Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League voorronde 2026/2027] FK Vojvodina - AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Leonardo. O, o.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zijaanzij schreef op 30 juli 2026 om 21:55:

Leonardo. O, o.

Vanaf de aftrap gaat ie Shelbourne helemaal aan gort schieten.

+3/-0

Leonardo niet op het speciale lijstje.

+1/-0

Netjes hoor. Matige tegenstander maar Gloukh op 10 mag van mij blijven staan.

+3/-0

Leonardo wilde te graag. Die bal in de laatste minuut had voor Edvardsen moeten zijn. Ik hoop dat de trainer hem daarop aanspreekt. Het maakt geen reet uit dat je op een ruime voorsprong staat, teambelang gaat altijd voor.

+3/-0

Twente verliest dus van een bierelftal dat niet van dit armzalige Vojvodina kon winnen...

+2/-0

Ik kon het niet geloven toen ik het las, maar het schijnt dat Ajax door het grote FC Twente vergezeld gaat worden in de Conference League. Gelukkig hebben we het grote NEC nog om de Nederlandse eer hoog te houden.

+2/-0

Sevic schreef op 30 juli 2026 om 22:39:

Twente verliest dus van een bierelftal dat niet van dit armzalige Vojvodina kon winnen...

Uhm. Ze wonnen tweemaal van Vojvodina.

+1/-0

Mie Toe schreef op 30 juli 2026 om 22:41:

Ik kon het niet geloven toen ik het las, maar het schijnt dat Ajax door het grote FC Twente vergezeld gaat worden in de Conference League. Gelukkig hebben we het grote NEC nog om de Nederlandse eer hoog te houden.

Ik heb zonet de heenwedstrijd samenvatting gekeken. Van Rooij zag er niet goed uit bij de 0-1. Die Joseph spits kon wel heel veel goals maken als ie wat scherper was. Oh ja, Weghorst zat weereens te piepen.

+1/-0

Mike1976 schreef op 30 juli 2026 om 20:57:

s0lido schreef op 30 juli 2026 om 20:15:

Wat een kansen weer..

Niet zo gek want je speelt zonder spits. Leonardo moet zich zitten te verbijten op de bank bij de kansen die No Golberg allemaal verprutst. Had al een hattrick kunnen hebben.

Voorafgaand aan de goal ontstaat er exact dezelfde situatie als bij de tegengoal vorige week. Berghuis haalt de voorzet er niet uit en Bouwman laat zijn man voor zich komen. Bij de goal weer Berghuis die de kopbal mist en Bouwman die kinderlijk eenvoudig aan de kant wordt gezet.

Ook hier zijn er die Bouwman in de basis willen zien en daarmee geven ze er vooral blijk van dat ze Jong Ajax niet volgen, want daarin maakte Bouwman deze zelfde fouten vorig seizoen veelvuldig. Hij leert dus niet van zijn fouten en dingen zo snel mogelijk oppikken is gewoon één van de core talenten van mensen die op hoog niveau moeten presteren en daar is bij hem niks van te bespeuren.

Zowel Bouwman als Rosa zag er niet goed uit bij de tegengoal, net als vorige week. Ook bij een andere kans van de tegenpartij. Ik denk dat Bouwman verhuren aan een degradatiekandidaat een goed idee is. Daar zal hij harder van worden. Bij JA speel je niet bepaald om de knikkers.

Blind is veel stabieler dan deze twee. Zelfs Wijndal laat momenteel een goede indruk achter. Klaassen doet het ook goed. Berghuis is inderdaad wél een probleem, ja. Ik blijf met de MLS bellen, maar geen gehoor!

Itakura is dan wel een dure speler, maar met hem staat er wel iemand. Ik weet niet zo goed wat er met Baas gaat gebeuren, maar Blind blijft gewoon spelen (op LCV) en ik denk dat Itakura ernaast (op RCV) de beste keuze is.

Ik hoop dat we iemand anders dan Van Rooij halen als opvolger van Gaaei, mocht hij vertrekken. Arnau Martínez kan je voor 8 miljoen euro oppikken bij Girona. Girona... dan kan Rosa gaan banken.

+2/-0

Kiki schreef op 30 juli 2026 om 22:55:

Je hebt gelijk!

Kiki schreef op 30 juli 2026 om 23:36:

Zowel Bouwman als Rosa zag er niet goed uit bij de tegengoal, net als vorige week.

Ik hoor niemand over Wijndal voorafgaand aan de 0-1. Staat weer eens onvoorstelbaar te slapen waardoor die corner er komt. Tegen fatsoenlijke tegenstanders zit ie er dan al direct in.

Rosa inderdaad ook geen beste beurt.

+2/-0

Twente, Utrecht ed allemaal kneuzenploegen. Kunnen in NL alleen wat tegen Ajax omdat de arbiter dan zijn eigen spelregels verzint.

