Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] AZ -Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 september 2022 om 16:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 september 2022 om 12:59:

(...)

We hebben in Sánchez en Regeer twee spelers wie ik veel eerder op rechtsback zou zetten dan Ocampos; Rensch buiten beschouwing gehouden.



Fitz-Jim heeft er in de voorbereiding ook gespeeld.

Het is anderzijds erg stil rond Fitz-Jim.



En terecht. Is nog lang niet klaar voor Ajax 1.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 september 2022 om 16:30:

Berghuis heeft een prima techniek, een goede voorzet en een wijde passingrange. (...)



Oke. Ik zie het te weinig.

 

+3/-0

Succes iedereen!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 september 2022 om 16:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 september 2022 om 16:07:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 september 2022 om 13:04:
man constant kwijt.


Prima wat betreft Reiziger en Bogarde, maar ik zie geen Reiziger of Bogarde in Ocampos. Ik zie deze kwaliteiten niet in Ocampos. Berghuis zie ik wel het nodige doen als linksback, net als Kuijt dat heeft gedaan. In Ocampos zie ik het gewoon niet.

We hebben in Sánchez en Regeer twee spelers wie ik veel eerder op rechtsback zou zetten dan Ocampos; Rensch buiten beschouwing gehouden.



Ik zie nou in Berghuis geen linksback de man is zo zwak in de omschakeling. (...)



Waar is de man wel goed in?
Waar blinkt hij wekelijks in uit?



Berghuis heeft een prima techniek, een goede voorzet en een wijde passingrange. Het is gewoon een goede speler. Of hij goed genoeg is, dat is de vraag. Maar tegen Liverpool was hij van alle middenvelders nog de beste, dus hij is zeker niet het probleem.



Dit dus. Prima benoemd.

 

+1/-0

AZ speelt in een 433 met vleugelverdedigers Mees de Wit en Sugawara op links- en rechtsbuiten respectievelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 september 2022 om 16:33:

(...) En terecht. Is nog lang niet klaar voor Ajax 1.



Ik heb het idee dat hij stagneert.

 

+1/-0

Hele mooie diepe bal van Blind en een fantastische loopactie van Taylor. Kudus loopt goed mee. Kortom een hele lekkere goal dit.

 

+1/-0

Waarom zijn we sinds dinsdag gestopt met voetballen? Alles terug en breed en zelfs de Fdb-doeltrappen (kansloos in een driehoek in de 16) zijn terug.

 

+3/-0

Niet om aan te gluren dit. AZ stelt geen reet voor, maar is gewoon beter.

 

+3/-0

Wat ben je toch een kut trainer als je na de blamage tegen Liverpool niets verandert. Ajax was toen voetballend/opbouwend heel slecht, net zoals vandaag ook het geval is. Ik weet het niet hoor, ik was al geen fan van Schreuder en nu blijkt weer waarom. Tactisch onbenul.

-edit-

En ja, 2-1 voor AZ. Wat een gekut en dan een trainer die geen reet verandert. Wat een schijtbak; Ajax-onwaardig.

 

+4/-0

Wat een slaperd die Rensch zeg.......

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 18 september 2022 om 17:27:

Niet om aan te gluren dit. AZ stelt geen reet voor, maar is gewoon beter.



Voorlopig staan ze met 2-1 voor en wordt Ajax op alle fronten afgetroefd. Als AZ niets voorstelt wat moeten we dan van Ajax zeggen? Diep triest?

Schreuder laat ze heel laf voetballen. Zo speelde Brugge ook.

 

+3/-0

Echt een schande hoe iedereen over het veld hobbelt. Cootje zou ze terug laten lopen naar Amsterdam, via Maastricht. Ajax-onwaardig dit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 september 2022 om 17:40:

Wat een slaperd die Rensch zeg.......


En bij de 2-1 zat heel Ajax al aan de thee :denk Al

 

+1/-0

Die 50 miljoen voor Álvarez hadden we altijd moeten pakken. Dat ga je nooit meer krijgen natuurlijk.
Bassey is een bron van onzekerheid en is simpelweg voetballend zelfs minder dan Pasveer.
Op de rechtervleugel heb je met Rensch + Tadic/Berghuis totaal geen snelheid.
Op links is het met Blind ook al statisch. Een groot gebrek aan creativiteit in de as.
En zo heb je te veel tekortkomingen om onder de druk van AZ uit te spelen.

 

+2/-0

Wat een slappe vertoning. Ik had verwacht dat ze zouden gaan knallen na de zeperd tegen liverpool maar nee.
Uit eergevoel zou je denken dat ze alles op alles zetten tegen de zelfbenoemde aartsrivaal AZ maar ze kunnen het niet opbrengen.

Brobbey en klaassen er maar in zou ik zeggen en proberen er een gelijk spel uit te slepen..

 

+1/-0

Die Rensch leidt allebei de tegendoelpunten in, wat een laconieke anti verdediger is dat..... En ja het is overall slecht weer met Schreuder voorop.

 

+2/-0

Rensch is zeker slecht en heeft een groot aandeel aan de tegengoals, maar man, wat is Ajax slecht in balbezit. Waar is het positiespel? Waar zijn de spelers die tussen de linies lopen en zich aanbieden? Waar kijken we naar? Gewoon de bal in de ploeg proberen te houden en hopen op een individuele bevlieging ofzo?

Ik zou zeggen, ontsla de trainer en ga verder met Reiziger en/of Heitinga. Boeit het mij wie, zolang het iemand is die Ajax des Ajax laat spelen en durft door te selecteren.

Dit bericht is gewijzigd op 18 september 2022, 17:59:19.

 

+1/-0

Scheidsrechterscursus

Vraag 1:

Een speler haalt een andere speler neer met een tackle van achteren zonder de bal te spelen, wat is de adequate straf?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] AZ -Ajax