Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - Excelsior Rotterdam

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 16 oktober: 20:00 uur

Ajax - Excelsior Rotterdam

 

+1/-0

Hopelijk verlies in eigen huis zodat Schreuder eindelijk oprot, inclusief de mensen die hem hebben aangesteld, tot aan Van der Sar. Ben er nu echt helemaal klaar mee, met dat passieve gedoe.

 

+1/-2

Ja hoe ga je dit oplossen tegen Excelsior, ik zou met de volgende samenstelling gaan spelen:

Pasveer;
Sanchez-Timber-Grillitsch-Wijndal/Baas;
Alvarez-Kudus-Taylor;
Conceiciao-Brobbey-Bergwijn;

- Sanchez verdient nogmaals een kans, hij werd voor de leeuwen gegooid
- Blind wil ik niet meer zien in Ajax 1, we moeten wel iets van opbouw hebben dus dan maar Grillitsch proberen of er moet nog een andere optie zijn
- Conceiciao laat meer zien dan de rest in de minuten die hij krijgt
- Kudus zou je nog kunnen vervangen door Berghuis
- Bassey heb ik voorlopig genoeg van gezien, geef de kans maar aan Baas of Wijndal

Al met al is het een heel gepuzzel met een selectie die compleet in dis balans is. Dit mag je H & H en Schreuder aanrekenen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 13 oktober 2022 om 11:13:

Ja hoe ga je dit oplossen tegen Excelsior, ik zou met de volgende samenstelling gaan spelen:

Pasveer;
Sanchez-Timber-Grillitsch-Wijndal/Baas;
Alvarez-Kudus-Taylor;
Conceiciao-Brobbey-Bergwijn;

- Sanchez verdient nogmaals een kans, hij werd voor de leeuwen gegooid
- Blind wil ik niet meer zien in Ajax 1, we moeten wel iets van opbouw hebben dus dan maar Grillitsch proberen of er moet nog een andere optie zijn
- Conceiciao laat meer zien dan de rest in de minuten die hij krijgt
- Kudus zou je nog kunnen vervangen door Berghuis
- Bassey heb ik voorlopig genoeg van gezien, geef de kans maar aan Baas of Wijndal

Al met al is het een heel gepuzzel met een selectie die compleet in dis balans is. Dit mag je H & H en Schreuder aanrekenen.



Ik vrees dat ie Blind, Kudus en Bassey gewoon weer opstelt hoor.

Bassey in de eerste wedstrijden OK, geen idee wat ie de laatste weken aan het doen is. Kudus wil ik ook in de spits niet meer zien.

Zet in ieder geval Wijndal (die schijnt fit te zijn) en Brobbey er maar vanaf het begin in.

 

+3/-0

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo weinig geef om wat Ajax op het veld (inclusief uitslag) laat zien, omdat hetgeen ik wil zien veranderen volledig daarbuiten ligt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 oktober 2022 om 19:15:

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo weinig geef om wat Ajax op het veld (inclusief uitslag) laat zien, omdat hetgeen ik wil zien veranderen volledig daarbuiten ligt.


Ik vraag mij eigen af hoe lang ons bestuur dit nog kan camoufleren, je kunt wel mooie videootjes online zetten maar als de uitvoering keer op keer shit is, dan houdt dat op.

Ik ben er ook klaar mee, moest hard op lachen toen Volendam die 3-3 maakte, de VAR was spelbreker. En ja hoor noem me geen echte Ajacied (jij niet persoonlijk bedoeld) maar dit is droevig vooral met het kapitaal wat uitgegeven is. Als je dan hoort dat die linksbuiten van Napoli 2x niet door ons pover technisch instituut aangetrokken werd, hou dan maar op....

Ajax moest en zou Bergwijn kopen. Er spelen soms duistere factoren mee.

Maar ik ben er wel klaar mee, zal morgen kijken en natuurlijk verwacht ik een klinkende 5-0 overwinning met wervelend spel!!!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 08 oktober 2022 om 21:00:

Hopelijk verlies in eigen huis zodat Schreuder eindelijk oprot, inclusief de mensen die hem hebben aangesteld, tot aan Van der Sar. Ben er nu echt helemaal klaar mee, met dat passieve gedoe.



Precies mijn gedacht dit!

Eigenlijk triest dat ik zulke gedachtes moet hebben, maar met dit huidige team/trainer/opstelling/technisch beleid word je dit jaar sowieso géén kampioen (en haal je zelfs geen voorronde CL denk ik).

Dus laat de hele klere bende nu maar vast instorten. Wellicht dat er dan wat alarmbellen gaan rinkelen bij RVC en/of directie en met het nodige reparatiewerk in ieder geval tot april/mei mee kan doen om de bovenste plekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 16 oktober 2022 om 09:27:

Precies mijn gedacht dit!

Eigenlijk triest dat ik zulke gedachtes moet hebben, maar met dit huidige team/trainer/opstelling/technisch beleid word je dit jaar sowieso géén kampioen (en haal je zelfs geen voorronde CL denk ik).

