Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] FC Midtjylland - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 november 2020 om 09:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 03 november 2020 om 23:57:

Behalve de spelers waarvan je nog maar moet verwachten of ze ooit het Ajax niveau gaan halen vond ik Martinez ook heel slecht. Veel foute passes en totaal geen vertrouwen. Terwijl dit wel een speler is die het kan, ik weet nog dat hij in zijn beginperiode liet zien over een prima techniek te beschikken.

[edit] Wil er nog aan toevoegen dat ik, ondanks dat lang niet alles goed was, ik wel weer van Antony genoten heb. Alleen zijn manier van dribbelen vind ik mooi om te zien, steeds dat lokken van de tegenstander. Een heel eigen stijl.


Maar ook Antony speelt niet goed genoeg. Zo'n speler zou veel vaker gevaarlijk moeten worden. En niet van die slappe schoten. Hij zou telkens zijn man moeten opzoeken. In de praktijk zie je toch dat hij veel op veilig speelt. Balletje weer terug naar de back of middenvelder. Dan zet de tegenstander weer druk.. gaat de bal nog verder naar achteren.. krijg je weer een kansloze lange bal. Direct balverlies> kom je weer onder druk. Enzovoorts. Terwijl daar op de vleugels een verschil gemaakt kan worden. Denk je dat die linksback telkens naar voren kan komen als Antony zo dreigend is? Natuurlijk niet.

Antony laat zijn man telkens opkomen. Daardoor krijgt Mazraoui 2 tegenstanders. Moet je keuzes maken. Helpen de centrumverdedigers of middenvelders. Kom je vaker in de 1 op 1 verdedigend. Kom op... we mogen meer eisen.

Ziyech werd hier lang afgekraakt omdat hij veel risico legde in zijn spel. Nou.. 10x liever dat risico want hij creëerde zo ongelofelijk veel voor de ploeg. En hij deed zijn verdedigende taken. Ziyech kon ook heerlijk openen naar de andere kant waar de ruimte lag. Zodat je weer gericht kon aanvallen. Dat zie je dit seizoen helemaal niet meer. Helaas.

De lange ballen van zowat elke speler lijken dramatisch te zijn. Let eens op hoeveel boogballetjes ze achter de verdediging proberen te leggen en hoe vaak deze mislukken. Vrijwel allemaal.

Ik vind Antony een goede aankoop. Hij is er alleen nog lang niet. Zeker tegen matige ploegen moet hij veel meer initiatief nemen.



Er klopte inderdaad helemaal niets van. Valt mij op dat Antony een beetje aan alibiverdedigen doet. Wat meelopen maar niet echt voor de bal gaan.

Ik vond echt schrijnend hoe zwak Ajax aan de bal was voor de pauze. Nadat het 0-2 was kreeg je een zee van ruimte en had je die denen helemaal zoek kunnen tikken.

Maar ja, met Promes in de ploeg valt dat niet mee en ook het middenveld was verschrikkelijk. We moeten helaas concluderen dat Ekkelenkamp voetballend echt niet meekan. Misschien een leuke 10 voor een subtop-eredivisieclub maar positioneel meevoetballen op een hoger niveau is echt teveel voor hem. En ja, Blind komt dan ook te zwemmen. Hij weet het niet meer, gaat vertragen omdat er geen afspeelmogelijkheden zijn. Achterin is Schuurs een onrustzaaier op dit niveau en Martinez kun je weinig kwalijk nemen, hij heeft amper ritme. Ik zou toch in de winterstop eens gaan kijken voor een sterke rechtsbenige centrale verdediger of Alvarez op die plek de kans geven. Toen hij erin kwam ontstond er toch meer rust. En Klaiber is verdedigend ook beter dan Nous.

 

+1/-0

Gelukkig 3 punten, nu hebben we alles weer in eigen hand om te overwinteren in de CL, 2 van de 3 wedstrijden winnen en we blijven 2e.
Na de 1-2 werd het lastig, teveel wijzigingen op het veld waren daar debet aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 november 2020 om 10:11:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 november 2020 om 09:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 03 november 2020 om 23:57:

Behalve de spelers waarvan je nog maar moet verwachten of ze ooit het Ajax niveau gaan halen vond ik Martinez ook heel slecht. Veel foute passes en totaal geen vertrouwen. Terwijl dit wel een speler is die het kan, ik weet nog dat hij in zijn beginperiode liet zien over een prima techniek te beschikken.

