Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Forumreacties: 3
Reg.: 22 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 08 mei 2026 om 15:48:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 mei 2026 om 19:40:
We spelen in extremis gelijk tegen een stelletje vakantiegangers en meteen krijgen we allemaal posts over hoe goed het was en worden individuele spelers bewierrookt. Het stijgt de medeposters ook meteen weer naar de bol.
Het blijft bijzonder sneu om je mede forum genoten weer te schofferen. Onze almachtige ElSimao heeft weer zijn punt gemaakt. De alwetende en de rest is klootjesvolk die er niets van begrijpen.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 325
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 mei 2026 om 19:07:
Hoe reflecteer jij op jouw theorie dat het gelijkspel in de ArenA tegen NEC een geweldige taktische overwinning voor Ajax was?
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 08 mei 2026 om 20:56:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 08 mei 2026 om 19:07:
Hoe reflecteer jij op jouw theorie dat het gelijkspel in de ArenA tegen NEC een geweldige taktische overwinning voor Ajax was?
Ik weet niet meer precies wat mijn argumentatie daarachter was. Kun je even een linkje plaatsen?
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 08 mei 2026 om 23:01:
Ik neem aan dat je het terug hebt gevonden en -gelezen, en het er nu begrijpelijkerwijs niet meer over wilt hebben?
Mooi, dan kan er nu weer verder over Ajax-FC Utrecht gepraat worden.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.211
Reg.: 3 september 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 mei 2026 om 02:41:
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 08 mei 2026 om 23:01:
Ik neem aan dat je het terug hebt gevonden en -gelezen, en het er nu begrijpelijkerwijs niet meer over wilt hebben?
Mooi, dan kan er nu weer verder over Ajax-FC Utrecht gepraat worden.
Leuk dat je al na anderhalf uur geen reactie van mij ongeduldig wordt.
Je begon over de psychologische component bij Utrecht. Dat deed je ook bij de wedstrijd tegen NEC, toen je het gelijke spel een geweldige en overduidelijke taktische overwinning van ons vond. Het was fijn dat we niet te vroeg piekten want nu konden we lekker in de achtervolging. NEC was wel klaar nadat ze de makkelijkste wedstrijd in het seizoen, uit tegen ons, niet gewonnen hadden. De realiteit is helaas dat we inmiddels, mede door dit dure puntverlies, plaats 2 (bijna) hebben moeten opgeven en NEC nog steeds voor ons moeten dulden.
Veel tamtam en uiteindelijk blijkt het allemaal onzin
open/sluit de onderstaande quote:Tuurlijk win je liever, maar verliezen was rampzalig geweest, dus dan is een gelijkspel nog te billijken. Dat fantastische NEC gaat nog genoeg punten verliezen, want zo makkelijk als tegen Ajax (waar je niets te verliezen hebt) krijgen ze het niet meer. Ajax moet gewoon zorgen dat het in de buurt van plek 2 blijft, en dan maken ze een heel degelijke kans.
open/sluit de onderstaande quote:Hij is heel intelligent en communicatief vaardig, maar ik denk inderdaad best een stresskip. Ik denk eigenlijk dat dat dit seizoen bij Porto hem ook parten gaat spelen.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.366
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 09 mei 2026 om 11:50:
Leuk dat je nog steeds geen linkje plaatst, maar wel m'n woorden verdraait, net als Sjakie. Ik zou het gelijke spel 'geweldig' gevonden hebben en in 'mijn of haar nopjes' zijn? Neen, ik gaf aan nav de analyse van Sevic dat ik het 'ook allemaal niet zo vreselijk negatief' vond en dat ik nog mogelijkheden zag. Die waren er ook. NEC verloor de week daarop meteen van Fortuna, en leed uiteindelijk na de wedstrijd tegen Ajax in 5 van de 8 wedstrijden puntverlies (4 keer gelijk, 1 keer verlies). Feyenoord trouwens ook.
Het probleem is dat Ajax óók 5 van de 8 keer puntverlies leed, en dan zelfs twee keer verlies, dus uiteindelijk 1 punt minder in die reeks van 8 wedstrijden sinds 22 februari jl. Het zijn in mijn ogen het daaropvolgende gelijkspel tegen PEC en het verlies tegen Groningen die Ajax meer de das om hebben gedaan dan het gelijkspel tegen een sterk NEC dat tegen Ajax de makkelijkste wedstrijd in de reeks speelde (en daarom liet Schreuder zich ook zo gaan).
Zoals ik toen al schreef:
open/sluit de onderstaande quote:Tuurlijk win je liever, maar verliezen was rampzalig geweest, dus dan is een gelijkspel nog te billijken. Dat fantastische NEC gaat nog genoeg punten verliezen, want zo makkelijk als tegen Ajax (waar je niets te verliezen hebt) krijgen ze het niet meer. Ajax moet gewoon zorgen dat het in de buurt van plek 2 blijft, en dan maken ze een heel degelijke kans.
Alles wat ik schreef, was geen voorspelling, maar een mogelijkheid, een theorie gebaseerd op hoop. Net als dat ik nu speculeer over de kans dat Utrecht morgen als een stel schoppende malloten met schuim op de bek de wedstrijd ingaat, zoals gebruikelijk, nu ze zichzelf daarmee lelijk in de vinger kunnen snijden.
Betekent dit dat ze de wedstrijd expres gaan laten lopen? Of dat ze niet alsnog kunnen winnen? Neen. Maar het betekent wellicht dat ze er niet voor 200% ingaan (met het oog op de play-offs) en dat Ajax hierdoor iets meer kans op een goed resultaat heeft.
Want dat zijn die kleine dingen waar het labiele Ajax het dit seizoen van moet hebben. Is dat leuk? Neen.
---
Overigens deed iemand in diezelfde topic op het einde nog een interessante voorspelling aangaande Francesco Farioli:
open/sluit de onderstaande quote:Hij is heel intelligent en communicatief vaardig, maar ik denk inderdaad best een stresskip. Ik denk eigenlijk dat dat dit seizoen bij Porto hem ook parten gaat spelen.
Het zou een beetje kinderachtig zijn om nu te gaan vragen hoe hij of zij op deze theorie reflecteert. Iedereen speculeert, komt met theorieën en spreekt verwachtingen uit. Soms komen dingen uit, soms niet. Om dan vervolgens terug te gaan en met een vingertje te gaan wijzen (en daarbij ook nog eens iemands uitspraken te verdraaien), is enerzijds een vorm van censuur, en anderzijds een blijk van een gebrek aan mededogen, en dus (zelf)inzicht.
Forumreacties: 1.612
Reg.: 14 mei 2024
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - FC Utrecht