Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] Ajax - AS Roma

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 20 maart 2021 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 20 maart 2021 om 14:28:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 maart 2021 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 maart 2021 om 20:53:

Het leuke aan lotingen als AS Roma (met mogelijk ManU daarna) is dat je met opgeheven hoofd het toernooi kunt verlaten, of met mooie affiches bij de laatste rondes van het toernooi bent gekomen. (...)



Ik vind het leuke aan lotingen als AS Roma (met mogelijk ManU daarna) dat je met een beker het toernooi kunt verlaten, en dat het dit jaar door dit soort tegenstanders geen gedevalueerde, tweede rangs prijs is.



De Uefacup is al heel lang geen 2e rangsprijs.



Kan er ook mee te maken hebben dat die al zo'n twaalf jaar niet meer bestaat.




Driekruizen@ het is nog dezelfde beker en ik blijf bij die naam. Ik vind de naam Europa League echt erbamelijk.

De Uefa cup winnen klinkt mooi. Heeft een allure.
De Europa League niet.

Het oude systeem was het mooist:
1. Europa cup1
2. Europa cup II
3. Uefa cup.

Dus laten we bij de 'inhoud' blijven (ondanks dat ik er dus voor kies om de EL, nog steeds de Uefacup te noemen.)

aub....?



Goed hoor. Maar zullen we dan voor we naar Roma gaan kijken ons eerst nog even richten op ADO thuis in de PTT-Telecompetitie?




Prima hoor, maar dit is het topic Ajax - As. Roma, dus in dat geval moet je ergens anders zijn ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 18:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 20 maart 2021 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 20 maart 2021 om 14:28:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 maart 2021 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 maart 2021 om 20:53:

Het leuke aan lotingen als AS Roma (met mogelijk ManU daarna) is dat je met opgeheven hoofd het toernooi kunt verlaten, of met mooie affiches bij de laatste rondes van het toernooi bent gekomen. (...)



Ik vind het leuke aan lotingen als AS Roma (met mogelijk ManU daarna) dat je met een beker het toernooi kunt verlaten, en dat het dit jaar door dit soort tegenstanders geen gedevalueerde, tweede rangs prijs is.



De Uefacup is al heel lang geen 2e rangsprijs.



Kan er ook mee te maken hebben dat die al zo'n twaalf jaar niet meer bestaat.




Driekruizen@ het is nog dezelfde beker en ik blijf bij die naam. Ik vind de naam Europa League echt erbamelijk.

De Uefa cup winnen klinkt mooi. Heeft een allure.
De Europa League niet.

Het oude systeem was het mooist:
1. Europa cup1
2. Europa cup II
3. Uefa cup.

Dus laten we bij de 'inhoud' blijven (ondanks dat ik er dus voor kies om de EL, nog steeds de Uefacup te noemen.)

aub....?



Goed hoor. Maar zullen we dan voor we naar Roma gaan kijken ons eerst nog even richten op ADO thuis in de PTT-Telecompetitie?




Prima hoor, maar dit is het topic Ajax - As. Roma, dus in dat geval moet je ergens anders zijn ;)



Touché. ;)

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 18:54:

Nog even terugkijken en genieten: Zlatan en Litmanen die scoren tegen het Capello van Roma met Totti, Cafu, Batistuta, Cassano.

https://www.youtube.com/watch?v=_iLhdz9B_GUlink



2002, maar de beeldkwaliteit dateert uit de jaren 80 denk ik.

Wat een fantastische CL campagne was dat toen zeg. Toen er nog 2 groepsrondes waren en waar we door dat kutdoelpunt uitgeschakeld werden in Milaan. Ben er zeker van dat Ajax toen de finale had gehaald als het was doorgegaan tegen AC Milaan, maar helaas, het mocht niet zijn.

Die wedstrijd tegen Valencia heeft mij toen op slag 5 jaar ouder gemaakt. Ajax werd toen weggespeeld en Ibrahimovitz scoorde toen de 0-1, waarna Valencia vlak voor tijd (of zelfs blessuretijd?) nog gelijk maakte.

Hoe je het ook draait of keert, succesvolle Europese campagnes blijven toch de kers op de taart. Het zou jammer zijn als dat binnenkort allemaal verdwijnt door die nieuwe super leagues en wat voor verzinsels er nog aankomen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 16:15:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 20 maart 2021 om 15:52:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 maart 2021 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 maart 2021 om 20:53:

Het leuke aan lotingen als AS Roma (met mogelijk ManU daarna) is dat je met opgeheven hoofd het toernooi kunt verlaten, of met mooie affiches bij de laatste rondes van het toernooi bent gekomen. (...)



