Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - PAOK Saloniki

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Little-Idiot schreef op 14 augustus 2019 om 09:59:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 14 augustus 2019 om 09:31:

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 14 augustus 2019 om 09:20:

Zag ik nou goed dat er na afloop nog wat opstootjes op het veld waren, of zit ik mis?



De scheidsrechter werd belaagd door de PAOK-spelers, maar het liep af met een sisser. Kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen als ik het bekijk vanuit hun positie.. 3 (in mijn ogen natuurlijk terechte) penalty's tegen en geen extra extra tijd, ondanks doelpunt en bijbehorende oponthoud.



Van de vijf penalty-momenten werden de 3 duidelijkste gegeven, dat hadden er zelfs nog meer kunnen worden, deze 3 kon de scheids echt niet omheen. Ook had je niet raar op hoeven kijken als die keeper gewoon rood krijgt voor die aanslag op Ziyech op het middenveld. Aan de andere kant had die goal van Tagliafico natuurlijk nooit goedgekeurd mogen worden nadat hij eerst zijn man practisch de goal in smijt voordat hij de bal er achter aan stuurt




Volgens mij laat die speler zich gewoon vallen.
Wat een tokki volk die Grieken. Maar wat wil je met een voorzitter die met een pistool het veld oploopt.

 

+1/-0

Hakken over de sloot.
Vorig jaar waren we echt veel verder met automatismen en 'team' rond deze tijd. Was ook niet allemaal goed, maar zeker beter.

Ballen die achter de man in de loop worden gespeeld, te langzame ballen, anderen in de problemen laten komen, niet coachen, passes naar no-mans-land.

Basis dingen missen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Little-Idiot schreef op 14 augustus 2019 om 09:59:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 14 augustus 2019 om 09:31:

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 14 augustus 2019 om 09:20:

Zag ik nou goed dat er na afloop nog wat opstootjes op het veld waren, of zit ik mis?



De scheidsrechter werd belaagd door de PAOK-spelers, maar het liep af met een sisser. Kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen als ik het bekijk vanuit hun positie.. 3 (in mijn ogen natuurlijk terechte) penalty's tegen en geen extra extra tijd, ondanks doelpunt en bijbehorende oponthoud.



Aan de andere kant had die goal van Tagliafico natuurlijk nooit goedgekeurd mogen worden nadat hij eerst zijn man practisch de goal in smijt voordat hij de bal er achter aan stuurt



Vind je? Ik heb die herhaling nu 5x bekeken en ik zie de fout nog altijd niet: https://youtu.be/y5NEx8PAIfk?t=466link. Ik zie geen duw beweging, ik zie wel een PAOK speler die als een stervende zwaan neergaat omdat hij 2 handen voelt, maar ik zie daar echt geen duw-beweging in.

En ik heb gisteren zonder geluid gekeken, maar wtf is die commentator?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 augustus 2019 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Little-Idiot schreef op 14 augustus 2019 om 09:59:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 14 augustus 2019 om 09:31:

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 14 augustus 2019 om 09:20:

Zag ik nou goed dat er na afloop nog wat opstootjes op het veld waren, of zit ik mis?



De scheidsrechter werd belaagd door de PAOK-spelers, maar het liep af met een sisser. Kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen als ik het bekijk vanuit hun positie.. 3 (in mijn ogen natuurlijk terechte) penalty's tegen en geen extra extra tijd, ondanks doelpunt en bijbehorende oponthoud.



Aan de andere kant had die goal van Tagliafico natuurlijk nooit goedgekeurd mogen worden nadat hij eerst zijn man practisch de goal in smijt voordat hij de bal er achter aan stuurt



Vind je? Ik heb die herhaling nu 5x bekeken en ik zie de fout nog altijd niet: https://youtu.be/y5NEx8PAIfk?t=466link. Ik zie geen duw beweging, ik zie wel een PAOK speler die als een stervende zwaan neergaat omdat hij 2 handen voelt, maar ik zie daar echt geen duw-beweging in.

En ik heb gisteren zonder geluid gekeken, maar wtf is die commentator?



Die clown had een gele kaart moeten krijgen voor die afschuwelijk slechte schwalbe.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 augustus 2019 om 12:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Little-Idiot schreef op 14 augustus 2019 om 09:59:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 14 augustus 2019 om 09:31:

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 14 augustus 2019 om 09:20:

Zag ik nou goed dat er na afloop nog wat opstootjes op het veld waren, of zit ik mis?



De scheidsrechter werd belaagd door de PAOK-spelers, maar het liep af met een sisser. Kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen als ik het bekijk vanuit hun positie.. 3 (in mijn ogen natuurlijk terechte) penalty's tegen en geen extra extra tijd, ondanks doelpunt en bijbehorende oponthoud.



Aan de andere kant had die goal van Tagliafico natuurlijk nooit goedgekeurd mogen worden nadat hij eerst zijn man practisch de goal in smijt voordat hij de bal er achter aan stuurt



Vind je? Ik heb die herhaling nu 5x bekeken en ik zie de fout nog altijd niet: https://youtu.be/y5NEx8PAIfk?t=466link. Ik zie geen duw beweging, ik zie wel een PAOK speler die als een stervende zwaan neergaat omdat hij 2 handen voelt, maar ik zie daar echt geen duw-beweging in.

