Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - Excelsior

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 19 september 2026 om 22:36:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 19 september 2026 om 10:19:

Matchday!

De dag waar je (virtueel) de koppositie kan overnemen, in ieder geval voor ongeveer 12 uur.

Waar men tegen de wedstrijd tegen Willem II niet te spreken was over de opstelling, was dit uiteindelijk wel een goede zet.

Ajax kwam zeer behoorlijk voor de dag en had geen kluif aan Willem II. Een aantal spelers van de bank maakte minuten en er kan voorzichtig worden gezegd dat je ook in de breedte een team hebt die heel goed voor de dag kan komen (in de Eredivisie).

Vermoedelijke stelt Michel weer de ´sterkste 11 op´ met nog een aantal afwezigen. Het zou heerlijk zijn als je deze ook wint dan ga je met een goed gevoel de Interland break in en kan je zondag even achteroverleunen om te kijken wat de concurrentie er van bakt.

Excelsior heeft redelijke resultaten geboekt door bijvoorbeeld stadsgenoot Sparta te verslaan, toch denk ik niet dat ze veel geloof hebben in een stunt.

Ajax scoort er veel op los geeft hier en daar wel wat te veel ruimte weg Excelsior zal uiterst effectief moeten zijn anders wordt het voor hun een moeilijke opgave.

Het gaat een paar wedstrijden aardig en we denken weer wereld kampioen te worden... laten we gewoon realistisch blijven, we spelen 7 wedstrijden en weten er 3 niet te winnen, dat is gewoon subtop.

Dit ajax is echt niet zo sterk als sommige doen vermoeden/ doen geloven.

Als we de sterkste en meest logische opstelling neerzetten zijn we echt een titelkandidaat.
Maar zolang er constant gegokt wordt....

+1/-0

Vooralsnog verspeelt Ajax teveel en te gemakkelijk punten om kampioen te kunnen worden.

+2/-1

BertjeK schreef op 19 september 2026 om 22:36:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 19 september 2026 om 10:19:

Matchday!

De dag waar je (virtueel) de koppositie kan overnemen, in ieder geval voor ongeveer 12 uur.

Waar men tegen de wedstrijd tegen Willem II niet te spreken was over de opstelling, was dit uiteindelijk wel een goede zet.

Ajax kwam zeer behoorlijk voor de dag en had geen kluif aan Willem II. Een aantal spelers van de bank maakte minuten en er kan voorzichtig worden gezegd dat je ook in de breedte een team hebt die heel goed voor de dag kan komen (in de Eredivisie).

Vermoedelijke stelt Michel weer de ´sterkste 11 op´ met nog een aantal afwezigen. Het zou heerlijk zijn als je deze ook wint dan ga je met een goed gevoel de Interland break in en kan je zondag even achteroverleunen om te kijken wat de concurrentie er van bakt.

Excelsior heeft redelijke resultaten geboekt door bijvoorbeeld stadsgenoot Sparta te verslaan, toch denk ik niet dat ze veel geloof hebben in een stunt.

Ajax scoort er veel op los geeft hier en daar wel wat te veel ruimte weg Excelsior zal uiterst effectief moeten zijn anders wordt het voor hun een moeilijke opgave.

Het gaat een paar wedstrijden aardig en we denken weer wereld kampioen te worden... laten we gewoon realistisch blijven, we spelen 7 wedstrijden en weten er 3 niet te winnen, dat is gewoon subtop.

Dit ajax is echt niet zo sterk als sommige doen vermoeden/ doen geloven.

Ajax komt natuurlijk van ver, ik denk wel dat je met die instelling / intensiteit de wedstrijd van gisteren had moet aanvliegen.

De wedstrijd van gisteren is helaas pech, dit is een kwestie van fine-tunen. En Simon Adingra en Yves Bissouma komen eraan he. Je kan liever de pech vroeg in het seizoen hebben dan laat in het seizoen.

