Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] Ajax - Go Ahead Eagles

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 20:53:

Ajax speelt eigenlijk prima. In een 4-3-3 wil je in principe de vleugelspelers in een 1-tegen-1 situatie krijgen. Het probleem is echter dat niemand op het middenveld of in de aanval een man voorbij kan spelen. Daardoor is het gewoon lastig om het enorme overwicht om te zetten in veel kansen.

Daarbij wil ik toevoegen dat ik Blind briljant vind spelen. Wijndal zal misschien heel lang op een nieuwe kans moeten wachten. En Klaassen opnieuw met de openingstreffer. Dit langzame voetbal, wachten op je kans, ligt hem wel.



Zolang ik me erger aan het spel tegen zulke kleine clubs, speelt Ajax niet prima.

 

+2/-0

Blind speelt zoals we met zijn allen graag zien, maar wat we nog maar zelden mogen aanschouwen helaas....Tadic behoudens de assist wederom bleekjes. Er zit gewoon erg weinig snelheid en creativiteit in en dan wordt het gewoon lastig.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 oktober 2022 om 20:57:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 20:53:

Ajax speelt eigenlijk prima. In een 4-3-3 wil je in principe de vleugelspelers in een 1-tegen-1 situatie krijgen. Het probleem is echter dat niemand op het middenveld of in de aanval een man voorbij kan spelen. Daardoor is het gewoon lastig om het enorme overwicht om te zetten in veel kansen.

Daarbij wil ik toevoegen dat ik Blind briljant vind spelen. Wijndal zal misschien heel lang op een nieuwe kans moeten wachten. En Klaassen opnieuw met de openingstreffer. Dit langzame voetbal, wachten op je kans, ligt hem wel.



En dit meen je echt, of is dit sarcastisch bedoeld? Dit is een serieuze vraag.



Ja, dit vind ik echt. Je mist voorin snelheid en dribbelend vermogen. Daardoor heeft Ajax moeite om aanvallen uit te spelen, maar afgezien van dat wordt Go Ahead van het kastje naar de muur gestuurd. En Blind speelt fantastische ballen door de linies heen.

 

+1/-1

Einde verhaal Schreuder mag ik zo onderhand toch hopen. En dat telt ook voor de volledige dienst scouting, want holymoly wat kan de "2e garnituur" er niets van.

 

+3/-0

Hemeltergend weer.

 

+2/-0

Kennelijk leren ze het nog steeds niet dat je pas moet gaan rouleren en wisselen wanneer de wedstrijd in de tas zit. Iedere wedstrijd moet je met de beste 11 beginnen, hoe vak moet dat nog verkeerd gaan voordat het doordringt....

 

+2/-0

He, wat verrassend; beginnen met een klote opstelling om aan het eind te corrigeren met opportunistisch voetbal met die lange in de spits. Speel vanaf het begin des Ajax met de juiste spelers en je hebt dit niet nodig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 21:06:

Ja, dit vind ik echt. Je mist voorin snelheid en dribbelend vermogen. Daardoor heeft Ajax moeite om aanvallen uit te spelen, maar afgezien van dat wordt Go Ahead van het kastje naar de muur gestuurd. En Blind speelt fantastische ballen door de linies heen.



Geen idee welke wedstrijd jij aan het bekijken bent, maar het zal dan toch niet de Ajax - GAE van 01/10/2022 zijn.

 

+3/-0

Dit is wederom een wedstrijd waar Ajax zichzelf volledig voor schut zet. En maar lachen om PSV. Dit is misschien nog wel slechter. H2 en Schreuder ontslaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 21:06:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 oktober 2022 om 20:57:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 20:53:

Ajax speelt eigenlijk prima. In een 4-3-3 wil je in principe de vleugelspelers in een 1-tegen-1 situatie krijgen. Het probleem is echter dat niemand op het middenveld of in de aanval een man voorbij kan spelen. Daardoor is het gewoon lastig om het enorme overwicht om te zetten in veel kansen.

Daarbij wil ik toevoegen dat ik Blind briljant vind spelen. Wijndal zal misschien heel lang op een nieuwe kans moeten wachten. En Klaassen opnieuw met de openingstreffer. Dit langzame voetbal, wachten op je kans, ligt hem wel.



En dit meen je echt, of is dit sarcastisch bedoeld? Dit is een serieuze vraag.



Ja, dit vind ik echt. Je mist voorin snelheid en dribbelend vermogen. Daardoor heeft Ajax moeite om aanvallen uit te spelen, maar afgezien van dat wordt Go Ahead van het kastje naar de muur gestuurd. En Blind speelt fantastische ballen door de linies heen.



Vind je dit nog steeds nu of zijn je ogen geopend. Ajax speelt gewoon zeer slecht. Al de hele wedstrijd.

 

+3/-0

Frank de Boer flashbacks, met als verschil dat Schreuder betere spelers tot zijn beschikking heeft en alsnog kiest voor statische zooi. Mensen die het in hem zien zitten, slaap lekker.

 

+1/-0

SCHANDE!!

 

+1/-0

Schreuder wegwezen. En H2 ook. Dit gaat nergens meer over. We hebben gewoon een matige selectie. Dinsdag krijgen we een pakslaag.

 

+1/-0

Wat een inkoopbeleid, al die aankopen vallen gewoon tegen of zijn constant geblesseerd. En dit heeft dus niks met de RvC te maken maar met H2 en Schreuder en zijn vriendjes. Wat een farce zeg. Sommigen hebben gelukkig maar een jaar contract.