En ik heb gisteren zonder geluid gekeken, maar wtf is die commentator?



Snap niet dat hier twijfel over is, verdediger ziet dat hij Nico kwijt is en gaat vervolgens als een slechte acteur naar de grond.

 

+1/-0

Heb de wedstrijd nog eens rustig bekeken. Ontspannen, geen adrenaline. Kun je meestal een objectiever oordeel geven.
Was het goed? Niet echt, wel alleszins redelijk. Verdiend gewonnen? Zeer zeker.
Ik denk dat veel mensen zich ook laten beïnvloeden door het commentaar.
Ik heb Onana zelden in beeld gezien. Beste man bij Paok was de keeper.
Ik ken de statistieken niet precies maar weet zeker dat we meer balbezit hadden, ook meer kansen. Soms leuke combinaties. Soms kwetsbaar bij balverlies.
Strafschoppen volkomen terecht, de eerste had overgenomen moeten worden.
Veel kansen hebben de Grieken niet gehad. Ook door slecht uitspelen zo nu en dan.
De enige statistiek waarbij de Grieken ruimschoots wonnen is het aantal overtredingen.
Wat een vervelend volk.

 

+4/-0

Over twee wedstrijden gezien ga je terecht door. Vooral op basis van de tweede helft in Thessaloniki. Thuis vond ik ons heel matig beginnen. Glas veld hielp daar niet bij maar PAOK begon juist met enorme druk uit te oefenen. Marin speelde zijn eerste drie ballen allemaal te kort, kan echt niet op dit niveau. De organisatie is nog heel ver te zoeken en ik weet niet of iemand zijn mond open trekt achterin of op het middenveld, lijken wel allemaal eenlingen. Achterin was het vaak totale chaos en het centrale duo is gewoon te klein. Blind een linie terug en Martinez,Alverez of Schuurs maar gewoon centraal rechts. Mazraoui als rechtsback en Veltman eventueel als back up. Dit middenveld is het gewoon niet. Blind is te vaak weg voor de verdediging in de omschakeling. Marin vond ik verdedigend al wat beter staan maar was vooral aan de bal zwak. Van de Beek stond veel te diep waardoor Tadic nog meer ging zwerven. Al het gevaar kwam van Ziyech die het toch ook moeilijk had met vaak twee man om zich heen. Neres is nog niet echt in vorm zoals iedereen nog niet echt scherp is. Toen Huntelaar erin kwam was er meteen oorlog in de zestien, was je gevaarlijker door de lucht en er gebeurd gewoon altijd iets. Dat je het na de 3-1 nog zo moeilijk krijgt is weer typisch Ajax en als vanouds. Je moet z'n duel gewoon uit kunnen spelen. Er is nog een hoop werk voor Ten Hag met name de puzzel op het middenveld.

 

+1/-0

Velen hebben het over de zwakke restverdediging en dat is zeker ook waar. Alleen als je nuchter kijkt, ik had dat gevoel in het stadion al maar daarna werd het bevestigd via de beelden, dan zie je dat het vooral erg is als we notabene zelf een corner nemen. Dan staan er telkens maar twee mensen achter in de middencirkel. Als er dan een bal uitvalt ontstaan die levensgevaarlijke counters met man meer situatie. Ajax moet ipv twee mensen telkens drie mensen achterhouden en als de tegenstander met twee aanvallers voorin blijft dan moet Ajax er vier bij zetten. En natuurlijk moet er iemand strategisch tussen middencirkel en strafschopgebied tegenstander blijven.

Natuurlijk gebeurde dit ook een paar keer in gewoon open spel maar 9 van de 10 keer is het bij een corner of een vrije trap, tegen Spurs natuurlijk ook (2-1). Daarnaast vind ik een speler als Nous niet over voldoende handelingssnelheid en vaardigheid beschikken om in dit Ajax op het middenveld te spelen. Daar moet een echte voetballer staan, een spelverdelerstype. Een Dani Olmo zou super zijn maar ook Propper lijkt me niet verkeerd. En ja ook Donny ging te diep staan maar ga er maar aan staan: die grieken opereerden met twee kantelende lijnen van vier die kort op elkaar stonden. Zie daar maar eens tussen te komen. Alleen een snelle wisselpass kan er voor zorgen dat aan de zijkanten ruimte komt maar zo speelt Ajax eigenlijk niet.
Het zegt veel over de vaardigheid van Ajax dat er toch nog aardig wat dikke kansen ontstonden voor ons.

Nogmaals: mannetje extra achterhouden bij onze eigen aanvallende vrije trappen en corners zou al aardig wat schelen.

 

+2/-0

Vond de hoekschop varianten ook uiterst opmerkelijk. Bal terug leggen op de tweede lijn en dan vandaar uit proberen te scoren, ja in het videospel fifa kan dat maar in real life zorgt het vaker voor afzwaaiers. Vond alle ingestudeerde spelhervatting slecht worden uitgevoerd. Tevens moet Ziyech ook stoppen met vrije trappen, alles gaat in de muur of butst langzaam naar de doelman.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - PAOK Saloniki