Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PEC Zwolle-Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 14 maart 2021, 16.45u:

PEC Zwolle - Ajax

 

+1/-0

Wie kan ons nu nog stoppen,de enige die dat kan zijn wijzelf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 08 maart 2021 om 09:18:

Wie kan ons nu nog stoppen,de enige die dat kan zijn wijzelf.



Dat is al 121 jaar zo.

 

+2/-0

Denk aan de wind zondag. Wordt storm voorspelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 maart 2021 om 11:25:

Denk aan de wind zondag. Wordt storm voorspelt.



Een Amsterdamse storm mag ik hopen. :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 08 maart 2021 om 15:41:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 maart 2021 om 11:25:

Denk aan de wind zondag. Wordt storm voorspelt.



Een Amsterdamse storm mag ik hopen. :B




Je moet ook in Zwolle weer volle bak geconcentreerd zijn. We weten dan wel al de uitslag van PSV - Feyenoord. Dat is een voordeel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 maart 2021 om 17:00:

Je moet ook in Zwolle weer volle bak geconcentreerd zijn. (...)



Ja. En dat geldt bij iedere tegenstander.

Het valt mij op dat wanneer er een paar, of zelfs een enkeling, maar iets verzaakt dit meteen negatieve invloed heeft. Functioneren op pakweg 90% kan niet.

 

+1/-0

Als Haller en Schuurs wat geconcentreerder gaan voetballen moet dit gewoon 6-0 kunnen worden.

 

+1/-0

Idrissi bevalt mij wel moet ik zeggen, technisch goed aan de bal en dreigend. Lijkt me zeker tegen mindere tegenstanders een prima aanwinst.

Overigens is het af en toe wel vrij bedroevend wat pec laat zien. Knullig en zonder enig dreiging werken ze dit thuispotje af.

 

+2/-0

Wij spelen anders ook erg slecht en slordig.
Vreemd dat kudus weer zo weinig speelminuten krijgt, hij heeft ritme nodig, hij kan in EU het verschil maken

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 14 maart 2021 om 17:47:

Als Haller en Schuurs wat geconcentreerder gaan voetballen moet dit gewoon 6-0 kunnen worden.


6-2 bedoel je :B :D

 

+1/-0

Heerlijk, de titel komt steeds dichterbij!

 

+1/-0

Als de inhaal wedstrijd tegen Utrecht snel gespeeld wordt en PSV lijdt volgende week schade tegen AZ dan kunnen we thuis tegen AZ kampioen worden. Dat zou wel wat zijn na al reperterende jank verhalen uit Alkmaar van afgelopen zomer.

 

+1/-0

Laatst mocht Ten Hag nog ontslagen worden en nu is het weer bijna hossen. Het kan raar lopen. Laten we in ieder geval wel even beseffen dat dit echt een luxepositie is voor Ajax begrippen. Wanneer komt het nou voor dat Ajax een comfortabele voorsprong heeft met een geweldig doelsaldo en moeiteloos naar de titel gaat? Zeker als je beseft dat er toch weer 4 basisspelers vertrokken zijn met Ziyech, Van de Beek, Dest en Veltman.

Qua creativiteit heb je zeker ingeleverd en verdedigend was het zeker met de blunders van Schuurs af en toe behelpen, maar nu spelen ze vrij solide. Zelfs het gemis van Onana laat zich nog niet voelen.

Ik denk dat de EL winnen te hoog gegrepen is gezien de teams die favoriet zijn om door te gaan. Toch zullen zij ook niet blij zijn als ze tegen Ajax moeten.

 

+4/-0

Op 40 % toch nog domineren, zegt genoeg over de tegenstander.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 maart 2021 om 19:27:

Op 40 % toch nog domineren, zegt genoeg over de tegenstander.



Dit vooral. Draak van een wedstrijd, maar het was alsof PEC er ook gewoon geen zin in had deze week. Dacht andere woorden gelezen te hebben van Konterman, maar blijkbaar is er een wereld van verschil tussen woorden en daden.

Op halve kracht naar een simpele overwinning en geen schade opgelopen in aanloop naar de wedstrijd van donderdag.

Verder zal ik al even moeten terugdenken hoelang het geleden is dat Ajax nog zo gemakkelijk en simpel richting kampioenschap ging. Volgende week tegen ADO en PSV mag tegen AZ aantreden. Als die daar puntenverlies oplopen, is het zo goed als gespeeld (voor zover dat al niet het geval is).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 maart 2021 om 19:27:

Op 40 % toch nog domineren, zegt genoeg over de tegenstander.



Een selectie van 250 miljoen tegen een selectie van 30 miljoen, op 40% hou je nog 100 miljoen tegenover 30 miljoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 maart 2021 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 maart 2021 om 19:27:

Op 40 % toch nog domineren, zegt genoeg over de tegenstander.



Dit vooral. Draak van een wedstrijd, maar het was alsof PEC er ook gewoon geen zin in had deze week. Dacht andere woorden gelezen te hebben van Konterman, maar blijkbaar is er een wereld van verschil tussen woorden en daden.

Op halve kracht naar een simpele overwinning en geen schade opgelopen in aanloop naar de wedstrijd van donderdag.

