Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - PAOK Saloniki

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Viel het jullie trouwens ook op dat het veld vanavond bijzonder matig was? Heb het idee dat spelers continu uitgleden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yohan schreef op 13 augustus 2019 om 22:53:

Viel het jullie trouwens ook op dat het veld vanavond bijzonder matig was? Heb het idee dat spelers continu uitgleden.


Klopt. Ik zag de bal ook vaak omhoog komen. Stuiterveld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 augustus 2019 om 22:47:

Dit was ouderwets billenknijpen. Geen beste wedstrijd van Ajax. Vooral de opbouw verliep moeizaam. Als je Blind laat uitzakken en je staat daar met Veltman, Martinez.. dan is het onbegrijpelijk dat Van de Beek zo diep staat. Die moet gewoon uitzakken. Er staat gewoon 1 middenvelder... en dan nog de backs natuurlijk.

Neres die elke keer naar binnen stond tijdens de opbouw. Ik heb hem nauwelijks gezien. En elke omschakeling was levensgevaarlijk. Je weet dat Blind geen snelheid heeft. Marin loopt overal te zwemmen, weet totaal niet wat hij moet doen. Bovendien heb je Veltman centraal die niet doordekt. Zo kon Biseswar ook scoren.

Aanvallend moet ook weer alles komen van Ziyech. Ik heb Van de Beek deze wedstrijd amper gezien. Tadic die elke keer weg was uit de spits waardoor je voor de goal niemand had. Aan voorzetten had je dus niks.

Er was totaal geen rust op het middenveld. Dan krijg je dat je sneller naar achteren speelt en het tempo omlaag gaat. PAOK kon elke keer doorschuiven en weer compact staan als Ajax wat verder was gekomen. Het ging gewoon in een te laag tempo. Er leek ook een soort angst te zijn voor de tegenaanval. Als je zonder vertrouwen speelt in dit soort potjes kan het echt fout gaan. Zo slecht vond ik PAOk niet. Ze speelden het alleen slecht uit in een aantal counters. En die overtredingen in de 16 zijn natuurlijk heel dom.



Eens..afstanden zijn ook te groot...de Ligt hield de linies kort...Veltman, Martinez en Blind blijven lekker hangen achterin..voorzetten op Tadic zijn alleen ook kansloos..vorig jaar zakte hij ook uit de spits maar dan doken de andere drie wel de ruimte in...de opstelling bij corners is trouwens te belachelijk voor woorden.

 

+2/-0

Ik ben vooral blij dat we door zijn. Bij vlagen mooie combinaties gezien, en het had een makkelijkere wedstrijd kunnen zijn als een van de kansen in de beginfase erin gingen. Maar het was vooral ploeteren. Hoe anders was de eindfase van de heenwedstrijd, waar de tegenstander helemaal zoek getikt werd. Vanavond werden we gewoon afgetroefd op inzet. We hebben wat mij betreft geluk gehad door te mogen, want het staat nog voor geen meter, en het is pijnlijk duidelijk dat de transfers van De Jong, De Ligt en Schone, nog niet zijn opgevangen. Als we uberhaubt de illusie willen koesteren weer ver te kunnen komen in de CL dan kan die Alvarez maar beter fantastisch zijn, en een Eiting of Gravenberg of een van onze andere supertalenten moet opstaan. En Donny kan maar beter thuis blijven, anders zijn we beter af in de EL.

 

+1/-0

Het is wel een bijzonder moeilijke puzzel voor EtH. Echt lastig om hier de juiste balans in te krijgen. Vandaag weer dezelfde problemen als voorbije weken. Centrum dat te weinig doorsluit. Daar waar de vorige keer voor mijn gevoel de 6 en 8 bleven druk zetten en er groot gat tussen hen en cv stond had ik nu het idee dat 6 en 8 ook te weinig doorsloten, omdat ze weten dat Martinez en Veltman niet houden van hoog op staan. Hierdoor voor mijn gevoel veel te groot gat tussen de achterste 6 en voorste 4. Beetje simpel vond ik het ook van Gullit na de wedstrijd te stellen dat Vd Beek te diep stond, deed voor mijn gevoel niet veel anders als anders.

