Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Groningen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 07 maart 2026 om 18:49:

s0lido schreef op 07 maart 2026 om 18:47:

Paes kan trouwens niet als eerste keeper. Zelfs als tweede keeper vind ik hem riskant aan de bal. Jammer dat hij een contract heeft tot 2029.

Paes niet goed genoeg, kan ik mij wel in vinden. Gelukkig hebben wij een prima selectie met genoeg opties; wie zou jij als eerste keeper opstellen?

Paes is nu noodgedwongen eerste keus, dus zou ik de speelwijze wijzigen, bijvoorbeeld door niet te veel op te bouwen van achteruit om ervoor te zorgen dat de keeper zo min mogelijk de bal in de voeten krijgt. Verder zou ik voor middenvelders kiezen die graag de bal willen en overal en nergens te vinden zijn door constante loopacties (Steur, Mokio/Fitz-Jim, Gloukh). In de spits Dolberg, op de flanken Godts en Bounida of die Argentijn, waardoor Bounida op de plek van Gloukh op het middenveld kan. Verdedigers de opdracht geven de bal zo snel mogelijk in te leveren bij een middenvelder. Keeper alleen aanspelen in nood.

(een selectie bestaat uit meer dan alleen een keeper, dus met wat creativiteit kun je veel proberen op te lossen) :)

+2/-2

Op de links- en rechtsback zijn er ook problemen, net als op de 6-positie. Over Konadu en Weghorst als vervangers van Dolberg word ik ook niet vrolijk. Godts moet niet wegvallen, want anders hebben we een probleem. Of Carizo wat kan, moet nog blijken. Berhuis als rechtsbuiten vind ik niet zo’n succes. Gloukh of Bounida misschien daar weer ‘misbruiken’? Conclusie: de selectie blijkt toch tekort te schieten.

+1/-0

Bij 1-1 rust wist je het al. Dokter Grim tovert zijn kruidenmix weer uit zijn zak en geeft zijn kindjes weer zijn befaamde slaapthee, zodat ze na rust alvast een beetje kunnen indommelen om vervolgens in de bus naar Amsterdam heerlijk te kunnen slapen. Hebben ze toch een mooi schoolreisje gehad.

+5/-0

Kroepoek schreef op 07 maart 2026 om 20:18:

Bij 1-1 rust wist je het al. Dokter Grim tovert zijn kruidenmix weer uit zijn zak en geeft zijn kindjes weer zijn befaamde slaapthee, zodat ze na rust alvast een beetje kunnen indommelen om vervolgens in de bus naar Amsterdam heerlijk te kunnen slapen. Hebben ze toch een mooi schoolreisje gehad.

Soms weet je het al bij de opstelling.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 07 maart 2026 om 19:15:

Op de links- en rechtsback zijn er ook problemen, net als op de 6-positie. Over Konadu en Weghorst als vervangers van Dolberg word ik ook niet vrolijk. Godts moet niet wegvallen, want anders hebben we een probleem. Of Carizo wat kan, moet nog blijken. Berhuis als rechtsbuiten vind ik niet zo’n succes. Gloukh of Bounida misschien daar weer ‘misbruiken’? Conclusie: de selectie blijkt toch tekort te schieten.

Ik verwijs je naar m'n post boven de jouwe. Als je wilt trollen/ragebaiten, succes.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 07 maart 2026 om 19:15:

Op Godts na is het allemaal middelmaat, daardoor sta je ook bijna 30 punten achter. Zijn er een paar bij die heel soms nog wat laten zien, maar veelste wisselvallig.

Gelukkig speelt de rest ook waardeloos, waardoor het allemaal nog meevalt in de stand, maar als Feyenoord, Twente en Az wat constanter waren stond je gewoon "terecht" 5e op flinke achterstand.

+2/-0

Ook hierboven lees ik mongolen die geen verstand hebben van voetbal :B

Dit bericht is gewijzigd op 8 maart 2026, 15:41:52 door een mod.

+1/-0

s0lido schreef op 08 maart 2026 om 01:52:

Gaat verder alles goed met je?

+1/-1

Het kan zomaar zijn dat je vanavond gewoon 5e staat en misschien wel 5-7 punten achter Feyenoord. Dan moet je onderling in Rotterdam wel winnen, anders is plek 2 redelijk uizichtloos.

Maar ik hou me vast dat alles goed komt, op 1 februari zou Ajax namelijk 2e staan en zou het gat alleen maar groter en groter worden....

+2/-0

Het leek rond de winterstop ook alsof Grim de boel minimaal stabiel kon houden met vastigheid en logische opstellingen, en dan wordt Ajax gewoon tweede. Maar die vent is het volledig kwijt.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 08 maart 2026 om 05:41:

s0lido schreef op 08 maart 2026 om 01:52:

Gaat verder alles goed met je?

Pff een paar biertjes te veel icm frustratie 🙄

+1/-0

Weghorst, Klaassen én Berghuis (op rechtsbuiten n.b.) in de basis om 3-1 bij Grunn te verliezen. Goh... Ajax, Grim: ze verdienen Grim Reaper!

+2/-0

Heb het alleen moeten doen met een samenvatting.

Ik zou altijd met Dolberg beginnen (nu hij weer fit is). Weghorst is een prima pinchhitter en was Close met Heitinga. Nadat Heitinga weg is gestuurd vind ik Weghorst mentaal niet sterk meer.

Daarnaast ook gewoon Ibrahimovic bij de selectie toevoegen. Bounida zorgt voor creativiteit die hoort er ook gewoon in.

Mis een (groot) stukje meedogenloosheid bij dit Ajax. De 1e helft kunnen ze wel maar je moet zorgen dat je dan al een situatie heb gecreeerd waardoor je niet meer zover kan terugzakken. Geef aub aankopen als Carrizo en Tomiyasu meer tijd. Laatst genoemde ligt wat gevoeliger om hem in de 88e minuut te brengen snap ik niet.

+1/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 09 maart 2026 om 08:13:

Heb het alleen moeten doen met een samenvatting.

Ik zou altijd met Dolberg beginnen (nu hij weer fit is). Weghorst is een prima pinchhitter en was Close met Heitinga. Nadat Heitinga weg is gestuurd vind ik Weghorst mentaal niet sterk meer.

Daarnaast ook gewoon Ibrahimovic bij de selectie toevoegen. Bounida zorgt voor creativiteit die hoort er ook gewoon in.

Mis een (groot) stukje meedogenloosheid bij dit Ajax. De 1e helft kunnen ze wel maar je moet zorgen dat je dan al een situatie heb gecreeerd waardoor je niet meer zover kan terugzakken. Geef aub aankopen als Carrizo en Tomiyasu meer tijd. Laatst genoemde ligt wat gevoeliger om hem in de 88e minuut te brengen snap ik niet.

Die gozer zit voorlopig in Jong Ajax niet eens bij de selectie. Weet niet of ie geblesseerd is of zo, maar op basis waarvan je die nu zou willen doorschuiven, is me een raadsel.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Groningen - Ajax