Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] Fortuna Sittard - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Zaterdag 6 augustus, 16.30u:

Fortuna Sittard - Ajax

 

+1/-0

Kan een lastige wedstrijd worden, maar ik denk niet dat we weer 5 goals om de oren zullen krijgen.

 

+1/-0

Dit wordt een lastige wedstrijd. Fortuna heeft zich behoorlijk versterkt.

 

+1/-0

Die nieuwe Turkse spits, Burak Yilmaz, kan ook koppen.

 

+3/-0

Het seizoen begint nu pas voor Ajax, gewoon de punten binnenhalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 01 augustus 2022 om 08:43:

(...) gewoon de punten binnenhalen.



Hoe doe je dat?
Het zou wel handig zijn als de club die werkwijze ook kent.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 augustus 2022 om 10:33:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 01 augustus 2022 om 08:43:

(...) gewoon de punten binnenhalen.



Hoe doe je dat?
Het zou wel handig zijn als de club die werkwijze ook kent.


Gewoon winnen

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 augustus 2022 om 10:33:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 01 augustus 2022 om 08:43:

(...) gewoon de punten binnenhalen.



Hoe doe je dat?
Het zou wel handig zijn als de club die werkwijze ook kent.



Door meer te scoren dan je tegenstander.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 augustus 2022 om 11:34:

Door meer te scoren dan je tegenstander.



Kijk, dit antwoord lijkt al ergens op. Hier begrijp ik iets van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 augustus 2022 om 22:02:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 augustus 2022 om 11:34:

Door meer te scoren dan je tegenstander.



Kijk, dit antwoord lijkt al ergens op. Hier begrijp ik iets van.



Cruyffiaans. Zit in mijn bloed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 augustus 2022 om 22:20:

Cruyffiaans. (...)



Daarom begreep ik het ook meteen.

 

+1/-0

Het is te hopen dat Schreuder wel geleerd heeft van de wedstrijd tegen PSV. Wat wij allemaal al wisten na vorig jaar is dat Tadic niet meer in de spits kan. Daar zou dus gewoon Brobbey moeten starten. Daarmee zitten we wel met een probleem want Bergwijn was verreweg de gevaarlijkste aanvaller en die staat op de plek van Tadic. Op rechts hebben we Antony die nog wel moet groeien maar die heeft zoveel potentie dat hij gewoon speelt op die plek. Daarmee staat Tadic er dus naast of hij moet op tien komen te spelen maar daar vechten Berghuis en Klaassen al om een plek.
Wat de voorbereiding ook geleerd heeft is dat Kudus zijn oude nivo weer haalt en dus de beste middenvelder in de selectie is. Wie hij er uit haal zal mij worst zijn maar zijn creativiteit en goals zijn toch echt nodig in de basis.
Hoeveel ballen heeft Schreuder? Hij zal ze moeten hebben want met de altijd zeker van je plek tactiek van onze vorige trainer gaat het dit jaar zeker niet lukken. Met ombouwen waar dus de ballen voor nodig zijn gaat het wel lukken want er loopt talent genoeg.

Dit bericht is gewijzigd op 3 augustus 2022, 07:51:08.

 

+3/-0

Gewoon eentje meer scoren dan de tegenstander, lijkt mij. Voorlopig zit er niks anders in, gewoon overleven. Mocht PSV Monaco overleven dan zitten zij in het hoofd tournooi of volgen er nog meer ronden? Het blijft een gevaarlijke concurrent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 augustus 2022 om 22:33:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 augustus 2022 om 22:20:

Cruyffiaans. (...)



Daarom begreep ik het ook meteen.


Ik schreef al iets in dezelfde context zie ik nu, mijn excuses :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 02 augustus 2022 om 12:49:

Gewoon eentje meer scoren dan de tegenstander, lijkt mij. Voorlopig zit er niks anders in, gewoon overleven. Mocht PSV Monaco overleven dan zitten zij in het hoofd tournooi of volgen er nog meer ronden? Het blijft een gevaarlijke concurrent.



Moeten minimaal nog een ronde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 02 augustus 2022 om 18:10:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 02 augustus 2022 om 12:49:

Gewoon eentje meer scoren dan de tegenstander, lijkt mij. Voorlopig zit er niks anders in, gewoon overleven. Mocht PSV Monaco overleven dan zitten zij in het hoofd tournooi of volgen er nog meer ronden? Het blijft een gevaarlijke concurrent.



Moeten minimaal nog een ronde.


Ik hoorde het net ook, misschien tegen Glasgow.

 

+1/-0

Word sowieso een rare eerste competitie helft door het WK. Kreeg net mee dat het Nederlands elftal ter voorbereiding een eerste interland speelt op 13 november. Hierdoor spelen de eredivisie clubs hun laatste competitiewedstrijd van 2022 op zondag 23 oktober. Ajax speelt zijn laatste wedstrijd een dag eerder uit tegen RKC.

Het schijnt dat voor 23 oktober tevens alle poule wedstrijden van de Champions League moeten zijn afgewerkt. De KNVB plaatst hierbij een vraagteken voor de laatste speelronde van 25 en 26 oktober[?] Ze laten het open. Kennelijk is de UEFA er nog niet uit of die datum realiseerbaar is. Bizarre situatie dit.

Ik wens Schreuder en staf veel succes toe om voor 6 september - eerste speelronde CL, een uitgebalanceerd elftal op poten te zetten. En dan binnen een tijdsbestek van 7 a 8 week vlammen in de CL om je te plaatsen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 augustus 2022 om 00:04:

Word sowieso een rare eerste competitie helft door het WK. (...)



En ook een rare tweede competitiehelft.

Voor veel spelers is het WK het hoogtepunt van het seizoen, waar ze naar toe leven. Wat blijft er na het WK van de motivatie en de focus over?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 augustus 2022 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 augustus 2022 om 00:04:

Word sowieso een rare eerste competitie helft door het WK. (...)



En ook een rare tweede competitiehelft.

Voor veel spelers is het WK het hoogtepunt van het seizoen, waar ze naar toe leven. Wat blijft er na het WK van de motivatie en de focus over?




Inderdaad. Bar weinig waarschijnlijk. Meer dan de helft van de spelers ontregelt en dan ben ik benieuwd of er nadien des te meer blessure gevallen zullen optreden.

Denk ook dat de kritieken uit de voetbalwereld, clubs en aanhang, na het WK behoorlijk groot zal zijn. Kritiek richting de FIFA van nooit meer doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 augustus 2022 om 01:35:

(...) Denk ook dat de kritieken uit de voetbalwereld, clubs en aanhang, na het WK behoorlijk groot zal zijn. Kritiek richting de FIFA van nooit meer doen.



Dat zal wel mee vallen verwacht ik. Er is al veel kritiek geweest. De boodschap is duidelijk. Ik denk dat het snel wordt vergeten.

Anderzijds is de FIFA maar gevoelig voor één ding: dat is hun eigen portemonnee.
Er komt ooit wel weer een toernooi in Saoudi Arabië, Koeweit, de Verenigde Arabische Emiraten of Dubai.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] Fortuna Sittard - Ajax