Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.070
Reg.: 19 maart 2003
Favoriete opstelling: geen
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
Forumreacties: 3.657
Reg.: 10 juli 2003
Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.234
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
Dit soort wedstrijden gaat eigenlijk nergens over. Beetje het Nederland-Letland idee.
Het niveauverschil is zo enorm dat de tegenstander met een soort handbalverdediging rond het eigen doel gaat staan. Gevolg is dat je een doodsaaie wedstrijd hebt die frustrerend wordt wanneer je een pechmoment hebt of een incapabele scheids. In dit geval hadden we beiden.
Zodra je dan aan de goede kant van de score komt zie je dat iedereen voor eigen succes gaat om ook een doelpuntje mee te pikken. De tegenstander wordt niet serieus genomen, omdat die ook niet serieus is. Ik kan Antony wel begrijpen na zo'n middag dat hij verlangt naar de Premier League. Van dit soort "wedstrijden" wordt hij niet beter van, speelt met twee vingers in de neus zijn tegenstanders dol.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 06 augustus 2022 om 18:31:
Dit soort wedstrijden gaat eigenlijk nergens over. Beetje het Nederland-Letland idee.
Het niveauverschil is zo enorm dat de tegenstander met een soort handbalverdediging rond het eigen doel gaat staan. Gevolg is dat je een doodsaaie wedstrijd hebt die frustrerend wordt wanneer je een pechmoment hebt of een incapabele scheids. In dit geval hadden we beiden.
Zodra je dan aan de goede kant van de score komt zie je dat iedereen voor eigen succes gaat om ook een doelpuntje mee te pikken. De tegenstander wordt niet serieus genomen, omdat die ook niet serieus is. Ik kan Antony wel begrijpen na zo'n middag dat hij verlangt naar de Premier League. Van dit soort "wedstrijden" wordt hij niet beter van, speelt met twee vingers in de neus zijn tegenstanders dol.
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 06 augustus 2022 om 17:03:
(...)
Al die domme kutregeltjes, tijdrekken en gemarchandeer halen het plezier uit het voetbal.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.431
Reg.: 23 juni 2014
Omdat ik een zwak voor (de voetballer) Berghuis heb en zijn stap van Feyenoord naar Ajax waardeer, heb ik zijn spel lang door de vingers gezien. Maar het begint nu wel zorgelijk te worden. Wat voegt hij nou eigenlijk toe? Speelt zeer onopvallend. In de tweede helft beviel mij Tadic op zijn positie beter. Daarbij is het voordeel dat in de aanval vooral snelle en dynamische spelers staan met Antony, Bergwijn en Brobbey. Tadiv ipv Berghuis op het middenveld, zou denk ik een verbetering zijn. Tadic kan met een man in zijn rug aangespeeld worden, waardoor er vanuit het middenveld doorgespeeld kan worden met de snelle en lopende mensen voorin. Verdedigend voegt Berghuis ook niets toe, dus daarin zou Tadic niet verschillen. Heb ook niet het idee dat Tadic en Berghuis qua loopvermogen/energie veel verschillen.
Tadic in de spits vind ik overigens de afgelopen wedstrijden geen succes. En op linksbuiten acht ik Bergwijn de betere optie. Als Tadic niet op 10 kan, zou ik hem op de bank zetten hoe lastig dat ook zou zijn.
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 06 augustus 2022 om 18:31:
(...) Ik kan Antony wel begrijpen na zo'n middag dat hij verlangt naar de Premier League. Van dit soort "wedstrijden" wordt hij niet beter van, speelt met twee vingers in de neus zijn tegenstanders dol.
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 06 augustus 2022 om 18:37:
Toch nog gewonnen. Gelukkig maar, want anders loop je vanaf de eerste speelronde alweer achter de feiten aan. (...)
Forumreacties: 7.217
Reg.: 17 september 2007
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 06 augustus 2022 om 19:07:
Omdat ik een zwak voor (de voetballer) Berghuis heb en zijn stap van Feyenoord naar Ajax waardeer, heb ik zijn spel lang door de vingers gezien. Maar het begint nu wel zorgelijk te worden. Wat voegt hij nou eigenlijk toe? Speelt zeer onopvallend. In de tweede helft beviel mij Tadic op zijn positie beter. Daarbij is het voordeel dat in de aanval vooral snelle en dynamische spelers staan met Antony, Bergwijn en Brobbey. Tadiv ipv Berghuis op het middenveld, zou denk ik een verbetering zijn. Tadic kan met een man in zijn rug aangespeeld worden, waardoor er vanuit het middenveld doorgespeeld kan worden met de snelle en lopende mensen voorin. Verdedigend voegt Berghuis ook niets toe, dus daarin zou Tadic niet verschillen. Heb ook niet het idee dat Tadic en Berghuis qua loopvermogen/energie veel verschillen.