Niet heel veel positieve punten te benoemen. Vond Dest ook niet goed invallen. Wel genoten van de arbeid die er in zat, toegegeven waarschijnlijk geholpen door het scoreverloop maar er zat een enorme drive in. Met Ziyech uiteraard weer voorop. Op naar Apoel, dat gemakkelijker lijkt dan PAOK.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 13 augustus 2019 om 22:48:

Marin is duidelijk geen Frenkie...hoop dat hij nog stappen gaat maken maar zie het somber in.



Het gekke is dat bij zijn komst er al werd gezegd dat van hem niet verwacht wordt dat hij Frenkie 1-op-1 gaat vervangen, maar waarom dan wel Marin + Blind dwingen in hetzelfde systeem te spelen waardoor ze toch weer als Frenkie moeten proberen te spelen?!?

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 13 augustus 2019 om 22:57:

...de opstelling bij corners is trouwens te belachelijk voor woorden.



Martinez + Tagliafico die bij corners in de zestien staan terwijl je juist snelle spelers met inzicht nodig hebt om de counter eruit te halen (Frenkie). Nee dan speel je daar met Dest die dit niveau duidelijk nog niet aan kan en Nous die als een kind loopt te spelen met de bal en steeds een tel teveel nodig heeft aan de bal ... Hou gewoon Martinez rond de middenstip.

Ten Hag probeert te geforceerd het systeem van vorig seizoen te handhaven terwijl dat systeem juist bedoeld was om twee unieke talenten te laten excelleren en die situatie is nu duidelijk niet meer van toepassing.

En was Reiziger het nou inderdaad oneens met de wissel van Neres?

Het was zoals ik vooraf al vreesde. Kansen verprutsen tegen een matige tegenstander die zijn spaarzame kansen wel afmaakt. We komen er nu mee weg maar op meer dan de poulefase van de CL reken ik helaas niet. Alle hoop is gericht op Alvarez en hopelijk wordt er nog een LCV gekocht want Martinez zie ik liever op LB of het middenveld. De linies hangen als los zand aan elkaar.

open/sluit de onderstaande quote:

thfcafca schreef op 13 augustus 2019 om 23:05:

Op naar Apoel, dat gemakkelijker lijkt dan PAOK.



Als je zelf zo speelt is iedere tegenstander die beter is dan Emmen moeilijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 13 augustus 2019 om 22:57:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 13 augustus 2019 om 22:47:

Dit was ouderwets billenknijpen. Geen beste wedstrijd van Ajax. Vooral de opbouw verliep moeizaam. Als je Blind laat uitzakken en je staat daar met Veltman, Martinez.. dan is het onbegrijpelijk dat Van de Beek zo diep staat. Die moet gewoon uitzakken. Er staat gewoon 1 middenvelder... en dan nog de backs natuurlijk.

Neres die elke keer naar binnen stond tijdens de opbouw. Ik heb hem nauwelijks gezien. En elke omschakeling was levensgevaarlijk. Je weet dat Blind geen snelheid heeft. Marin loopt overal te zwemmen, weet totaal niet wat hij moet doen. Bovendien heb je Veltman centraal die niet doordekt. Zo kon Biseswar ook scoren.

Aanvallend moet ook weer alles komen van Ziyech. Ik heb Van de Beek deze wedstrijd amper gezien. Tadic die elke keer weg was uit de spits waardoor je voor de goal niemand had. Aan voorzetten had je dus niks.

Er was totaal geen rust op het middenveld. Dan krijg je dat je sneller naar achteren speelt en het tempo omlaag gaat. PAOK kon elke keer doorschuiven en weer compact staan als Ajax wat verder was gekomen. Het ging gewoon in een te laag tempo. Er leek ook een soort angst te zijn voor de tegenaanval. Als je zonder vertrouwen speelt in dit soort potjes kan het echt fout gaan. Zo slecht vond ik PAOk niet. Ze speelden het alleen slecht uit in een aantal counters. En die overtredingen in de 16 zijn natuurlijk heel dom.



