Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] SC Heerenveen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 07 maart 2020 om 10:46:

Je ziet echt van alle kanten aankomen dat dit mis gaat. De gifbeker is nog niet helemaal leeg en meestal moet je eerst rock bottom bereiken voordat het weer beter gaat.

Ik hoop dat ik er helemaal naast zit maar ik vond Ten Hag niet goed overkomen op de persconferentie.

En... het AD heeft het zelden goed maar ik zou dit een begrijpelijke opstelling vinden. Traoré ipv Huntelaar lijkt me beter maar ik neem aan dat Ten Hag voor de grootst mogelijke "vastigheid" wil kiezen:

"Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag opnieuw flink gaat puzzelen met zijn opstelling. Perr Schuurs lijkt de voorkeur te krijgen boven Edson Álvarez, terwijl Lisandro Martínez en Daley Blind weer van positie zullen veranderen. Klaas Jan Huntelaar lijkt in de spits te beginnen, zodat Dusan Tadic als nummer tien zal spelen.

Vermoedelijke opstelling sc Heerenveen: Bednarek, Van Rhijn, Dresevic, Botman, Floranus, Kongolo, Faik, Veerman, Halilovic, Ejuke, Van Bergen

Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Dest, Schuurs, Blind, Tagliafico, Van de Beek, Tadic, Martínez, Ziyech, Huntelaar, Promes"



Als hij met Huntelaar begint neem ik hem nooit meer serieus. Al zouden we alles winnen en kampioen worden. Dan heb je geen splinter, maar een balk in je oog. Huntelaar heeft op een incident het laatste jaar niets meer laten zien. Misschien is dat wel HET voorbeeld van het dramatische inkoop beleid van Overmars. Huntelaar heeft niets meer bij Ajax te zoeken als speler.

Buiten dat hij er nog meer spelers eruit moet laten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 maart 2020 om 12:30:

(...)

Buiten dat hij er nog meer spelers eruit moet laten.



Zeker. Maar dan kom je ook weer bij Overmars & co. uit.
Als je alles er uit laat wat op dit moment zijn niveau niet haalt of niet goed genoeg is kun je geen elftal opstellen.

Kieft zei het van de week nog ergens: de grote topclubs hebben internationals op de bank zitten. Bij Ajax zitten er miskopen en jeugdspelers.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 maart 2020 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 maart 2020 om 12:30:

(...)

Buiten dat hij er nog meer spelers eruit moet laten.



Kieft zei het van de week nog ergens: de grote topclubs hebben internationals op de bank zitten. Bij Ajax zitten er miskopen en jeugdspelers.



Er staat ook geen ene creatieveling (op Ziyech na) of dribbelaar meer in. We hebben zat jeugdspelers van de hand gedaan maar al die aankopen zijn volgens mij ook niet beter.

Met alle respect, Promes wat zijn nou precies zijn voetballende gaven die echt bij Ajax passen?

 

+2/-0

Nou ik toch even terug ben....

Jullie komen op bezoek vanavond. Maar vorige week was Thomas Kahlenberg, voormalig Deens international, in Amsterdam om een wedstrijd bij te wonen. En ik neem aan dat dit Ajax - AZ was. Hij heeft bij die wedstrijd COVID-19 opgelopen, beter bekend als het Corona virus.

https://www.si.com/soccer/2020/03/05/thomas-kahlenberg-coronavirus-denmarklink

Check jezelf af en toe. Ik ook.

En nou over de wedstrijd.

Heerenveen heeft er de laatste tijd een handje van om clubs in nood weer in het zadel te krijgen. Onnodige gelijk spelen en ander puntverlies moeten we de laatste tijd ondergaan. Om gek van te worden zonder dat het spel al te slecht is. Alleen de afwerking ontbreekt het aan. Goddank heeft Odgaard nu plaats genomen op de bank. Voor open doel missen, om de haren uit je kop te trekken. Ik heb een grotere pet op van Runar Espejold, houdt de bal beter vast.

2-1

Dit bericht is gewijzigd op 7 maart 2020, 13:46:59.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 06 maart 2020 om 01:50:

SC Heerenveen speelt altijd met teveel mensen voor de bal.. Dus klein beetje inzakken als AJAX zijnde en je wint zonder problemen ..
Btw. bij een gelijke stand 14 minuten voor tijd Huntelaar het bos insturen en Schuurs in de spits zetten.. Zul je zien , maakt ie een hattrick..!




Kun je wel zeggen, maar iedereen die AZ heeft gezien, zag hoe je Ajax moet bestrijden. Snelle spelers op de vlanken, lange bal over de verdediging en hangen. Heerenveen heeft in het verleden laten zien uitstekend te kunnen counteren. Het komt er de laatste jaren niet helemaal zo uit maar het is niet helemaal verdwenen. Een speler als Ejuke kan egoistisch overkomen maar dribbelen kan hij wel'Kijk Twente uit nog eens terug. Om over Van Bergen maar te zwijgen. De fans van Vitesse waren goed ziek dat die club hem liet gaan naar Heerenveen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 07 maart 2020 om 13:20:

(...) Met alle respect, Promes wat zijn nou precies zijn voetballende gaven die echt bij Ajax passen?



Daar had ik graag de scouts over gehoord ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 maart 2020 om 14:09:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 07 maart 2020 om 13:20:

(...) Met alle respect, Promes wat zijn nou precies zijn voetballende gaven die echt bij Ajax passen?



