Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Sparta

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zaterdag 14 maart 2026, 21.00 uur
Johan Cruijff ArenA, Amsterdam

Als we nog wat willen dit seizoen, moeten we Sparta dit weekend verslaan. Directe concurrenten Feyenoord en Twente spelen een makkelijk potje, maar NEC mag langs bij PSV, dus grote kans dat die puntverlies gaan lijden. Aangezien we nog thuis tegen Twente mogen, is een overwinning cruciaal in de strijd om minimaal plek 3.

Sparta heeft eind januari voor het laatst gewonnen. Destijds een sterke serie waarin ze o.a. uit bij Feyenoord wonnen. Ze hebben een volledig fitte selectie zonder schorsingen.

Bij ons is Weghorst geschorst, dus in ieder geval geen risico dat Garcia hem opstelt. Of Itakura eindelijk weer kan spelen, is nog niet bekend.

Ben erg benieuwd hoe Garcia het neerzet. Mooiste scenario zou zijn als hij met jonge, aanvallende spelers als Gloukh en Carrizo aantreedt en daarmee de drie punten binnenhaalt. Maar met ieder scenario dat eindigt met drie punten ben ik momenteel al dik tevreden.

+3/-0

V.d. Lans zit in de selectie. Itakura, Edvardsen, Weghorst en Dolberg ontbreken. Ik heb geen idee wat de volledige selectie is verder.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 maart 2026 om 13:15:

V.d. Lans zit in de selectie. Itakura, Edvardsen, Weghorst en Dolberg ontbreken. Ik heb geen idee wat de volledige selectie is verder.

Ze publiceren de voltallige selectie niet meer tegenwoordig, irritant is dat. Aangezien Vink gisteren 90 minuten heeft gespeeld in Jong, zal die er wel niet bij zitten.

Eerste helft Konadu, tweede helft Da Silva?

+2/-0

Mogelijke opstelling:

------------Paes-------------
Rosa---Sutalo--Baas---Wijndal
----Regeer-------Fitz-Jim----
-----------Berghuis----------
--Bounida---Klaassen---Godts--

Of begint García meteen met Gloukh in de spits?

+2/-0

Sevic schreef op 14 maart 2026 om 13:20:

Ze publiceren de voltallige selectie niet meer tegenwoordig, irritant is dat. Aangezien Vink gisteren 90 minuten heeft gespeeld in Jong, zal die er wel niet bij zitten.

Sounds like a plan!

Zolang Garcia maar niet met het duo Berghuis-Klaassen komt aanzetten. Zoals je in de OP al zegt: met Carrizo, Bounida en Oscar veel betere opties!

+3/-0

Kiki schreef op 14 maart 2026 om 13:26:

Sounds like a plan!

Zolang Garcia maar niet met het duo Berghuis-Klaassen komt aanzetten. Zoals je in de OP al zegt: met Carrizo, Bounida en Oscar veel betere opties!

Iets zegt me dat Garcia de filosofie aanhangt van: “Prestaties uit het verleden tellen niet in de topsport.” Daarom verwacht ik dat Berghuis én Klaassen niet in de basis zullen staan. En al helemaal niet allebei.

+2/-0

Kiki schreef op 14 maart 2026 om 13:26:

Sounds like a plan!

Nou onze hoop wordt keihard de grond ingeboord. Berghuis en Klaassen in de basis. Ook Sutalo.
Hij heeft alleen gekozen voor andere backs. Tomiyasu voor de eerste keer in de basis en Rosa komt terug in de basis.
Vpprin een noodgedwongen wissel. Konadu in plaats van Dolberg die op de bank begint, omdat hij ziek is geweest.

Voor mij een teleurstellende opstelling. Absoluut niet verwacht.

Enige hoop is dat de instelling anders is met name in de tweede helft.

Dit bericht is gewijzigd op 14 maart 2026, 20:31:42.

+1/-0

Wat een schijtopstelling.

Laten we ons maar vasthouden aan de visie van Garcia dat je basisopstelling niet per se je beste opstelling is, maar dat je je beste spelers soms ook later in de wedstrijd pas wilt brengen.

+1/-0

Ik vestig mijn hoop maar even op de finishers!

+1/-0

Alle voetballers op de bank, de houthakkers in de basis.

+1/-1

Ik had García toch wel ingeschat als iemand die even met de botte bijl erin zou hakken, maar nog steeds Klaassen en Berghuis. Pohhh…. Sterkte iedereen. 😉

+1/-0

Het is een flinke tegenvaller. Het lijkt erop dat hij de gok niet durfde te nemen, of dat hij de situatie liever eerst zelf aankijkt om indien nodig direct in te kunnen grijpen. Wat de achterliggende gedachte ook is, deze opstelling valt erg tegen.

+1/-0

Op ESPN 3 mooie beelden vanuit het stadion zonder commentaar. Steijn en García zien er allebei uit als echte tokkies, dat kostuum dat zij aanhebben ziet er daarom best lachwekkend uit.

+1/-0

Berghuis, altijd al een topper gevonden. Moet je als eerste op het wedstrijdformulier zetten natuurlijk.

+3/-0

Kiki taki Garcia

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 maart 2026 om 21:37:

Kiki taki Garcia

:)

+1/-0

Tomiyasu valt mij in positieve zin op zeg. Als je die kunt vastleggen straks, moet je blind tekenen. Zou hem graag op de plek van Baas of Sutalo zien. Die tweebenigheid van 'm is best uniek voor een verdediger.

+2/-0

Sevic schreef op 14 maart 2026 om 21:35:

Berghuis, altijd al een topper gevonden. Moet je als eerste op het wedstrijdformulier zetten natuurlijk.

Van het trio Berghuis-Klaassen-Weghorst (vooruit een kwartet met Wijndal erbij), is naar mijn mening Berghuis de enige die je kunt overwegen voor een basisplaats.

Lullig weer voor Regeer, trouwens. Traint die gozer misschien te hard?

+2/-0

Mie Toe schreef op 14 maart 2026 om 21:56:

Sevic schreef op 14 maart 2026 om 21:35:

Van het trio Berghuis-Klaassen-Weghorst (vooruit een kwartet met Wijndal erbij), is naar mijn mening Berghuis de enige die je kunt overwegen voor een basisplaats.

Lullig weer voor Regeer, trouwens. Traint die gozer misschien te hard?

Nee gewoon het lot dat ons de goede kant op wil duwen

+3/-0

Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben over Berghuis. Heel veel energie en bij beide goals betrokken. Het hele team straalt meer uit.

Nu de tweede helft afwachten.

Op basis van alleen de eerste helft hadden we nu tweede gestaan met maar 5 punten achterstand op PSV.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Sparta