[edit] Wil er nog aan toevoegen dat ik, ondanks dat lang niet alles goed was, ik wel weer van Antony genoten heb. Alleen zijn manier van dribbelen vind ik mooi om te zien, steeds dat lokken van de tegenstander. Een heel eigen stijl.


Maar ook Antony speelt niet goed genoeg. Zo'n speler zou veel vaker gevaarlijk moeten worden. En niet van die slappe schoten. Hij zou telkens zijn man moeten opzoeken. In de praktijk zie je toch dat hij veel op veilig speelt. Balletje weer terug naar de back of middenvelder. Dan zet de tegenstander weer druk.. gaat de bal nog verder naar achteren.. krijg je weer een kansloze lange bal. Direct balverlies> kom je weer onder druk. Enzovoorts. Terwijl daar op de vleugels een verschil gemaakt kan worden. Denk je dat die linksback telkens naar voren kan komen als Antony zo dreigend is? Natuurlijk niet.

Antony laat zijn man telkens opkomen. Daardoor krijgt Mazraoui 2 tegenstanders. Moet je keuzes maken. Helpen de centrumverdedigers of middenvelders. Kom je vaker in de 1 op 1 verdedigend. Kom op... we mogen meer eisen.

Ziyech werd hier lang afgekraakt omdat hij veel risico legde in zijn spel. Nou.. 10x liever dat risico want hij creëerde zo ongelofelijk veel voor de ploeg. En hij deed zijn verdedigende taken. Ziyech kon ook heerlijk openen naar de andere kant waar de ruimte lag. Zodat je weer gericht kon aanvallen. Dat zie je dit seizoen helemaal niet meer. Helaas.

De lange ballen van zowat elke speler lijken dramatisch te zijn. Let eens op hoeveel boogballetjes ze achter de verdediging proberen te leggen en hoe vaak deze mislukken. Vrijwel allemaal.

Ik vind Antony een goede aankoop. Hij is er alleen nog lang niet. Zeker tegen matige ploegen moet hij veel meer initiatief nemen.



Er klopte inderdaad helemaal niets van. Valt mij op dat Antony een beetje aan alibiverdedigen doet. Wat meelopen maar niet echt voor de bal gaan.

Ik vond echt schrijnend hoe zwak Ajax aan de bal was voor de pauze. Nadat het 0-2 was kreeg je een zee van ruimte en had je die denen helemaal zoek kunnen tikken.

Maar ja, met Promes in de ploeg valt dat niet mee en ook het middenveld was verschrikkelijk. We moeten helaas concluderen dat Ekkelenkamp voetballend echt niet meekan. Misschien een leuke 10 voor een subtop-eredivisieclub maar positioneel meevoetballen op een hoger niveau is echt teveel voor hem. En ja, Blind komt dan ook te zwemmen. Hij weet het niet meer, gaat vertragen omdat er geen afspeelmogelijkheden zijn. Achterin is Schuurs een onrustzaaier op dit niveau en Martinez kun je weinig kwalijk nemen, hij heeft amper ritme. Ik zou toch in de winterstop eens gaan kijken voor een sterke rechtsbenige centrale verdediger of Alvarez op die plek de kans geven. Toen hij erin kwam ontstond er toch meer rust. En Klaiber is verdedigend ook beter dan Nous.



Alleen in de duels deed Alvarez het iets beter. Maar er kwam niet meer rust in het spel. Waarom? Als je hem onder druk zet gaat de bal toch weer naar Onana. Die heeft vervolgens amper afspeelmogelijkheden over de grond. Dan krijg je wederom de lange bal.

1 bal speelde Alvarez zo kort terug dat de aanvaller van de tegenpartij bijna het schot van Onana kon blokkeren. Puur omdat Alvarez technisch dramatisch is. Nee dat is voor mij nooit een optie in het centrum. Ook omdat Blind traag is. Martinez komt in de duels tekort. Met name in de lucht. De kopbal die net over vloog in de tweede helft: Martinez kon er niet eens bij.

Ik verkies nog altijd Mazraoui boven Klaiber. Als je ook zag hoe hij een aantal keren puur op basis van technisch vermogen, lichaamsbeheersing om zijn tegenstander kwam en zo naar voren kon voetballen > dat heeft Klaiber niet. We hebben toch altijd dat voetballende vermogen nodig. Klaiber is wel redelijk om hem af te lossen. Want Mazraoui moet heel wat meters maken.