Je komt uit een situatie waar je nauwelijks kansen creëerde (vorig seizoen). Dit seizoen is wel anders als je zovaak de paal en laat etc. raakt weet je in ieder geval dat je het vizier nog een klein beetje moet bijstellen.

+3/-0

Laten we vooral realistisch zijn. We verspelen in 3 van de 7 wedstrijden punten. (Ook moeizame wedstrijden in conference league tegen hele kleintjes). Laten we dan aub niet met zijn allen over elkaar vallen dat we de beste spelers hebben, de beste TD, kampioen worden, de Conference league winnen (weet niet wat ik allemaal voorbij heb zien komen). Realisme is ook op zijn plaats op zijn tijd.
Fey en PSV hadden zon wedstrijd waarschijnlijk wel over de streep getrokken.

Ja het gaat beter dan andere jaren, maar het is een vreemdelingen legioen, je ziet aan allea dat de helft van de aankopen niet rendeert.

Daarnaast hebben we een redelijk makkelijk programma achter de rug en toch verspelen we 7 punten...

+2/-4

Door dit gelijkspel hebben we de titel niet meer in eigen hand. Bescheidenheid is op zijn plaats hier.

+2/-0

Kiki schreef op 20 september 2026 om 08:56:

Door dit gelijkspel hebben we de titel niet meer in eigen hand. Bescheidenheid is op zijn plaats hier.

We verspelen 7 puntem in 7 wedstrijden en niet eens tegen hele geweldige teams... laten we op zijn minst realistisch zijn en niet denken dat Jordi en Michel het allemaal in eens omdraaien.

Ik denk dat we minder verliespunten hadden onder Heitinga na 7 wedstrijden....

+2/-4

BertjeK schreef op 20 september 2026 om 09:14:

Kiki schreef op 20 september 2026 om 08:56:

We verspelen 7 puntem in 7 wedstrijden en niet eens tegen hele geweldige teams... laten we op zijn minst realistisch zijn en niet denken dat Jordi en Michel het allemaal in eens omdraaien.

Ik denk dat we minder verliespunten hadden onder Heitinga na 7 wedstrijden....

Klopt, lol. 7 gespeeld, 4 gewonnen en 3 gelijk.

+2/-1

Mie Toe schreef op 19 september 2026 om 22:30:

Zijaanzij schreef op 19 september 2026 om 22:19:

Trainer begint sterke trekken van een koekenbakker te vertonen. Draait niks om, start aan het einde van blok 1 met zoveelste opstelling, wisselt team te vaak wedstrijd uit.
Neen dit lijkt geen trainer te zijn die het verschil maakt.
In het volgende blok heeft Ajax na elk Europees duel een lastige uitwedstrijd. Sanchez heeft daar waarschijnlijk geen antwoord op (en zal hard nodig zijn). Ja hij wisselt maar zonder logica.

En ook gewoon weer Mokio en Klaassen samen achter de 10 opstellen. Mokio is geen 6, en Klaassen gaat steevast naast de spits staan zodra de bal over een bepaald punt is. Dit werkte vorig jaar niet, en ik begrijp gewoonweg niet waarom het nu weer geprobeerd blijft worden.

Elke minuut met Klaassen op het middenveld, betekent een verloren minuut om naar iets nieuws toe te werken. Dit had na de voorbereiding al duidelijk moeten zijn (en eigenlijk daarvoor al). Zien Cruijff en Míchel dit nu echt niet?

Zet nou eens eerst een goede serie neer, en ga dan een beetje schuiven als je tegen op papier zwakkere tegenstanders speelt.

Mokio speelde gisteren heel goed.

+7/-0

Was eigenlijk niet meer van plan hier te reageren, maar doe dat toch maar ff.

BertjeK schreef op 20 september 2026 om 08:22:

Laten we vooral realistisch zijn. We verspelen in 3 van de 7 wedstrijden punten. (Ook moeizame wedstrijden in conference league tegen hele kleintjes). Laten we dan aub niet met zijn allen over elkaar vallen dat we de beste spelers hebben, de beste TD, kampioen worden, de Conference league winnen (weet niet wat ik allemaal voorbij heb zien komen). Realisme is ook op zijn plaats op zijn tijd.

