Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [EL] Ajax-Getafe CF

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 22:58:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 februari 2020 om 22:36:

Hier ben ik gestopt met lezen.



Als iemand dat vindt ... Ach.

...



Het maakt ook niet veel uit dat hij daar gestopt is met lezen, het meeste heeft hij meegekregen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 februari 2020 om 23:17:

(...) Ja hij had wel een plan B de combinatie De Jong/Huntelaar inbrengen en pompen en verzuipen spelen..... Alleen het werkte nooit.



Ja, dat kun je een plan noemen.

Maar bij een plan denk ik aan iets slims, waar de tegenstander niet op voorbereid is, niet tegen gewapend is en mee verrast wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 22:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 29 februari 2020 om 21:55:

(...)

Het zou ons sieren als we ons konden berusten in het feit dat het nu even niet zo goed gaat. Er is overigens nog genoeg te winnen.



Mee eens.

En het zou de club sieren als ze niet berusten in de situatie en de juiste maatregelen neemt om goed te gaan voetballen.



Wat dacht je er van dat die gasten op het veld eens weer gewoon normaal gaan voetballen.
Van de basis van vorig seizoen zijn we er maar drie kwijt hoor, geen 9 of zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 23:27:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 februari 2020 om 23:17:

(...) Ja hij had wel een plan B de combinatie De Jong/Huntelaar inbrengen en pompen en verzuipen spelen..... Alleen het werkte nooit.



Ja, dat kun je een plan noemen.

Maar bij een plan denk ik aan iets slims, waar de tegenstander niet op voorbereid is, niet tegen gewapend is en mee verrast wordt.



Het is hetzelfde plan a en b als vorig seizoen. Maar toen las ik je niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 23:29:

Wat dacht je er van dat die gasten op het veld eens weer gewoon normaal gaan voetballen. (...)



Ja, maar daar moet je toch maatregelen voor treffen?!
Precies wat ik schrijf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 23:32:

Het is hetzelfde plan a en b als vorig seizoen. Maar toen las ik je niet.



Toen lag het forum er uit en viel er niets te lezen ...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 23:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 23:29:

Wat dacht je er van dat die gasten op het veld eens weer gewoon normaal gaan voetballen. (...)



Ja, maar daar moet je toch maatregelen voor treffen?!
Precies wat ik schrijf.



Als iedereen gewoon in blakende vorm was geweest, had je nu CL tegen Bayern gespeeld.
Maar zo werkt het gewoon niet.

We hadden vorig jaar ook geen bredere selectie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 23:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 23:32:

Het is hetzelfde plan a en b als vorig seizoen. Maar toen las ik je niet.



Toen lag het forum er uit en viel er niets te lezen ...



Maar toen vond je hetzelfde als nu he? :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 23:27:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 februari 2020 om 23:17:

(...) Ja hij had wel een plan B de combinatie De Jong/Huntelaar inbrengen en pompen en verzuipen spelen..... Alleen het werkte nooit.



Ja, dat kun je een plan noemen.

Maar bij een plan denk ik aan iets slims, waar de tegenstander niet op voorbereid is, niet tegen gewapend is en mee verrast wordt.



Ik was even cynisch want sommigen dichten Ten Hag allerlei kwaliteiten toe.....

Dat had van Gaal wel, weet nog wel die wedstrijd met Davids op 4 tegen Dortmund. Ajax speelde een top wedstrijd en won met 0-2.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 23:38:

Als iedereen gewoon in blakende vorm was geweest, had je nu CL tegen Bayern gespeeld. (...)



Waarom toch steeds die 'als'-speculaties?
Er is er nog eentje hier die er een handje van heeft op die wijze situaties in zijn voordeel uit te leggen.

Baseer je op de realiteit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 februari 2020 om 23:46:

Ik was even cynisch want sommigen dichten Ten Hag allerlei kwaliteiten toe.....

Dat had van Gaal wel, weet nog wel die wedstrijd met Davids op 4 tegen Dortmund. Ajax speelde een top wedstrijd en won met 0-2.