Daar had ik graag de scouts over gehoord ...



Het is zonde dat Promes op een eigen houtje bijt, want hij zou met gemak dienstbaar kunnen spelen, door zich beter te relativeren. Teleurstellend dat hij met de teamleiding nog altijd niet zover lijkt tot dusver.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 07 maart 2020 om 17:06:

Het is zonde dat Promes op een eigen houtje bijt, want hij zou met gemak dienstbaar kunnen spelen, door zich beter te relativeren. (...)



Niks 'dienstbaar spelen'. Hij moet doen wat er van een speler verlangt wordt op de positie waar hij speelt.

En als dat niet lukt, terug naar de bank of wegwezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 maart 2020 om 17:16:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 07 maart 2020 om 17:06:

Het is zonde dat Promes op een eigen houtje bijt, want hij zou met gemak dienstbaar kunnen spelen, door zich beter te relativeren. (...)



Niks 'dienstbaar spelen'. Hij moet doen wat er van een speler verlangt wordt op de positie waar hij speelt.

En als dat niet lukt, terug naar de bank of wegwezen.



Hij is geen linkeraanvaller naar onze kwalitatieve techniek van het elftal.

Promes moet rechtsmidden of rechtsachter op de flank actief zijn, en zich verder niet bezighouden met zijn nummer 11, wat een beladen historisch nummer is, en eigenlijk hem niet staat.

Promes kan en moet zo nuttig doen als Keje Molenaar ooit was, niet meer, niet minder. Simpel scoren en aanleveren en noest waterdragen met vaart, zonder het esthetische veinzen van grote klasse. Iemand kan die jongen heus nuttig genoeg helpen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 07 maart 2020 om 17:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 07 maart 2020 om 17:16:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 07 maart 2020 om 17:06:

Het is zonde dat Promes op een eigen houtje bijt, want hij zou met gemak dienstbaar kunnen spelen, door zich beter te relativeren. (...)



Niks 'dienstbaar spelen'. Hij moet doen wat er van een speler verlangt wordt op de positie waar hij speelt.

En als dat niet lukt, terug naar de bank of wegwezen.




Promes moet rechtsmidden of rechtsachter op de flank actief zijn, en zich verder niet bezighouden met zijn nummer 11, wat een beladen historisch nummer is, en eigenlijk hem niet staat.
.



Promes heeft vorig jaar in deze rol gespeeld bij Sevilla. Hij voelde zich niet comfortabel in deze rol en wilde daarom weg bij Sevilla. Hij geeft aan dat hij liefst op 10 speelt of als linksbuiten en dat hij daar waardevoller is voor de ploeg. In het Ten Hag topic zeg je volgens de Ancelotti theorie moeten spelers zich comfortbal voelen op het veld om te kunnen winnen.

 

+1/-0

Toch moet je weten wanneer het gespeeld comfortabel is of echt comfortabel, want als je zou praten, zou Promes beamen dat hij het als zijn identiteit ziet om linkerspits of 10 te spelen, maar het idee van lekker voetbal waar supporters blij van gemaakt worden, daarin betekent hij onvoldoende, dus dan is het niet daadwerkelijk comfortabel. Hij kan best in dienst achter Donny, David, Dusan en Hakim spelen, en zal toegeven dat iedereen daar beter van gaat voetballen. Overigens vond hij rechtsachter spelen bij Oranje niet een probleem, en weet hij hoe aanvallend je het in mag vullen bij Ajax, dus zal dat het enige zijn waarin mogelijk toekomst voor hem is.

 

+2/-0

Sorry Luigi, ik bedoel het echt niet lullig maar puur uit nieuwsgierigheid: is het Nederlands jouw eerste taal?

 

+1/-0

Engels, Servisch, en daarna pas Nederlands als derde taal, en in Portugees en Luxemburgs heb ik mij de laatste jaren verbeterd.

 

+1/-0

Ik kijk totaal niet uit naar deze wedstrijd, wetende dat het wederom niet om aan te gluren zal zijn en dat de kans nu erg groot is dat we vanavond de koppositie gaan verliezen. Ik zet liever een leuke film op...

 

+1/-0

Vanavond verwacht ik minstens een leuk gelijkspel, met wat meevallers een ruime zege.

 

+1/-0

Verrassend Timber in de basis.

 

+1/-0

Als zodadelijk Alvarez, Schuurs en Eiting invallen voor Blind, Ziyech en Tadic, dan is dit perfect ingebracht en zullen we zegevieren. Bogarde actief op de bank, Tadic kwaad op Dest, Promes nog altijd in luilekkerland.

 

+1/-0

Het is gewoon weer 2x niks. Geen tempo, geen kansen, niets. We mogen weer van geluk springen dat Heerenveen niet weet wat afwerken is, of de wedstrijd was alweer gespeeld. Bij die laatste kans waren de backs weer in geen velden of wegen te bespeuren en mocht Timber het gaan oplossen.

Echt om gek van te worden, hoe lamlendig en tandenloos dit elftal speelt.

 

+1/-0

0-3 :P :denk :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




1-3 maar in 6 minuten zag je dat ze wel kunnen voetballen. Hopelijk putten ze hier vertrouwen uit. Bogarde laat zich ook gelden op de bank.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] SC Heerenveen - Ajax