Ja het gaat beter dan andere jaren, maar het is een vreemdelingen legioen, je ziet aan allea dat de helft van de aankopen niet rendeert.

Daarnaast hebben we een redelijk makkelijk programma achter de rug en toch verspelen we 7 punten...

Hoi Bert, ik zie dat jij en sommige andere doemdenkers (of zelfs anti-Ajacieden in vermomming) er weer als de kippen bij zijn om te bashen na puntenverlies. Nou, laten we het even over de wedstrijd hebben: Ajax speelde geweldig, zelfs beter dan de twee voorgaande wedstrijden. Er werden ontzettend veel kansen gecreëerd en zelfs na zo'n zure gelijkspel was ik tevreden over het vertoonde spel. Je kan dan wel lullen dat we veel punten hebben verliezen verloren, maar als we slecht hadden gespeeld en nipt hadden gewonnen, had je dan gezeurd over het spel. Zelfs Gloukh ontpopt zich nu als dragende kracht, ondanks dat nog niet alles bij hem goed gaat.

Gisteren hebben we 3x paal of lat geraakt, verder stond er een keeper die alles tegenhield en spelers die voor volk en vaderland voor de bal sprongen. Dat kan gebeuren. Het doet me denken aan de wedstrijd tegen Sparta onder Jol. Er is duidelijk vooruitgang te zien qua spel, maar gisteren was (los van de nog klote verdediging) pure pech dat we niet met 4 of 5 goals verschil winnen.

Hier maar even de statistieken, waarbij heel wat schoten niet zijn meegeteld als "op doel":

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 september 2026, 15:51:29.

+8/-0

s0lido schreef op 20 september 2026 om 13:24:

Hoi Bert, ik zie dat jij en sommige andere doemdenkers (of zelfs anti-Ajacieden in vermomming) er weer als de kippen bij zijn om te bashen na puntenverlies. Nou, laten we het even over de wedstrijd hebben: Ajax speelde geweldig, zelfs beter dan de twee voorgaande wedstrijden. Er werden ontzettend veel kansen gecreëerd en zelfs na zo'n zure gelijkspel was ik tevreden over het vertoonde spel. Je kan dan wel lullen dat we veel punten hebben verliezen, maar als we slecht hadden gespeeld en nipt hadden gewonnen, had je dan gezeurd over het spel. Zelfs Gloukh ontpopt zich nu als dragende kracht, ondanks dat nog niet alles bij hem goed gaat.

Gisteren hebben we 3x paal of laat geraakt, stond er een keeper die alles tegenhield en spelers die voor volk en vaderland voor de bal sprongen. Dat kan gebeuren. Het doet me denken aan de wedstrijd tegen Sparta onder Jol. Er is duidelijk vooruitgang te zien qua spel, maar gisteren was (los van de nog klote verdediging) pure pech dat we niet met 4 of 5 goals verschil winnen.

Hier maar even de statistieken, waarbij heel wat schoten niet zijn meegeteld als "op doel":

forumillustratie

Op basis van statistieken win je geen kampioenschap, jammer genoeg.

Kan best zijn dat Ajax veel balbezit had en veel kansen gecreëeerd heeft, maar uiteindelijk draait het toch om de punten. Ik vind het toch zorgwekkend dat we tegen het rijtje Heerenveen, PSV, Fortuna, Willem II en Excelsior 9 tegendoelpunten slikken.

Als Ajax kampioen wil worden, zal daar toch iets moeten gebeuren. Als je die 2 goals van Excelsior bekijkt, dan is dat toch wel een beetje beschamend hoeveel vrijheid ze daar krijgen.

