Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - PEC Zwolle

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Zaterdag 30 april 2022, 18.45u:

Ajax - PEC Zwolle

 

+1/-0

Elke wedstrijd is spannend tegenwoordig...

Zelfs thuis tegen PEC kan alles gebeuren.

Winnen, want anders vrees ik AZ uit (sowieso al, daarom die voorsprong niet verspelen).

 

+3/-0

AZ hoef je echt niet te vrezen. Hadden vanavond met gemak punten kunnen verspelen tegen Heerenveen. Ajax is zelf zijn grootste tegenstander. Daar mag je je zeker nog zorgen over maken.

 

+1/-0

Wedstrijd moet je winnen, ook met dit team kan dat, elke wedstrijd moet je strijd leveren en dat gaat zoals het gaat, met ups en downs , vergeet niet dat het blessure leed ook meespeelt, spelers zijn bereid om diep te gaan, ik ben er zeker van dat ze van Pec winnen, vroeg scoren zat nu een paar keer tegen, zag je aan kopkans Davy tegen Nec, tegen Pec, Haller in stelling brengen en scoren. Wat ik wel mis is de afstandschoten net buiten de zestien.

 

+0/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Drumtom schreef op 24 april 2022 om 11:19:

(...) Haller in stelling brengen en scoren. (...)



Dat is een goed idee. Onbegrijpelijk dat ze daar de laatste 10 competitiewedstrijden zelf niet zijn opgekomen.

open/sluit de onderstaande quote:

Drumtom schreef op 24 april 2022 om 11:19:

(...) Wat ik wel mis is de afstandschoten net buiten de zestien.



Het maakt niet uit waar ze vandaan komen als ze het maar doen, iets verassends.

Maar wie kan het? Martinez, Gravenberch, en dan zijn we er dacht ik.
Belachelijk weinig in een proffesioneel voetbalteam.

Als er iets onafhankelijk is van systemen en tactieken is het een goed schot en een passeerbeweging.

 

+3/-0

Martinez en Nous moeten de laatste vier potjes meedoen. Wat is er nu weer met Nous? En licha: hoe erg is zijn blessure?

En Antony ? Komt hij nog terug?

In ieder geval aub Berghuis op het middenveld en een echte rechtsbuiten opstellen. Taylor laten staan

 

+1/-0

Misschien maar met twee spitsen spelen als we geen goede rechtsbuiten beschikbaar hebben.

Als Martinez, Antony, Rensch, Pasveer en Mazraoui allemaal onbeschikbaar zijn, dan:

Haller, Brobbey
Tadic
Berghuis, Taylor, Álvarez, Gravenberch
Blind, Schuurs, Timber
Gorter/Stekelenburg

Tagliafico, Klaassen, Daramy, Kudus en een jeugdspeler laten invallen. Liever niet Danilo.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 april 2022, 16:15:27.

 

+1/-0

Eens met hierboven om eens met 2 spitsen te spelen, maar je hebt dan toch nog wel 1 extra speler nodig die al dan niet vanaf de zijkant van het middenveld komt.

Stekelenburg
Timber
Schuurs
Blind
Alvarez
Gravenberch
Berghuis
Klaassen
Tadic
Brobbey
Haller


Puur even van uit gegaan dat je moet spelen me de spelers die je gisteren ook had.
Liever Martinez en Nous in de opstelling, waarbij ik dan Klaassen zou slachtofferen.
Dan Nous op rechts en Berghuis op links, Tadic op 10 en de 2 spitsen daarvoor.

 

+0/-0

Aub geen Berghuis op rechts. Daar heb je niets aan. Ligt overigens niet aan hem want als je een snelle linksbuiten had zou hij juist wel renderen vanaf rechtsbuiten.
Stekelenburg
Nous (indien niet fit Regeer) - Timber - Martinez (indien niet fit Blind) - Tagliafico
Blind (indien Martinez niet fit hier Gravenberch en Berghuis op plek Gravenberch middenveld)
Taylor Gravenberch

Daramy Brobbey Tadic


Zet je Blind op 6...met Martinez in een wisselwerking...een dodelijke tikpartij voor iedere modale jaagspits van de tegenstander. En veel meer voetbal naar voren toe. Als je dan een speler op rechts zet die simpelweg hard kan rennen......dan speel je iedereen weg. In Nederland dan.

 

+4/-0

----Daramy---Brobbey--Tadic-

-------Taylor--------Kudus-------

-------------Alvarez---

Nice-----Blind---Timber--Gravenberch

------------Stekelenburg---------

Ze spelen 352 dus Ryan kan daar makkelijk spelen. Als Timber als CV maar blijft staan.
diepgang op de vleugel, met onze Deense vriend.