Er is genoeg werk aan de winkel. Het is zo jammer dat je Kudus niet hebt. Want dan had je met Kudus, Klaassen en Gravenberch een goed middenveld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 04 november 2020 om 10:17:

Gelukkig 3 punten, nu hebben we alles weer in eigen hand om te overwinteren in de CL, 2 van de 3 wedstrijden winnen en we blijven 2e.
Na de 1-2 werd het lastig, teveel wijzigingen op het veld waren daar debet aan.

Ja, dat is dan het enige fijne van gisteravond. Sterker, als Liverpool weer van Atalanta wint, heb je zelfs voldoende aan 1x winst en 1x gelijk (tegen Atalanta dan).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 november 2020 om 10:22:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 november 2020 om 10:11:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 04 november 2020 om 09:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 03 november 2020 om 23:57:

Behalve de spelers waarvan je nog maar moet verwachten of ze ooit het Ajax niveau gaan halen vond ik Martinez ook heel slecht. Veel foute passes en totaal geen vertrouwen. Terwijl dit wel een speler is die het kan, ik weet nog dat hij in zijn beginperiode liet zien over een prima techniek te beschikken.

[edit] Wil er nog aan toevoegen dat ik, ondanks dat lang niet alles goed was, ik wel weer van Antony genoten heb. Alleen zijn manier van dribbelen vind ik mooi om te zien, steeds dat lokken van de tegenstander. Een heel eigen stijl.


Maar ook Antony speelt niet goed genoeg. Zo'n speler zou veel vaker gevaarlijk moeten worden. En niet van die slappe schoten. Hij zou telkens zijn man moeten opzoeken. In de praktijk zie je toch dat hij veel op veilig speelt. Balletje weer terug naar de back of middenvelder. Dan zet de tegenstander weer druk.. gaat de bal nog verder naar achteren.. krijg je weer een kansloze lange bal. Direct balverlies> kom je weer onder druk. Enzovoorts. Terwijl daar op de vleugels een verschil gemaakt kan worden. Denk je dat die linksback telkens naar voren kan komen als Antony zo dreigend is? Natuurlijk niet.

Antony laat zijn man telkens opkomen. Daardoor krijgt Mazraoui 2 tegenstanders. Moet je keuzes maken. Helpen de centrumverdedigers of middenvelders. Kom je vaker in de 1 op 1 verdedigend. Kom op... we mogen meer eisen.

Ziyech werd hier lang afgekraakt omdat hij veel risico legde in zijn spel. Nou.. 10x liever dat risico want hij creëerde zo ongelofelijk veel voor de ploeg. En hij deed zijn verdedigende taken. Ziyech kon ook heerlijk openen naar de andere kant waar de ruimte lag. Zodat je weer gericht kon aanvallen. Dat zie je dit seizoen helemaal niet meer. Helaas.

De lange ballen van zowat elke speler lijken dramatisch te zijn. Let eens op hoeveel boogballetjes ze achter de verdediging proberen te leggen en hoe vaak deze mislukken. Vrijwel allemaal.

Ik vind Antony een goede aankoop. Hij is er alleen nog lang niet. Zeker tegen matige ploegen moet hij veel meer initiatief nemen.



Er klopte inderdaad helemaal niets van. Valt mij op dat Antony een beetje aan alibiverdedigen doet. Wat meelopen maar niet echt voor de bal gaan.

Ik vond echt schrijnend hoe zwak Ajax aan de bal was voor de pauze. Nadat het 0-2 was kreeg je een zee van ruimte en had je die denen helemaal zoek kunnen tikken.

Maar ja, met Promes in de ploeg valt dat niet mee en ook het middenveld was verschrikkelijk. We moeten helaas concluderen dat Ekkelenkamp voetballend echt niet meekan. Misschien een leuke 10 voor een subtop-eredivisieclub maar positioneel meevoetballen op een hoger niveau is echt teveel voor hem. En ja, Blind komt dan ook te zwemmen. Hij weet het niet meer, gaat vertragen omdat er geen afspeelmogelijkheden zijn. Achterin is Schuurs een onrustzaaier op dit niveau en Martinez kun je weinig kwalijk nemen, hij heeft amper ritme. Ik zou toch in de winterstop eens gaan kijken voor een sterke rechtsbenige centrale verdediger of Alvarez op die plek de kans geven. Toen hij erin kwam ontstond er toch meer rust. En Klaiber is verdedigend ook beter dan Nous.