Eens..afstanden zijn ook te groot...de Ligt hield de linies kort...Veltman, Martinez en Blind blijven lekker hangen achterin..voorzetten op Tadic zijn alleen ook kansloos..vorig jaar zakte hij ook uit de spits maar dan doken de andere drie wel de ruimte in...de opstelling bij corners is trouwens te belachelijk voor woorden.


Hey Chelsea meneer. Leuk je weer te zien. Te lang geleden.

Het is lastig voor Ten Hag. Want je hebt Blind nodig voor de opbouw omdat je geen fatsoenlijke middenvelder hebt. Mazraoui kan er wel spelen maar dan heb je alsnog een partner nodig. Alleen mis je Blind dan weer centraal achterin en dan krijg je met Martinez een speler die niet de rust zelve is. En dat naast 2 twijfelspelers met Schuur en Veltman. Beide opties zijn slecht... tja wat moet je dan. Nu starten met die Mexicaan is ook ontzettend risicovol.

Je zal deze periode even door moeten komen. Alleen valt het niet mee dat Marin er tot op heden niks van bakt.

Je levert enorm veel kwaliteit in en je krijgt er niks voor terug. Teleurstellend. De enige winst zit hem in het behouden van Onana, Tagliafico, Ziyech, Tadic, Neres en het aantrekken van Martinez. Daar zie ik wel toekomst in.

Dat ze niet leren van 1 of 2 corners vind ik merkwaardig. Je zou verwachten dat een speler als Blind daarna de boel neerzet. Als de bal net even verkeerd viel kreeg je weer een gevaarlijke counter om de oren.

Hoe Mazraoui daar even denkt 1 speler uit te kappen terwijl er geen restverdediging is. OEi oei oei

 

+1/-0

Je mist de Jong en de Ligt overduidelijk, het is echt te hopen dat vd Beek blijft hoor, natuurlijk ben je nog geen geoliede machine, maar dit was toch wel een foutenfestival vanavond. Steeds foute of te korte passes en slordig balverlies en onze keeper is ook nog niet helemaal terug van vakantie... Enfin, we zijn verder, op naar de volgende pot dan maar en slaap lekker allemaal!

 

+1/-0

Graag gewoon nu Blind terug LCV , hopelijk staat Alvarez er direct op RCV.

Niet dat MArtinez het slecht doet, die vond ik best lekker spelen.

Maar Blind op het middenveld blijft op deze manier overlopen worden, staat gewoon niet goed in deze samenstelling. Die moet een linie terug zodat hij het spel voor zich heeft. In de omschakeling vanaf het middenveld mee naar achteren rennen ligt hem niet. Tegen Emmen etc kan dat nog, maar europees als het speel op en neer gaat is dat niet zijn kracht.

Daarnaast zal hij nu Achterin mee de boel moeten organiseren. Dan kan hij nog in de opbouw af en toe inschuiven.

En als de donder nog controlerende middenvelder erbij die afvallende ballen wint en het ook kan belopen.

Dit bericht is gewijzigd op 14 augustus 2019, 01:41:36.

 

+2/-0

Verdiend gewonnen. Ze waren beter dan Paok.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 augustus 2019 om 01:53:

Verdiend gewonnen. Ze waren beter dan Paok.