Verder zal ik al even moeten terugdenken hoelang het geleden is dat Ajax nog zo gemakkelijk en simpel richting kampioenschap ging. Volgende week tegen ADO en PSV mag tegen AZ aantreden. Als die daar puntenverlies oplopen, is het zo goed als gespeeld (voor zover dat al niet het geval is).



We moeten genieten van het feit dat het vooralsnog zo gemakkelijk gaat. Het is nog niet zo lang geleden dat we werden uitgelachen om het feit dat we al 5 jaar geen enkele prijs (kampioenschap) hadden gewonnen en op een gegeven moment al meer dan 1.000 dagen niet op kop stonden in de Eredivisie. Het dieptepunt zijnde dat we figureerden op het kampioensfeest in Eindhoven.

Lachen doen nu enkel de Ajacieden, het lijkt erop dat we eindelijk onze financiële machtspositie vertalen naar prestaties op het veld. Dit jaar minimaal 2 prijzen winnen en volgend seizoen maar weer eens de knockout-fase halen van de CL.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 15 maart 2021 om 14:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 maart 2021 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 14 maart 2021 om 19:27:

Op 40 % toch nog domineren, zegt genoeg over de tegenstander.



Dit vooral. Draak van een wedstrijd, maar het was alsof PEC er ook gewoon geen zin in had deze week. Dacht andere woorden gelezen te hebben van Konterman, maar blijkbaar is er een wereld van verschil tussen woorden en daden.

Op halve kracht naar een simpele overwinning en geen schade opgelopen in aanloop naar de wedstrijd van donderdag.

Verder zal ik al even moeten terugdenken hoelang het geleden is dat Ajax nog zo gemakkelijk en simpel richting kampioenschap ging. Volgende week tegen ADO en PSV mag tegen AZ aantreden. Als die daar puntenverlies oplopen, is het zo goed als gespeeld (voor zover dat al niet het geval is).



We moeten genieten van het feit dat het vooralsnog zo gemakkelijk gaat. Het is nog niet zo lang geleden dat we werden uitgelachen om het feit dat we al 5 jaar geen enkele prijs (kampioenschap) hadden gewonnen en op een gegeven moment al meer dan 1.000 dagen niet op kop stonden in de Eredivisie. Het dieptepunt zijnde dat we figureerden op het kampioensfeest in Eindhoven.

Lachen doen nu enkel de Ajacieden, het lijkt erop dat we eindelijk onze financiële machtspositie vertalen naar prestaties op het veld. Dit jaar minimaal 2 prijzen winnen en volgend seizoen maar weer eens de knockout-fase halen van de CL.



Precies, zo is het. Ajax heeft vanaf 2018 eindelijk ervoor gekozen om wat geld te investeren en het was meteen raak met Dusan Tadic en Daley Blind. Dat heeft de basis gelegd, samen met het feit dat er met Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Donny van de Beek topjeugdspelers waren, En natuurlijk Hakim.

Je kunt nooit met alleen jeugd dit bereiken. Dat kan wel, maar dan moet je ze niet telkens na 1 of. 2 jaar weer verkopen. Op de manier waarop Ajax het nu doet is de juiste modus gevonden.

Gisteren wilde PEC echt wel, niet voor niets hadden ze daar kramp in de tweede helft. Ajax is momenteel echter ijzersterk, zit er bovenop. Knap hoor. Alleen was het aan de bal wat plichtmatig gisteren.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 14 maart 2021 om 19:23:

Laatst mocht Ten Hag nog ontslagen worden en nu is het weer bijna hossen. Het kan raar lopen. Laten we in ieder geval wel even beseffen dat dit echt een luxepositie is voor Ajax begrippen. Wanneer komt het nou voor dat Ajax een comfortabele voorsprong heeft met een geweldig doelsaldo en moeiteloos naar de titel gaat? Zeker als je beseft dat er toch weer 4 basisspelers vertrokken zijn met Ziyech, Van de Beek, Dest en Veltman.

Qua creativiteit heb je zeker ingeleverd en verdedigend was het zeker met de blunders van Schuurs af en toe behelpen, maar nu spelen ze vrij solide. Zelfs het gemis van Onana laat zich nog niet voelen.

Ik denk dat de EL winnen te hoog gegrepen is gezien de teams die favoriet zijn om door te gaan. Toch zullen zij ook niet blij zijn als ze tegen Ajax moeten.



Ik denk dat de Uefacup winst ook te hoog gegrepen is omdat AJAX een aantal top spelers mist zoals de Ligt, Frenkie en Hakim en bv de afwezigheid van Onana om ook te kunnen winnen van Spurs en United.

Outsider dus voor de titel. Maar goed so be it. Hakim en Donny, veltman en Dest zijn vertrokken en Onana is weggevallen...

En in de top gaat het om details.
Dat ene moment.

Ik vind sowieso al dat gepraat over een eventuele winst best overdreven in de media. Tuurlijk ze moeten gaan voor de eerste prijs..


Maar favoriet? Nope.
Kom eerst maar 3 rondes door...

Dan speel je tegen waarschijnlijk een Engels team in de finale:

spurs,
united
Arsenal

die alle 3, 3x zoveel geld hebben als Ajax.

Wil je die winnen moet je in topvorm zijn.



We shall see!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PEC Zwolle-Ajax