Alleen in de duels deed Alvarez het iets beter. Maar er kwam niet meer rust in het spel. Waarom? Als je hem onder druk zet gaat de bal toch weer naar Onana. Die heeft vervolgens amper afspeelmogelijkheden over de grond. Dan krijg je wederom de lange bal.

1 bal speelde Alvarez zo kort terug dat de aanvaller van de tegenpartij bijna het schot van Onana kon blokkeren. Puur omdat Alvarez technisch dramatisch is. Nee dat is voor mij nooit een optie in het centrum. Ook omdat Blind traag is. Martinez komt in de duels tekort. Met name in de lucht. De kopbal die net over vloog in de tweede helft: Martinez kon er niet eens bij.

Ik verkies nog altijd Mazraoui boven Klaiber. Als je ook zag hoe hij een aantal keren puur op basis van technisch vermogen, lichaamsbeheersing om zijn tegenstander kwam en zo naar voren kon voetballen > dat heeft Klaiber niet. We hebben toch altijd dat voetballende vermogen nodig. Klaiber is wel redelijk om hem af te lossen. Want Mazraoui moet heel wat meters maken.

Er is genoeg werk aan de winkel. Het is zo jammer dat je Kudus niet hebt. Want dan had je met Kudus, Klaassen en Gravenberch een goed middenveld.



Ja, je hebt gelijk. Wie je ook opstelt als rcv, ze zijn allemaal net niet goed genoeg. Lastig. Ik verkies ook Nous maar Klaiber doet wel wat een rechtsback moet doen. Hij doet eigenlijk alles goed. Zowel verdedigend als qua loopacties naar voren, daarnaast is hij betrouwbaar.

Dus een prima back-up. Ja, Kudus, die missen we. Hoe lang duurt dat nog? Nog twee maanden of zo?

 

+1/-0

Antony gaat gebukt onder Ten Hag. Zulke intuïtieve spelers moet tot op zekere hoogte hun gang laten gaan en niet volstoppen met opdrachten. Alle spontaniteit, het verrassende, het frivole, het brutale wordt eruit gesneden door Ten Hag. Die wil alleen controle. Vooral geen balverlies. Dan gaan zulke spelers teveel nadenken en worden het twijfelaars. Ze moeten juist op hun klasse vertrouwen.
Vandaar ook dat een Promes speelt en niet Neres. En iemand als Ekkelenkamp. Die zou alleen als ballenjongen mogen fungeren in de JC ArenA. En daarom moest Lang ook weg.
Een jongen met meer voetbal in zijn kleine teen dan Ekkelenkamp en Promes in hun hele lijf. Maarja, Lang geeft wel eens een weerwoord. Dat mag van Ericje niet.
Als die clown nog lang aan het roer staat is AJAX AJAX niet meer. Die haalt alles waar AJAX vroeger voor stond eruit.

 

+1/-0

Dit was idd wel echt een zware bevalling. Het positieve: Midtjylland kan er geen ene kloot van en de drie punten zijn binnen....

Maar wat was dit hemeltergend slecht zeg. Bijna niemand was goed. Promes was wel echt het meest bedroevend van allemaal. Wat een gebrek aan vertrouwen met een persoon kan doen zeg. Werkelijk alles ging verkeerd behalve dat ene balletje in de 1e minuut. Daarna 95 minuten mogen aankloten. Vind t echt een schande dat Ten Hag hem niet heeft gewisseld voor Neres.

Ook Schuurs, in wie ik op zich best vertrouwen heb, zakte totaal door het ijs. Zo onzeker als maar kan. Dit zijn echt geen hoogvliegers. Deze aanvallers moet je gewoon in je zak hebben, maar werd keer op keer afgetroefd. Ook van het indribbelen miste ik alle overtuiging.

Blind op het middenveld in deze opstelling kan echt niet. Ruimtes waren zo groot en hij is zo extreem traag dat je vraagt om compleet overlopen te worden op het middenveld. Ze leken zichzelf ook wel te overschatten ofzo. Dat ze balverlies makkelijk goed konden maken, maar hiervoor was het positiespel en snelheid zo laag, dat dit alleen maar vragen om problemen was. Gelukkig werd dit opgelost door Klaassen in de tweede helft, waardoor Midtjylland niet meer gevaarlijk is geweest tot die redding van Onana.

Tadic, Tagliafico, Onana, Mazraoui, Gravenberch en Klaassen waren de enigen met een (krappe) voldoende. De rest was echt zwaar onder de maat in mijn optiek.

 

+1/-0

Okay na een nachtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk sinds gisterenavond nix aan mijn conclusie is veranderd.

