Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Loting Conference League

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Zijaanzij schreef op 28 augustus 2026 om 19:01:

T-Bag schreef op 28 augustus 2026 om 18:08:

Zijaanzij schreef op 28 augustus 2026 om 15:46:

Klausz schreef op 28 augustus 2026 om 15:22:

NW86 schreef op 28 augustus 2026 om 15:20:

Klausz schreef op 28 augustus 2026 om 15:04:

Gewoon 6x winnen, zo bijzonder zijn de tegenstanders nou ook weer niet.
Atalanta was een paar jaar geleden leuk maar is weinig van over.

Zware loting? Als we de CL als in Champions League volgend jaar in willen, dan wil ik dat woord hier niet horen...

En toch is het een zware loting. Of een loting zwaar is moet je namelijk af zetten tegen hoe de loting had kunnen zijn. We treffen bijna uit iedere pot de zwaarste tegenstander die je kunt treffen. Dan is het een zware loting, like it or not.

Vergelijken met Champions League is appels met peren. Barcelona en Real Madrid zitten nou eenmaal niet in deze loting. Atalanta was een paar jaar geleden leuk maar nu weinig van over zeg je. Wat denk je dat ze van Ajax zeggen? We krijgen 5 goals tegen in 2 wedstrijden tegen Sion en kunnen ook tegen Vojvodina de nul niet houden. Tegen Atalanta zijn we zeker geen favoriet op het moment.

Het verhaal van jouw hierboven klopt wel als je het afzet tegen de geplaatste statussen.
Maar als je gewoon kijkt naar de actuele teams, dan valt het toch wel mee?
Van Atalanta mag je niet verliezen, paar jaar geleden was het logisch wellicht gezien de verhoudingen destijds...
Maar hej, my two cents!

Om in jouw denkwereld te blijven. Je had veel makkelijker dienen te loten. Heb je de loting van Atalanta gezien, zij spelen tegen Ajax, Pafos, Almaty, Mjallby, Banja Luka en Riga.

Ga je schamen joh, het laatste dat wij mogen doen in de Conf. League is klagen over de loting......Je maakt Ajax enkel nog kleiner met die visie, tegen calimerogedrag aan dit.. :I

Je bent gespeend van elk verstand van topsport. Dit is nu juist arrogantie. Zonder kunde in iets je ergens te goed voor of in wanen. Je bent er een schoolvoorbeeld van.
Verdiep je eens in Cruijff of Van Gaal voordat je hier je weer eens wat post. Die klaagden dat het een aard had. En dat deden ze niet zonder reden.
Of vond je dat ook Calimero's? Geef daar eerst maar eens antwoord

Jij bent vast gezellig op verjaardagen.

+3/-0

De loting voor conference L begrippen is 'zwaar', dat is een feit. Het liefst hadden we CL gespeeld, dan was de loting veel zwaarder geweest.

Het liefst had ik iets minder zwaar geloot, dan heb je wat meer tijd om op elkaar ingespeeld te raken. Je kan het ook zo zien, tegen betere tegenstanders wordt je ook beter en als je doorgaat kom je die vanzelf tegen.

Uiteindelijk hebben Feyenoord en psv een nadeel in dat opzicht, die moeten flink aan de bak in elke wedstrijd. Het levert ook een leuke premie op.

+2/-0

3LittleBirds schreef op 28 augustus 2026 om 20:32:

De loting voor conference L begrippen is 'zwaar', dat is een feit. Het liefst hadden we CL gespeeld, dan was de loting veel zwaarder geweest.

Het liefst had ik iets minder zwaar geloot, dan heb je wat meer tijd om op elkaar ingespeeld te raken. Je kan het ook zo zien, tegen betere tegenstanders wordt je ook beter en als je doorgaat kom je die vanzelf tegen.

Uiteindelijk hebben Feyenoord en psv een nadeel in dat opzicht, die moeten flink aan de bak in elke wedstrijd. Het levert ook een leuke premie op.

Daar heb je inderdaad wel een punt, ik vind het alleen wel een groot nadeel om op donderdag te spelen.

+1/-0

Patdaddy schreef op 28 augustus 2026 om 21:07:

Daar heb je inderdaad wel een punt, ik vind het alleen wel een groot nadeel om op donderdag te spelen.

In tegenstelling tot enkele andere landen verdomt de KNVB het om wedstrijden op maandag in te plannen. Af en toe 1, 2 of 3 wedstrijdjes op maandag als het bepaalde clubs uitkomt zou niet slecht zijn. Commercieel lijkt het mij ook interessant.

+2/-0

s0lido schreef op 28 augustus 2026 om 21:20:

Patdaddy schreef op 28 augustus 2026 om 21:07:

In tegenstelling tot enkele andere landen verdomt de KNVB het om wedstrijden op maandag in te plannen. Af en toe 1, 2 of 3 wedstrijdjes op maandag als het bepaalde clubs uitkomt zou niet slecht zijn. Commercieel lijkt het mij ook interessant.

Ja vooral omdat ze nu de topwedstrijden rond de Europese wedstrijden plannen is dit nadelig voor Ajax, behalve tegen AZ en NEC dan.

+1/-0

Zijaanzij schreef op 28 augustus 2026 om 14:53:

Sevic schreef op 28 augustus 2026 om 14:45:

Zijaanzij schreef op 28 augustus 2026 om 14:42:

Zware loting. 4 nrs 1 en 2 nrs 2. Bizar gewoon.

Vermoed jij toevallig een duister UEFA-complot?

Software voor de supercomputer is geleverd door espn Rijnmond.

Meer serieus. Dit is geen evenwichtige verdeling, met 4 nrs 1 en 2 nrs 2. Je zou hooguit 1 nr 1 mogen loten. 4 is krankzinnig. Ajax heeft qua coefficienten de zwaarste loting van alle 36.
Atalanta, ook pot 1, speelt tegen Pafos, Almaty, Mjalby, Ajax, Banja Luka en Riga. Da's een veel te groot verschil.

Door het indelen in potten is geprobeerd om een gelijk speelveld te waarborgen. Desalniettemin kan ook dan nog de loting gunstiger of ongunstiger uitpakken. Het blijft de loting die bepaald.

Tegelijkertijd zou het eerlijker zijn wanneer iedere club uit iedere andere pot één nr. 1, één nr. 2, één nr. 3 enz. loot. Daarmee zou een gelijk speelveld nog veel meer gewaarborgd worden. En volgens mij zou dit toch mogelijk gemaakt kunnen worden.

Misschien is het een idee om binnen de UEFA en binnen de KNVB een commissie ‘gelijk speelveld’ in te stellen die erop toeziet dat voor alle clubs en landenteams een gelijk speelveld wordt gewaarborgd en die hiertoe waar nodig met verbeteringen komen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Loting Conference League