 

+1/-0

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen hier zo vast houdt aan Tadic? Hij passeert niemand meer. Mist van de laatste 6 penalty's de helft. Die ene assist die hij geeft in een wedstrijd geeft een andere speler ook vast wel en meer en daar gaat het om.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 april 2022 om 14:13:

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen hier zo vast houdt aan Tadic? Hij passeert niemand meer. Mist van de laatste 6 penalty's de helft. Die ene assist die hij geeft in een wedstrijd geeft een andere speler ook vast wel en meer en daar gaat het om.



Mag ik vragen wat jouw opstelling is voor zaterdag?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 26 april 2022 om 15:27:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 april 2022 om 14:13:

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen hier zo vast houdt aan Tadic? Hij passeert niemand meer. Mist van de laatste 6 penalty's de helft. Die ene assist die hij geeft in een wedstrijd geeft een andere speler ook vast wel en meer en daar gaat het om.



Mag ik vragen wat jouw opstelling is voor zaterdag?



Vragen mag altijd. Ik weet alleen niet wie er wel en niet fit zijn. Daarbij is het natuurlijk nooit een zekerheid dat in een bepaalde opstelling het wel gaat lopen.

Ik constateer alleen dat Tadic er nauwelijks iets van bakt de laatste tijd en dat je dan bijvoorbeeld eens een Daramy opstelt en laat staan. Zodat hij zonder angst kan spelen dat hij weer gewisseld wordt als het niet meteen lukt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 april 2022 om 22:33:

Vragen mag altijd. Ik weet alleen niet wie er wel en niet fit zijn. (...)



Precies.

Merkwaardig dat als je hier een probleem benoemt, er ook van je wordt verwacht dat je de oplossing hebt.

Terwijl de oplossing juist vanuit de club moet komen. Daar werken de mensen die zicht op het geheel hebben en vooral; die er voor zijn aangesteld en er de tijd voor hebben.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 april 2022 om 22:33:


Vragen mag altijd. Ik weet alleen niet wie er wel en niet fit zijn. Daarbij is het natuurlijk nooit een zekerheid dat in een bepaalde opstelling het wel gaat lopen.

Ik constateer alleen dat Tadic er nauwelijks iets van bakt de laatste tijd en dat je dan bijvoorbeeld eens een Daramy opstelt en laat staan. Zodat hij zonder angst kan spelen dat hij weer gewisseld wordt als het niet meteen lukt.



De spoeling lijkt op dit moment wel erg dun inderdaad. Ik vond Daramy tegen VVV ook niet heel opvallend spelen. Een leuke actie waar de penalty uit kwam, maar verder hield het ook niet over.

Laten we hopen dat het tegen Zwolle weer eens een wedstrijd zonder "billen knijpen" wordt, al vrees ik wel voor de snelheid van Redan in combinatie met de ruimtes die we weggeven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 april 2022 om 14:13:

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen hier zo vast houdt aan Tadic? Hij passeert niemand meer. Mist van de laatste 6 penalty's de helft. Die ene assist die hij geeft in een wedstrijd geeft een andere speler ook vast wel en meer en daar gaat het om.


Ik zou niet weten wie zo een pass in zijn benen heeft als Tadic. hij kan ze mooi panklaar leggen vanaf de zijkant.
Ik ben het eens met je dat hij niet zijn beste vorm heeeft, maar met zijn routine kan hij toch altijd wel belangrijk zijn voor het team.
De pingels moet hij idd overlaten aan Haller.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 april 2022 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 april 2022 om 14:13:

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen hier zo vast houdt aan Tadic? Hij passeert niemand meer. Mist van de laatste 6 penalty's de helft. Die ene assist die hij geeft in een wedstrijd geeft een andere speler ook vast wel en meer en daar gaat het om.


Ik zou niet weten wie zo een pass in zijn benen heeft als Tadic. hij kan ze mooi panklaar leggen vanaf de zijkant.
Ik ben het eens met je dat hij niet zijn beste vorm heeeft, maar met zijn routine kan hij toch altijd wel belangrijk zijn voor het team.
De pingels moet hij idd overlaten aan Haller.


Ja, laten we niet ineens doen dat iedereen zoveel assists, ofwel mooie passes, kan geven als Tadic. Natuurlijk is zijn overall performance minder hoe ouder hij wordt en wil ik ook al sinds maanden dat Haller de strafschoppen neem.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 april 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 april 2022 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 april 2022 om 14:13:

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen hier zo vast houdt aan Tadic? Hij passeert niemand meer. Mist van de laatste 6 penalty's de helft. Die ene assist die hij geeft in een wedstrijd geeft een andere speler ook vast wel en meer en daar gaat het om.