Was een DRAMA, maar toch wil ik serieus iets kwijt.

- Promes. Nee die speelde niet goed klopt, maar hij heeft het ook niet makkelijk. Zijn maatje van vorig seizoen die hem blind kon vinden en vrij spelen is er niet meer. Die voetbalt ergens in London nu. Op dit moment is er niemand die iets magisch kan/kon bedenken als Hakim. Promes mist daarnaast ook wedstrijd ritme en vorm. Die krijg je alleen maar door te blijven spelen en door te blijven vechten.

- Tadic. Lijkt op weg terug. Ook hij heeft lang moeten vechten. Hoop dat hij zijn vorm nu doorzet.

- Ekkelenkamp. Verhuren is niet goed genoeg.

- Schuurs. Idem. Verhuren en Alvares opstellen op zijn positie. Die kan het echt niet slechter doen.

- Blind. Ik begrijp dat hij het niet makkelijk heeft i.v.m. zijn gezondheidsproblemen, maar zijn spel en Ajax lijd(en) er onder. Hij zelf ook. Als het niet gaat dan gaat het niet en anders z.s.m. een oplossing zoeken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 04 november 2020 om 12:32:

Okay na een nachtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk sinds gisterenavond nix aan mijn conclusie is veranderd.

Was een DRAMA, maar toch wil ik serieus iets kwijt.

- Promes. Nee die speelde niet goed klopt, maar hij heeft het ook niet makkelijk. Zijn maatje van vorig seizoen die hem blind kon vinden en vrij spelen is er niet meer. Die voetbalt ergens in London nu. Op dit moment is er niemand die iets magisch kan/kon bedenken als Hakim. Promes mist daarnaast ook wedstrijd ritme en vorm. Die krijg je alleen maar door te blijven spelen en door te blijven vechten.

Hij is profvoetballer, het bestaat niet dat hij afhankelijk zou zijn van 1 speler. Ja, er was zeker een klik, maar als buitenspeler van Ajax wordt meer verwacht dan opduiken bij de 2e paal. Hij komt zelden zijn man voorbij.

open/sluit de onderstaande quote:


- Tadic. Lijkt op weg terug. Ook hij heeft lang moeten vechten. Hoop dat hij zijn vorm nu doorzet.

Speelt nog steeds niet heel goed, maar is gewoon te belangrijk om er naast te zetten.

open/sluit de onderstaande quote:


- Ekkelenkamp. Verhuren is niet goed genoeg.

Eens.

open/sluit de onderstaande quote:


- Schuurs. Idem. Verhuren en Alvares opstellen op zijn positie. Die kan het echt niet slechter doen.

Eens met het verhuren, maar of Alvarez dan de oplossing is? Ajax moet wat mij betreft echt de markt op voor een normale verdediger.

open/sluit de onderstaande quote:


- Blind. Ik begrijp dat hij het niet makkelijk heeft i.v.m. zijn gezondheidsproblemen, maar zijn spel en Ajax lijd(en) er onder. Hij zelf ook. Als het niet gaat dan gaat het niet en anders z.s.m. een oplossing zoeken.

Dit is een lastige. Hij wordt ook niet echt ondersteund door zijn partner in de verdediging en het middenveld voor hem. Nu stond ie gister zelf op het middenveld en daar kan ie het tempo niet aan. Toen Klaassen erin kwam ging hij (centraal achterin) ook beter spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 04 november 2020 om 13:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 04 november 2020 om 12:32:

Okay na een nachtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk sinds gisterenavond nix aan mijn conclusie is veranderd.

Was een DRAMA, maar toch wil ik serieus iets kwijt.

- Promes. Nee die speelde niet goed klopt, maar hij heeft het ook niet makkelijk. Zijn maatje van vorig seizoen die hem blind kon vinden en vrij spelen is er niet meer. Die voetbalt ergens in London nu. Op dit moment is er niemand die iets magisch kan/kon bedenken als Hakim. Promes mist daarnaast ook wedstrijd ritme en vorm. Die krijg je alleen maar door te blijven spelen en door te blijven vechten.

Hij is profvoetballer, het bestaat niet dat hij afhankelijk zou zijn van 1 speler. Ja, er was zeker een klik, maar als buitenspeler van Ajax wordt meer verwacht dan opduiken bij de 2e paal. Hij komt zelden zijn man voorbij.

open/sluit de onderstaande quote:


- Tadic. Lijkt op weg terug. Ook hij heeft lang moeten vechten. Hoop dat hij zijn vorm nu doorzet.