+3/-1

Sevic schreef op 31 juli 2026 om 08:00:

Je hebt gelijk!

Kiki schreef op 30 juli 2026 om 23:36:

Zowel Bouwman als Rosa zag er niet goed uit bij de tegengoal, net als vorige week.

Ik hoor niemand over Wijndal voorafgaand aan de 0-1. Staat weer eens onvoorstelbaar te slapen waardoor die corner er komt. Tegen fatsoenlijke tegenstanders zit ie er dan al direct in.

Rosa inderdaad ook geen beste beurt.

Komt omdat Wijndal aanvallend positief opviel (eerste helft). Verdedigend blijft het kut, maar dat geldt op dit moment voor de hele verdediging.

+2/-0

Zijaanzij schreef op 31 juli 2026 om 08:27:

Twente, Utrecht ed allemaal kneuzenploegen. Kunnen in NL alleen wat tegen Ajax omdat de arbiter dan zijn eigen spelregels verzint.

Altijd mooi hoe zo'n Twente het hele jaar strijdt voor een ticket voor de Europese voorrondes en het dan tegen zo'n Hongaarse verzameling waterdragertjes mentaal niet kan opbrengen. Als tegenstanders een Ajaxshirt aan hebben gaan ze als de brandweer, maar nu? Meh. Niet vooruit te fikken. Weg Europees voetbal waar je een jaar lang voor gespeeld hebt. Lekker man.

+4/-0

Sevic schreef op 31 juli 2026 om 08:41:

Altijd mooi hoe zo'n Twente het hele jaar strijdt voor een ticket voor de Europese voorrondes en het dan tegen zo'n Hongaarse verzameling waterdragertjes mentaal niet kan opbrengen. Als tegenstanders een Ajaxshirt aan hebben gaan ze als de brandweer, maar nu? Meh. Niet vooruit te fikken. Weg Europees voetbal waar je een jaar lang voor gespeeld hebt. Lekker man.

Ja, vind het ook leuk. Ook leuk dat Ferencvaros door is, toch een leuke naam.

Wat ik ervan begrijp gaan ze de Conference League voorrondes in. Wellicht komen we ze nog tegen in het hoofdtoernooi als we het beiden redden.

+1/-0

Haha ja, hele huldiging omdat ze fucking 4e werden en ze de Europa League in gingen. En twee armzalige klotepotten verder en ze zijn weer terug bij af. Wat een clowns.

Gisteren best genoten in de Arena. Lekker sfeertje wel. Iedereen moest bij de 0-1 een beetje lachen, hoe kon dat dan weer gebeuren. Ik vond Rosa (los van dat ie bij de corner er nite lekker uitzag) echt goed spelen. Blind ook. Denk dat je moet kijken of je zowel Baas als Blind in het centrum kan zetten. Bouwman deed het naar behoren, maar ook niks bijzonders.

Oscar gewoon echt goed als 10. Ook goed gepositioneerd. Maar goed, dit Vojvodina was ook niet veel soeps. Die hebben eigenlijk niks gedaan. Maar toch, wat Van Halst zei was wel treffend. Je kan ook een 2-0 maken en dan spelen om niet geblesseerd te raken. Of je gaat gewoon lekker ballen.

Leonardo schrok ik wel een beetje van eigenlijk. Niet echt een strakke aanname, is natuurlijk vrij klein, maar ook niet snel. Ik zie eigenlijk nog niet echt hoe we die moeten gaan gebruiken... Dan snap ik zo'n Arokodare een stuk beter. Dan heb je in ieder geval een aanspeelpunt voorin. Want hoe mooi ik de voetballer Dolberg ook vindt, hij zuigt echt alle energie uit iedereen en levert uiteindelijk ook gewoon niet.

+2/-1

Derk Johanssen schreef op 31 juli 2026 om 10:30:

Haha ja, hele huldiging omdat ze fucking 4e werden en ze de Europa League in gingen. En twee armzalige klotepotten verder en ze zijn weer terug bij af. Wat een clowns.

Gisteren best genoten in de Arena. Lekker sfeertje wel. Iedereen moest bij de 0-1 een beetje lachen, hoe kon dat dan weer gebeuren. Ik vond Rosa (los van dat ie bij de corner er nite lekker uitzag) echt goed spelen. Blind ook. Denk dat je moet kijken of je zowel Baas als Blind in het centrum kan zetten. Bouwman deed het naar behoren, maar ook niks bijzonders.

Oscar gewoon echt goed als 10. Ook goed gepositioneerd. Maar goed, dit Vojvodina was ook niet veel soeps. Die hebben eigenlijk niks gedaan. Maar toch, wat Van Halst zei was wel treffend. Je kan ook een 2-0 maken en dan spelen om niet geblesseerd te raken. Of je gaat gewoon lekker ballen.

