Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2021/2022] Borussia Dortmund - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:04:

Dat zie je dan toch echt totaal verkeerd (...)



Nee, dat zie ik niet verkeerd.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:04:

(...) Ik zie niet eens ruimte voor een discussie voor dit geval. (...)



Nee. Ik ook niet.

En toevallig zie ik het net ook nog eens terug op Ziggo, even ook daar het commentaar luisteren ( ;) ).
Sierd de Vos dacht zelfs dat de kaart voor een andere Borussia speler was.

Dat die scheids in eerste instantie rood geeft, begrijp ik vanuit zijn gezichtspunt. Maar in de vertraagde beelden zie je de intentie van Hummels. Dat verdiende geen rood.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 november 2021 om 01:18:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:04:

Dat zie je dan toch echt totaal verkeerd (...)



Nee, dat zie ik niet verkeerd.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:04:

(...) Ik zie niet eens ruimte voor een discussie voor dit geval. (...)



Nee. Ik ook niet.

En toevallig zie ik het net ook nog eens terug op Ziggo, even ook daar het commentaar luisteren ( ;) ).
Sierd de Vos dacht zelfs dat de kaart voor een andere Borussia speler was.

Dat die scheids in eerste instantie rood geeft, begrijp ik vanuit zijn gezichtspunt. Maar in de vertraagde beelden zie je de intentie van Hummels. Dat verdiende geen rood.



Verbaast me ook zeker niet dat Sierd er weer eens niks van snapt, maar dat jij het anders ziet ook weer niet echt. Dan gaan we het niet eens worden, kan ook gewoon ;B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:37:

Verbaast me ook zeker niet dat Sierd er weer eens niks van snapt, maar dat jij het anders ziet ook weer niet echt. (...)



Ik zie het niet anders. Ik zie het zo als het is.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:37:

(...) Dan gaan we het niet eens worden, kan ook gewoon (...)



Of misschien toch. Als iemand anders het beter uitlegt.

 

+1/-0

Wat een heerlijk resultaat tegen de nr.2 van Duitsland.
Ondanks een slecht begin wordt je een beetje in het zadel geholpen door de rode kaart en daarna krijg je een makkelijke pingel tegen.
Aan het eind van de eerste helft krijg je een paar kansen.
Het begin van de 2e helft was nog voor Dortmund maar daarna domineer je ze en scoor je 3 keer.
Pasveer pakte toch wel een paar cruciale ballen in de 1e helft.
Al met al een mooi resultaat en na 4 wedstrijden al overwinteren en 65 miljoen in de pocket.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 november 2021 om 00:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 november 2021 om 23:21:

(...) Gestrekt been met de noppen vooruit is gewoon rood.



Onzin. Het gaat er dan vooral om waar dat been naar toe gaat. Nu was dat nergens op gericht.

Antony had geel moeten hebben. Voor zijn aanstellerij en matennaaierij.
Bah.



Dit is pas echte onzin. Intentie is ook rood!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 november 2021 om 01:18:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:04:

Dat zie je dan toch echt totaal verkeerd (...)



Nee, dat zie ik niet verkeerd.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:04:

(...) Ik zie niet eens ruimte voor een discussie voor dit geval. (...)



Nee. Ik ook niet.

En toevallig zie ik het net ook nog eens terug op Ziggo, even ook daar het commentaar luisteren ( ;) ).
Sierd de Vos dacht zelfs dat de kaart voor een andere Borussia speler was.

Dat die scheids in eerste instantie rood geeft, begrijp ik vanuit zijn gezichtspunt. Maar in de vertraagde beelden zie je de intentie van Hummels. Dat verdiende geen rood.



Ja, dat zie je wel verkeerd. Kijk gewoon naar de regels en dan is er geen speld tussen te krijgen.

 

+2/-0

Genoten van Antony en Bellingham. Laatstgenoemde is ook ziekelijk goed voor zijn leeftijd. Was weer overal te vinden. Als Engelse club ben je toch gek als je hem niet koopt?!

Ajax was heel slordig en kon de bal ook niet snel heroveren. Ze wisten de duels ditmaal niet te winnen. Dus met 11 tegen 11 had ik het nog moeten zien. In ieder geval positief dat ze ook een slechte pot winnend kunnen afsluiten in de CL.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 04 november 2021 om 01:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 november 2021 om 00:14:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 november 2021 om 23:21:

(...) Gestrekt been met de noppen vooruit is gewoon rood.



Onzin. Het gaat er dan vooral om waar dat been naar toe gaat. Nu was dat nergens op gericht.

Antony had geel moeten hebben. Voor zijn aanstellerij en matennaaierij.
Bah.