Overigens, een plan B hoeft natuurlijk niet via een trainer te lopen.
Het liefst zie ik dat de spelers ter plekke zelf zien dat het anders moet en hoe het anders kan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 23:52:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 februari 2020 om 23:46:

Ik was even cynisch want sommigen dichten Ten Hag allerlei kwaliteiten toe.....

Dat had van Gaal wel, weet nog wel die wedstrijd met Davids op 4 tegen Dortmund. Ajax speelde een top wedstrijd en won met 0-2.



Overigens, een plan B hoeft natuurlijk niet via een trainer te lopen.
Het liefst zie ik dat de spelers ter plekke zelf zien dat het anders moet en hoe het anders kan.


Zulke spelers hebben we niet meer, Ajax speelt dit seizoen duidelijk niet als een team. Sommige spelers doen maar wat maar dat heeft niks met een plan B te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 01 maart 2020 om 00:12:

Zulke spelers hebben we niet meer, (...)



Ik weet het niet. Ik zie het in ieder geval niet.

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 01 maart 2020 om 00:12:

(...) Sommige spelers doen maar wat maar dat heeft niks met een plan B te maken.



Nee, dat is gebrek aan kwaliteit, onkunde en onvermogen.

 

+1/-0

Het is allemaal wel leuk en aardig, maar Ajax had wel een jas uitgedaan tov vorig seizoen.

De Ligt
Ziyech
Tagliafico
F. de Jong
Veltman
Mazaraoui
Neres
Schöne

Allemaal spelers die er donderdag niet bij tov vorig jaar om welke reden dan ook.
Conclusie: Er is bar slecht ingekocht door Overmars de laatste jaren.

Bandé
Marin
Alvarez
Magallan
Schuurs

Allemaal voldoen ze niet of nauwelijks, Martinez krijgt van mij nog het voordeel van de twijfel maar liet zich bij de 0-1 wel heel makkelijk foppen bij de ingooi.

 

+1/-0

Ik lees de naam van Bandé veel vaker in die lijstjes die worden gebruikt om het falen van Overmars aan te geven, maar kan het daar toch echt niet mee eens zijn. Die jongen is bijna anderhalf jaar uit de roulatie geschopt door een Afrikaanse schoffelaar van Anderlecht, dat kan niemand Overmars kwalijk nemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Overkill schreef op 01 maart 2020 om 00:55:

Ik lees de naam van Bandé veel vaker in die lijstjes



Heb alle miskopen van Overmars benoemd, behalve deze speler. Check maar na.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 23:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 22:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 29 februari 2020 om 21:55:

(...)

Het zou ons sieren als we ons konden berusten in het feit dat het nu even niet zo goed gaat. Er is overigens nog genoeg te winnen.



Mee eens.

En het zou de club sieren als ze niet berusten in de situatie en de juiste maatregelen neemt om goed te gaan voetballen.



Wat dacht je er van dat die gasten op het veld eens weer gewoon normaal gaan voetballen.
Van de basis van vorig seizoen zijn we er maar drie kwijt hoor, geen 9 of zo.



Mooiste voorbeeld is Feijenoord. Onder Stam matig/redelijk en onder Advocaat gewoon goed en degelijk gezien het materiaal. Een trainer heeft invloed op speelwijze en uitvoering. Vorig jaar had hij daarbij een Frenkie die de lijnen uitzette en er persoonlijk voor kon zorgen dat een wedstrijd ten goede kantelde.

Ten Hag is gewoon niet in staat nu om het maximale uit de groep te halen. Het groepsproces klopt gewoon niet. In plaats van vertrouwen te geven brengt hij bij een aantal spelers twijfel. Onder andere Schuurs. Laat hem een aantal wedstrijden staan en beoordeel dan, maar niet de hele tijd dan wel dan niet.
Alvarez op het middenveld blijven gebruiken en hem daarna afserveren en vervolgens incidenteel achterin gebruiken.
Bij Babel overigens ten onrechte wel vertrouwen geven en dat begrijpen dus de meeste mensen niet.
Het continu wisselen van opstelling en positie van spelers. Komt het spel zeker niet ten goede.
Daarbij zet ik ook mijn vraagtekens bij de vele blessures. Hierbij mag ook kritisch naar de medische staf gekeken worden. Voorbeeld Neres. Verkeerde behandel methode?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 23:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 23:38:

Als iedereen gewoon in blakende vorm was geweest, had je nu CL tegen Bayern gespeeld. (...)