Speelt nog steeds niet heel goed, maar is gewoon te belangrijk om er naast te zetten.

open/sluit de onderstaande quote:


- Ekkelenkamp. Verhuren is niet goed genoeg.

Eens.

open/sluit de onderstaande quote:


- Schuurs. Idem. Verhuren en Alvares opstellen op zijn positie. Die kan het echt niet slechter doen.

Eens met het verhuren, maar of Alvarez dan de oplossing is? Ajax moet wat mij betreft echt de markt op voor een normale verdediger.

open/sluit de onderstaande quote:


- Blind. Ik begrijp dat hij het niet makkelijk heeft i.v.m. zijn gezondheidsproblemen, maar zijn spel en Ajax lijd(en) er onder. Hij zelf ook. Als het niet gaat dan gaat het niet en anders z.s.m. een oplossing zoeken.

Dit is een lastige. Hij wordt ook niet echt ondersteund door zijn partner in de verdediging en het middenveld voor hem. Nu stond ie gister zelf op het middenveld en daar kan ie het tempo niet aan. Toen Klaassen erin kwam ging hij (centraal achterin) ook beter spelen.



Los van de spelers denk ik dat er veel is terug te voeren naar Ten Hag. Hij zorgt er telkens voor dat ze ongeorganiseerd aan wedstrijden beginnen en dan, erger nog, slaagt hij er niet in om zaken te repareren. Gisteren gebeurde dat wel door Klaassen in de rust in de ploeg te brengen maar het was natuurlijk al van de zotte door hem niet gewoon te laten starten. "Ik heb Jurgen al beloofd te spelen". Het is hier geen 017-3 van Zeeburgia!

Iedere keer zien we weer hetzelfde probleem opduiken: we geven veel teveel ruimte weg en lopen met teveel mensen voor de bal. Dat is eerder Ten Hag te verwijten dan spelers als Blind.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 04 november 2020 om 12:32:

Okay na een nachtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk sinds gisterenavond nix aan mijn conclusie is veranderd.

Was een DRAMA, maar toch wil ik serieus iets kwijt.

- Promes. Nee die speelde niet goed klopt, maar hij heeft het ook niet makkelijk. Zijn maatje van vorig seizoen die hem blind kon vinden en vrij spelen is er niet meer. Die voetbalt ergens in London nu. Op dit moment is er niemand die iets magisch kan/kon bedenken als Hakim. Promes mist daarnaast ook wedstrijd ritme en vorm. Die krijg je alleen maar door te blijven spelen en door te blijven vechten.

- Tadic. Lijkt op weg terug. Ook hij heeft lang moeten vechten. Hoop dat hij zijn vorm nu doorzet.

- Ekkelenkamp. Verhuren is niet goed genoeg.

- Schuurs. Idem. Verhuren en Alvares opstellen op zijn positie. Die kan het echt niet slechter doen.

- Blind. Ik begrijp dat hij het niet makkelijk heeft i.v.m. zijn gezondheidsproblemen, maar zijn spel en Ajax lijd(en) er onder. Hij zelf ook. Als het niet gaat dan gaat het niet en anders z.s.m. een oplossing zoeken.



Promes is de afgelopen tijd al vaak genoeg briljant vrij gezet voor de keeper waar hij vervolgens hopeloos faalde. Dat valt echt niet terug te voeren op Ziyech. Die bal van Neres tegen Liverpool moet hij altijd maken. Hij wordt ook vaak genoeg in de 1 tegen 1 gepositioneerd. Hij komt echt niet z'n man voorbij en speelt helaas zonder vertrouwen. Ik denk als die ban weer gebroken wordt, dat het ineens weer snel de andere kant op kan gaan.

Tadic moet gewoon altijd spelen. Hij verliest de bal nauwelijks. Misschien gaat het wat minder vooruit dan we zouden willen, maar hij levert hem tenminste niet in bij de verkeerde kleur. Dat was gisteren al heel wat.

Ik snap niet wat mensen in Ekkelenkamp zien vooralsnog. Ik heb hem ook in Jong nooit echt zien excelleren zoals andere toppers als Frenkie en Donnie echt wel hebben gedaan en in mindere mate Noa. Voor een subtopper een goede speler, wellicht AZ zelfs. Voor nu komt hij veel te kort.