Ik vind het leuke aan lotingen als AS Roma (met mogelijk ManU daarna) dat je met een beker het toernooi kunt verlaten, en dat het dit jaar door dit soort tegenstanders geen gedevalueerde, tweede rangs prijs is.



De Uefacup is al heel lang geen 2e rangsprijs. En al helemaal niet omdat allemaal teams uit de CL instromen. Als je de KNVB beker een 2e rangsprijs zou noemen ga ik met je mee.

En Ajax heeft deze prijs niet meer gewonnen sinds 1992, dus in niets is deze 2e
Europese beker die teams kunnen winnen een 2e rangsprijs. Als dat al zo zijn, dan zegt het genoeg hoe slecht Ajax is geweest. Tussen 1997-2021.

De intertoto cup is 2e rangsprijs, misschien?

En verder had je de EcII vroeger. Nou die is ook verdwenen.
En dat Ajax die won met Van Basten was iedereen ook super blij.

Ben helemaal klaar met dat gelul over 2e rangs Europese prijzen( Over de Uefacup/EL) door Ajax fans of andere Nederlandse fans terwijl Nederlandse club noppes hebben gewonnen.




Je kan maar 3 Europese prijzen winnen vandaag in het clubvoetbal.

1. de CL
2. De Uefa cup

----en dan nog de Europese supercup ---

Van der Vaart, Sneijder, Klaassen, Tadic, Ziyech, Tagliafico, Kishna, j.Kluivert, De ligt, F. de Jong, Schone etc - etc bijna niemand heeft deze prijs gewonnen(met Ajax, of later). Of zal hem nooit meer winnen. Alleen Daley Blind won hem met United. Maar je ziet hoe moeilijk het is gezien 1992 hoe moeilijk het is om deze prijs te winnen.

Klaas Jan Huntelaar, prachtige carriere. Mooie clubs.
Rafael van der Vaart, idem. Mooie clubs.

Beiden nooit de Uefacup/EL gewonnen. Nooit een Europese club prijs.
Klaas Jan kende had hij zo graag een x de Uefacup willen winnen en vooral met Ajax.


Zo makkelijk is dus helemaal niet. Het is super moeilijk om een Europese prijs te winnen zoals de Uefacup.

En ook dit jaar is Ajax niet de favoriet. Zo simpel is het.
Dit jaar winnen is nog moeilijker dan in 2017.

Maar ik zeg je dit:

Als Ajax Roma verslaat en ook de winnaar van Granada/ Man.United, dan gaat Ajax de beker nu echt weer winnen.



Dus als Ajax de finale haalt, dan winnen ze?

Dat zijn even uitspraken hoor.




hahah.

Als je je bewijst en van teams als Roma, United/Granada wint,
dan ga je ook die beker winnen.

Dat is wat ik zeg.

Mag toch?

Ajax haalde ook in 2017 de finale, maar ging eraf.
Finales halen betekent nog niks. Bel maar met Benfica of Juventus.

Ik probeer alleen maar te zeggen, als Ajax dat nu weer kan bereiken dan wint het ook tegen Villareal, Arsenal etc tegen wie ze ook staan.


Ik hoop wel dat je voor eigen spreekt, een finale is een wedstrijd op zich. Zo dachten ze in 74 op het WK er ook over, remember de beker finale 2014 tegen Zwolle? In 88 toen Ajax tegen Mechelen moest voor de ECII ook, want wie was het nietige Mechelen. Alleen Blind kreeg na 15 minuten een rode kaart en toen was het wel over. Mechelen speelde het onder leiding van Aad de Mos gewoon vakkundig uit en Ajax verloor met 1-0.

Ik kan niet begrijpen dat jij een paar weken geleden schrijft je moet het wedstrijd per wedstrijd bekijken en nu weer zo n uitspraak doet. Staat loodrecht op elkaar.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 21 maart 2021 om 12:51:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 20 maart 2021 om 18:54:

Nog even terugkijken en genieten: Zlatan en Litmanen die scoren tegen het Capello van Roma met Totti, Cafu, Batistuta, Cassano.

https://www.youtube.com/watch?v=_iLhdz9B_GUlink



2002, maar de beeldkwaliteit dateert uit de jaren 80 denk ik.

Wat een fantastische CL campagne was dat toen zeg. Toen er nog 2 groepsrondes waren en waar we door dat kutdoelpunt uitgeschakeld werden in Milaan. Ben er zeker van dat Ajax toen de finale had gehaald als het was doorgegaan tegen AC Milaan, maar helaas, het mocht niet zijn.