Waarom toch steeds die 'als'-speculaties?
Er is er nog eentje hier die er een handje van heeft op die wijze situaties in zijn voordeel uit te leggen.

Baseer je op de realiteit.



Laten we ons op de realiteit baseren inderdaad.

De realiteit is dat we vorig jaar een top jaar hebben gehad, en dit jaar valt het tegen.
En de realiteit is dat we tov dat vorig jaar slechts 3 basisspelers zijn kwijtgeraakt + Dolberg.

En de realiteit is dat geen van die vertrokken spelers tot nu toe het niveau hebben behaald van vorig seizoen, maar we hebben er wel 203 miljoen voor ontvangen in totaal. De andere realiteit is dat we voor 55,2 miljoen hebben ingekocht en dat ook díe spelers niet het niveau hebben gehaald waarvoor ze gescout zijn.

Maar het verval tov vorig jaar kan niet worden toegeschreven aan de invulling van die weggevallen 3 plaatsen.
Er staan er nog 8. De reden van het verval ligt bij die 8. En misschien wel bij de mentaliteit van die 8. Die mentaliteit zorgt ervoor dat je 1-4 voorstaat bij Chelsea en 2 maanden later kansloos verliest bij Getafe met 2-0.
Die 8 spelers hebben niets geleerd van de tweede helft tegen de Spurs thuis. Het verval is een mentaliteitsprobleem en niet alleen een kwaliteitsprobleem.

Dat mentaliteitsprobleem wordt gemaskeerd op het moment dat veel spelers boven hun kunnen gaan spelen. En dat is precies wat er is gebeurd vorig jaar.

Daarom ben ik ook nooit een voorstander van spelers behouden om het behouden. Je kunt vorm niet in geld uitmeten.
Vorig jaar was een incident. En er zullen nog veel vaker incidenten volgen, maar ook opgevolgd met jaren zoals deze. En daarom vindt ik dat Overmars en vd Sar een uitstekende job hebben gedaan.

Ik ben dus niet rouwig om de aanstaande exodus van spelers.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 maart 2020, 11:51:20.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 maart 2020 om 09:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 23:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 februari 2020 om 22:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 29 februari 2020 om 21:55:

(...)

Het zou ons sieren als we ons konden berusten in het feit dat het nu even niet zo goed gaat. Er is overigens nog genoeg te winnen.



Mee eens.

En het zou de club sieren als ze niet berusten in de situatie en de juiste maatregelen neemt om goed te gaan voetballen.



Wat dacht je er van dat die gasten op het veld eens weer gewoon normaal gaan voetballen.
Van de basis van vorig seizoen zijn we er maar drie kwijt hoor, geen 9 of zo.



Daarbij zet ik ook mijn vraagtekens bij de vele blessures. Hierbij mag ook kritisch naar de medische staf gekeken worden. Voorbeeld Neres. Verkeerde behandel methode?



Je moet voor de grap even googelen op Alessandro Schoenmaker, de huidige conditie trainer van Ajax. Die is deze zomer op advies van Ten Hag gehaald. Ten Hag heeft hem gehaald om zijn selectie super fit te krijgen, volgens mij is het tegenovergestelde gebeurd. Moe de winterstop in en moe de winterstop uit...… Trouwens Neres heeft zijn terugslag opgelopen tijdens de training in Qatar, wist Ten Hag te melden. Hij vertelde niet wat er gebeurd was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 29 februari 2020 om 22:36:

Hier ben ik gestopt met lezen.



Even voor de duidelijkheid, voordat wellicht onterecht wordt aangenomen dat ik Ten Hag adoreer, of dat ik 'fan' ben van hem. Ik zie in de afgelopen 2 decennia geen trainer die het beter zou hebben gedaan. Maar misschien zie jij die wel? Ik lees het graag :)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [EL] Ajax-Getafe CF