Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Groningen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Selectie wordt volgens mij nog steeds zwaar overschat. Dit ligt echt niet alleen aan Grim.

+1/-3

Het ligt zeker niet alleen aan Grim, maar hij is er verantwoordelijk voor dat het nog los zand is door telkens weer andere keuzes te maken. Met deze selectie (terecht!) 3-1 achter tegen Groningen is schandalig van zowel trainer als spelers.

+5/-0

Met Farioli vorig jaar ging het tegen Groningen ook mis.

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 07 maart 2026 om 18:11:

Ja je kunt allerlei argumenten aanhalen en excuses zoeken, vooral dat laatste, maar Grim maakt er een zooitje van.
Trouwens vorig jaar was het tenminste nog 2-2.

+4/-1

Dus de selectie van Ajax is prima en alleen de trainer is het probleem?

+1/-1

Ewige-Blumenkraft schreef op 07 maart 2026 om 18:18:

Ja.

+4/-1

tackle schreef op 07 maart 2026 om 18:16:

Ewige-Blumenkraft schreef op 07 maart 2026 om 18:11:

Ja je kunt allerlei argumenten aanhalen en excuses zoeken, vooral dat laatste, maar Grim maakt er een zooitje van.
Trouwens vorig jaar was het tenminste nog 2-2.

En de selectie was smal. Al maakte Farioli ook slechte keuzes, hij had minder voetballend vermogen in de selectie. Kijk wat we allemaal voor middenvelders en aanvallers hebben dit seizoen.. En dan presteren de trainers (eerst Heitinga, nu Grim) om ze ernaast te gooien ten faveure van oudere spelers, want ervaring en dat soort onzin is leidend.

+1/-0

Ok, zet de tv aan ergens 2e helft, het staat 1-1. Gaaei en Berghuis snappen elkaar niet en laten de bal over zijlijn lopen, balverlies. Reactie; beide heren kunnen er om lachen. Heb ik totaal geen moeite mee..... Als je 0-3 voor staat. Onder Farioli en/of met een Hendersson op het veld zou er niet gelachen worden. Voorzet groningen, Gaaei springt een soort van richting de bal, een soort excuus sprong en ligt vervolgens op de grond te dweilen, de man van gaaei legt af en 2-1.

Godts is de enige waar dreiging uit komt. Helpt een redelijke kans om zeep. Toch weer een lachje. Gezellig middagje heren. Ik zie voor de zoveelste keer de kleur van het strikje van Weghorst in zn haar, van alle kleuren die je kan kiezen. Waarom die kleur? Totaal onbelangrijk, ik weet het. Wellicht een sprankje hoop met Bounida en Dolberg. Dolberg besluit te gaan dribbelen op eigen helft, balverlies en 3-1. Het Grim effect was kort, helaas. Iets zegt me dat de terugreis naar Amsterdam nog best gezellig kan worden. Het enige wat me deze wedstrijd was de blik van Jordi Cruijff

+1/-0

Jordi Cruijff, alstjeblieft grijp in en zorg ervoor dat Fred Grim nooit meer als trainer van Ajax 1 op de bank zit.

+1/-0

Wat zakken ze weer door het ijs in de tweede helft. Voor de 2-1 ging het al een paar keer net goed. Ajax had vooral geen antwoord op de loopacties bij Groningen. Loopacties die ik bij ons maar weinig zie. Ik vond Berghuis nog wel goed spelen. Hij is de enige die van die vallende balletjes over de verdediging probeert te geven. De rest probeert het vaak over de grond of met van die passes in de loop. Ook echt een dieptepunt dat je de wedstrijd met drie spitsen eindigt.

+1/-0

Ik zal voor jou een aanvraag indienen bij Ajax om een standbeeld voor Grim te laten maken.
Regelen we dat jij deze mag onthullen.

+2/-1

Enige wat Grim goed deed is Weghorst de hele wedstrijd laten staan totdat hij geel pakt en geschorst is.

+4/-0

Het hoogtepunt van de wedstrijd was toen Klaassen zich bijna blesseerde.