Ik zou niet weten wie zo een pass in zijn benen heeft als Tadic. hij kan ze mooi panklaar leggen vanaf de zijkant.
Ik ben het eens met je dat hij niet zijn beste vorm heeeft, maar met zijn routine kan hij toch altijd wel belangrijk zijn voor het team.
De pingels moet hij idd overlaten aan Haller.


Ja, laten we niet ineens doen dat iedereen zoveel assists, ofwel mooie passes, kan geven als Tadic. Natuurlijk is zijn overall performance minder hoe ouder hij wordt en wil ik ook al sinds maanden dat Haller de strafschoppen neem.



Jij begrijpt de strekking van mijn betoog helemaal niet.

Als een speler 90 minuten lang niet goed tot slecht speelt, maar wel een assist of doelpunt maakt dan heeft hij te weinig rendement. Geldt alleen in mindere mate voor een spits. Dat rechtvaardigt totaal niet zijn basisplaats.
Als je voor die speler iemand opstelt die meer rendement heeft door bijvoorbeeld 10 mindere voorzetten te geven gaat er altijd wel één of twee in. Maar dan heb je ook dreiging en diepgang. Dat heb je nu totaal niet met hem.

En het feit dat hij de penalty's opeist zegt al genoeg. Had een hele dure kunnen zijn. En nu opeens zeggen onder druk van alle kritiek dat ook een ander 'm mag nemen. Je bent aanvoerder en moet je verantwoording nemen, ook al is dat voor jezelf minder goed.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 april 2022 om 15:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 april 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 april 2022 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 april 2022 om 14:13:

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen hier zo vast houdt aan Tadic? Hij passeert niemand meer. Mist van de laatste 6 penalty's de helft. Die ene assist die hij geeft in een wedstrijd geeft een andere speler ook vast wel en meer en daar gaat het om.


Ik zou niet weten wie zo een pass in zijn benen heeft als Tadic. hij kan ze mooi panklaar leggen vanaf de zijkant.
Ik ben het eens met je dat hij niet zijn beste vorm heeeft, maar met zijn routine kan hij toch altijd wel belangrijk zijn voor het team.
De pingels moet hij idd overlaten aan Haller.


Ja, laten we niet ineens doen dat iedereen zoveel assists, ofwel mooie passes, kan geven als Tadic. Natuurlijk is zijn overall performance minder hoe ouder hij wordt en wil ik ook al sinds maanden dat Haller de strafschoppen neem.



Jij begrijpt de strekking van mijn betoog helemaal niet.

Als een speler 90 minuten lang niet goed tot slecht speelt, maar wel een assist of doelpunt maakt dan heeft hij te weinig rendement. Geldt alleen in mindere mate voor een spits. Dat rechtvaardigt totaal niet zijn basisplaats.
Als je voor die speler iemand opstelt die meer rendement heeft door bijvoorbeeld 10 mindere voorzetten te geven gaat er altijd wel één of twee in. Maar dan heb je ook dreiging en diepgang. Dat heb je nu totaal niet met hem.

En het feit dat hij de penalty's opeist zegt al genoeg. Had een hele dure kunnen zijn. En nu opeens zeggen onder druk van alle kritiek dat ook een ander 'm mag nemen. Je bent aanvoerder en moet je verantwoording nemen, ook al is dat voor jezelf minder goed.


En toch, hoe mooi het dikgedrukte ook klinkt, zijn er maar weinig spelers wie dezelfde hoeveelheid assists op hun naam kunnen schrijven als Tadic. De diepgang is een probleem, zeker nu Antony ontbreekt. Dat is ook de reden dat Berghuis tegenvalt op rechtsbuiten: Tadic en Berghuis zijn twee creators (spelmakers). De renner met diepgang en een passerende actie ontbreekt in dit verhaal. Helemaal als Haller dan ook nog eens speelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 april 2022 om 17:41:

(...) De diepgang is een probleem (...)



Dat is mijn inziens onderdeel van het probleem.

Het probleem is meer het ontbreken van inzicht bij diverse spelers. Bij hen die in de positie komen om voordeel te halen uit bepaalde situaties.
De ene keer is dat iets met diepgang, een andere keer een passeeraktie, een schot van afstand, etc., etc., etc., etc.

Op dit niveau moeten spelers veelzijdig zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Ajax - PEC Zwolle