Die wedstrijd tegen Valencia heeft mij toen op slag 5 jaar ouder gemaakt. Ajax werd toen weggespeeld en Ibrahimovitz scoorde toen de 0-1, waarna Valencia vlak voor tijd (of zelfs blessuretijd?) nog gelijk maakte.

Hoe je het ook draait of keert, succesvolle Europese campagnes blijven toch de kers op de taart. Het zou jammer zijn als dat binnenkort allemaal verdwijnt door die nieuwe super leagues en wat voor verzinsels er nog aankomen.




Of hoe goed Ajax speelde op highbury..
Of de goals van Zlatan tegen Lyon...
Heerlijk.

Didulicia in Valencia...

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 13:22:

(...) In 88 toen Ajax tegen Mechelen moest voor de ECII ook, want wie was het nietige Mechelen. Alleen Blind kreeg na 15 minuten een rode kaart en toen was het wel over. Mechelen speelde het onder leiding van Aad de Mos gewoon vakkundig uit en Ajax verloor met 1-0. (...)



Ajax kreeg nog wel een paar goede mogelijkheden (Bosman, Wouters).

Maar zo'n zeer domme aktie van Blind ... :\(
Dat kost je de cup.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 maart 2021 om 14:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 13:22:

(...) In 88 toen Ajax tegen Mechelen moest voor de ECII ook, want wie was het nietige Mechelen. Alleen Blind kreeg na 15 minuten een rode kaart en toen was het wel over. Mechelen speelde het onder leiding van Aad de Mos gewoon vakkundig uit en Ajax verloor met 1-0. (...)



Ajax kreeg nog wel een paar goede mogelijkheden (Bosman, Wouters).

Maar zo'n zeer domme aktie van Blind ... :\(
Dat kost je de cup.


Stonden ook twee top keepers op beiden doelen, Menzo verrichte ook diverse reddingen. En Preud'homme had een wereld redding op het schot van Bosman. Maar je hebt gelijk, het was een zeer domme actie van Blind :\(

 

+1/-0

Top tegenstander :D , na eerder dit seizoen in Napels kansloos verloren te hebben met 4-0, staan ze ondertussen ook weer na een half uur met 0-2 achter in het eigen Stadio Olimpico. Zoals ik al zei, dit is geen top team, geen ene wedstrijd gewonnen in de serie A tegen de top 8! Kansloos in de Coppa Italia verloren tegen de nummer 15.....

Beetje hoog druk zetten en Ajax wint moeiteloos van deze b ploeg ;B

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 maart 2021, 21:46:30.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 21:32:

Top tegenstander :D , na eerder dit seizoen in Napels kansloos verloren te hebben met 4-0, staan ze ondertussen ook weer na een half uur met 0-2 achter in het eigen Stadio Olimpico. Zoals ik al zei, dit is geen top team, geen ene wedstrijd gewonnen in de serie A tegen de top 8! Kansloos in de Coppa Italia verloren tegen de nummer 15.....

Beetje hoog druk zetten en Ajax wint moeiteloos van deze b ploeg ;B



ik snap je Tim....het is geen Inter Milaan bv...
en ze hebben het lastig in de topduels..

Maar sorry je draaft ook weer door met (B ploeg en Ajax wint dan moeiteloos).

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 21 maart 2021 om 21:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 maart 2021 om 21:32:

Top tegenstander :D , na eerder dit seizoen in Napels kansloos verloren te hebben met 4-0, staan ze ondertussen ook weer na een half uur met 0-2 achter in het eigen Stadio Olimpico. Zoals ik al zei, dit is geen top team, geen ene wedstrijd gewonnen in de serie A tegen de top 8! Kansloos in de Coppa Italia verloren tegen de nummer 15.....

Beetje hoog druk zetten en Ajax wint moeiteloos van deze b ploeg ;B



ik snap je Tim....het is geen Inter Milaan bv...
en ze hebben het lastig in de topduels..

Maar sorry je draaft ook weer door met (B ploeg en Ajax wint dan moeiteloos).


Ten eerste jij draaft dit hele topic al off topic door. Ik ga hier verder niet op door, lees maar terug.

En zoals jij een uitspraak hebt gedaan, zeg ik jou Ajax gaat Roma vrij makkelijk verslaan om het simpele feit dat ze geen antwoord hebben op het pressen van Ajax (terugkomend probleempje bij Roma), daarom verliezen ze ook alle wedstrijden die er toe doen in Italië, het is gewoon een b ploeg. Wees blij dat we geen Villareal hebben geloot ;)

 

+2/-0

Als Ajax de Europa league wint heeft het een direct CL ticket. Wat betekent dat voor de eredivisie? De nummer 2 ook rechtstreeks en de nummer 3 voorrronde?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 22 maart 2021 om 12:01:

Als Ajax de Europa league wint heeft het een direct CL ticket. Wat betekent dat voor de eredivisie? De nummer 2 ook rechtstreeks en de nummer 3 voorrronde?