Leonardo schrok ik wel een beetje van eigenlijk. Niet echt een strakke aanname, is natuurlijk vrij klein, maar ook niet snel. Ik zie eigenlijk nog niet echt hoe we die moeten gaan gebruiken... Dan snap ik zo'n Arokodare een stuk beter. Dan heb je in ieder geval een aanspeelpunt voorin. Want hoe mooi ik de voetballer Dolberg ook vindt, hij zuigt echt alle energie uit iedereen en levert uiteindelijk ook gewoon niet.

Leonardo viel matig in maar heeft gewoon een prima aanname normaal gesproken. Die heeft gewoon totaal geen wedstrijdritme. Die potjes tegen Shelbourne zijn een mooie kans voor 2x 90 minuten voor hem. Geldt ook voor Caio. Die Ieren kunnen er verder toch geen kut van.

Wel geinig trouwens dat iemand uit Enschede lekker naar de ArenA toogt en hier (geheel terecht) dat vervelende FC Twente even op z'n plek zet. Hulde. Ben zelf geboren in Enschede dus ik mag het zeggen.

+2/-0

Heb alleen de samenvatting gezien. Vooral mooi voor Gloukh dit natuurlijk, las dat zowel Michel als sommige supporters kritiek op hem hadden, dus dan is het mooi dat hij zich in de tweede helft zo laat zien. Absoluut een speler die een grote rol moet krijgen natuurlijk.

Problematisch echter wel de opstelling. Met Godts, Gloukh, Bouwman en Regeer (qua leeftijd, qua potentie denk ik niet) stonden er slechts 3 potentiele cashcows in en dat is veel te weinig. Bouwman is een aantal keer de fout in gegaan, dus acht ik het niet onmogelijk dat hij vervangen gaat worden door Sutalo of de man uit het land van de rijzende zon als dezen weer beschikbaar zijn.

Voeg daaraan toe dat Michel aangeeft dat Ajax nog 2 middenvelders wil. Dat zullen wel 2 ervaren klanten worden om samen met Klaassen het middenveld te vormen waarbij de jeugd het gaat moeten doen met invalbeurten her en der.

Positief in dan wel dat Leonardo erin zal komen voor Dolberg. Hij is een stuk jonger dus zou nog wel verkocht kunnen worden. Viel niet mee maar dat kan met ritme nog beter worden. Maar goed, in een duister scenario heb je dus alleen Godts en Marcos als potentiele cashcows in de basis. Korte termijnpolitiek.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 31 juli 2026 om 10:49:

Heb alleen de samenvatting gezien. Vooral mooi voor Gloukh dit natuurlijk, las dat zowel Michel als sommige supporters kritiek op hem hadden, dus dan is het mooi dat hij zich in de tweede helft zo laat zien. Absoluut een speler die een grote rol moet krijgen natuurlijk.

Problematisch echter wel de opstelling. Met Godts, Gloukh, Bouwman en Regeer (qua leeftijd, qua potentie denk ik niet) stonden er slechts 3 potentiele cashcows in en dat is veel te weinig. Bouwman is een aantal keer de fout in gegaan, dus acht ik het niet onmogelijk dat hij vervangen gaat worden door Sutalo of de man uit het land van de rijzende zon als dezen weer beschikbaar zijn.

Voeg daaraan toe dat Michel aangeeft dat Ajax nog 2 middenvelders wil. Dat zullen wel 2 ervaren klanten worden om samen met Klaassen het middenveld te vormen waarbij de jeugd het gaat moeten doen met invalbeurten her en der.

Positief in dan wel dat Leonardo erin zal komen voor Dolberg. Hij is een stuk jonger dus zou nog wel verkocht kunnen worden. Viel niet mee maar dat kan met ritme nog beter worden. Maar goed, in een duister scenario heb je dus alleen Godts en Marcos als potentiele cashcows in de basis. Korte termijnpolitiek.

Mij viel tegen dat Edvardsen mocht invallen en Carrizo niet. Zo'n Edvardsen moet je juist richting de uitgang dirigeren. Back-up achter Godts kan gewoon Ouazane of Bounida zijn, potentiële toekomstige cashcows.

+1/-0

Sevic schreef op 31 juli 2026 om 11:45:

ElSimao2 schreef op 31 juli 2026 om 10:49:

Mij viel tegen dat Edvardsen mocht invallen en Carrizo niet. Zo'n Edvardsen moet je juist richting de uitgang dirigeren. Back-up achter Godts kan gewoon Ouazane of Bounida zijn, potentiële toekomstige cashcows.

Edvardsen viel goed in en had naast zijn mooie assist zelfs een doelpunt gemaakt als Leonardo de bal liet lopen.

Zo krijg je hem sneller verkocht toch?

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Conference League voorronde 2026/2027] FK Vojvodina - AFC Ajax