+2/-6

Bjorn121 schreef op 20 september 2026 om 13:34:

Hoi Bert, ik zie dat jij en sommige andere doemdenkers (of zelfs anti-Ajacieden in vermomming) er weer als de kippen bij zijn om te bashen na puntenverlies. Nou, laten we het even over de wedstrijd hebben: Ajax speelde geweldig, zelfs beter dan de twee voorgaande wedstrijden. Er werden ontzettend veel kansen gecreëerd en zelfs na zo'n zure gelijkspel was ik tevreden over het vertoonde spel. Je kan dan wel lullen dat we veel punten hebben verliezen, maar als we slecht hadden gespeeld en nipt hadden gewonnen, had je dan gezeurd over het spel. Zelfs Gloukh ontpopt zich nu als dragende kracht, ondanks dat nog niet alles bij hem goed gaat.

Gisteren hebben we 3x paal of laat geraakt, stond er een keeper die alles tegenhield en spelers die voor volk en vaderland voor de bal sprongen. Dat kan gebeuren. Het doet me denken aan de wedstrijd tegen Sparta onder Jol. Er is duidelijk vooruitgang te zien qua spel, maar gisteren was (los van de nog klote verdediging) pure pech dat we niet met 4 of 5 goals verschil winnen.

forumillustratie

Kan best zijn dat Ajax veel balbezit had en veel kansen gecreëeerd heeft, maar uiteindelijk draait het toch om de punten. Ik vind het toch zorgwekkend dat we tegen het rijtje Heerenveen, PSV, Fortuna, Willem II en Excelsior 9 tegendoelpunten slikken.

Als Ajax kampioen wil worden, zal daar toch iets moeten gebeuren. Als je die 2 goals van Excelsior bekijkt, dan is dat toch wel een beetje beschamend hoeveel vrijheid ze daar krijgen.

Ik verwacht niet dat we direct kampioen worden, maar het spel gisteren was gewoon heel goed. Ik weet niet of je hebt gekeken (ik hoop van wel, want er was veel moois te zien), maar het was een wonder dat we niet winnen. Er is genoeg reden om optimistisch te zijn i.m.o. dat we volop gaan strijden om minimaal een tweede plek.

+7/-0

Hoi Bert, ik zie dat jij en sommige andere doemdenkers (of zelfs anti-Ajacieden in vermomming) er weer als de kippen bij zijn om te bashen na puntenverlies. Nou, laten we het even over de wedstrijd hebben: Ajax speelde geweldig, zelfs beter dan de twee voorgaande wedstrijden. Er werden ontzettend veel kansen gecreëerd en zelfs na zo'n zure gelijkspel was ik tevreden over het vertoonde spel. Je kan dan wel lullen dat we veel punten hebben verliezen verloren, maar als we slecht hadden gespeeld en nipt hadden gewonnen, had je dan gezeurd over het spel. Zelfs Gloukh ontpopt zich nu als dragende kracht, ondanks dat nog niet alles bij hem goed gaat.

forumillustratie

Mooi dat je die Ajax-Sparta noemt uit ik meen 2009. Eerste waar ik gister aan dacht.

+4/-0

Dimi128 schreef op 20 september 2026 om 14:08:

forumillustratie

Mooi dat je die Ajax-Sparta noemt uit ik meen 2009. Eerste waar ik gister aan dacht.

Yep, 0-0 eindstand na 41 doelpogingen.... De bal wilde/mocht er gewoon niet in. ;B

Gisteren was het wat dat betreft niet zo extreem, maar ik had meerdere "wtf momenten" van hoe de bal er niet in ging.

+5/-0

Ondanks het mindere resultaat toch best wel tevreden. Als je gewoon op deze weg doorgaat zal je nog genoeg wedstrijden winnen. Je had nu wel echt wat pech dat Excelsior vrij luizig twee goals maakt zonder echt kansen te creëren, terwijl aan de andere kant de bal maar niet goed viel. Die drie ballen op de paal of lat waren gewoon pech. Wel had je zeker in de eerste helft wel wat zorgvuldiger kunnen zijn met de laatste pass of in de afronding. Maar zelfs als je heel goed bent zitten er een of twee keer per jaar soms dit soort wedstrijden tussen. Het belangrijkste is dat het spel al aardig in elkaar steekt.

