. Goeie lijnkeeper, maar meer ook niet. Gaat gruwelijk in de fout bij de eerste 2 goals van Heerenveen.

 

+1/-1

Eerste half uur heel goed voetbal. Daarna toch een behoorlijk verval. Laatste half uur was matig. Gelukkig was de voorsprong al groot genoeg. Op naar volgende week!!

 

+1/-0

Fantastisch eerste half uur. Dat was vooral het resultaat van een Ajax dat heel ijverig en agressief was. Een volle week trainen zal misschien ook geholpen hebben. Alles werd met overtuiging gedaan. Bij die eerste twee goals gewoon snel schieten. Taylor vond ik echt sterk spelen. Hij haalde vaak de angel uit tegenaanvallen van Heerenveen, en op linkshalf speelt hij natuurlijk ook veel meer op zijn positie.

Die derde goal was een plaatje. Veel supporters hebben Tadic en Bergwijn al vaak afgevallen, terwijl dat wat van je beste spelers zijn. Die moet je vertrouwen geven en in hun kracht gebruiken. Rulli vond ik zijn minste wedstrijd tot nu toe keepen. Hij was schuldig aan beide tegengoals door totaal onnodig uit te komen. Het is ook zijn taak om duidelijkheid te verschaffen aan de rest bij dat soort situaties.

Sowieso vond ik Ajax ook wat te veel weggeven, en de tweede helft was eigenlijk gewoon matig. Heel onnodige kaarten ook voor Timber en Berghuis. Heitinga had ook beter kunnen wisselen denk ik. Berghuis was weer rijp voor een wissel, en dan had je Kudus op het middenveld kunnen zetten. De invalbeurt van Brobbey was ook weer geen gelukkige, al snap ik wel dat Heitinga hem erin brengt. Hij had ook vertrouwen op kunnen doen bij die vrije kopbal. Zo dom om hem niet wat lager in te koppen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 maart 2023 om 16:45:

Fantastisch eerste half uur. Dat was vooral het resultaat van een Ajax dat heel ijverig en agressief was. Een volle week trainen zal misschien ook geholpen hebben. Alles werd met overtuiging gedaan. Bij die eerste twee goals gewoon snel schieten. Taylor vond ik echt sterk spelen. Hij haalde vaak de angel uit tegenaanvallen van Heerenveen, en op linkshalf speelt hij natuurlijk ook veel meer op zijn positie.

Die derde goal was een plaatje. Veel supporters hebben Tadic en Bergwijn al vaak afgevallen, terwijl dat wat van je beste spelers zijn. Die moet je vertrouwen geven en in hun kracht gebruiken. Rulli vond ik zijn minste wedstrijd tot nu toe keepen. Hij was schuldig aan beide tegengoals door totaal onnodig uit te komen. Het is ook zijn taak om duidelijkheid te verschaffen aan de rest bij dat soort situaties.

Sowieso vond ik Ajax ook wat te veel weggeven, en de tweede helft was eigenlijk gewoon matig. Heel onnodige kaarten ook voor Timber en Berghuis. Heitinga had ook beter kunnen wisselen denk ik. Berghuis was weer rijp voor een wissel, en dan had je Kudus op het middenveld kunnen zetten. De invalbeurt van Brobbey was ook weer geen gelukkige, al snap ik wel dat Heitinga hem erin brengt. Hij had ook vertrouwen op kunnen doen bij die vrije kopbal. Zo dom om hem niet wat lager in te koppen.



Taylor sterk spelen? Hij is juist bijzonder matig,al langere tijd ook

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 maart 2023 om 18:09:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 maart 2023 om 16:45:

Fantastisch eerste half uur. Dat was vooral het resultaat van een Ajax dat heel ijverig en agressief was. Een volle week trainen zal misschien ook geholpen hebben. Alles werd met overtuiging gedaan. Bij die eerste twee goals gewoon snel schieten. Taylor vond ik echt sterk spelen. Hij haalde vaak de angel uit tegenaanvallen van Heerenveen, en op linkshalf speelt hij natuurlijk ook veel meer op zijn positie.

Die derde goal was een plaatje. Veel supporters hebben Tadic en Bergwijn al vaak afgevallen, terwijl dat wat van je beste spelers zijn. Die moet je vertrouwen geven en in hun kracht gebruiken. Rulli vond ik zijn minste wedstrijd tot nu toe keepen. Hij was schuldig aan beide tegengoals door totaal onnodig uit te komen. Het is ook zijn taak om duidelijkheid te verschaffen aan de rest bij dat soort situaties.

Sowieso vond ik Ajax ook wat te veel weggeven, en de tweede helft was eigenlijk gewoon matig. Heel onnodige kaarten ook voor Timber en Berghuis. Heitinga had ook beter kunnen wisselen denk ik. Berghuis was weer rijp voor een wissel, en dan had je Kudus op het middenveld kunnen zetten. De invalbeurt van Brobbey was ook weer geen gelukkige, al snap ik wel dat Heitinga hem erin brengt. Hij had ook vertrouwen op kunnen doen bij die vrije kopbal. Zo dom om hem niet wat lager in te koppen.



Taylor sterk spelen? Hij is juist bijzonder matig,al langere tijd ook



Hier begrijp ik ook niets van. Als hij niet had gescoord dan was het een voortzetting van al de hele 2e seizoenshelft matig spel. Door het doelpunt was het richting redelijk.

 

+1/-0

Nou, ik vond Taylor in de eerste helft toch best goed bezig hoor. Dat is wel stukken slechter geweest...

 

+1/-0

Snap niet dat ze het zichzelf zo moeilijk maken in de 2e helft, er werd het laatste half uur niet meer gevoetbald.
Wat heeft een Berghuis nou toegevoegd vandaag, snap niet dat hij erin mag blijven staan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 maart 2023 om 20:06:

Snap niet dat ze het zichzelf zo moeilijk maken in de 2e helft, er werd het laatste half uur niet meer gevoetbald.
Wat heeft een Berghuis nou toegevoegd vandaag, snap niet dat hij erin mag blijven staan.



Snap ik ook niet, maar dan moet Kudus naar het middenveld en daar lijkt Heitinga geen fan van. Alleen speelt Kudus in de praktijk vaak toch als middenvelder terwijl hij op papier rechtsbuiten staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 maart 2023 om 18:09:

Taylor sterk spelen? Hij is juist bijzonder matig,al langere tijd ook



Dan kijk je misschien wat bevooroordeeld. Ik vond hem heel veel energie brengen. Defensief ongelofelijk nuttig en aanvallend ook echt wat bijgedragen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 maart 2023 om 21:14:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 maart 2023 om 18:09:

Taylor sterk spelen? Hij is juist bijzonder matig,al langere tijd ook



Dan kijk je misschien wat bevooroordeeld. Ik vond hem heel veel energie brengen. Defensief ongelofelijk nuttig en aanvallend ook echt wat bijgedragen.



Meerdere combinaties eindigden wanneer hij de bal kreeg door verkeerd positioneren, zwakke aannames en simpel balverlies. En dat is al sinds de winterstop zo

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 maart 2023 om 21:14:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 maart 2023 om 18:09:

Taylor sterk spelen? Hij is juist bijzonder matig,al langere tijd ook



Dan kijk je misschien wat bevooroordeeld. Ik vond hem heel veel energie brengen. Defensief ongelofelijk nuttig en aanvallend ook echt wat bijgedragen.



Leuk dat je dit zegt, want als er iemand bevooroordeeld kijkt dan ben jij dat toch als het om Taylor gaat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] sc Heerenveen - Ajax