Dus laat de hele klere bende nu maar vast instorten. Wellicht dat er dan wat alarmbellen gaan rinkelen bij RVC en/of directie en met het nodige reparatiewerk in ieder geval tot april/mei mee kan doen om de bovenste plekken.



Precies niet mijn gedachte dit! Ik heb totaal niet de hoop dat Ajax een wedstrijd verliest. Waarschijnlijk is het mijn kortzichtigheid en heb ik mijn blik op de korte termijn van wedstrijd naar wedstrijd.

Dit bericht is gewijzigd op 16 oktober 2022, 11:32:49 door een mod.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 16 oktober 2022 om 09:38:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 16 oktober 2022 om 09:27:

Precies mijn gedacht dit!

Eigenlijk triest dat ik zulke gedachtes moet hebben, maar met dit huidige team/trainer/opstelling/technisch beleid word je dit jaar sowieso géén kampioen (en haal je zelfs geen voorronde CL denk ik).

Dus laat de hele klere bende nu maar vast instorten. Wellicht dat er dan wat alarmbellen gaan rinkelen bij RVC en/of directie en met het nodige reparatiewerk in ieder geval tot april/mei mee kan doen om de bovenste plekken.



Precies niet mijn gedachte dit! Ik heb totaal niet de hoop dat Ajax een wedstrijd verliest. Waarschijnlijk is het mijn kortzichtigheid en heb ik mijn blik op de korte termijn van wedstrijd naar wedstrijd.


Een Ajacied die hoopt dat Ajax verliest of het niet kan schelen als dat gebeurd dat is pas kortzichtig en korte termijn denken. Als je dit jaar geen kampioen wordt kan je volgend jaar met een beter team ook niet in de CL spelen en zak je nog verder af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Machielovic schreef op 16 oktober 2022 om 14:06:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 16 oktober 2022 om 09:38:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 16 oktober 2022 om 09:27:

Precies mijn gedacht dit!

Eigenlijk triest dat ik zulke gedachtes moet hebben, maar met dit huidige team/trainer/opstelling/technisch beleid word je dit jaar sowieso géén kampioen (en haal je zelfs geen voorronde CL denk ik).

Dus laat de hele klere bende nu maar vast instorten. Wellicht dat er dan wat alarmbellen gaan rinkelen bij RVC en/of directie en met het nodige reparatiewerk in ieder geval tot april/mei mee kan doen om de bovenste plekken.



Precies niet mijn gedachte dit! Ik heb totaal niet de hoop dat Ajax een wedstrijd verliest. Waarschijnlijk is het mijn kortzichtigheid en heb ik mijn blik op de korte termijn van wedstrijd naar wedstrijd.


Een Ajacied die hoopt dat Ajax verliest of het niet kan schelen als dat gebeurd dat is pas kortzichtig en korte termijn denken. Als je dit jaar geen kampioen wordt kan je volgend jaar met een beter team ook niet in de CL spelen en zak je nog verder af.



En jij denkt dat als we op de huidige voet verder gaat een plek 1 of 2 er gewoon in zit?

Iedereen hier heeft het beste met Ajax voor en wil het liefst dat Ajax elke wedstrijd wint met wervelend voetbal. Het voetbal is momenteel gewoon helemaal ruk, de inzet is ruk, het technisch beleid is ruk, de trainer is ruk, de opstelling is ruk. Is er 1 aanknopingspunt waaruit blijkt dat dit gaat veranderen?

Soms moet er even iets vervelends gebeuren (bijvoorbeeld: een keer flink om je oren krijgen tegen een laagvlieger) om de ogen te openen. Als Ajax vandaag in de 89ste minuut 1-0 scoort krijg je na de wedstrijd Schreuder voor de camera: “loon naar werken”, “nooit opgegeven”, “blijven vechten als team” et cetera. En alle korte termijn supporters zijn weer blij.

Op langer termijn gaat dit natuurlijk niets opleveren.

Ik hoop natuurlijk op een 7-0 met wervelend voetbal.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 16 oktober 2022 om 14:31:

Ik hoop natuurlijk op een 7-0 met wervelend voetbal.



Gewoon 7-0 is natuurlijk ook voldoende.

 

+1/-0

Ben benieuwd of meneer eigenwijs/koppig de supporters verder tegen zich in het harnas jaagt door Kudus weer in de spits op te stellen. Oftewel niets wijzigt.
Ik hoop echt dat een aantal spelers gaat muiten en dat de supporters tegen hem gaan keren, middels spreekkoren en het zwaaien met witte tafellakens, zakdoekjes zijn immers te klein voor de slechtziende Schreuder. Deze man ziet hele andere wedstrijden dan vrijwel alle analisten en supporters.

 

+1/-0

Brobbey erin, maar Kudus naar de bank. Echt wat een domoor.
En hoezo staat Klaassen weer ineens in de vaste basis?
Omdat hij één bal erin kopt?