 

+1/-0

Het is nu wachten op de reactie van Schreuder dat we hebben gedomineerd maar pech hebben gehad!

Alfred, trap de open deur maar vast in!
Wat een ongelofelijke Pipo zeg

 

+1/-0

H2 weg, dat is wel erg ver, maar Schreuder mag inderdaad opstappen gewoon voortzetting van Ten Hag maar dan nog slechter. Je hebt tegen dit soort tegenstanders snelheid, lef en creativiteit nodig. En wat doet meneer een opstelling met de motoriek van een bejaarde rollator en plan B is een gemankeerde Italiaan in de spits en alle ballen in pompen, Ajax onwaardig. Wat een idioterie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 01 oktober 2022 om 21:04:

Blind speelt zoals we met zijn allen graag zien, maar wat we nog maar zelden mogen aanschouwen helaas....Tadic behoudens de assist wederom bleekjes. Er zit gewoon erg weinig snelheid en creativiteit in en dan wordt het gewoon lastig.


De 1-1 was nog niet gevallen hier?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 01 oktober 2022 om 22:01:

H2 weg, dat is wel erg ver, maar Schreuder mag inderdaad opstappen gewoon voortzetting van Ten Hag maar dan nog slechter. Je hebt tegen dit soort tegenstanders snelheid, lef en creativiteit nodig. En wat doet meneer een opstelling met de motoriek van een bejaarde rollator en plan B is een gemankeerde Italiaan in de spits en alle ballen in pompen, Ajax onwaardig. Wat een idioterie.



Wie doet de aankopen dan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 oktober 2022 om 21:53:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 21:06:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 oktober 2022 om 20:57:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 01 oktober 2022 om 20:53:

Ajax speelt eigenlijk prima. In een 4-3-3 wil je in principe de vleugelspelers in een 1-tegen-1 situatie krijgen. Het probleem is echter dat niemand op het middenveld of in de aanval een man voorbij kan spelen. Daardoor is het gewoon lastig om het enorme overwicht om te zetten in veel kansen.

Daarbij wil ik toevoegen dat ik Blind briljant vind spelen. Wijndal zal misschien heel lang op een nieuwe kans moeten wachten. En Klaassen opnieuw met de openingstreffer. Dit langzame voetbal, wachten op je kans, ligt hem wel.



En dit meen je echt, of is dit sarcastisch bedoeld? Dit is een serieuze vraag.



Ja, dit vind ik echt. Je mist voorin snelheid en dribbelend vermogen. Daardoor heeft Ajax moeite om aanvallen uit te spelen, maar afgezien van dat wordt Go Ahead van het kastje naar de muur gestuurd. En Blind speelt fantastische ballen door de linies heen.



Vind je dit nog steeds nu of zijn je ogen geopend. Ajax speelt gewoon zeer slecht. Al de hele wedstrijd.



Ik vind dit nog steeds. Nu kan iedereen zeggen "Zie je wel!", maar Ajax heeft 23 keer op doel geschoten en Go Ahead slechts 3 keer. Dit gelijkspel deed totaal geen recht aan de verhoudingen op het veld. Een 3-0 was een logische uitslag geweest.

Totaal anders dan PSV. Wij zijn echt veel verder dan hen. De veldbezetting van Ajax was gewoon goed. Ik heb niet met samengeknepen billen op de bank gezeten, omdat de verdediging krakkemikkig oogde. Het enige probleem is dat we voorin snelheid en creativiteit missen om de score gemakkelijk uit te diepen (geen idee waarom Ocampos is gehaald).

Zijn we klaar voor Napoli? Nee, dat zal een moeilijke opgave worden. Dus we zitten niet op het niveau dat we moeten nastreven. Echter is het allemaal niet zo dramatisch als sommigen het hier doen lijken.

Als we Antony en Mazraoui nog hadden gehad, dan waren we niet zo ineffectief geweest over rechts en dan opent het veld zich, omdat Go Ahead dan verdedigers moet overhevelen naar de andere zijde.

--------------------------------------------------------------------------------

Tot zover mijn beeld over deze wedstrijd. Het gevoerde aankoopbeleid (niet de verantwoordelijkheid van Schreuder) is een ander verhaal.

€104 miljoen. Daarvoor zijn gekomen:

Sánchez
Kaplan
Bassey
Wijndal
Grillitsch
Conceição
Ocampos
Brobbey
Lucca
Bergwijn

Dat is wel heel veel geld voor dit groepje spelers.
Ik lees hier dat Schreuder te veel statistische spelers opstelt zonder snelheid, lef en creativiteit.

Mijn vraag is: wie had Schreuder op moeten stellen? En dan vooral op rechts?

Dit bericht is gewijzigd op 1 oktober 2022, 22:15:24.

 

+1/-0

Ocampos, Lucca, Grillitsch, Wijndal, Bassey. Het is gewoon zó middelmatig!

Bergwijn kan het natuurlijk wel, maar dat was niet scouten, dat was gewoon het gevraagde bedrag op tafel leggen!

En die H2 nakketikkers wilden ook nog 20 miljoen betalen voor die Ocampos. Schreuder mag ook z’n tas pakken, wat een behouden lul is dat zeg.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] Ajax - Go Ahead Eagles