Ik heb Grim lang verdedigd omdat ik dacht dat hij als nestor wel een soort rust en vastigheid erin zou krijgen, zodat de volgende trainer meteen een vliegende start met de selectie kon maken. Maar die zal helaas helemaal op nul moeten beginnen. Eerst een paar weken therapie waarschijnlijk, want de spelers zijn het helemaal kwijt.

Hoe krijg je het in je hoofd om met Weghorst en Klaassen te beginnen, en met Dolberg en Bounida te eindigen? Het is in alle opzichten zo ontzettend dom.

+3/-1

Waar was Oscar Gloukh vanmiddag? Hij was toch gehaald om het middenveld te voorzien van de broodnodige creativiteit om daarmee aanvallend het verschil te maken? Waarom schuift Fred Grim hem steeds ter zijde? Waarom?

+1/-0

thomas83 schreef op 07 maart 2026 om 18:33:

Wat zakken ze weer door het ijs in de tweede helft. Voor de 2-1 ging het al een paar keer net goed. Ajax had vooral geen antwoord op de loopacties bij Groningen. Loopacties die ik bij ons maar weinig zie. Ik vond Berghuis nog wel goed spelen. Hij is de enige die van die vallende balletjes over de verdediging probeert te geven. De rest probeert het vaak over de grond of met van die passes in de loop. Ook echt een dieptepunt dat je de wedstrijd met drie spitsen eindigt.

Wissels sloegen nergens op. De organisatie was, voor zover daar sprake van was, na de eerste wissel (Dolberg, Bounida > Klaassen, Berghuis) weg. Verder gebruikt hij 3 wissels pas in minuut 89, terwijl we al bijna 20 minuten eerder op een 3-1 achterstand komen.

Dit is een trainer die geen idee heeft waar hij mee bezig is. De hele 2e helft liepen we achter de feiten aan.

Ben het trouwens mee eens dat Berghuis weinig valt te verwijten; deed weinig fout op 1 foute pass richting Wijndal na, in de omschakeling. Zou hem misschien gebruiken als invaller, maar Bounida zou eerste keus moeten blijven op rechtsbuiten.

+4/-0

tackle schreef op 07 maart 2026 om 18:33:

Ik zal voor jou een aanvraag indienen bij Ajax om een standbeeld voor Grim te laten maken.

Jij bent toch diegene die vindt dat je niet persoonlijk moet worden en niet op de man moet spelen? Zie je hier vaak zeuren over dit soort reacties, maar nu doe je het zelf dus ook?

Kun je quoten waar ik Grim een goede trainer noem?

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 07 maart 2026 om 18:41:

Jij bent toch diegene die vindt dat je niet persoonlijk moet worden en niet op de man moet spelen? Zie je hier vaak zeuren over dit soort reacties, maar nu doe je het zelf dus ook?

Als je dit op de man spelen vindt tsja... dat is dan geheel voor je eigen rekening. Kan ik veel op zeggen, maar dat doe ik maar niet.

Je hebt wel een glimlach op mijn gezicht getoverd, na deze wanvertoning. Bedankt daarvoor.

+1/-2

tackle schreef op 07 maart 2026 om 18:45:

Ewige-Blumenkraft schreef op 07 maart 2026 om 18:41:

Als je dit op de man spelen vindt tsja... dat is dan geheel voor je eigen rekening. Kan ik veel op zeggen, maar dat doe ik maar niet.

Je hebt wel een glimlach op mijn gezicht getoverd, na deze wanvertoning. Bedankt daarvoor.

Weer geen inhoudelijke reactie dus, jammer.

+1/-1

Paes kan trouwens niet als eerste keeper. Zelfs als tweede keeper vind ik hem te riskant (heel slecht aan de bal, slechte uittrappen). Jammer dat hij een contract heeft tot 2029. Als je hem opstelt moet je niet opbouwen van achteruit.

+1/-0

s0lido schreef op 07 maart 2026 om 18:47:

Paes kan trouwens niet als eerste keeper. Zelfs als tweede keeper vind ik hem riskant aan de bal. Jammer dat hij een contract heeft tot 2029.

Paes niet goed genoeg, kan ik mij wel in vinden. Gelukkig hebben wij een prima selectie met genoeg opties; wie zou jij als eerste keeper opstellen?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Groningen - Ajax