Geen touw aan vast te knopen, behalve de oren laten hangen naar de routiniers.
Gorter, Wijndal, Kudus en Brobbey zijn een aantal jongens die deze trainer denk ik al helemaal zat zijn.
En de aankopen Kaplan, Grillitsch, Ocampos, Conceição en Lucca zullen zich vast ook afvragen waarom ze naar Amsterdam zijn gehaald.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 16 oktober 2022 om 19:35:

Brobbey erin, maar Kudus naar de bank. Echt wat een domoor.
En hoezo staat Klaassen weer ineens in de vaste basis?
Omdat hij één bal erin kopt?



Omdat hij geklaagd heeft in de media en Schreuder moet de oudjes te vriend houden om zijn baan te behouden.

"Zekerheidje" Alvarez geeft gewoon vier keer de bal weg in vijf minuten tijd.

Weer geen overduidelijke penalty gekregen.

 

+1/-0

Uitstekende wedstrijd van Ajax kant eerlijk toegegeven.
Zeer eenzijdig, had al meer dan 3-0 kunnen zijn.

Overduidelijke strafschop niet toegekend.
Die handsbal is exact hetzelfde als die van Timber van woensdag.

De Mexicanen Álvarez en Sánchez doen het fantastisch vanavond.
Die gekke Sánchez had al een hattrick kunnen hebben.

Het niveauverschil tussen Excelsior en Napoli is zo immens.
Lijkt wel een andere tak van sport.

Edit: Kudus voor Klaassen en Conçeicao voor Bergwijn en het gaat nog beter lopen denk ik. En bij de weinige ballen die Excelsior voorin weet te krijgen ziet helaas Blind er weer heel slecht uit, dus ook maar Wijndal erin en Bassey naar het centrum.

Dit bericht is gewijzigd op 16 oktober 2022, 20:57:45.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 16 oktober 2022 om 20:51:

Uitstekende wedstrijd van Ajax kant eerlijk toegegeven.
Zeer eenzijdig, had al meer dan 3-0 kunnen zijn.

Overduidelijke strafschop niet toegekend.
Die handsbal is exact hetzelfde als die van Timber van woensdag.

De Mexicanen Álvarez en Sánchez doen het fantastisch vanavond.
Die gekke Sánchez had al een hattrick kunnen hebben.

Het niveauverschil tussen Excelsior en Napoli is zo immens.
Lijkt wel een andere tak van sport.

Edit: Kudus voor Klaassen en Conçeicao voor Bergwijn en het gaat nog beter lopen denk ik. En bij de weinige ballen die Excelsior voorin weet te krijgen ziet helaas Blind er weer heel slecht uit, dus ook maar Wijndal erin en Bassey naar het centrum.



Lijkt me lichtelijk overdreven een uitstekende wedstrijd. Gaat nog genoeg fout en sommige kansen moeten gewoon zitten. En Excelsior is onthutsend zwak.

Hopelijk krijgen ze wat meer vertrouwen door een grote overwinning.

 

+1/-0

Spelers op hun beste positie neerzetten.. Wat een verademing, tegen fucking Excelsior. Had dit niet gekund AZ en GAE??

 

+1/-0

Lekkere wedstrijd om het zelfvertrouwen weer op te vijzelen. De vele positiewisselingen bevielen mij wel vandaag moet ik zeggen (leuk om Sanchez als een soort halve rechtsbuiten te zien spelen de eerste helft met bergwijn meer naar het centrum trekkend.
Bassey en Sanchez zorgen in ieder geval voor veel energie aan de zijkanten waardoor het spel minder voorspelbaar wordt. En Brobbey is zoals verwacht een aanwinst als er voldoende ballen in de zestien komen.

Ik heb het gevoel dat er langzamerhand wel meer een team met een lijn ontstaat. Bergwijn is wel een lastig puntje, op rechts komt het toch allemaal net wat gekunsteld over naar mijn gevoel. Verder zou ik Kudus wel vaker op het middenveld willen zien.

 

+1/-0

Prima uitslag!

Echter, weer 1 kans, 1 tegengoal. Bij deze verdediging is gewoon bijna elke kans een goal. Als je tegen een iets betere ploeg speelt die 4 a 5 kansen creëert ga je eraf.

Waar was one-man-show- Nijhuis weer mee bezig?
Deze man is echt veel te veel in zichzelf gaan geloven. Ongekend wat een eigenwijze engnek is dit zeg.

Zo’n knvb moet toch ook gewoon een keer stelling nemen in de trend van: Bas, je gaat fluiten naar de regels en niet naar wat jij “goed of fout” vindt en anders word je een weekend/enkele weekenden niet aangesteld.

Dit bericht is gewijzigd op 16 oktober 2022, 22:07:45.

 

+2/-0

Timber weer weggezet bij een kopbal, kom op kerel spring eens mee/tegen zo een gast aan joh.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - Excelsior Rotterdam