Over 2 wedstrijden vin dik ook dat we verdiend hebben gewonnen. Vond Paok gisteren beter dan thuis.
Neemt niet weg dat het een ongeorganiseerde chaos is. Wat veldbezetting betreft klopt er niet veel van. Mss. niet zo gek als je met een heel nieuw centrum en middenveld speelt. Kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat Marin ons niet verder gaat helpen. Dat hij anders en minder is als Frenkie is logisch maar ik vraag me af waarom hij is gehaald. Ik heb nog geen enkele wedstrijd gezien waarin je op z'n minst bij vlagen iets zag waarvan je denkt, ja, goed gekocht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Chelsea Man schreef op 13 augustus 2019 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 13 augustus 2019 om 22:40:

We zijn echt beduidend minder dan vorig seizoen. Het middenveld is gewoon matig. Je mist naast Frenkie en De Ligt ook Schöne. Ik weet dat de meeste vinden dat Overmars goed werk heeft geleverd en er niks meer bij hoeft maar wat mij betreft klopt dat niet.



Eens wbt Overmars...op kwantiteit ingekocht..weinig kwaliteit...hoop op Alvarez met Blind centraal achterin...Mazraoui op het middenveld...Marin is duidelijk geen Frenkie...hoop dat hij nog stappen gaat maken maar zie het somber in. Promes zou ik als back gebruiken...Dest is nog niet klaar voor Ajax 1. Als Donny weggaat dan kan je beter iedereen verkopen.



Wat? Hoop jij op Blind achterin? De wereld is er heel anders uit gaan zien de afgelopen jaren of niet? ;)

 

+1/-0

Het was weer ouderwets billenknijpen. Er gaat toch nog flink wat mis bij Ajax. Het vertrek van de Jong en de Ligt komt kennelijk toch erg hard aan.

Ten Hag heeft zeker een flinke puzzel op te lossen de komende weken. Het elftal van gisteren was compleet los zand of nog totaal niet in vorm. Achterin ging ongelooflijk veel fout en ik schrok van het middenveld. Een middenveld leken we geeneens te hebben gisteren. Hier moet echt een speler komen die kan controleren en ook een behoorlijke pass in de benen heeft. Misschien dat een type Pröpper ons kan helpen. Blind en Mazraoui aub nooit meer op het middenveld en al helemaal niet samen. En waarom haal je Alvarez om vervolgens Veltman in het centrum te zetten? Ook een brok van onrust en opbouwend matig. De aanval komt wel goed, maar zij hebben hun vorm nog niet te pakken. Als dat gaat swingen, zit dat wel snor.

Het belangrijkste is in ieder geval dat Ajax een ronde verder is, daar ging het om. Dat is nu gebeurt. Ik hoop dat de spelers het iets minder spannend maken tegen APOEL. Ga deze ploeg aub niet onderschatten en hopelijk weet Ten Hag volgende week een elftal te vinden dat iets beter draait. Op Cyprus moet je gewoon een goede basis leggen voor de return.

 

+1/-0

Zag ik nou goed dat er na afloop nog wat opstootjes op het veld waren, of zit ik mis?

 

+1/-0

Kan er mij eens iemand zeggen waarom PAOK zich zo tekort gedaan voelt? Die 3 strafschoppen waren gewoon terecht in mijn ogen. Hij had mss nog een halve minuut kunnen bijtellen, maar om nu te zeggen dat het dan nog gelukt was ... Ze hadden zelf moeten blijven voetballen na de 0-1, ipv tijd te rekken en blessures te veinzen.

Over de wedstrijd aan Ajax kant is het meeste al gezegd denk ik. Een halve centrale as verliezen is moeilijk te boven te komen en dag zag je gisteren mooi terug. Hopelijk komt er nog iets bij op het middenveld of krijgt Marin opeens de klik waar hij moet lopen en wat hij moet doen. Anders gaat het een lastige campagne worden vrees ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 14 augustus 2019 om 09:20:

Zag ik nou goed dat er na afloop nog wat opstootjes op het veld waren, of zit ik mis?



De scheidsrechter werd belaagd door de PAOK-spelers, maar het liep af met een sisser. Kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen als ik het bekijk vanuit hun positie.. 3 (in mijn ogen natuurlijk terechte) penalty's tegen en geen extra extra tijd, ondanks doelpunt en bijbehorende oponthoud.