Dat zie je dan toch echt totaal verkeerd, dat Antony wat overdreven deed doet niets af aan het feit dat dit een loepzuivere rode kaart was. Ik zie niet eens ruimte voor een discussie voor dit geval. Enkelbreker waarbij Antony geluk heeft dat ie niet vol geraakt werd. Dat hoeft ook niet , rode kaart was de enige en juiste beslissing voor die actie. :P



100% eens met deze reactie, als ie Anthony raakt, is het 'einde seizoen' voor die jongen. Dit was was gewoon rood, al denk ik wel dat bij geel, waar niemand zich dan mss toegegeven, druk om had gemaakt, de pingel nooit gegeven was. Maar de intentie van Hummels was totaal niet de bal. En ach, we zijn, zeker deze eeuw al vaak genoeg genaaid in de Champions League, dus ach... Ik ben blij dat we 'door' zijn.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 november 2021 om 10:49:

(...) Kijk gewoon naar de regels en dan is er geen speld tussen te krijgen.



Dat is een goede boodschap!

Voor de scheidrechters wel te verstaan. Wat zou dat per wedstrijd (en na de wedstrijd!) veel discussie schelen, het toepassen van de regels.

Ik kan trouwens de regel niet vinden waarom het een rode kaart moet zijn.
Stuur even een link a.u.b.

Ik zie wel dat de kwaliteitskrant Bild schrijft over 'Witz-rot'. Zij zijn meestal goed geïnformeerd.

Dit bericht is gewijzigd op 4 november 2021, 12:59:34.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 november 2021 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 november 2021 om 10:49:

(...) Kijk gewoon naar de regels en dan is er geen speld tussen te krijgen.



Dat is een goede boodschap!

Voor de scheidrechters wel te verstaan. Wat zou dat per wedstrijd (en na decwedstrijd!) veel discussie schelen, het toepassen van de regels.

Ik kan trouwens de regel niet vinden waarom het een rode kaart moet zijn.
Stuur even een link a.u.b.

Ik zie wel dat de kwaliteitskrant Bild schrijft over 'Witz-rot'. Zij zijn meestal goed geïnformeerd.



https://www.knvb.nl/downloads/bestand/4841/spelregels-veldvoetbal-2021-22link

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 04 november 2021 om 11:48:

(...) als ie Anthony raakt, is het 'einde seizoen' voor die jongen. (...)



Hij raakt hem toch?! Antony had heel veel pijn.

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 04 november 2021 om 11:48:

(...) Maar de intentie van Hummels was totaal niet de bal. (...)



Dat ben ik met je eens. Maar ook niet om de speler (ernstig) te raken/blesseren.
Dat had ook nooit gekund want hij werd gedold door Antony en had geen besef waar speler en bal naar toe gingen. Hij kon nergens op mikken.

En ik begrijp best dat je de actie als onbesuisd en gevaarlijk kunt zien.
Maar zo zie ik het niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Prima! Bedankt.

Ik ga het opzoeken en kom er op terug.

Edit:
Tackle kent de regels, maak ik uit zijn antwoord op.
Wellicht kan hij een verwijzing sturen naar de bladzijde met de uitleg waar 'geen speld tussen te krijgen is'.

Dit bericht is gewijzigd op 4 november 2021, 12:39:12.

 

+1/-0

"Nog nooit won Ajax de eerste vier wedstrijden in de groepsfase van de Champions League. Zelfs niet in het seizoen 1994/1995 en 1995/1996 toen Ajax tot twee keer toe de finale haalde." (Nos.nl)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 november 2021 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:




Prima! Bedankt.

Ik ga het opzoeken en kom er op terug.

Edit:
Tackle kent de regels, maak ik uit zijn antwoord op.
Wellicht kan hij een verwijzing sturen naar de bladzijde met de uitleg waar 'geen speld tussen te krijgen is'.



Rode kaart
Als de scheidsrechter van mening is dat een speler, op basis van de spelreglementen, een dusdanig zware overtreding begaat dan kan de scheidsrechter besluiten dat een veldverwijdering van de speler noodzakelijk is. De scheidsrechter zal in dat geval de rode kaart tonen. De betrokken speler zal vervolgens direct het veld moeten verlaten. De speler mag niet worden vervangen door een wisselspeler.

Onder een zware overtreding kan bijvoorbeeld het gevaarlijk inkomen tijdens een duel worden verstaan. Maar ook in het geval een speler in zijn eigen strafschopgebied hands maakt en hierdoor de tegenstander een scoringskans ontneemt, zal een rode kaart worden getoond.

