Ewige-Blumenkraft ![]()
Fan van Ajax
Uit: ?
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.797
Reg.: 23 juni 2014
Favoriete opstelling: incompleet
Voorspel nu Shelbourne FC-Ajax
Man van de Wedstrijd PEC Zwolle-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 09 augustus 2026 om 17:02:
Eigenlijk raar om dit te zeggen, maar Wijndal werd in aanvallend opzicht ook gemist op de linkerflank.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.554
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Eigenlijk raar om dit te zeggen, maar Wijndal werd in aanvallend opzicht ook gemist op de linkerflank.
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 09 augustus 2026 om 17:02:
Heel hinderlijk dat. Heeft ook niets met Zwolle te maken, maar puur op de intuïtie dat je de wedstrijd uit wil spelen als je 1-0 voor komt in de laatste minuten. Is misschien ook wel een gevolg van jarenlang zwak spel, moeilijk winnen en een jaar met Farioli waarin dit zelfs het uitgangspunt was.
Dan krijg je automatisch dat jij in een reactie modus komt, terwijl de tegenstander alle energie levert om voor die laatste kans te strijden. Het hele voordeel van 11 tegen 10 is dan ook weg omdat jij niet de juiste energie levert. Dat komt niet door arrogantie of onwil, maar gewoon een verkeerde instelling om te willen consolideren en de wedstrijd uit te spelen. Spelers vragen van zichzelf niet meer om met maximale intensiteit vrij te lopen, diep te gaan en druk te zetten want de hersens zeggen 'voorsprong vasthouden en het balletje rondtikken'.
Ik hoop ook echt dat Michel hier woest om wordt en die jongens duidelijk maakt dat je in zo'n situatie gewoon vol voor de 2-0 moet gaan en druk op de bal moet houden. Dan blijft je numerieke voordeel ook daadwerkelijk in stand.
Forumreacties: 3.941
Reg.: 10 juli 2003
Zeer onvolwassen en ronduit matig tot slechte wedstrijd. Hoe je na die 0-1 opereert, is echt schrijnend. Zeker ook gezien de ervaring die in het veld stond.
Ik heb Caio in de voorbereiding al een keer de witte Wijndal genoemd, maar vandaag mocht ie nog niet in diens schaduw staan.
Tolu hoort gewoon je nummer 1 spits te zijn, en Blind moet je ook altijd achterin neerzetten. Bouwman heeft veel goede eigenschappen en kwaliteiten, maar is nog niet ver en betrouwbaar genoeg om een vaste waarde te zijn.
Berghuis en Regeer ook snel banken/weg.
Forumreacties: 519
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Spelers vragen van zichzelf niet meer om met maximale intensiteit vrij te lopen, diep te gaan en druk te zetten want de hersens zeggen 'voorsprong vasthouden en het balletje rondtikken'.
Forumreacties: 1.805
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 09 augustus 2026 om 17:22:
Spelers vragen van zichzelf niet meer om met maximale intensiteit vrij te lopen, diep te gaan en druk te zetten want de hersens zeggen 'voorsprong vasthouden en het balletje rondtikken'.
Klaassen is hiervan de vleesgeworden hansworst. Hoe hij die vrije trap ook weer weggaf aan het einde...
'Rustig aan, jongens, sjok-sjok, o jee de bal vliegt over m'n hoofd en m'n man rent achteraan, sprint-sprint, o jee ik kan niet meer remmen, ik loop die man omver, moeilijk kijken, spuug-spuug twitch-twitch, even Bouwman vertellen wat hij had moeten doen.'
Hoe lang mag deze man in godsnaam nog in de basis blijven staan? Sympathieke jongen, echte ajacied, maar het kan (al een hele tijd) zo niet langer. Bij Regeer kun je zeggen 'er is nog steeds geen betere 6', en ook voor Berghuis geldt dat er voorlopig nog geen overduidelijk betere speler voor zijn positie is, maar er zijn zat middenvelders die meer voordelen dan nadelen ten opzichte van Mr 1-0 hebben. Want de prijs voor die 1-0 is een totaal niet functionerend middenveld!
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.455
Reg.: 19 maart 2003
Man van de Wedstrijd PEC Zwolle-Ajax: Marc Ter Stegen
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 09 augustus 2026 om 17:22:
Klaassen is hiervan de vleesgeworden hansworst. Hoe hij die vrije trap ook weer weggaf aan het einde...
'Rustig aan, jongens, sjok-sjok, o jee de bal vliegt over m'n hoofd en m'n man rent achteraan, sprint-sprint, o jee ik kan niet meer remmen, ik loop die man omver, moeilijk kijken, spuug-spuug twitch-twitch, even Bouwman vertellen wat hij had moeten doen.'
Hoe lang mag deze man in godsnaam nog in de basis blijven staan? Sympathieke jongen, echte ajacied, maar het kan (al een hele tijd) zo niet langer. Bij Regeer kun je zeggen 'er is nog steeds geen betere 6', en ook voor Berghuis geldt dat er voorlopig nog geen overduidelijk betere speler voor zijn positie is, maar er zijn zat middenvelders die meer voordelen dan nadelen ten opzichte van Mr 1-0 hebben. Want de prijs voor die 1-0 is een totaal niet functionerend middenveld!