Schuurs heb ik best wel de hand boven het hoofd gehouden, maar ook hij lijkt zijn zelfvertrouwen te verliezen. Maakt fouten die echt niet mogen op dit niveau. Gelukkig kostte het gisteren niet de kop.

Blind wordt totaal niet in zn kracht gezet. Dit komt hoe Ten Hag het neerzet. Hij kan dingen oplossen op inzicht, maar wanneer die ruimte te groot wordt, dan is Blind al snel gezien aangezien hij dit niet kan belopen. Zijn kracht is in de kleine ruimte waar hij extreem snel oplossingen ziet. Zowel verdedigend als aanvallend kan hij meesterlijk anticiperen, maar dan moet je de organisatie wel zo neerzetten en niet dat de linies 60m uit elkaar staan. Dat valt voor veel mensen niet te behappen en zeker niet voor Blind.

 

+2/-0

Daley Blind komt van ver en wordt al weer steeds meer de oude Blind. Analyseer zijn prestatie maar eens tegen Liverpool waar hij van de beste spelers was op het veld, inclusief Liverpool. Dat zegt veel, hoe hoog niveau hij kan halen ondanks dat dat hij niet de sterkste, snelste of langste is. Net als zijn vader.

In de CL valt gewoon heel snel op als je 4-3-3 speelt en je hebt bv 2 spelers die uit vorm zijn of niet genoeg kwaliteit hebben.
Als je op het allerhoogste niveau speelt dan kunnen er 10 goede spelers zijn, maar als de Rb of de RM bv een zwakke schakel is dan valt dit gewoon heel snel op. Tegen RKC of Vitesse valt het te verbloemen, maar hoe beter de teams hoe meer het opvalt.

In het Ajax van 2018-2019 was er lange tijd niet een zwakke schakel. De puzzel was gelegd en iedereen werkte voor elkaar als er een gat viel. Dat team begon op een gegeven te draaien (ondanks dat ze ook met 6-2! verloren van feyenoord)en kreeg een bepaalde flow.

In het team van nu zie je gewoon dat Schuurs, Ekkelenkamp en Promes niet in de basis mogen staan vanwege hun prestaties.

Ik denk dat Ten Hag nu ook wel moet zien dat een aantal spelers die hij de kans heeft gegeven op bepaalde posities het helaas niet laten zien of niet meer. Kijk als Promes tegen Atalanta als een dweil speelt en hij scoort de winnende dan accepteer ik maar even het feit dat hij speelt als een dweil. Echter hij laat nu nauwelijks meer wat zien en dan speel je in 4-3-3 gewoon met 10 man. Ekkelenkamp idemdito. Eigenlijk speelde Ajax gister met 9 man.



Nog iets anders. Sommige zie ik schrijven dat Midjeland een houthakkersteam is. Dit slaat nergens op. Deze gasten kunnen echt wel voetballen en dat zag je bv bij de 1-2 of de bijna 2-2. Ook als je goed kijkt naar de wedstrijd Liverpool - Midjeland (2-0) dan zie je dat dit team gewoon soms goed kan voetballen. Dit soort houthakkers opmerkingen slaat nergens op. Het feit dat liverpool maar met 2-0 wint van dit team en pas de 1-0 scoort in de 60e minuut, zegt ook een hoop met al dat topmateriaal wat Liverpool heeft.

Wat goed is aan de overwinning uit in Denemarken zijn de 3 punten, ondanks de aparte voorbereiding had iedereen vooraf voor een overwinning van 1-2 getekend. Ik wel. Ajax behoudt na 3 wedstrijden eindelijk de 3 punten, terwijl ze eigenlijk na 3 wedstrijden op 9 punten moeten staan. Was het team iets meer op elkaar afgestemd en hadden ze iets meer geluk gehad dan hadden ze van Liverpool thuis gewonnen en Atalanta uit ook gewonnen. Nu speelde ze de minste wedstrijd maar winnen wel. En dat is een verbetering.

Ik weet niet hoe met Justin Timber is, maar die man moet zo langzamerhand weer een kans krijgen in het centrum.
Quincy Promes wil ik niet meer in de basis zien en hij moet het maar afdwingen in inval beurten, want dit wat hij nu doet is niet eens goed genoeg bij Telstar. Terwijl hij juist nu met zijn leeftijd en ervaring in de CL dit team op sleeptouw moet nemen.
Ekkelenkamp is niet goed genoeg. Simpel.


Weet iemand al waarom Neres gister niet gespeeld heeft?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 november 2020 om 08:37:

(...) Zelden zulke klunzen in een AJAX shirt gezien.