 

+1/-0

Toch wel geschrokken gisteren. De wisselwerking tussen de verdediging en middenveld lijkt niet zomaar op te lossen. Eigenlijk zou er nog wel een middenvelder bij mogen. Verder was elke hoge bal voor PAOK, dus ik mag hopen dat Alvarez en of Schuurs snel in het elftal komen.

 

+1/-0

Even relativeren...

We vergelijken dit elftal wel heel erg met het Ajax van de laatste maanden van vorig seizoen. Vergeet niet dat we vorig seizoen op dit moment heel blij waren dat we konden winnen van clubs als Sturm Graz en Standard Luik. Ja, het is nog even zoeken naar de juiste balans, maar ik heb gisteren ook dingen gezien die me tevreden stelden. Tegen een tegenstander die echt niet tegen viel met een spelopvatting en systeem waar Ajax altijd moeite mee heeft. Een tegenstander met een lange sterke spits die in de omschakeling 2, 3 verdedigers van Ajax bezig houdt.

Deze weken gaat het even om overleven en de balans vinden. Ik heb er vertrouwen in dat Ten Hag de puzzel wel weer gelegd krijgt en dan gaan we heel wat betere wedstrijden zien.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 14 augustus 2019 om 09:31:

open/sluit de onderstaande quote:

vak 825 schreef op 14 augustus 2019 om 09:20:

Zag ik nou goed dat er na afloop nog wat opstootjes op het veld waren, of zit ik mis?



De scheidsrechter werd belaagd door de PAOK-spelers, maar het liep af met een sisser. Kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen als ik het bekijk vanuit hun positie.. 3 (in mijn ogen natuurlijk terechte) penalty's tegen en geen extra extra tijd, ondanks doelpunt en bijbehorende oponthoud.



Van de vijf penalty-momenten werden de 3 duidelijkste gegeven, dat hadden er zelfs nog meer kunnen worden, deze 3 kon de scheids echt niet omheen. Ook had je niet raar op hoeven kijken als die keeper gewoon rood krijgt voor die aanslag op Ziyech op het middenveld. Aan de andere kant had die goal van Tagliafico natuurlijk nooit goedgekeurd mogen worden nadat hij eerst zijn man practisch de goal in smijt voordat hij de bal er achter aan stuurt

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Muscle Tough schreef op 14 augustus 2019 om 09:43:

Even relativeren...

We vergelijken dit elftal wel heel erg met het Ajax van de laatste maanden van vorig seizoen. Vergeet niet dat we vorig seizoen op dit moment heel blij waren dat we konden winnen van clubs als Sturm Graz en Standard Luik. Ja, het is nog even zoeken naar de juiste balans, maar ik heb gisteren ook dingen gezien die me tevreden stelden. Tegen een tegenstander die echt niet tegen viel met een spelopvatting en systeem waar Ajax altijd moeite mee heeft. Een tegenstander met een lange sterke spits die in de omschakeling 2, 3 verdedigers van Ajax bezig houdt.

Deze weken gaat het even om overleven en de balans vinden. Ik heb er vertrouwen in dat Ten Hag de puzzel wel weer gelegd krijgt en dan gaan we heel wat betere wedstrijden zien.



Tot op zekere hoogte eens (het spel was aan het eind van vorig jaar een stuk beter dan aan het begin), maar Ajax speelde absoluut beter in de wedstrijden tegen Sturm Graz en Standard Luik thuis dan deze twee wedstrijden tegen PAOK.

Ik denk ook zeker dat er meer mogelijk is, je 4 spelers in de as verliezen / switchen en te maken hebben met een rommelige voorbereiding (spelers die door interlands op verschillende momenten instromen en aankopen die niet gemakkelijk ingepast kunnen worden omdat de organisatie nog niet goed staat) zorgt nu voor acute problemen, maar ik denk wel een bepaald basisniveau te zien bij bepaalde spelers (Schuurs, Martinez, Dest en Promes) waarop gebouwd kan worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - PAOK Saloniki