Forumreacties: 519
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 91
Reg.: 2 augustus 2026
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 09 augustus 2026 om 17:11:
Op zich best wel ja. Henrique is wat sloom.
Heel hinderlijk dat. Heeft ook niets met Zwolle te maken, maar puur op de intuïtie dat je de wedstrijd uit wil spelen als je 1-0 voor komt in de laatste minuten. Is misschien ook wel een gevolg van jarenlang zwak spel, moeilijk winnen en een jaar met Farioli waarin dit zelfs het uitgangspunt was.
Dan krijg je automatisch dat jij in een reactie modus komt, terwijl de tegenstander alle energie levert om voor die laatste kans te strijden. Het hele voordeel van 11 tegen 10 is dan ook weg omdat jij niet de juiste energie levert. Dat komt niet door arrogantie of onwil, maar gewoon een verkeerde instelling om te willen consolideren en de wedstrijd uit te spelen. Spelers vragen van zichzelf niet meer om met maximale intensiteit vrij te lopen, diep te gaan en druk te zetten want de hersens zeggen 'voorsprong vasthouden en het balletje rondtikken'.
Ik hoop ook echt dat Michel hier woest om wordt en die jongens duidelijk maakt dat je in zo'n situatie gewoon vol voor de 2-0 moet gaan en druk op de bal moet houden. Dan blijft je numerieke voordeel ook daadwerkelijk in stand.
Raar om te stellen dat dit het uitgangspunt onder Farioli was. Dit is gewoon een kwestie van spelers die moeten weten wanneer ze simpel op balbezit moeten spelen. Met een man meer moet je altijd een vrije man kunnen vinden. Desnoods speel je een tijd op balbezit. Nu geef je ze een kans en kom je inderdaad in een soort reactiemodus.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.554
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 09 augustus 2026 om 17:34:
Hoezo is dat raar? Bij Farioli ging je zelfs bij Almere City uit na een 0-1 achteruit lopen om de voorsprong te verdedigen. Bij Farioli was het weldegelijk het uitgangspunt om een voorsprong te consolideren en niet om die uit te breiden. Hiermee wil ik overigens helemaal niet Farioli de schuld geven van een matig eind van de wedstrijd, ik zeg alleen maar dat dit wel een manier van voetballen is geweest een jaar lang en dat we daarnaast ook een aantal zwakke jaren hebben gehad die veel onzekerheid in de ploeg hebben gebracht.
Die combinatie draagt er in mijn ogen toe bij dat je nu dus weer ziet dat ze in oude patronen vervallen en een voorsprong proberen te verdedigen in plaats van die uit te breiden. Vooral tegen dit soort ploegen en zeker met een man meer, dan is dat gewoon een totaal verkeerde instelling.
Forumreacties: 91
Reg.: 2 augustus 2026
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 09 augustus 2026 om 17:39:
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 09 augustus 2026 om 17:34:
Hoezo is dat raar? Bij Farioli ging je zelfs bij Almere City uit na een 0-1 achteruit lopen om de voorsprong te verdedigen. Bij Farioli was het weldegelijk het uitgangspunt om een voorsprong te consolideren en niet om die uit te breiden. Hiermee wil ik overigens helemaal niet Farioli de schuld geven van een matig eind van de wedstrijd, ik zeg alleen maar dat dit wel een manier van voetballen is geweest een jaar lang en dat we daarnaast ook een aantal zwakke jaren hebben gehad die veel onzekerheid in de ploeg hebben gebracht.
Die combinatie draagt er in mijn ogen toe bij dat je nu dus weer ziet dat ze in oude patronen vervallen en een voorsprong proberen te verdedigen in plaats van die uit te breiden. Vooral tegen dit soort ploegen en zeker met een man meer, dan is dat gewoon een totaal verkeerde instelling.
Zoals jij het nu brengt klikt het alsof je denkt dat Farioli bij een minieme voorsprong alleen maar op balbezit en verdedigen wilde spelen. Dat is gewoon niet zo. Ik zag ook niet zozeer onzekerheid deze wedstrijd, eerder gemakzucht en slordigheden. De kans op een moeizame wedstrijd is denk ik een stuk groter als je zonder spelers met een diepte en een actie in hun spel aan de wedstrijd begint, en dan ook nog eens Regeer als noodverband op zes.
Forumreacties: 1.271
Reg.: 21 mei 2008
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 09 augustus 2026 om 17:07:
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 09 augustus 2026 om 16:47:
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 09 augustus 2026 om 16:36:
open/sluit de onderstaande quote:
Bij mij nu minuut 83 en 0-1 voor ons aller Ajax. Dit loopt goed af dus. Ga even sushi bestellen.
Groetjes aan tackle, Sevic, Simao en solido.
Eet smakelijk.
Bedankt. Ik word vaak uitgelachen maar ik hou niet van vis, wel van Sushi. Dus ik bestel loempia’s, kipstukken, vegetarische sushi en sushi van kip. Erg duur, maar wel lekker. Varken, vis, lam en rund lust ik niet. Vega en kip!
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] PEC Zwolle - Ajax