+8/-2

tackle schreef op 20 september 2026 om 11:59:

Mokio speelde gisteren heel goed.

Vind ik ook. Mijn kritiek is ook niet op Mokio gericht, maar op de beslissing om Mokio en Klaassen achter de 10 te zetten. Het is óf Klaassen óf Mokio op 8, met daarnaast een 6 (Amrabat of Bissouma). Wat mij betreft Mokio in de basis, en Klaassen als wissel (of als supersub op 10 om iets te forceren).

+2/-0

PSV verliest en de twee ploegen bovenaan spelen na de interlandbreak tegen elkaar. Wij kunnen dan op minimaal 1 ploeg inlopen. Ik hoop echt dat de verdediging snel op orde is, want aanvallend zit het wel goed. Daarna spelen ook Feyenoord en PSV tegen elkaar en wij tegen AZ, dus wordt sowieso een belangrijke maand.

+5/-0

thomas83 schreef op 20 september 2026 om 15:10:

Ondanks het mindere resultaat toch best wel tevreden. Als je gewoon op deze weg doorgaat zal je nog genoeg wedstrijden winnen. Je had nu wel echt wat pech dat Excelsior vrij luizig twee goals maakt zonder echt kansen te creëren, terwijl aan de andere kant de bal maar niet goed viel. Die drie ballen op de paal of lat waren gewoon pech. Wel had je zeker in de eerste helft wel wat zorgvuldiger kunnen zijn met de laatste pass of in de afronding. Maar zelfs als je heel goed bent zitten er een of twee keer per jaar soms dit soort wedstrijden tussen. Het belangrijkste is dat het spel al aardig in elkaar steekt.

Ik denk ook dat Ajax een lastige ploeg is om voor menig tegenstander te verslaan. Ben benieuwd of welk aantal goals gemiddeld per wedstrijd we uitkomen aan het eind van de rit. Tegenstanders zullen er denk ik gemiddeld iets van 3 in moeten leggen om een resultaat te gaan boeken.

+3/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 20 september 2026 om 16:33:

Ik denk ook dat Ajax een lastige ploeg is om voor menig tegenstander te verslaan. Ben benieuwd of welk aantal goals gemiddeld per wedstrijd we uitkomen aan het eind van de rit. Tegenstanders zullen er denk ik gemiddeld iets van 3 in moeten leggen om een resultaat te gaan boeken.

We hebben gewoon heel veel kwaliteit nu. Ik zag voor de wedstrijd voorbijkomen dat Ajax het in de Eredivisie op een aantal aanvallende statistieken als beste deed. Geen idee of dat nu nog zo is, maar dat ging om statistieken als doelpogingen en balcontacten in de zestien geloof ik, dus ik kan me voorstellen dat je nog steeds ergens bovenaan staat. We zijn dan ook nog niet eens op volle oorlogssterkte. Ik ben erg positief hoe de ploeg zich op dit moment ontwikkelt. Ik kijk weer echt uit naar iedere wedstrijd.

+2/-0

Bjorn121 schreef op 20 september 2026 om 13:34:

forumillustratie

Met structureel goed voetbal ga je op de lange termijn meer punten pakken dan met leunen op toeval en individuele ingevingen waardoor je een wedstrijd tegen Excelsior wel wint. Dat is een enorme verbetering ten opzichte van het alle-ballen-op-Mika van vorig seizoen. Alleen we lopen nu nog achter omdat spelers nog niet helemaal fit zijn of in vorm waardoor je bijv. nog een ongeschikte Mokio op zes moet zetten. We moeten van veel verder komen dan de concurrentie.

+4/-0

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar het lijkt mij duidelijk dat er veel gecreeerd werd en dat de ploeg an sich veel sterker is dan vorig jaar.

Dat is mooi en verhoogt de kans op het kampioenschap. Het enige is dat we een beetje op de pof leven, dus het kampioenschap is ook echt noodzakelijk om het proces voort te zetten na dit seizoen.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Ajax - Excelsior