spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.987
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-NEC: -
Ajax blijkt altijd het medicijn te zijn voor clubs die in een dip zitten.
Thuis hebben we al teveel punten verloren,het wordt tijd om een goeie reeks neer te zetten deze blok.
Selectie is weer wat groter geworden en er is gewerkt aan automatismen en fitheid dus is er geen excuus meer voor de Boys.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 537
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 07 oktober 2026 om 15:06:
Thuis hebben we al teveel punten verloren,het wordt tijd om een goeie reeks neer te zetten deze blok.
Selectie is weer wat groter geworden en er is gewerkt aan automatismen en fitheid dus is er geen excuus meer voor de Boys.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Litmanen92
Fan van Ajax
Forumreacties: 272
Reg.: 1 februari 2008
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.499
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 10 oktober 2026 om 21:59:
Moet het doen met een live radio. Hoe beleven jullie de wedstrijd? Verwachten jullie dat Ajax er de 2e helft overheen klapt?
Forumreacties: 2.036
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 10 oktober 2026 om 22:11:
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 10 oktober 2026 om 21:59:
Moet het doen met een live radio. Hoe beleven jullie de wedstrijd? Verwachten jullie dat Ajax er de 2e helft overheen klapt?
Voorlopig niet. We zijn vleugellam.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 11.687
Reg.: 26 september 2004
Wederom onnodig puntverlies en de moeilijke wedstrijden moeten eigenlijk nog komen. Laten we eerlijk zijn en de hoop dat we mee zouden kunnen doen voor de titel laten varen. Daarvoor zijn we simpelweg nog veel te wisselvallig en mocht het uiteindelijk wel gaan draaien ,sta je al op een onoverbrugbare achterstand.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.519
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-4-2
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 07 oktober 2026 om 15:06:
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 10 oktober 2026 om 23:24:
Vorig seizoen had Ajax 15 punten na 8 duels, nu 12. Maar goed, er is weer veel op doel geschoten lees ik, dus het merendeel hier zal weer heel tevreden zijn.
Forumreacties: 4.049
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 oktober 2026 om 00:39:
Vorig seizoen had Ajax 15 punten na 8 duels, nu 12. Maar goed, er is weer veel op doel geschoten lees ik, dus het merendeel hier zal weer heel tevreden zijn.
Ajax heeft 15 punten nu. Maar wees eerlijk, jij zit met de snikkel in de hand te wachten totdat het eindsignaal klinkt en Ajax puntverlies heeft, zodat je dit soort posts kunt plaatsen.
Ik ben een criticaster van het beleid, maar ik kan er niet omheen dat er een betere ploeg staat dan vorig jaar. NEC had vorig jaar ambities om deze wedstrijd te winnen, terwijl ze nu dolblij zullen zijn dat ze met een puntje wegkomen.
Het is ook vaak net niet, ik geloof er zeker in dat als het allemaal wat beter in elkaar valt, we over een drempel komen en we dit soort wedstrijden met 4-1 winnen.
Probleem is mogelijk wel dat als het allemaal in elkaar valt, het al te laat is en er teveel punten gemorst zijn. Met dit beleid moet je eigenlijk eerste worden, lukt dat niet dan is er wat mij betreft gewoon gefaald.
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 11 oktober 2026 om 07:31:
Ajax heeft 15 punten nu. Maar wees eerlijk, jij zit met de snikkel in de hand te wachten totdat het eindsignaal klinkt en Ajax puntverlies heeft, zodat je dit soort posts kunt plaatsen.
Is het voor jou fysiek onmogelijk om posts te plaatsen die niet op het niveau zijn van een 10-jarige kleuter?
Op zich zou je kunnen stellen dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Mijn zoontje (jonger dan 10) weet nog wel dat Ajax geen 12 punten heeft. Willem II en Pec Zwolle zijn blij dat jouw puntentelling niet geldt, anders zouden ze allebei op -14 punten staan op dit moment.
En ja, ik ben tevreden want er is veel op doel geschoten. Het wordt voor mij pas erg zorgwekkend als er geen kansen of schoten op doel worden gecreëerd.
Bovenal uiteraard wel ontevreden met de uitslag.
Ik vond dat NEC heel makkelijk door had hoe tegen Ajax te spelen. Michel lijkt geen trainer met een plan B of C op het moment dat het niet loopt.
Brandt en Tolu hebben dit seizoen nog wat gered, maar anders sta je met deze selectie gewoon 8 a 10 punten al achter.
Erg afhankelijk van die 2 spelers. Tegenstanders hebben dat ook snel door natuurlijk.
Michel lijkt er geen team van te kunnen maken.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 5.080
Reg.: 16 augustus 2007
Ik denk dat wat we nu zien ook eenvoudigweg een logisch gevolg is van wéér een enorme selectie-renovatie. Er zijn maar weinig trainers die na 10+ mutaties, waarbij ook nog eens je topscorer vertrekt, direct een goed voetballend geheel kunnen neerzetten.
Dat uiteraard geheel afgezien van het feit dat Gloukh die bal er gewoon in moet rammen.
Vond Mokio overigens erg slordig spelen. Rosa deed weer eens niet mee; in vervolg gewoon Kehrer rechtsback als Gaaei niet kan spelen. Op de rechterflank gebeurde nu he-le-maal niets.
Moest wel lachen om Michel tegen Marcos vlak voor z'n invalbeurt: "I need you to make two goals! Two goals!"
Forumreacties: 2.036
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 oktober 2026 om 08:52:
Ik vond dat NEC heel makkelijk door had hoe tegen Ajax te spelen. Michel lijkt geen trainer met een plan B of C op het moment dat het niet loopt.
Brandt en Tolu hebben dit seizoen nog wat gered, maar anders sta je met deze selectie gewoon 8 a 10 punten al achter.
Erg afhankelijk van die 2 spelers. Tegenstanders hebben dat ook snel door natuurlijk.
Michel lijkt er geen team van te kunnen maken.
Forumreacties: 3.985
Reg.: 10 juli 2003
Erg geschrokken van het plan en spel gisteren. Ook weer niemand die de boel kan omdraaien - zowel binnen als buiten de lijnen njet - als je meer en meer ziet dat het totaal niet loopt. Amrabat, Mokio heel slecht, Brand onzichtbaar. Je speelde dus letterlijk zonder middenveld, wat te zien was in de enorme ruimtes die NEC kreeg en het feit dat wij in balbezit alleen lange ballen konden laten spelen door Ter Stegen. Kehrer en Tsygankov vielen ook erg tegen en Andringa had ook opvallend veel moeite met zijn basistechniek. Fysiek zijn veel spelers nog niet eens in staat 90 minuten gas te geven, wat eveneens verbaast. Wissels waren ook best vreemd hier en daar.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - NEC