Als je ook gaat ontkennen dat hij niet gevaarlijk in kwam dan houdt de discussie bij deze voor mij op.
Het siert een mens als hij of zij ook eens zijn ongelijk toegeeft.

 

+2/-0

De scheidsrechter zal ook de seconden daarvoor mee hebben genomen bij het bepalen van de intentie van Hummels. Op een dergelijke manier inkomen zo ver weg van het eigen doel is puur wraak willen nemen. Hummels ziet dat een ploeggenoot voor schut wordt gezet door Antony en wil deze een waarschuwing afgeven dat dit soort acties niet worden getolereerd bij de grote jongens.

Helaas voor Hummels maakte de scheidsrechter gebruik van dezelfde logica bij het bepalen van zijn "waarschuwing".

 

+1/-0

We zijn door, nu de 1e plaats pakken de volgende ronde. Ik hoop op Barcelona als tegenstander, en dat we er dan mee mogen afrekenen.
Ajax zal wel beter moeten zijn dan in de eerste helft...hoe het 11 tegen 11 tegen Dortmund was afgelopen zullen we nooit weten.
In het algemeen, geweldig gepresteerd in de CL dit jaar tot nu toe.

 

+2/-0

Zolang we maar een voetballende ploeg treffen dan krijg je altijd wel ruimte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 november 2021 om 13:35:

Rode kaart

Als de scheidsrechter van mening is dat een speler, op basis van de spelreglementen, een dusdanig zware overtreding begaat dan kan de scheidsrechter besluiten dat een veldverwijdering van de speler noodzakelijk is. De scheidsrechter zal in dat geval de rode kaart tonen. De betrokken speler zal vervolgens direct het veld moeten verlaten. De speler mag niet worden vervangen door een wisselspeler.

Onder een zware overtreding kan bijvoorbeeld het gevaarlijk inkomen tijdens een duel worden verstaan. Maar ook in het geval een speler in zijn eigen strafschopgebied hands maakt en hierdoor de tegenstander een scoringskans ontneemt, zal een rode kaart worden getoond.

Als je ook gaat ontkennen dat hij niet gevaarlijk in kwam dan houdt de discussie bij deze voor mij op. 

Het siert een mens als hij of zij ook eens zijn ongelijk toegeeft.



Ik heb de onderstaande informatie gevonden in de link die El Nico poste:
de 'Spelregels Veldvoetbal 2021-2122'

Op blz. 54,
 Regel 12. Overtredingen en onbehoorlijk gedrag

Op blz. 55, 
1. Directe vrije schop
Een directe vrije schop wordt toegekend, indien een speler één van de hieronder volgende overtredingen begaat ten opzichte van een tegenstander op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaande met buitensporige inzet:

• aanvalt;
• springt naar;
• trapt of probeert te trappen;
• duwt;
• slaat of probeert te slaan (inclusief een kopstoot);
• ten val brengt of een duel aangaat;
• laat struikelen of probeert te laten struikelen.
(...) 

Onvoorzichtig betekent:
dat de speler een duel ondoordacht aangaat of dat hij onbezonnen handelt.
Een disciplinaire sanctie is niet nodig.

Onbesuisd betekent:
dat de speler handelt zonder het gevaar of de gevolgen voor de tegenstander in ogenschouw te nemen.
Een speler die onbesuisd speelt moet een waarschuwing ontvangen;

Met buitensporige inzet betekent:
dat de speler de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt en dat hij de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt.
Een speler die met buitensporige inzet speelt moet van het speelveld gezonden worden.
(…)


Op blz. 59, onder het hoofdstuk 3. Disciplinaire straffen
(…)


Overtredingen die met een veldverwijdering worden bestraft

Een speler, wisselspeler of gewisselde speler wordt van het speelveld gezonden indien hij één van de hieronder volgende overtredingen begaat:
(...)
• ernstig gemeen spel;
(...)

Ernstig gemeen spel

Een tackle of het aangaan van een duel waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht, moet worden bestraft als ernstig gemeen spel.

Een speler die naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of van achteren, en dit doet met een of beide benen, met buitensporige inzet, of de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel. (…)




Wat leid ik daaruit af?

Bij het beoordelen van overtredingen wordt onderscheid gemaakt in 'onvoorzichtig', 'onbesuisd' of 'gepaard gaande met buitensporige inzet'.

Bij dat laatste, 'een overtreding gepaard gaande met buitensporige inzet' en wanneer een speler zich 'schuldig maakt aan ernstig gemeen spel', is een rode kaart van toepassing.

Dan rest de vraag hoe beoordeel je de inzet van Hummels?

Is het 'ernstig gemeen spel'? 
Ik vind van niet.