Er is voor NL maar 1 ticket voor de groepsfase, en 1 ticket voor de playoffs.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 22 maart 2021 om 12:09:

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 22 maart 2021 om 12:01:

Als Ajax de Europa league wint heeft het een direct CL ticket. Wat betekent dat voor de eredivisie? De nummer 2 ook rechtstreeks en de nummer 3 voorrronde?



Er is voor NL maar 1 ticket voor de groepsfase, en 1 ticket voor de playoffs.



Dat snap ik, maar wat als Ajax de EL wint en dat ticket al pakt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 22 maart 2021 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 22 maart 2021 om 12:09:

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 22 maart 2021 om 12:01:

Als Ajax de Europa league wint heeft het een direct CL ticket. Wat betekent dat voor de eredivisie? De nummer 2 ook rechtstreeks en de nummer 3 voorrronde?



Er is voor NL maar 1 ticket voor de groepsfase, en 1 ticket voor de playoffs.



Dat snap ik, maar wat als Ajax de EL wint en dat ticket al pakt?



Volgens mij schuift dat ticket dan door o.b.v. de coefficientenlijst. In dit geval krijgt dan de #3 van Frankrijk het CL-ticket.

 

+1/-0

Leuk affiche en ik schat Ajax zelfs als lichte favoriet in voor de tweestrijd met Roma. Roma overtuigt in Italie niet en zal op twee fronten strijden. Weet dat Italianen in het verleden in zulke gevallen de voorkeur aan de Serie A gaven. Weet niet of Roma er zo inzit, maar daar waar Ajax vol naar die wedstrijden toe kan leven, kunnen zij dat niet. Met de vorm die Ajax momenteel heeft zie ik ons ook Roma wel verslaan. Maar goed, blijft een zware tegenstander en je kunt er ook zomaar van verliezen.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 22 maart 2021 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 22 maart 2021 om 12:09:

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 22 maart 2021 om 12:01:

Als Ajax de Europa league wint heeft het een direct CL ticket. Wat betekent dat voor de eredivisie? De nummer 2 ook rechtstreeks en de nummer 3 voorrronde?



Er is voor NL maar 1 ticket voor de groepsfase, en 1 ticket voor de playoffs.



Dat snap ik, maar wat als Ajax de EL wint en dat ticket al pakt?



Dan schuift er een ticket door volgens de UEFA country ranking.
Dus dan zal bijvoorbeeld België profiteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 22 maart 2021 om 13:16:

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 22 maart 2021 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 22 maart 2021 om 12:09:

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 22 maart 2021 om 12:01:

Als Ajax de Europa league wint heeft het een direct CL ticket. Wat betekent dat voor de eredivisie? De nummer 2 ook rechtstreeks en de nummer 3 voorrronde?



Er is voor NL maar 1 ticket voor de groepsfase, en 1 ticket voor de playoffs.



Dat snap ik, maar wat als Ajax de EL wint en dat ticket al pakt?



Dan schuift er een ticket door volgens de UEFA country ranking.
Dus dan zal bijvoorbeeld België profiteren.



Het enige voordeel dat we dan hebben is dat we gegarandeerd in pot 1 van de CL loting zitten.

Net als een paar jaar terug. En dan loot je Chelsea en Valencia net een paar maanden voordat ze al hun topspelers moeten verkopen ...

 

+1/-0

Johan Cruijff

Bij AS Roma zal ik nooit kunnen werken. Daar ligt een sintelbaan rond het veld, dat is het ergste wat er is.

 

+1/-0

Hoe goed Ajax is gaat donderdag blijken. Maar eigenlijk ook weer niet.

De grote kanttekening: je mist Onana, Blind, Mazraoui. 3 basisspelers van het legendarische elftal.
Plus: je mist Haller (ik weet dat hij niet in vorm is).....en misschien Steek.

Ajax speelt duidelijk donderdag niet met zijn sterkste 11.

Het is waarschijnlijk gewoon wijsheid om met zoveel mogelijk vastigheden te gaan beginnen donderdag:


-------- Steek--------
Rensch---timber-- Martínez, Tagliafico,
-----Álvarez--Gravenberch---
--------Klaassen------
Antony-- Tadic ---Neres


met wissels: brobbey, Mazraoui, Idrissi, Kudus om eventueel wat te veranderen/ te forceren

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Europa League 2020/2021] Ajax - AS Roma