Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Sparta-Ajax 13/09/2020

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Het is bijna zo ver...
Jaja...

Gewoon even lekker speculeren...

Wat zal de mogelijk startopstelling (dus welke 11 zet Ten Hag neer) worden van het nieuwe Ajax tegen Sparta, en laten we zeggen dat iedereen verder blijft (laten we het hopen) en Blind mee doet (laten we het hopen)

mijn poging:


------------------Onana--------------

-- Mazraoui-- Schuurs -- Blind -- Tagliafico
---------Álvarez ----- Gravenberch---------------
------------- Promes-----------------------------
------Antony ---- Tadic ------- Neres



Bank: Martinez, Traore, Ekkelenkamp, Stekelenburg, Huntelaar, Kudus

* Misschien start Kudus wel in de basis? Spannend. Persoonlijk zou ik hem in de basis zetten, maar het kan zijn als Nico en Blind wel mee doen en Neres start dat Kudus dan op de bank zit bij Erik.


Want denken jullie?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 september 2020, 11:31:06 door een mod.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 03 september 2020 om 21:37:

(...)

Wat denken jullie?



Ik denk dat je gewoon een topic "Sparta-Ajax" had moeten aanmaken.

Bij deze een oproep aan de moderatoren om de titel van dit topic te wijzigen a.u.b.

Brasil?

Dit bericht is gewijzigd op 5 september 2020, 00:23:19.

 

+6/-0

@Fier Koen: Ik heb je zowaar een vote gegeven :-)

------------------Onana--------------

-- Mazraoui-- Schuurs -- Alvarez -- Tagliafico
------------Kudus ----- Gravenberch---------------
---------------- Promes-----------------------------
------Antony ---- Tadic ------- Neres

 

+1/-0

Ik neem aan dat dit topic inderdaad nog verplaatst gaat worden, maar het grootste deel van de opstelling lijkt me wel al vast te staan toch?

Onana

Dest/Mazraoui
Schuurs
Martinez
Tagliafico

Alvarez
Gravenberch

Antony/Neres
Promes
Tadic

Traoré/Labyad


Dest vs. Nous is 50/50, de spitspositie ook. Neres zal nog niet starten denk ik. Promes op 10 en Tadic op links lijken me wel een zekerheidje, gezien de voorbereiding en het vertrek van Donny.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 september 2020 om 21:44:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 03 september 2020 om 21:37:

(...)

Wat denken jullie?



Ik denk dat je gewoon een topic "Ajax-Sparta" had moeten aanmaken.

Bij deze een oproep aan de moderatoren om de titel van dit topic te wijzigen a.u.b.

Brasil?


Titel heb ik gewijzigd en topic verplaatst.

 

+2/-0

We kunnen wel allemaal opstellingen indienen zonder Alvarez maar dat heeft weinig zin: Erik stelt hem toch op hoor.

Onana - Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico - Gravenberch, Alvarez, Promes - Anthony, Traoré, Tadic wordt de opstelling hoogstwaarschijnlijk. Of het moet zijn dat Blind (zou geweldig zijn) toch mee kan doen. En heel misschien komt Tadic in de spits en wordt op links met Lang of Neres begonnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 september 2020 om 11:38:

We kunnen wel allemaal opstellingen indienen zonder Alvarez maar dat heeft weinig zin: Erik stelt hem toch op hoor.



Ik denk dat de meesten dat wel weten, gezien de opstellingen. Toch ben ik benieuwd of Ten Hag in de Eredivisie af en toe ook zonder hem als controleur "durft" te gaan spelen. Met Kudus en Gravenberch naast elkaar bijvoorbeeld.

 

+1/-0

Als Ten Hag met Alvarez wil beginnen is het zijn goed recht. Alvarez heeft nauwelijks 5 wedstrijden achter elkaar de kans gekregen om in het team te groeien.
Martinez bv wel.

Ik hoop dat Alvarez het goed gaat doen.
Het zullen ook keuzes worden van Ten Hag op basis van 'de balans' in het team bewaren.

Het is een mooie concurrentie strijd op veel plekken en moge de besten winnen.

Mooi dat Kudus en Anthony het zo goed al meteen doen.

 

+2/-0

Even een quote van Mourinho die tegen Sanchez zegt: Heb je ballen?
Ja? Ja? want toen we tegen jullie in de finale speelden, hadden we al na 1 minuut gewonnen.

Ik hoorde Mourinho het zeggen in een serie over Tottenham:

https://www.youtube.com/watch?v=iQGPTuA7Duslink

Waarom deel ik het hier? Omdat Ajax dit soort citaten op de muur moet plakken bij grote Europese wedstrijden.
Dit blijft zo'n groot leerpunt. + niet hoogmoedig worden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 07 september 2020 om 21:45:

Even een quote van Mourinho die tegen Sanchez zegt: Heb je ballen?
Ja? Ja? want toen we tegen jullie in de finale speelden, hadden we al na 1 minuut gewonnen.

Ik hoorde Mourinho het zeggen in een serie over Tottenham:

https://www.youtube.com/watch?v=iQGPTuA7Duslink

Waarom deel ik het hier? Omdat Ajax dit soort citaten op de muur moet plakken bij grote Europese wedstrijden.
Dit blijft zo'n groot leerpunt. + niet hoogmoedig worden.



