Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ik heb er een heel goed gevoel over eigenlijk. Als we deze Klassieker winnen, zou dat de vierde op rij zijn. Van 2019 t/m 2022 wonnen we er zes op rij, dat beviel me toen prima.

+2/-1

forumillustratie

Zij kunnen in ieder geval weer eten voor de wedstrijd. Als Dolberg niet fit is, zou ik Gloukh in de spits zetten. Hopelijk zullen Bounida en Godts daar geen problemen mee hebben gezien zijn nationaliteit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 maart 2026, 08:18:25.

+2/-4

Paes, Rosa, Sutalo, Baas, Tomiyasu, Mokio, Klaassen, Steur, Berghuis, Weghorst en Godts

Weghorst, mijn hemel. Ik hoop dat Garcia weet wat ie doet.

+2/-1

Zullen Solido en Simao dan toch gelijk hebben: Gloukh niet in de basis vanwege discriminatie?

+2/-4

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 maart 2026 om 14:09:

Paes, Rosa, Sutalo, Baas, Tomiyasu, Mokio, Klaassen, Steur, Berghuis, Weghorst en Godts

Weghorst, mijn hemel. Ik hoop dat Garcia weet wat ie doet.

Prima opstelling zolang tactiek klopt. 😅

+1/-2

Te laag tempo, slordig, geen beweging bij de vrije mensen, statisch. Er lijkt weinig tot geen plan in te zitten.

Balltjes breed en de lange bal... maar voetballend allemaal erg pover.

+3/-0

Wat een zaadpot zeg. In geen 100 jaar dat je op deze manier een goal gaat maken. Man man man!

En wissel die bange haas van een Berghuis alsjeblieft. Kuipvrees voor deze flierefluiter!

+3/-0

Wat een tamme wedstrijd. Geen enkele aanval gezien waar nou echt muziek in zat. De dynamiek van de vorige wedstrijd is weg. Het is ook lastig om Feyenoord in de omschakeling pijn te doen als wat van je meest aanvallende spelers Weghorst, Berghuis en Klaassen zijn. Defensief staat het wel goed. Feyenoord is beter in de duels maar is op die van de lijn gehaalde bal na niet echt gevaarlijk geweest. Normaal wordt het gevaar van ballen die van de lijn gehaald worden wat overschat in dit soort situaties, maar dit was echt een heroïsche ingreep van Mokio.

+3/-0

Niveautje degradatiekraker dit.

Berghuis, Weghorst en Klaassen bakken er niks van. Godts zit er ook nog niet in en krijgt de bal ook niet. Het is erg matig. Als je zo slecht bent en Feyenoord speelt nog niks klaar, kijk je echt naar iets KKD-achtigs.

+3/-0

Dolberg, Gloukh, Bounida en Carrizo erin.

+2/-0

thomas83 schreef op 22 maart 2026 om 15:24:

Wat een tamme wedstrijd. Geen enkele aanval gezien waar nou echt muziek in zat. De dynamiek van de vorige wedstrijd is weg. Het is ook lastig om Feyenoord in de omschakeling pijn te doen als wat van je meest aanvallende spelers Weghorst, Berghuis en Klaassen zijn. Defensief staat het wel goed. Feyenoord is beter in de duels maar is op die van de lijn gehaalde bal na niet echt gevaarlijk geweest. Normaal wordt het gevaar van ballen die van de lijn gehaald worden wat overschat in dit soort situaties, maar dit was echt een heroïsche ingreep van Mokio.

Die bal was er 100% ingevlogen inderdaad, dus belangrijke ingreep. Daarna een kopballetje van Ueda en verder niks speciaals. Maar Ajax heeft ook geen kans gehad.

Het is allemaal traag, erg voorspelbaar en vaak weer balletje breed of terug.

+4/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 22 maart 2026 om 15:28:

Dolberg, Gloukh, Bounida en Carrizo erin.

Ja er moet wat gebeuren, al vraag ik me af of dat het gewenste resultaat geeft. Het gaat in balbezit al meteen mis. Traag, geen spelrs bieden zich aan, geen dynamiek. Vraag me af of dat met enkele wissels nog is aan te passen.

+3/-0

Sevic schreef op 21 maart 2026 om 23:21:

Ik heb er een heel goed gevoel over eigenlijk. Als we deze Klassieker winnen, zou dat de vierde op rij zijn. Van 2019 t/m 2022 wonnen we er zes op rij, dat beviel me toen prima.

Oh jee, dit klinkt als een Aad de Mos voorspelling.

+2/-0

Mooi doelpunt van Steurling.

+3/-1

Volgens mij hebben wij echt een conditie van niks. Niemand is meer vooruit te branden na minuut 60.

+3/-0

Kiki schreef op 22 maart 2026 om 15:50:

Mooi doelpunt van Steurling.

Wat een goal inderdaad. Snoeihard en loepzuiver.

Schaars hoogtepunt. Wat een kutpartij verder. Als je een beetje geconcentreerd en verzorgd zou spelen, kwam Feyenoord helemaal niet aan de bal, zo slecht zijn ze.

+2/-1

Tot nu toe gelukkig nog niet het standaard verval in de 2e helft. Maar verder is het natuurlijk niet al te best.

+1/-0

Leuke quizvraag. In welke minuut krijgt Feyenoord een strafschop?

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 22 maart 2026 om 16:06:

Als ie had gewild, had ie 'm daarnet al kunnen geven voor dat voetje van Godts...

+1/-1

Sevic schreef op 22 maart 2026 om 16:08:

Ewige-Blumenkraft schreef op 22 maart 2026 om 16:06:

Als ie had gewild, had ie 'm daarnet al kunnen geven voor dat voetje van Godts...

Minuut 82 noteer ik alvast.

Ik zet ook in op de 2-1 rond minuut 89.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Feyenoord - Ajax