Tadic in de spits vind ik overigens de afgelopen wedstrijden geen succes. En op linksbuiten acht ik Bergwijn de betere optie. Als Tadic niet op 10 kan, zou ik hem op de bank zetten hoe lastig dat ook zou zijn.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.431
Reg.: 23 juni 2014
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 06 augustus 2022 om 19:20:
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 06 augustus 2022 om 19:07:
Berghuis is heel ergerlijk. Je speelt vaak met een man minder. En dan zie je hem lachend over het veld lopen. Onvoorstelbaar.
Hij had een paar leuke momenten tijdens de groepsfase van de CL vorig seizoen. In een zwakke poule (laten we eerlijk zijn) met aardig wat ruimte op het veld. Maar in 2022 is het toch echt heel matig allemaal. Natuurlijk hier en daar een goaltje of een assist. Ik vind hem alleen te vaak afwezig en als hij de bal krijgt gaat het in een te traag tempo. Waardoor je ook andere spelers in de problemen brengt. Zoals Antony die dan weer dubbele dekking krijgt. Die moet je juist snel aanspelen zodat hij direct zijn actie kan maken.
Ach ja...
Ons Aller Ajax
Fan van Ajax
Uit: Aardenburg
Forumreacties: 1.276
Reg.: 17 april 2003
Forumreacties: 3.657
Reg.: 10 juli 2003
open/sluit de onderstaande quote:Ons Aller Ajax schreef op 06 augustus 2022 om 19:58:
Stond Pasveer bij de 2-3 verkeerd opgesteld of was de vrije trap van Burak merkwaardig goed?
Forumreacties: 7.217
Reg.: 17 september 2007
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 06 augustus 2022 om 19:43:
open/sluit de onderstaande quote:JeroenE schreef op 06 augustus 2022 om 19:20:
Berghuis is heel ergerlijk. Je speelt vaak met een man minder. En dan zie je hem lachend over het veld lopen. Onvoorstelbaar.
Hij had een paar leuke momenten tijdens de groepsfase van de CL vorig seizoen. In een zwakke poule (laten we eerlijk zijn) met aardig wat ruimte op het veld. Maar in 2022 is het toch echt heel matig allemaal. Natuurlijk hier en daar een goaltje of een assist. Ik vind hem alleen te vaak afwezig en als hij de bal krijgt gaat het in een te traag tempo. Waardoor je ook andere spelers in de problemen brengt. Zoals Antony die dan weer dubbele dekking krijgt. Die moet je juist snel aanspelen zodat hij direct zijn actie kan maken.
Ach ja...
Vandaag ook in de 1e helft. Kreeg de bal van Antony in de zestien, maar had toen moeite met de handelingssnelheid. Had zichzelf makkelijk kunnen vrijspelen of kunnen kaatsen op de doorgelopen Antony als hij wat sneller handelde.
Vind het wel apart. Toen ik Berghuis bij Feyenoord bezig zag, had ik hem graag bij Ajax gehad. Gebeurde altijd wel wat als hij aan de bal kwam. Ook had hij veel meer pit, alhoewel ik blij ben dat hij zich nu niet misdraagt. Laten we eerlijk zijn, het was/is echt een kwal van een vent hoe hij zich soms in het veld en tijdens interviews gedroeg.
Zou hij bij Feyenoord dan meer ruimte krijgen? Meer zelfvertrouwen omdat hij de beste speler was en alles om hem draaide? Of is het beste er wel al van af, hij is geloof ik rond de 30. Zou wel vroeg zijn, maar komt vaker voor dat spelers al vroeg uitgeblust zijn. Verdient ieder geval geen basisplaats meer bij Ajax.
Edit: volgens wikipedia wordt hij op 19 december 31 jaar.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2022/2023] Fortuna Sittard - Ajax