Nou, nou, nou, nou ...

Ik hoef alleen maar te verwijzen naar je eigen lijst! B)
En die namen zijn nog vrij recent ook.
Je zult ze de kost moeten geven ...

Wat als we de 'Gabrichs' en de 'Kuffours' er bij pakken door de jaren heen ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 november 2020 om 10:41:

Antony gaat gebukt onder Ten Hag. Zulke intuïtieve spelers moet tot op zekere hoogte hun gang laten gaan en niet volstoppen met opdrachten. Alle spontaniteit, het verrassende, het frivole, het brutale wordt eruit gesneden door Ten Hag. Die wil alleen controle. Vooral geen balverlies. Dan gaan zulke spelers teveel nadenken en worden het twijfelaars. Ze moeten juist op hun klasse vertrouwen. (...)



Een sterk stukje tekst met een van de belangrijkste kenmerken waarmee en waarom Ajax groot is geworden!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 04 november 2020 om 12:32:

(...)

- Blind. Ik begrijp dat hij het niet makkelijk heeft i.v.m. zijn gezondheidsproblemen, maar zijn spel en Ajax lijd(en) er onder. Hij zelf ook. Als het niet gaat dan gaat het niet en anders z.s.m. een oplossing zoeken.



Ja, mee eens. Hem zeker niet overslaan bij het door-selecteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 november 2020 om 21:39:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 november 2020 om 08:37:

(...) Zelden zulke klunzen in een AJAX shirt gezien.



Nou, nou, nou, nou ...

Ik hoef alleen maar te verwijzen naar je eigen lijst! B)
En die namen zijn nog vrij recent ook.
Je zult ze de kost moeten geven ...

Wat als we de 'Gabrichs' en de 'Kuffours' er bij pakken door de jaren heen ...



Zelden is niet nooit. ;)
Had ik ook beter moeten formuleren.

 

+1/-0

Weer even een positief feitje op deze donderdagmiddag!

"De laatste nederlaag op vreemde Champions League-bodem dateert van augustus 2016 in de voorronde tegen FK Rostov (4-1). Sindsdien verloren de Amsterdammers al zeventien wedstrijden niet in het miljardenbal, voorrondes meegerekend. Die imposantie serie begon in augustus 2017 met een 1-1 gelijkspel bij OGC Nice en loopt nog altijd."

"En dat terwijl Ajax zeker niet de minste tegenstanders trof tijdens de laatste twee Champions League-campagnes. Toch waren grote clubs als Bayern München, Benfica, Real Madrid, Juventus, Tottenham Hotspur en Chelsea de laatste jaren allemaal niet in staat de ploeg van Erik ten Hag op eigen veld te verslaan, waardoor de langste ongeslagen uitreeks in de CL-historie van de Amsterdammers inmiddels een feit is", aldus VI.

Al 17 games in de CL niet uit verloren! @ ongeslagen

Ben benieuwd wat Ajax gaat doen uit bij Liverpool : )
Misschien wel lekker 3 punten in het tasje.

Michel Abbink
@sportzeloot
Laatste uitduels Ajax in CL of voorronde CL:

Nice 1-1
↔️

Graz 1-3


Standard 2-2
↔️

Kiev 0-0
↔️

Bayern 1-1
↔️

Benfica 1-1
↔️

AEK 0-2


Real 1-4


Juve 1-2


Spurs 0-1


PAOK 2-2
↔️

APOEL 0-0
↔️

Valencia 0-3


Chelsea 4-4
↔️

Lille 0-2


Atalanta 2-2
↔️

Midtjylland 1-2

10:53 PM · Nov 3, 2020

 

+2/-0

Een ongelooflijke serie, niet normaal. Dat is toch iets anders dan PSV dat van de laatste 23 europese wedstrijden er 20 niet won.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 06 november 2020 om 12:48:

Een ongelooflijke serie, niet normaal. Dat is toch iets anders dan PSV dat van de laatste 23 europese wedstrijden er 20 niet won.




Ja het is super tof. 10 jaar lang ging Ajax met knikkende knieën naar het buitenland. Ook verdienste van Ten Hag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 06 november 2020 om 18:32:

(...) 10 jaar lang ging Ajax met knikkende knieën naar het buitenland. (...)



Wat een onzin. Ajax is nooit met knikkende knieën naar het buitenland gegaan.
Misschien een individuele speler van 17-18 jaar. Maar niet als team.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] FC Midtjylland - Ajax