Ik zou het simpel houden want voetbal is een simpel spelletje.
En een quote gebruiken van iemand die wat dichter bij de club staat:

“Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander.”

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 september 2020 om 22:18:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 07 september 2020 om 21:45:

Even een quote van Mourinho die tegen Sanchez zegt: Heb je ballen?
Ja? Ja? want toen we tegen jullie in de finale speelden, hadden we al na 1 minuut gewonnen.

Ik hoorde Mourinho het zeggen in een serie over Tottenham:

https://www.youtube.com/watch?v=iQGPTuA7Duslink

Waarom deel ik het hier? Omdat Ajax dit soort citaten op de muur moet plakken bij grote Europese wedstrijden.
Dit blijft zo'n groot leerpunt. + niet hoogmoedig worden.



Ik zou het simpel houden want voetbal is een simpel spelletje.
En een quote gebruiken van iemand die wat dichter bij de club staat:

“Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander.”




Waar het mij om gaat is dat Ajax, de trainer, TD, etc - Ajax leert van de wedstrijden die de laatste 10 jaar het verschil maakten tussen de Finale winnen, de finale bereiken en bv CL overwinteren.

Waar ging het verkeerd en hoe kan het voorkomen worden. Anders zonde, als je weer ergens staat om geschiedenis te schrijven maar het weer laat liggen op punten waar je het eerder hebt laten liggen.

1. Hoogmoed is soms een probleem bij Ajax.
2. Je tactisch overbluffen vooral door kick and rush, maar ook door Mourinho zijn tactiek tegen het Bosz elftal. ( gebeurde tegen United en Spurs)

3. Een wedstrijd niet op tijd dood spelen.

4. Niet de juiste spelers hebben om heel hoog te gaan spelen met het elftal.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 07 september 2020 om 23:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 september 2020 om 22:18:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 07 september 2020 om 21:45:

Even een quote van Mourinho die tegen Sanchez zegt: Heb je ballen?
Ja? Ja? want toen we tegen jullie in de finale speelden, hadden we al na 1 minuut gewonnen.

Ik hoorde Mourinho het zeggen in een serie over Tottenham:

https://www.youtube.com/watch?v=iQGPTuA7Duslink

Waarom deel ik het hier? Omdat Ajax dit soort citaten op de muur moet plakken bij grote Europese wedstrijden.
Dit blijft zo'n groot leerpunt. + niet hoogmoedig worden.



Ik zou het simpel houden want voetbal is een simpel spelletje.
En een quote gebruiken van iemand die wat dichter bij de club staat:

“Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander.”




Waar het mij om gaat is dat Ajax, de trainer, TD, etc - Ajax leert van de wedstrijden die de laatste 10 jaar het verschil maakten tussen de Finale winnen, de finale bereiken en bv CL overwinteren.

Waar ging het verkeerd en hoe kan het voorkomen worden. Anders zonde, als je weer ergens staat om geschiedenis te schrijven maar het weer laat liggen op punten waar je het eerder hebt laten liggen.

1. Hoogmoed is soms een probleem bij Ajax.
2. Je tactisch overbluffen vooral door kick and rush, maar ook door Mourinho zijn tactiek tegen het Bosz elftal. ( gebeurde tegen United en Spurs)

3. Een wedstrijd niet op tijd dood spelen.

4. Niet de juiste spelers hebben om heel hoog te gaan spelen met het elftal.



Ook hier hou ik het simpel ...

Ik ben het deels eens met punt 4: niet de juiste spelers hebben.

 

+1/-2

Het zal wellicht aan mijn Ajax bril liggen, maar dat is toch helemaal geen rode kaart? Hij maakt geen slaande beweging naar de bal ofzo. Moet hij zijn armen afhakken?

 

+1/-0

Dit kan ook nooit rood zijn. Echt bizar dat de VAR ook niks doet.

Maar erger is wellicht het rotvaste geloof en vertrouwen dat er kennelijk heerst in Alvarez als vaste middenvelder, Labyad als spits en Gravenberg als basiskracht. Die laatste moet nog veel leren. Die eerste twee komen gewoon tekort.

 

+1/-0

Was ook geen doorgebroken speler of een scoringskans. Ben benieuwd naar de uitleg, maar dit is waanzin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 13 september 2020 om 15:07:

Het zal wellicht aan mijn Ajax bril liggen, maar dat is toch helemaal geen rode kaart? Hij maakt geen slaande beweging naar de bal ofzo. Moet hij zijn armen afhakken?



Er zijn meerdere manieren om de competitie spannend te houden. Verwacht maar meer van dit soort foefjes vanuit Zeist.

 

+2/-0

Gelukkig vinden Erik en Marcie dat er niks meer bij hoeft. Top-wedstrijd gezien. (ja, we speelden met 10 man, de abritrage en het veld waren kut, maar het zag er vanaf het begin al niet uit)

Maar goed. 3 punten. Wederom lering uit trekken, en door.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 13 september 2020 om 16:23:

Gelukkig vinden Erik en Marcie dat er niks meer bij hoeft. Top-wedstrijd gezien. (ja, we speelden met 10 man, de abritrage en het veld waren kut, maar het zag er vanaf het begin al niet uit)

Maar goed. 3 punten. Wederom lering uit trekken, en door.



Dit is alleszins een beter resultaat dan de 2 voorgaande seizoenen, dus er zit een stijgende lijn in :B.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Sparta-Ajax 13/09/2020