Is het een 'onbesuisde actie' of een 'actie gepaard gaande met buitensporige inzet'?
Ik vind het een onbesuisde actie.

Waarom? 
Omdat ik niet vind dat Hummels 'de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt'.
Hij gaat met zijn been naar 'daar waar hij de bal verwacht'. Op het moment dat Antony hem dolt kan hij zijn beweging niet meer stoppen.
Ik zie daar geen buitensporige inzet in.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 november 2021, 23:34:57.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 november 2021 om 21:25:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 04 november 2021 om 13:35:

Rode kaart

Als de scheidsrechter van mening is dat een speler, op basis van de spelreglementen, een dusdanig zware overtreding begaat dan kan de scheidsrechter besluiten dat een veldverwijdering van de speler noodzakelijk is. De scheidsrechter zal in dat geval de rode kaart tonen. De betrokken speler zal vervolgens direct het veld moeten verlaten. De speler mag niet worden vervangen door een wisselspeler.

Onder een zware overtreding kan bijvoorbeeld het gevaarlijk inkomen tijdens een duel worden verstaan. Maar ook in het geval een speler in zijn eigen strafschopgebied hands maakt en hierdoor de tegenstander een scoringskans ontneemt, zal een rode kaart worden getoond.

Als je ook gaat ontkennen dat hij niet gevaarlijk in kwam dan houdt de discussie bij deze voor mij op. 

Het siert een mens als hij of zij ook eens zijn ongelijk toegeeft.



Ik heb de onderstaande informatie gevonden in de link die El Nico poste:
de 'Spelregels Veldvoetbal 2021-2122'

Op blz. 54,
 Regel 12. Overtredingen en onbehoorlijk gedrag

Op blz. 55, 
1. Directe vrije schop
Een directe vrije schop wordt toegekend, indien een speler één van de hieronder volgende overtredingen begaat ten opzichte van een tegenstander op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of als gepaard gaande met buitensporige inzet:

• aanvalt;
• springt naar;
• trapt of probeert te trappen;
• duwt;
• slaat of probeert te slaan (inclusief een kopstoot);
• ten val brengt of een duel aangaat;
• laat struikelen of probeert te laten struikelen.
(...) 

Onvoorzichtig betekent:
dat de speler een duel ondoordacht aangaat of dat hij onbezonnen handelt.
Een disciplinaire sanctie is niet nodig.

Onbesuisd betekent:
dat de speler handelt zonder het gevaar of de gevolgen voor de tegenstander in ogenschouw te nemen.
Een speler die onbesuisd speelt moet een waarschuwing ontvangen;

Met buitensporige inzet betekent:
dat de speler de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt en dat hij de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt.
Een speler die met buitensporige inzet speelt moet van het speelveld gezonden worden.
(…)


Op blz. 59, onder het hoofdstuk 3. Disciplinaire straffen
(…)


Overtredingen die met een veldverwijdering worden bestraft

Een speler, wisselspeler of gewisselde speler wordt van het speelveld gezonden indien hij één van de hieronder volgende overtredingen begaat:
(...)
• ernstig gemeen spel;
(...)

Ernstig gemeen spel

Een tackle of het aangaan van een duel waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht, moet worden bestraft als ernstig gemeen spel.

Een speler die naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of van achteren, en dit doet met een of beide benen, met buitensporige inzet, of de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel. (…)




Wat leid ik daaruit af?

Bij het beoordelen van overtredingen wordt onderscheid gemaakt in 'onvoorzichtig', 'onbesuisd' of 'gepaard gaande met buitensporige inzet'.

Bij dat laatste, 'een overtreding gepaard gaande met buitensporige inzet' en wanneer een speler zich 'schuldig maakt aan ernstig gemeen spel', is een rode kaart van toepassing.

Dan rest de vraag hoe beoordeel je de inzet van Hummels?

Is het 'ernstig gemeen spel'? 
Ik vind van niet.

Is het een 'onbesuisde actie' of een 'actie gepaard gaande met buitensporige inzet'?
Ik vind het een onbesuisde actie.

Waarom? 
Omdat ik niet vind dat Hummels 'de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt'.
Hij gaat met zijn been naar 'daar waar hij de bal verwacht'. Op het moment dat Antony hem dolt kan hij zijn beweging niet meer stoppen.
Ik zie daar geen buitensporige inzet in.


Jij niet maar de scheidsrechter en de VAR wel.

 

+1/-0

Het lijkt mij ook gewoon een rode kaart,als Antony die schijnbeweging niet maakt dan raakt Hummels als eerste vol het been en dan eventueel de bal.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League - 2021/2022] Borussia Dortmund - Ajax